Jackie

Det der amning...

9 indlæg i dette emne

Kun mig der synes det er svært??

Jeg har fået mig en datter uden tålmodighed :P Hun bliver stiktosset hvis ikke hun lige kan få fat, og så er det jo endnu sværere at få hende til at tage fat. Desuden bruger hun hendes arme ekstremt meget, og bokser hele tiden brystet væk :( Det er SÅ frustrerende!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej er lige på besøg fra Juni gruppen. Din lille pige lyder helt som min første fødte dreng som jeg kæmpede med længe. Kan hun godt få fat? ved min nr. 2 valgte jeg at prøve ned suttebrikker selvom sundhedsplejersken ikke anbefalede dem - men sikke en ro der kom over amningen for han kunne så let få fat og nåede ikke at blive hidsig og slå brystet væk. Jeg brugte dem i nogle måneder hvorefter han fint kunne sutte uden. Bare et forslag for det tager hårdt både på barn og mor når hver eneste amning er en kamp. Mange hilsner Helle ( venter barn nr. 3 )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det var lettest de første dage. Nu er han nogengange en drillepind som hopper af og på selv om han er sulten, så plejer det er blive bedre med en anden stilling. Han bakser også noget med armene og får gerne hånden i munden i stedet for brystvorten ;) Og nogen gange bokser han til brystet så det står står i en stråle ud på ham, så ser han meget overrasket ud :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også at det var svært de første dage. Men jeg havde en virkelig god ammerådgiver, som viste mig at jeg skulle holde ham lidt fast (det lyder hårdt) indtil han fik lavet vakuum. Det virkede så godt, og ret hurtigt havde han fanget teknikken :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej er lige på besøg fra Juni gruppen. Din lille pige lyder helt som min første fødte dreng som jeg kæmpede med længe. Kan hun godt få fat? ved min nr. 2 valgte jeg at prøve ned suttebrikker selvom sundhedsplejersken ikke anbefalede dem - men sikke en ro der kom over amningen for han kunne så let få fat og nåede ikke at blive hidsig og slå brystet væk. Jeg brugte dem i nogle måneder hvorefter han fint kunne sutte uden. Bare et forslag for det tager hårdt både på barn og mor når hver eneste amning er en kamp. Mange hilsner Helle ( venter barn nr. 3 )

Jeg hoppede allerede på suttebrikken da hun var et døgn gammel. Hun kunne slet ikke rigtig få fat uden, så den må vi lige bruge her i starten i hvert fald.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også at det var svært de første dage. Men jeg havde en virkelig god ammerådgiver, som viste mig at jeg skulle holde ham lidt fast (det lyder hårdt) indtil han fik lavet vakuum. Det virkede så godt, og ret hurtigt havde han fanget teknikken :)

Jeg er også nødt til at være lidt hård og holde hende fast nogle gange, for de hænder der, de SKAL bare ind foran hovedet! :) Det føles bare forkert at skulle holde hende på den måde..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Proev evt. at kontakte en ammeraadgiver - de findes i Dk og er soede :)

http://www.fogf.dk/Ammeraadgivningen/

:kram

Tak for link - det kan sagtens være jeg vil bruge dem en dag! I dag ringede jeg til min sundhedsplejerske, som kom forbi en time efter! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det var lettest de første dage. Nu er han nogengange en drillepind som hopper af og på selv om han er sulten, så plejer det er blive bedre med en anden stilling. Han bakser også noget med armene og får gerne hånden i munden i stedet for brystvorten ;) Og nogen gange bokser han til brystet så det står står i en stråle ud på ham, så ser han meget overrasket ud :D

Jeg skal også have gang i nogle flere forskellige stillinger.. Er mest tilbøjelig til kun at bruge den ene, altså sidde med baby i den ene arm.. Men min sundhedsplejerske snakkede rigtig godt om den, hvor baby vender med benene nedad, så man skal være halvt liggende. Den må jeg have prøvet. På et tidspunkt hvor der er tålmodighed til det, fra både mor og datter ;)

Sundhedsplejerske mente, at min mælk måske ikke er løbet ordentligt til endnu pga. at det var en lang fødsel, og at jeg måtte på operationsbordet bagefter. Og så bliver hun sur og utålmodig, fordi der ikke rigtig kommer noget til at starte med.. Så jeg må igang med noget massage af brystet, inden hun bliver lagt til. Og desuden skal hun lægges til så meget som muligt, så vi får gang i det, og så hun får noget at spise. Hun vejede i dag 250 gram mindre end ved fødslen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER