Robinson

Har lige brug for at lukke lidt luft ud...

9 indlæg i dette emne

Hej i skønne kvinder..

Ja som overskriften siger har jeg lige behov for at lukke lidt luft ud!! Jeg skal prøve at gøre en lang historie kort ;)

Min "kære" svigerinde er omdrejningspunktet for mine følelsesmæssige rutchebane ture lige for tiden!

Hun er samme alder som mig... i starten havde vi det super fint, men der kom hurtigt skår i lakken! Hun har et forfærdeligt behov for opmærksomhed, som efter min mening er sygeligt!! :(

Vil kun lige nævne nogle små ting (eller bliver det en laaaang historie) ;) Det startede da vi for 2 år siden flyttede fra en mindre lejlighed til en lidt større.. der begyndte vi at se en side af hende som ikke var særlig pæn! Meget nedladende... før det havde vi godt lagt mærke til at hun f.eks. hvis vi besøgte svigerforældrene og ingen lige lyttede til hende fik pludselig migræne eller blev syg og skabte sig indtil hendes forældre begyndte at pyldre om hende osv.

Da vi så flyttede til en større lejlighed, skulle de også have en større lejlighed, da de så havde fået tilbudt en magen til vores ville hun i stedet have hus osv.. Det begyndte at blive en belastning og vi gad til sidst ikke rigtig at se dem!

Da vi så planlagde bryllup som var dagen før hendes fødselsdag skabte hun sig fordi hun ville have at vi skulle holde fødselsdag for hende fra midnat? og sådan fortsatte det så...

Min mand/hendes bror tog så af sted til afghanistan inden vores bryllup, og der gik det helt skævt! Da hendes kæreste var udsendt tog vi os af hende... jeg hørte intet fra dem (vi boede i samme by)... Min mand kom så desværre hårdt til skade på hans udsendelse... hans søster valgte så da jeg sad på intensiv og var en støtte for hele hans familie og den der holdte overblikket, at samle hele min svigerfamilie bag min ryg og sige "undskyld jeg ikke har opført mig så pænt.. men at JEG havde stjålet hendes bror og at hun aldrig så ham mere pga. mig"... Øv hvor blev jeg ked af det! Det var dråben..

Nu er det over halvandet år siden han kom til skade.. vi har siden da boet i samme by, men efter vi også købte hus bor vi nu 20 km væk fra dem... men på trods af at vi herhjemme kæmper en daglig kamp for at få tingene til at hænge sammen grundet PTSD og hjerneskader så har vi intet hørt fra hans søster?!.. hun er der simpelthen ikke!

Forældrene tager hende i forsvar og mener at vi skal acceptere hende fordi hun bare er speciel?!...

Men det egentlige omdrejningspunkt er så:... vi er i behandling for barnløshed og ønsker os et barn mere end noget som helst andet! Jeg tester så positiv d. 26. december sidste år... vi har valgt at stå for den helt store nytårsfest hvor min mands søster og kæreste samt vores tætte fælles venner kommer! Fordi vi er i behandling havde vi valgt at være åbne omkring det, da vi havde brug for støtten! Vi fortæller derfor vores nærmeste familie at den er positiv og til nytår spørger vennerne hvorfor jeg ikke drikker.. og vi siger det som det er :)

Min svigerinde siger for det første ikke tillykke til mig... da vores venner får det at vide råber hun:"Ej gud det havde jeg helt glemt??" hvor efter hun stiller sig op af væggen stirre på mig og nusser hendes mave... Min svigerindes kæreste havde pænt sagt" Tillykke... er glad på jeres vegne, men godt det ikke er mig"... (han har aldrig villet have børn)... Min svigerinde begynder efter en halv time hvor ingen rigtig har gidet at høre på hende at fortælle at hun er syg og går i seng...

Hendes kæreste drikker videre og da han går i seng kl. 3 skændes de højlydt hvor efter de insistere på at jeg skal køre dem hjem fordi jeg ikke har drukket! Dette vil jeg dog ikke da jeg er voldsom træt... derefter har jeg ikke haft noget med dem at gøre...

Da vi skal til tryghedsscanning i starten af Januar ender det desværre med en MA... Vi er helt slået ud! ET par uger efter skal min mand opereres og jeg får en besked fra min svigerinde..." Undskyld vi ikke har haft ringet, men vi har ikke villet kime jer ned.. du må gerne komme til kage og kaffe!"... Der brænder det sammen i mit hoved og jeg sender en besked tilbage som åbenbart splitter familien i 2?!.. Men nu har jeg fået nok!!!

Vi har så ikke talt med dem siden.. eller jo min mand taler da med hans svoger og hygger! Da vi så denne gang havde fået sat æg op og sad hamrende nervøse (fordi det er sidste behandling) og ventede på at kunne teste, får min mand en besked på facebook med scanningsbillede fra hans søster.. de venter barn!?...

Måske er det forkert af mig?? Men jeg blev så ked af det.. i alt den tid vi har kendt dem har vi vidst at hendes kæreste ikke ville have børn... (han ville heller ikke have hus da de købte det, men som han sagde "så slipper jeg da for at hun er så sur hele tiden")... så nu sidder jeg her.. er 5+0 og frygter for det værste... frygter for endnu en MA! Er så træt af at der altid skal være den konkurrence...

Sagde til min mand inden vi gik i behandling" kan vi ikke lade være med at sige det til din søster, for jeg ved at hun vil gøre alt for at få barn inden os bare for at komme først"... Og ganske rigtigt...

Min mand fortalte det til hans svoger... som sagde:"selvfølgelig siger jeg ikke noget, for så vil hun jo bare igang"...

Jeg mandede mig dog op og sendte et stort tillykke på sms og vi kørte ud med en flot blomst til dem... Men det er med en kvalmende og træls fornemmelse hver gang!

Nu vil de så at vi skal komme på god fod igen.. og de har inviteret på grill hygge!... min mand glæder sig selvfølgelig til at blive onkel, men han er også meget såret! Jeg frygter bare at skulle sidde i lokale med hende.. med frygten for at miste kan jeg slet ikke holde ud at skulle se på hendes nussen på maven ... når hun kan skabe sig som hun gjorde da hun var på p-piller til nytår så frygter jeg hvordan det bliver når hun har noget i maven....

Nå undskyld den blev lige lidt lang!... Skulle bare lige ud med min frustration... ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Puha ved slet ikke hvad jeg skal skrive... Hvor lyder din svigerinde bare drøn forkælet og egoistisk. Kan godt forstå at du ikke kan holde hende ud.

Ved ikke om der er noget at gøre ved det andet end at holde afstand når du ikke magter hende, det lyder jo ikke ligefrem til at hun kommer på bedre tanker.

Sender lige et stort virtuelt kram til dig :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan i ikke vente med at se dem til grillhygge indtil du har set at alt er som det skal være inde i din mave? Så kan det nok give lidt overskud til at tackle hendes skuespil ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan i ikke vente med at se dem til grillhygge indtil du har set at alt er som det skal være inde i din mave? Så kan det nok give lidt overskud til at tackle hendes skuespil ;)

Jo det kan vi :) Det er i hvert fald det jeg har sat som milepæl ... Jeg vil ikke se dem før jeg har fået mere ro på... :) Har slet ikke set dem siden nytår... og det har jeg det også fint med :) Men hun spørger hele tiden... utroligt nogen gange at noget/nogen man ikke gider tillægge energi kan fylde så meget :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh sikke da en omgang. Kan sq godt forstå at det påvirker dig det hele :(

Allerførst lige en KÆMPE KRAMMER til dig. Det trænger du vist til.

Tror også det bedste du kan gøre er at holde dig lidt på afstand fra hende, indtil du har mere overskud. Hun lyder i hvert fald som typen der kunne finde på at misbruge din usikkerhed.

Krydser fingre for at denne graviditet kommer til at gå helt som den skal.

Vi havde en MA kort før jul. Så kan godt sætte mig ind i din frygt om at der sker igen.

En masse positive tanker din vej.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh sikke da en omgang. Kan sq godt forstå at det påvirker dig det hele :(

Allerførst lige en KÆMPE KRAMMER til dig. Det trænger du vist til.

Tror også det bedste du kan gøre er at holde dig lidt på afstand fra hende, indtil du har mere overskud. Hun lyder i hvert fald som typen der kunne finde på at misbruge din usikkerhed.

Krydser fingre for at denne graviditet kommer til at gå helt som den skal.

Vi havde en MA kort før jul. Så kan godt sætte mig ind i din frygt om at der sker igen.

En masse positive tanker din vej.

Jeg prøver at holde mig lidt på afstand! Har jo ikke set dem siden nytår... MEN!! nu har jeg valgt at give efter fordi de har inviteret til grill hygge på lørdag sammen med et par af vores gode venner...

Jeg har slet ikke lyst til det?!.. Men min mand vil gerne at vi begynder at se dem igen... :( Blev godt nok lidt ked af at han ikke kunne forstå at jeg ikke rigtig havde lyst til før efter scanningen...

Nu må vi se.. må vist bare bide i det sure æble og så tage den derfra.. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg prøver at holde mig lidt på afstand! Har jo ikke set dem siden nytår... MEN!! nu har jeg valgt at give efter fordi de har inviteret til grill hygge på lørdag sammen med et par af vores gode venner...

Jeg har slet ikke lyst til det?!.. Men min mand vil gerne at vi begynder at se dem igen... :( Blev godt nok lidt ked af at han ikke kunne forstå at jeg ikke rigtig havde lyst til før efter scanningen...

Nu må vi se.. må vist bare bide i det sure æble og så tage den derfra.. :(

Håber ikke at det bliver alt for slemt at skulle afsted så.

Kan sq godt forstå at du ikke har lyst :( Det er aldrig sjovt med familiedrama :(

Kram til dig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber ikke at det bliver alt for slemt at skulle afsted så.

Kan sq godt forstå at du ikke har lyst :( Det er aldrig sjovt med familiedrama :(

Kram til dig

Må lige få taget mig en god snak med manden i aften om at jeg har helt ondt i maven over det... måske det vil hjælpe at få sat 100 % ord på det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER