Rjs

Kreative ide'er??

47 indlæg i dette emne

Mangler nogen kreative ide'er.

Jeg er i gang med og brodere en julekalender til lille prutten :-). Vil også gerne lave noget lap på lap til børneværelset.

Gode forslag efterlyses til andre kreative gøre mål.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har tænkt mig at bruge sommeren (efter eksamener i juli) på at være kreativ :)

Jeg har tænkt mig at forsøge at sy et patchwork-agtigt legetæppe med fleece på bagsiden, sy nogle babybukser (og måske kjoler alt efter køn?) :)

Desuden overvejer jeg at forsøge at lære at hækle :) har set den sødeste elefant-bamse, samt barnevognssnor med dyr i Mettes DIY-tråd :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja eller hækle/strikke et barnevognstæppe?? Eller hvad de nu er til.. Altså et tæppe som kan bruges lidt over alt??

Male billeder til babys værelse??

Louisef's forslag med at sy tøj er også godt.. :-)

Men da jeg absolut hverken kan hækle eller strikke.. Så glæder jeg mig til at følge jeres kreative indslag :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville rigtig gerne hækle et spaghetti tæppe, men da jeg ikke kan hækle og skal lave speciale hele sommeren er projektet ret dødsdømt fra start af.

Jeg synes det er nogle gode bud, der er kommet frem indtil nu, du kan måske også lave en uro, sy etui til regnslag mm. Små hyggelige babyting.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej det er nogen super forslag i er kommet med, tror helt sikkert jeg vil lave et lege tæppe i fede farver. Min farmor på 98 år snakker også om at jeg skal strikke, så det tror jeg også jeg skal i gang med. Med hensyn til at male, har jeg hørt det ikke er så godt når man er gravid, ved ikke om det er rigtig.

Men de damer kom endelig med flere forslag :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan anbefale dig at se i det kreative underforum, der kan du sikkert få en masse gode ideer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg har også tænkt mig at male babybilleder til værelset (Disney, Peter Plys osv) :)

selvfølgelig skal man nok ikke sidde i verdens mindste, uluftede run, mens ellers tror jeg altså ikke det er et problem :) man kunne jo evt nyde vejret en dag og sætte sig udenfor med det :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror den står på at strikke varmt tøj til den kolde tid. Ellers bliver det min som jeg skal lokke i gang. Hun har hæklet et dyr til de to andre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal strikke en heldragt til baby og djævle huer - skal bare lige vide hvilken farve garn, jeg skal vælge.

Regner m at strikke mere, nu må vi se!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første krea-ting til junior! :)

fxpLA16.jpg

(Efter Mettes skabelon)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så har den kommende mormor været i gang :)

PkQlpTL.jpg

En sprutte, som skulle give junior ekstra tryghed, da tentaklerne skulle minde om navlesnoren :) de bruges vist en del på neonatal-afdelingerne til fortidlig fødte :) (se mere her http://www.spruttegruppen.dk/)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fine krea ting!! Jeg ELSKER ugler, og så er det en ret fed detalje at motivet peger mod baby :super Jeg har faktisk tænkt på at bestille sådan en sprutte ved hende der lavede mit tæppe, og nu hvor du nævner at de også kan virke betryggende så må jeg da have gang i bestillingen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har indtil videre hæklet en sutteklud med en ugle, en suttekæde, en sprutte og er nu igang med en famøse hæklede ugle barnevognskæde.

Min mor har strikket: 2 uldveste til at tage udover heldragter, 2 små uldkjoler, en hjelm strikket som en nissehue og min svigermor er igang med prinsessesvøbet i råhvid uld ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er uroen fin - jeg er også lidt vild med ugler :-) og sprutten er også super søde :-)

Jeg har fået strikket en lille trøje og hue - jeg har ikke helt styr på at sætte billeder ind fra min iPad, men jeg prøver..

BNdEuci.jpg

Bolden er for at få huen i den rigtige form :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er uroen fin - jeg er også lidt vild med ugler :-) og sprutten er også super søde :-)

Jeg har fået strikket en lille trøje og hue - jeg har ikke helt styr på at sætte billeder ind fra min iPad, men jeg prøver..

BNdEuci.jpg

Bolden er for at få huen i den rigtige form :-)

hvor er det fint! ej altså hjemmelavede krea ting er bare så kære.

Hvem der havde tiden.. (og evnerne)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det nogle fine ting i har lavet :-) jeg har strikket en halv heldragt - må hellere se at komme i gang ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kom lige til at købe lidt ugle stoffer til et patcworktæppe til lillemanden - glæder mig til at komme i gang med det :-)

QkCwekZ.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første krea-ting til junior! :)

fxpLA16.jpg

(Efter Mettes skabelon)

Hvor er den blevet fin!! Fedt du kunne bruge skabelonen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er den blevet fin!! Fedt du kunne bruge skabelonen :)

Tak! :) er også ret stolt :-D

Skabelonen var bare super! Det eneste var at fødderne på skabelonen var meget små? Meget mindre end dine på billedet, så manden endte med at måtte frihåndsklippe nogle til mig :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er uroen fin - jeg er også lidt vild med ugler :-) og sprutten er også super søde :-)

Jeg har fået strikket en lille trøje og hue - jeg har ikke helt styr på at sætte billeder ind fra min iPad, men jeg prøver..

BNdEuci.jpg

Bolden er for at få huen i den rigtige form :-)

Har tænkt på den fine sweater flere gange - hvor opskriften fra?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fandt den via den her blog: http://jaassi.blogspot.dk/2012/12/babystrik.html - selve opskriften er på engelsk, men jeg brugte youtube flittigt, når der var noget jeg skulle have oversat - for der fik man det jo vist :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er jeg blevet færdig med denne elefant - ventetiden skal jo gå med noget :-)

ojkZm16.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er jeg blevet færdig med denne elefant - ventetiden skal jo gå med noget :-)

ojkZm16.jpg

Ej hvor er den fin! Hvordan går det med dig, er tiden lang på sygehuset? Og er der kommet lidt ro på blødningen? Nu er der da heldigvis ikke lang tid til, du får den lille ud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det går fint - tusind tak :-) men tiden er lidt lang og jeg bliver øm uanset hvordan jeg sidder eller ligger efterhånden! Der er nogenlunde ro på blødningerne, men jeg har blødt, også mens jeg har været indlagt - heldigvis ikke så voldsomt som de har frygtet :-)

I næste uge begynder de indledende øvelser til kejsersnittet, mandag scanning og onsdag snak med narkoselægen og infomøde om kejsersnit, så nu nærmer tiden sig :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er jeg blevet færdig med denne elefant - ventetiden skal jo gå med noget :-)ojkZm16.jpg

Ih hvor er den flot! Har du en opskrift på den?

Håber alt kommer til at gå godt med både dig og baby.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER