kategeorina

Børneorm, graviditet og foster?

4 indlæg i dette emne

Puha, er blevet helt paranoid efter at have siddet og læst om orm ...Har konstateret orm i min afføring forleden - sandsynligheden er nok børneorm. Hele familien i Vermox behandling osv Har gjort rent og vasket som en gal. Skifter undertøj morgen og aften. Vasker hænder osv osv Men tænker vi måske har haft det i lang tid, da har haft kløe sådan on and off i i hvert fald et halvt år - men troede da det kom og gik og jeg ikke kunne se nogle orm i afføring at det nok bare var noget irritation fra billig toiletpapir .... den ældste har også kløet sig ind i mellem over lang periode, men har heller ikke kunne se noget i hans afføring ... og han har ikke brokket sig specifikt over at det klør .... men det har nok været børneorm hele tiden selvom vi først observerede en decideret orm for leden ... Vi rejste også en del sidste år til mere eksotiske steder, så frygter også det kan være nogen anden form for orm ....så får det tjekket ved afføringsprøve nu. Værste frygt er nu - hvis man har haft børneorm i ½-1 år og er gravid i 8. måned ... hvor meget kan de have spredt sig??? Har læst frygtelig historier om det kan sprede sig til andre dele af kroppen og organer ... f.eks op i skede og til livmoder? Hvad så med fosteret? og hvad når de skal skære op til mit kejsersnit? frygter det værste ... at det vælter rundt med orme overalt .... men så ville vi vel have set flere i afføring? og så det her med æggene kan leve i 2 uger i støv - skal jeg vaske ALT legetøj? Uoverskueligt at skulle al legoet igennem .... har gjort rent på værelset og tørret alt af jeg kunne på hylder og større legetøj, men er det virkeligt nødvendigt at tage det hele ned i mindste detalje? Sengetøj selvfølgelig også vasket og skiftet og vil gøre det flere gange om ugen nu (går jo heldigvis hjemme på barsel, så der er tid til det - men kan godt se alle de kogevask på elregningen ;-)). Undskyld den lange smøre, men nogen der har erfaringer med at have haft børneorm i lang tid og så at komme af med dem efterfølgende? Syntes vi fører en ok hygiejne herhjemme mht rengøring, håndvask osv - men det er svært med 2 børn i skole og børnehave at sørge for de ikke bringer noget med hjem .... har også døjet med lus mange gange efter hånden - men de er nemmere at spotte og gøre en indsats for at komme af med.SUK!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Den tur var vi også igennem en god måneds tid inden jeg fødte :( her opdagede vi ikke ormene i toilettet, men jeg så to stk en aften min søn sov, og hans underbukser sad lidt nede på ballerne. Min datter havde noget tid klaget over kløe i tissekonen, det kom og gik i en længere periode, så forbandt det ikke med orm. Men da jeg kiggede hende efter sent om aftenen, mens hun sov, var der orm :( det er meget typisk at de kan ses sen aften og nat... Ved piger kan de være i skeden i sjældne tilfælde og i så fald virker Vermox ikke...

Det er surt med al den rengøring, men det er nødvendigt hvis i skal blive det kvit. Også legoklodser og andre små ting. Vi puttede LEGO i vaskemaskinen ved 60 grader i et dynebetræk. Alle bamser osv ligeså. Ekstrem grundig rengøring specielt i soverum, og skift og kogevask af sengetøj og håndklæder hver dag i behandlingsperioden. Ifølge vores læge er det allervigtigste håndhygiejne. Håndvask før måltider, som det første om morgenen og når man kommer ind udefra, selvfølgelig efter toiletbesøg, samt have korte negle. Vi kom af med det vha ovenstående og Vermox behandling til hele husstanden.

Mig bekendt kan børneorm ikke flytte sig til andre organer, så det tror jeg ikke du skal frygte. Det er superklamt med de orm og jeg reagerede som du, men i skal nok komme det til livs :) god fornøjelse med rengøringen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, ved godt er totalt paranoid - men orm og parasitter yark! Man føler sig uhygiejnisk selvom jeg da syntes vi er ok til at gøre rent og vaskehænder osv ...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har vi taget 3. omgang af pillerne og jeg syntes jeg har vasket og vasket og støvsuget og støvsuget, Sørger for udskiftning af sengetøj meget ofte, skift af undertøj hverdag - ofte 2 gange osv osv og jeg syntes ikke nogen klør sig direkte med fingrene i numsen, så de burde få æg på fingrene og vi vasker hænder, klipper negle osv Jeg har heller ikke set nogen levende orm siden første gang vi opdagede det ... men min søn og jeg har stadig kløe med ca 2 ugers mellemrum ca 2 aftener i træk og så forsvinder det for at komme igen præcis 2 uger senere i et par dage. Jeg er ved at være godt træt af det!! Det passer med det er ca 2 dage efter vi har taget Vermox pillen at det klør ... nogen der har erfaring? og haft svært ved at komme af med børneorm?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER