Susse

Skal slettes

547 indlæg i dette emne

Jeg har heldigvis fået et par studieveninder til at stå i køkkenet til dåben, så vi skal ikke tænke så meget på det selv :)

Vi skal til barnedåb her d. 30.. er lidt spændt på hvordan det kommer til at gå.. vi er lige midt i et spring til den tid! men håber da Sean bliver nem at have med :)

Det er min mands søster, der fik en søn i december.. vi har et rimelig anstrengt forhold, hvilket er en laaaang historie! Deres søn er på trods af at han kun er 3,5 måned ret så strenge at være sammen med! men de er også en kategori for sig selv som forældre! Et klassisk bevis på en beslutning om at få barn, der ikke var gennemtænkt! og den stakkels lille knægt bliver primært stimuleret ved at se TV!! (for han er helt opslugt af det og elsker det?!?).. han sover dårligt, tager ikke nok på osv... og så pylre han HELE tiden.. pyha.. det er faktisk hårdt at være sammen med ham sådan rent mentalt..

Sidst vi var sammen fik jeg virkelig bevist hvad jeg havde sagt til min mand.. at han kan overstimulere hans nevø på under 5 min! Og det skræmmende er at vores søn der er 10 uger yngre bliver stimuleret på samme måde og kan langt bedre holde øjenkontakt osv... Det er bare så trist! men som sagt en laaang historie :P

Det gik SÅ fint til 5 ugers ved lægen <3 han var helt perfekt og tog det pænt.. ingen skrig og skrål.. lå bare og betragtede lægen og smilede :) blev så stolt.. dog havde de en lidt mærkelig måde at veje ham på? farmand skulle vejes først og dernæst med Sean i armene.. vægten svingede hele tiden +/- 100 gram uden at finde et fast resultat, og så skulle vi trække 100 gram fra til ble? .. en ren og tør lille ble vejer da ikke 100 gram??

Nå men vi endte på 5 kg og 58 cm.. så han vokser som han skal :)

Vi er så småt kravlet i en str 62.. i hvert fald i mærketøjet! noget af det skal dog lige have et opsmøg på ærmerne :) men han svæver imellem 56 og 62 lige for tiden...

Tak for tippet til cremen, kan den købes på apoteket? :)

Det er gået over igen, men mon ikke det kommer flere gange?.. vi klarede den med at han lå med bar mås i kravlegården hver formiddag så længe han gad det! og så mellem bleskift .. ellers brugte jeg kogtvand klude i dagtimerne og zinksalve til nat for at lægge en hinde når nu han sover igennem :)

Han er dog begyndt at vågne hver nat.. kun en enkelt gang! ;) havde regnet med at det ville komme på et tidspunkt :P

Hvordan går det med Olivia? :)

Nåh ej det lyder da meget dejligt med nogen i køkkenet, det giver da mere ro på... Det har jeg ikke, men vi er jo også kun 1/3 af jer så mon ikke det går :)

Puha lyder ikke fedt med jeres familie, ærgeligt i ikke er tættere nu når i får børn så tæt.. Her er der ikke udsigt til fætre og kusiner, min søster har PCO og efter 5 års kamp holder de pause, min mands bror har ikke engang en kæreste, så det er lidt ærgeligt...

Hvor bliver lille Sean stor, og tror det er standart for læger at veje sådan.. Det vigtigste er jo at han trives om det så er 100 g fra eller til gør jo ingen forskel :)

Cremen kan købes på apoteket og koster ikke alverden.. Bruger den stadig til Silje til tider så den er rar at have :)

Hold da op hvor bliver han bare stor og lækker, er helt vild med det billede hvor han kigger lige på kameraet :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Her går det godt men nøj hvor går tiden hurtigt, synes knap nok at jeg når at starte en dag før den er slut... Synes jeg har hørt "skræk" historier og hvor stor en omvæltning det er at gå fra 1 til 2 børn men jeg synes bestemt ikke det er hårdt, det der mærkes mest er at tiden går hurtigere, der er også tit lidt dårlig samvittighed fordi man skal vælge hvilket barn man først tager sig af men isærmærkes ændringen ved at mængden af vasketøj er eksploderet :D

Olivia trives. Hun vejer nu 5,7 kg. Der er begyndt at komme lidt rytme over hendes dag. Det er forskelligt hvornår hun står op, et sted mellen 5 og 8. Om formiddagen hænger hun gerne en del på mig og spiser en del og småblunder til middag sover hun en meget lang lur. Til aften er hun lidt urolig men graden af det afhænger meget af om hun får sovet omkring aftensmadstid. Hun sover typisk til nat fra kl 20-22 stykker og hun er også begyndt at vågne en gang i løbet af natten...

Hun er heldigvis ovre sin hoste men snotter stadig lidt og har vidst fået noget øjenbetændelse. Skal selv til 8 ugers undersøgelse i morgen så der spørger jeg lige om det.

D 24 tager vi et smut til Varde og besøger mit gamle arbejde til frokost, bliver hyggeligt at se dem igen. Hvis du har lyst til et bk møde er vi i byen der ;) Ellers går tiden med babysalmesang,venindebesøg, mødregruppe og mit elskede vasketøj :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

AeK5ANT.jpeg

Ret sej til at ligge på maven...

NJijalk.jpeg

Men hovedet er så tungt at man kan vende rundt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

AeK5ANT.jpeg

Ret sej til at ligge på maven...NJijalk.jpeg

Men hovedet er så tungt at man kan vende rundt :D

Hvor er hun dejlig! Og ja hun er da vildt god til at holde hovedet... ;) Der halter Sean squ lidt efter... hehe.. han ligger dagligt på maven i kravlegården, men det er som om han har fundet ud af at det er meget lettere bare at ligge hovedet på siden (med kinden ned af) så kan han stadig følge med uden at anstrenge sig! :P

Han er dog god til at holde det når han er på skulderen eller ligger op over ammepuden! Så tænker det kommer.. vi fortsætter bare med at træne!

Øv bøv.. havde været hyggeligt med besøg! Men jeg skal i mødregruppe den dag!.. vi har opstart så må hellere tage med hihi..

Herhjemme ændre rytmen sig lidt igen! der burde være 3 dage til næste spring.. men det føles som om det allerede er gået i gang! både signaler og evner passer godt på hans opførsel for tiden!..

Vi ses skam med mandens søster og kæreste og deres søn! især nu hvor vi har fået børn.. men helt tætte bliver vi nok aldrig pga alt det bøvl hun lavede før hun blev gravid!.. Men de bor i Esbjerg, så for børnenes skyld, kan jeg godt "mande mig op" og lade dramaet ligge... :)

Mine søskende har masser af børn, men de er alle store da jeg er lidt af en efternøler + jeg har fået barn sent i forhold til dem..

Det der med at veje Sean, det er en by i Rusland!.. ;) tænkte at jeg lige kunne lave samme finde som lægen inden han skulle i bad i går.. jeg syntes han er vokset?! men vægten sagde han havde tabt sig?!.. valgte at lade det ligge og vente til starten af april når SP kommer igen.. :)

Han spiser godt, og har de bleer han skal have, så regner med at det er godt nok! og han trives og er glad...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er hun dejlig! Og ja hun er da vildt god til at holde hovedet... ;) Der halter Sean squ lidt efter... hehe.. han ligger dagligt på maven i kravlegården, men det er som om han har fundet ud af at det er meget lettere bare at ligge hovedet på siden (med kinden ned af) så kan han stadig følge med uden at anstrenge sig! :P

Han er dog god til at holde det når han er på skulderen eller ligger op over ammepuden! Så tænker det kommer.. vi fortsætter bare med at træne!

Øv bøv.. havde været hyggeligt med besøg! Men jeg skal i mødregruppe den dag!.. vi har opstart så må hellere tage med hihi..

Herhjemme ændre rytmen sig lidt igen! der burde være 3 dage til næste spring.. men det føles som om det allerede er gået i gang! både signaler og evner passer godt på hans opførsel for tiden!..

Vi ses skam med mandens søster og kæreste og deres søn! især nu hvor vi har fået børn.. men helt tætte bliver vi nok aldrig pga alt det bøvl hun lavede før hun blev gravid!.. Men de bor i Esbjerg, så for børnenes skyld, kan jeg godt "mande mig op" og lade dramaet ligge... :)

Mine søskende har masser af børn, men de er alle store da jeg er lidt af en efternøler + jeg har fået barn sent i forhold til dem..

Det der med at veje Sean, det er en by i Rusland!.. ;) tænkte at jeg lige kunne lave samme finde som lægen inden han skulle i bad i går.. jeg syntes han er vokset?! men vægten sagde han havde tabt sig?!.. valgte at lade det ligge og vente til starten af april når SP kommer igen.. :)

Han spiser godt, og har de bleer han skal have, så regner med at det er godt nok! og han trives og er glad...

ja øv det var ærgeligt, kunne ellers være sjovt at møde en anden soldaterkone og bkmor :D

Altså Olivia er god til at komme højt op, hun kan bare ikke finde ud af at slappe af på maven, hvilket er ret trælst da hun så hurtigt bliver træt af det ;) og vil så gerne have at hun ligger der lidt længere da hun er ved at blive en anelse skæv i baghovedet :(

Jeg tror det er fint at du får sp til at veje når hun kommer, det kan jo svinge meget fra vægt til vægt og ja som du skriver er det vigtigst at se på hvordan han trives :) Her får jeg først besøg af sp når Olivia er 4 mdr så der er jo laaang tid til. Men tiden går jo hurtigt. Hun er allerede rundet 2 mdr, ret vildt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja tiden flyver af sted! :)

vores sp kommer næste fredag til 2mdrs besøg... vildt! Men pga at en sp er sygemeldt her i varde, bliver 2 mdr besøget det sidste vi får med mindre hun ser et behov for at komme igen.. Derefter er der åbent hus hver tirsdag hvor de vil holde oplæg om kost, motorik osv.. og så kan man spørge dem til råds, få ham vejet og målt osv..

Jeg var nede til åbent hus igår! havde bare sådan en træls fornemmelse af at han ikke tog nok på! og han virkede oftere og oftere sur og ked ved brystet efter kort tid! han spiser og synker rytmisk de første 2-5 min.. derefter sutter han ca. 10 gange før han synker... om aftenen er det helt slemt!.. har lagt ham til brystet en gang i timen ca den sidste 1,5-2 uger fordi han selv efterspurgte det! men det virker ikke til at produktionen er øget??

I går fandt jeg så ud af at han kun har taget 300 gr på over de sidste 3 uger :( og det er jo for lidt... vi skulle suplere med flaske til aften og han ÅD! igår da vi startede op! det er tydeligt at se at han udover at være i et spring også har været mega sulten.. jeg prøver at malke ud efter hver amning (jeg ville se om det er fordi der ikke er noget eller hvad det skyldes).. og de er TOMME!... efter at have malket 10 min ved hvert bryst er jeg heldig hvis der er kommet bare en enkelt dråbe... igår aftes ammede jeg ikke men gav flasken i stedte.. der var det ene bryst tomt og det andet kom der først 20 ml ret hurtigt derefter kom der kun dråber og da jeg endelig var på 30 ml var brystvorten øm!!

I nat spiste han dog fint ved brystet, der var mælk nok! men han spiste 2 gange hvilket så resulterede i at der ikke var nok her til morgen og formiddag?!.. syntes jeg er god til at slappe af og nyde amningen, men er nu virkelig blevet nervøs for hvor meget han egentlig får...

Min mand ser helst at vi går over til flaske, ikke fordi han vil overtage eller noget, men fordi vi så ikke skal bekymre os og at det ikke skal ende med at blive en træls oplevelse for både Sean og mig når han skal spise... og det har han jo ret i... :)

Jeg måtte i formiddags suplere med en flaske hvor han spiste 60 ml efter at han var blevet "fuldammet" og havde tømt begge bryster totalt..

Venter på et opkald fra min egen sp! har brug for hende vejledning!:.. Men vi har næsten besluttet os herhjemme .. jeg ammer det jeg kan og så bliver han tilbudt flasken bagefter indtil vi finder ud af hvad vi gør..

Jeg så helst at det var enten/eller... evt. supplere med en enkelt flaske til aften! Men når han skal have flaske efter hver amning for at få nok så tror jeg at jeg vælger at stoppe! specielt fordi han har været lagt til næsten hver time i snart et par uger og produktionen virker ikke til at være øget! så jeg har svært ved at tro at vi kan komme op på et niveau hvor jeg kan amme og være sikker på han får hvad han skal have...

Nå det var lige en lang smøre om amnings helvedet herhjemme :P hehe..

Hvordan går det hos jer? nu er der ikke lang tid til dåben længere ... bliver spændene... :) vi er ved at have nogenlunde styr på tingene! har fået nogle opgaver uddelegeret så det begynder at virke overskueligt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha det lyder ikke sjovt med amningen, så er der da ikke noget at sige til at han har været utilfreds hvis han samtidig er sulten... Kan godt forstå at du ikke gider at amme og supplere hver gang, så har man ulemper af begge måder at give mad på... Hvis jeg skulle supplere tror jeg helt sikkert også at jeg ville gå helt over til flaske, for så skal man vaske og skolde flasker og amme ej det ville jeg ikke magte ;) Så er det bare med at se fordelene i flaske, ikke at skulle tænke over hvad man har på (aka kan brysterne slippes fri i det her tøj) og at kunne dele en flaske rødvin med manden :) Jeg nyder helt sikket at kunne amme, men savner efterhånden at have min krop for mig selv. Blev gravid med silje ca maj 2011, hun blev født februar 2012 og jeg ammede så til januar 2013... I april var jeg gravid igen, så det er ikke mange måneder jeg har haft min krop kun for mig selv :)

 

SP tror jeg heller ikke vi har mere af når jeg har haft besøg når hun bliver 4 mdr, men havde så heller ikke besøg ved 2 mdr... Men har heller ikke så meget behov for det, selvom det er da altid er rart at der kommer en forbi og roser ens barn :D

 

Puha dåb... Vi har været en del syge herhjemme siden Olivia kom til verden, så har faktisk ikke rigtig haft tid til at kigge så meget på det. Men idag har hun sovet godt så nu er jeg igang... Kom på en god plan for temaet til dåben.. Påskefrokost, hvilket jo er oplagt når det ligger palmesøndag... Idag vil jeg et smut i Søstrene Grene og købe pynt og så har jeg været igang med at kigge på menu:

 

Solæg

Blinis med stenbiderrogn og rørt cremefraiche

Sild og karrysalat

Æggesalat

røget fisk

Lakserulade

Hjemmebagt rugbrød

Spinattærte og lammefrikadeller

Ost

Brie med honning og nødder

 

Dessert: Pipkager og ostekage med karamelsovs

 

Tror det bliver nogenlunde det... Så må vi se hvor stresset jeg bliver :) Jeg "lider" lidt under at komme fra en meget madglad familie og går selv meget op i at lave god mad... Intentionen var at købe mad ude, men jeg har altså sært ved at betale 130 kr pr mand for lidt sild og pålæg som jeg kan lave meget bedre selv... På denne måde bliver alt pånær tærten og frikadellerne koldt og det hele kan laves i forvejen... Så må jeg bare håbe på at ungerne sover godt til middag dagen før hi hi

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da bare en rigtig god idé med påskefrokost :) Og en lækker menu du har fundet på, det skal nok blive godt... :)

Jeg er ved at have nogenlunde styr på tingene.. skal snart igang med at bage boller osv og lægge i fryseren!

Min mor og svoger har tilbudt hjælp, så svogeren laver alt det pulled pork vi skal bruge og min mor laver noget tunmusse + suppe halløj og bager 100 burger boller ;) .. godt det ikke er mig hehe...

Bordpynten er nu udtænkt og næsten færdig! så vi mangler stort set kun at handle ind og lave lidt småting!.. der er et par piger i køkkenet, så salat osv kan de skære ud mens vi er i kirke :D

Øv hvor surt med sygdom! jeg kunne da lige forestille mig hvor stresset jeg ville blive ;) og du har jo Silje ved siden af..

Det her amning/flaske helvede er ved at drive mig til vanvid.. det er nok mest min egen skyld for jeg har så svært ved at give slip på at amme!... :( han nyder det og jeg nyder det!.. vi har rigtig svært ved at supplere op med mme! han bliver SÅ ked hvis han får en flaske efter han har fået bryst.. så han spiser det kun hvis han ikke får bryst før.. det resultere så i at jeg i dag stort set ikke har ammet og til aften løb mælken bare ud over det hele.. hehe..

Så nu venter jeg bare spændt på kontrolvejning tirsdag og så at sp kommer fredag så jeg kan få afsluttet mit store dilemma hehe..

Vi skal til barnedåb imorgen! første gang vi skal have lille fisen med til fest.. og vi er selvfølgelig lige midt i både udviklingsspring og madskifte.. suk! men heldigvis plejer han at sove fantastisk fra 10-11 og frem til omkring 14.. jeg skal jo vække ham efter 4 timer for at han kan spise indtil vi ved at han tager på som han skal!.. Men om natten får han altså lov selv at styre det.. han sover så tungt og falder konstant i søvn ved både bryst og flaske hvis vi vækker ham! har prøvet at skifte ham først men han bliver så ulykkelig at han slet ikke vil have flasken og han spilder halvdelen hvis han får bryst...

Åh de kære dilemmaer der følger med sådan et lille vidunder ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan er det gået.. gik det godt til barnedåben på trods af tigerspring? Og hvordan gik kontrolvejningen...Jeg kan sq godt forstå at du har det svært ved evt at skulle stoppe med at amme, hvor er det da også bare surt at det ikke kan lykkes :(

Fedt at i næsten har styr på dåben... Her hjælper det også på det. Har fået købt tøj til pigerne og har fået taget dåbsbilleder, har fået lavet indkøbsliste og lagt plan over hvornår hvad skal laves.. Så i næste uge går det løs :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

VrssJFz.jpeg

lige et par gode billeder af mine tøser da de var 5-6 uger gamle... Sjovt at sammenligne dem. Det er Silje øverst og Olivia nederst :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan er det gået.. gik det godt til barnedåben på trods af tigerspring? Og hvordan gik kontrolvejningen...Jeg kan sq godt forstå at du har det svært ved evt at skulle stoppe med at amme, hvor er det da også bare surt at det ikke kan lykkes :(

Fedt at i næsten har styr på dåben... Her hjælper det også på det. Har fået købt tøj til pigerne og har fået taget dåbsbilleder, har fået lavet indkøbsliste og lagt plan over hvornår hvad skal laves.. Så i næste uge går det løs :)

Puha tiden flyver da bare af sted!!... syntes det her tigerspring trak tænder ud! og så alt det bøvl med amning samtidig og vi flyttede ham fra lift til seng fordi han var for stor! alt sammen på én gang! ikke så godt planlagt hehe...

Men nu er vi tilbage til en dejlig nem søn, der sover igennem om natten! det er skønt...

Jeg er endt med at stoppe med amningen!.. har tudet en smule over det! :( men det fungerede ikke med at supplere ham, han blev ked af det når han fik flasken efter at have fået bryst, og hvert måltid endte med at tage 1-1,5 time! først lægge ham til begge bryster og så ned og lave flaske bagefter.. det var noget værre møg!!!

Flasken fungere rigtig godt! jeg var til kontrol vejning i tirsdags til åbent hus.. han havde taget 400 gram på på en uge, så han har næsten indhentet det hele.. idag havde vi besøg af vores egen sp, og selvom hendes vægt jo ikke er lige så præcis som en digital vægt, så konstaterede hun at han siden tirsdag havde taget yderligere 150 gram på! så nu vejer han 5700 gram og blev målt til 61,5 cm :)

Så selvom jeg havde det hårdt med at vælge amningen fra (mine bryster har været ved at eksplodere mens kroppen har nedjusteret! det var SÅ deprimerende at malke ud i stedet for at amme)!! så prøver vi at se på alle de positive ting ved flasken.. og jeg har jo forhåbentlig flere chancer for amning når der engang skal en lille brøster til ;)

Men det der med ikke at amme har så givet manden den idé at mig og ham skal i biffen!!.. mine forældre kommer fredagen inden dåben og bliver og hjælper til... fredag aften passer de så Sean mens vi er ude og spise og i biffen!... pyha.. mit moderhjerte bløder allerede.. for hulen!! hehe.. men det er nok fint at starte på den måde, ved jo at han plejer at sove! og hvis det går helt galt kan vi være hjemme inden for 10 min! ;)

Fedt at du er så langt med dåben! nu er der jo kun en uge til... tiden flyver godt nok! glæder mig til at høre om jeres dag når i når på den anden side :)

  

VrssJFz.jpeg

lige et par gode billeder af mine tøser da de var 5-6 uger gamle... Sjovt at sammenligne dem. Det er Silje øverst og Olivia nederst :)

EJ hvor er det da nogle skønne billeder :) Og hvor ligner de bare hinanden på mange punkter <3 2 skønne prinsesser...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil bare lige ønske jer tillykke med dåben af lille Olivia i morgen <3

Håber det bliver en skøn og dejlig dag!! :) Glæder mig til at høre om den når der er tid og overskud til det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil bare lige ønske jer tillykke med dåben af lille Olivia i morgen <3

Håber det bliver en skøn og dejlig dag!! :) Glæder mig til at høre om den når der er tid og overskud til det :)

Tak skal du have hvor er det sødt af dig... Har været lidt på den anden ende de sidste dage ;) Skal nok lige få skrevet når vi er på den anden side og få kommenteret dit indlæg ;)

Her er huset rengjort, tøjet fundet frem, bordet dækket og maden lavet... Og jeg er træt ;)

P.s.godt profilbillede du har dig :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak skal du have hvor er det sødt af dig... Har været lidt på den anden ende de sidste dage ;) Skal nok lige få skrevet når vi er på den anden side og få kommenteret dit indlæg ;)

Her er huset rengjort, tøjet fundet frem, bordet dækket og maden lavet... Og jeg er træt ;)

P.s.godt profilbillede du har dig :D

Du skal ikke stresse for at få svaret ;) jeg er selv lidt på den anden ende for at blive klar til søndag! :P vi skal både til fødselsdag, have besøg af præsten, hygge med veninderne osv i løbet af ugen så min tid er knap og jeg vælter rundt imellem 100 forskellige planet og to-do-lister .. hehe..

Glæder mig til søndag men glæder mig også til det er overstået :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal ikke stresse for at få svaret ;) jeg er selv lidt på den anden ende for at blive klar til søndag! :P vi skal både til fødselsdag, have besøg af præsten, hygge med veninderne osv i løbet af ugen så min tid er knap og jeg vælter rundt imellem 100 forskellige planet og to-do-lister .. hehe..

Glæder mig til søndag men glæder mig også til det er overstået :P

Held og lykke med i morgen... Håber ikke at du stresser alt for meget idag. Håber at i får en dejlig dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Held og lykke med i morgen... Håber ikke at du stresser alt for meget idag. Håber at i får en dejlig dag :)

Vi havde en skøn dag :) skal nok lige komme med en update når tiden er til det ;) lige nu nyder vi det gode vejr og jeg prøver at få styr på både haven udendørs og huset indvendigt .. samtidig med at Sean skal passes når han er vågen :P

Han har sovet af pommerens til hele dagen! tror det er varmen.. max 1 time af gangen.. det ligner ham slet ikke :P har INTET nået :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi nyder også haven og så er der stor test af grej på k's arbejde, så jeg er nærmest helt selv med begge unger for tiden. Så synes at tiden går godt her i firmaet. Puha hader de dage. Hele påsken sov Olivia max 30 min af gangen så er man sq hængt op... Synes at det svinger meget hvor meget hun sover. Igår sov hun fx 8 timer i streg midt på dagen mens idag har hun max sovet 1 time, så er det ikke let at planlægge sin tid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine søde piger :D

hof2qYM.jpeg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er det da vist ved at være lidt tid siden jeg har været forbi her ;)

Tiden flyver af sted! Efter barnedåben havde vi lige nogle gode dage.. så tog Sean lige en uge hvor han power nappede, var overtræt, ikke ville falde i søvn osv... han sov heldigvis fint om natten, men jeg var total udkørt når han gik i seng ;)
Det nåede lige at gå strygende i en lille uge efter det og så er vi startet på det første lange tigerspring! pyha... normalt mærker vi ikke meget til de der spring ud over en smule pyller hist og her.. hehe.. Men for pokker hvor skal jeg da lige love for at vi mærker denne her...
eller jeg gør...
Min mand har været i KBH siden mandag sidste uge og kommer hjem i morgen! Han bliver opereret ca. hvert halve år efter han blev såret i Afghanistan! de er ved at rekonstruere hans ansigt så det tager sin tid.. vi havde ikke mulighed for at tage med grundet 3 mdrs vaccine, så jeg har været alene med Sean, hund, hus og ukrudt .. og TIGERSPRING! tsk tsk hehe...
Han vil bare hænge på mig og underholdes.. og før var han gerne vågen i 1½ time af gangen og så en god lur.. nu er det fra den ene dag til den anden blevet til 2½ time af gangen! han er utroligt humørsvingende og bliver han først utilfreds så giver han dælme besked ;) .. så snart jeg så retter op på "fejlen" så er han en stor sol igen.. :)

Ud over tigeren og at jeg er brugt i knolden af at være alene og snakke babysprog og synge latterlige sange hele tiden uden mulighed for "voksen snak" om aftenen.. så går det strygende! Han er dejlig nem og glad, sover stadig igennem om natten! vækker ham til en flaske kl 21-22 og så vågner han 5-6 igen.. nogen gange sover han så videre i en time eller to efter det andre dage er han bare frisk og i hopla.. :)
Det går bare så hurtigt.. han vejer omkring 7 kg nu og er ca 68 cm lang! vi er så småt på vej over i str 68 i tøj nu... det er vildt! :)

Hvordan går det hos jer? :)

Vi starter op til babysvømning på onsdag! glæder mig helt vildt.. er også lige startet til tumlastik med ham! der er ikke så meget nyt i det i forhold til hvordan vi leger/tumler herhjemme, men tænker at det giver noget socialt og nogle indtryk til ham :)

Hvor er de dejlige jeres piger <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også bare nogle hektiske uger så får heller ikke brugt denne side så meget som jeg gerne ville... Har mere eller mindre stået for ungerne selv i 3 uger pånær weekender og nu er K lige 3 dage i udlandet.

puha der er bare ikke noget værre end når de ikke sover længere lure, både fordi man ikke selv får koblet af men også fordi det er svært at aktivere sådan en halv utilfreds en...

Gik det godt med din mands operation? Lyder hårdt at stå med det hele selv og så tænke på hvad han også er igennem...

Lyder til at Sean sover som en drøm, vi er også inde i en god rytme. Olivia bliver puttet ca 20.30 og vågner så ca kl 6. Nogle nætter bliver hun ammet et par gange andre sover hun igennem :)

Ellers trives hun bare. Man kan rigtig begynde at mærke hendes personlighed, hun er meget tålmodig og observerende... samtidig er hun også bestemt og meget snakkende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt med alle de ting i går til... Vi er i mødregruppe om tirsdagen og så går vi til salmesang om onsdagen. Ellers svinger det meget hvor meget vi laver :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op det er vist længe siden jeg lige har været forbi ... ;)

Hvordan går det med skønne Olivia? <3

Jeg syntes godt nok at tiden flyver... pyha... den ene uge har bare taget den anden!.. vi går til kiropraktor og fys hver uge og har gjort det i 6 uger nu... det tager utroligt meget energi og kræver en kæmpe indsats med træning hjemme! :(

Vores lille mand viste sig at have haft en hård medfart efter fødslen.. hans øverste nakkehvirvler var revet skævt så alle motoriske signaler var gået skævt og han havde en helt forkert opfattelse af hans egen krop... derud over havde han lås i bækken og ryg!..

Men efter en lang og sej kamp og hård indsats ser det ud til at bære frugt.. han begynder at indhente hans alder rent motorisk og vi arbejder primært med afspænding nu :)

Ellers går det godt! Han er en basse på 8,5 kg og 71-72 cm :) han elsker grød og mos og griner og er glad hele tiden... (med undtagelse af 4. tigerspring hvor han var ret så billigt til salg af og til) hehe...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER