Bamse&Kylling

Forkølelseskit

15 indlæg i dette emne

Hvad skal man bruge fra apoteket for at "overleve" en forkølelse hos en baby?

Anabella er 8 mdr og forkølet for første gang. Hun bliver mere og mere snottet og ligger lige nu og lyder som en, der ik ka trække vejret gennem næsen. Derudover hoster hun en hel del og raller..

Jeg har hævet hovedgærdet og vil tage forbi apoteket imorgen og købe et overlevelseskit :) Men hvad skal det bestå af? Er det noget med snot suger? Dråber? Eller hvordan?

På forhånd tak, fra en mor der heldigvis er ny på sygdoms området! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville ikke bruge penge på en snotsuger (igen). Valdemar hader det og jeg synes heller ikke at det hjælper :rolleyes Tilgengæld er vi glade for saltvandsdråber. :) Og så ville jeg måske også købe nogle bløde (evt balsamerede) lommeletter :)

God bedring til hende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og håndsprit til dig, hvis du ikke allerede har det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enten en saltvands spray til næsen - men jeg foretrækker selv en engangs sprøjte og så en saltvands opløsning.

Bløde kleenex til næsen

Vaseline til at smøre under næsen om natten, så hun ikke bliver helt hudløs.

Næsesuger

Jeg bruger mest vaseline og kleenex men de to andre er vigtige at have for ellers står man lige pludselig med håret i postkassen :(

En anden ting jeg gør er at købe noget øko mos med blåbær i - Mie er ikke så god til fast føde derfor blåbær mos.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Næsesuger, er heller ikke et hit her, han bliver virklig stik tosset, så det var spild af penge hos os.. men saltvand det er en virklig god ting at have på lager :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, saltvandsdråber helt klart. Vi har aldrig benyttet næsesuger. Giv hende dråberne lige inden hun skal ammes/have flaske, så virker de bedst.

Giv hende et langt varmt bad (eller rettere lade rummet være godt varmt og fugtigt. Vi har tit gjort det, at en af os er gået i bad først). Det løsner også godt op.

Sprit, sprit og sprit.

Kiwi er ligesom blåbær også rig på antioxidanter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ups

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, saltvandsdråber helt klart. Vi har aldrig benyttet næsesuger. Giv hende dråberne lige inden hun skal ammes/have flaske, så virker de bedst.

Giv hende et langt varmt bad (eller rettere lade rummet være godt varmt og fugtigt. Vi har tit gjort det, at en af os er gået i bad først). Det løsner også godt op.

Sprit, sprit og sprit.

Kiwi er ligesom blåbær også rig på antioxidanter.

Nå ja det varme bad - bedste tip ever (igen tak Louise :kiss)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar!!

Er det nogle bestemte baby saltvandsdråber?

Mest hoster hun bare helt vildt nu og raller fuldstændig! Hun lyder forpustet selvom hun ligger stille.. Ih, tror det bliver en nat med en baby i dobbeltsengen!

Hvad kan man gøre mod hoste? Det er nærmest en tør hoste, ikke slim eller noget..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil heller ikke anbefale en næse-suger - den gør faktisk bare, at der produceres endnu mere snot...

Apotekets saltvandsnæsedråber er et must herhjemme. De laves ikke specielt til baby, men de er gode og så kommer de i sådanne små pipetter, som man bare kan smide ud efter brug. Hosten er der ikke meget at gøre ved andet end at prøve med et varmt bad eller bad i et godt tildampet badeværelse og så give rigeligt med væske... Det er snottet, der sætter sig nedad, samtidig med at hun bliver tør i halsen pga. hun ikke kan trække vejret ordentligt...

Håber ikke i får en alt for træls nat hjemme hos jer...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke om det er en skrøne, men jeg synes at jeg har hørt at et løg i ens soveværelse skylle hjælpe - ligesom det påvirker når man skærer løg i køkkenet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå ja det varme bad - bedste tip ever (igen tak Louise :kiss)

Ja det er utrolig hvilken virkning det har! Og så bliver de tilmed så dejlig trætte ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hosten kommer ganske rigtigt af snot, som loeber ned i svaelget, saa det er ret godt at faa skyllet naesen med det saltvand.

Fenikkelthe er godt mod hoste - ellers kamillethe.

Varmt bad

Saltvandsampuller fra apoteket - en hel flaske til hvert naesebor

Haevet hovedgaerde - ret haevet endda, her har vi gerne 2-3 store boeger under sengebenene og et tomt smalt ringbind under madrassen!

Jeg har ogsaa dryppet lidt brystmaelk i naesen, for det er en slags antibiotika og smertelindrene.

Ekstra d-vitamin(bruger D-pearls og giver indholdet af to istedet for en), probiotika(f.eks. Bio Gaia) og masser af taet mor-/far-kontakt.

Det er roev og noegler og synd for de smaa, naar de er forkoelede, men der er ikke meget andet at stille op.

God bedring med hende :kram2 :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres råd.!!

Er der også snot i halsen, når det er en tør hoste og ikke slim?

Vi har haft en ok nat. Bella har sovet i midten inde hos os med overkrop og hoved på en voksen hovedepude.. Hun har hostet en del, men tror det vækkede mig mere end det vækkede hende selv.

Hun sover stadig her lidt i otte, så er spændt på hendes tilstand, når hun vågner.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis dit barn døjer med tilstoppet næse vil jeg stærkt anbefale at bruge en god næsesuger - som denne fra snotbuster.

Problemerne med at barnet vrider sig og skriger er ofte forbundet med at det lægger ned og ikke kan gøre alverden for at modstå "angrebet". Her får du en hurtig og effektiv næsesuger som har lysshow og musik til at fange opmærksomheden. Vi plejede at bruge otri-baby på vores hvor der blev suget med munden i den anden ende. Det er super klamt og mega dyrt i løbende engangsfiltre. Men vores mus skreg som bare pokker og vred sig fordi det er da ikke sjov? Med snotbuster sidder barnet op og efter et par gange var det slet ikke noget problem. Når vi tager den frem, starter musik og lys så søger han den selv. Jo han trækker sig af og til, men så ryger der også en stor streng af snot med ud - den hiver virkelig det hele ud. Det har gjort en verden til forskel os. Kan varmt anbefales.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER