SmukMor

Baby og karriere - hvordan prioriterer I?

34 indlæg i dette emne

3. Oktober blev vi forældre til den smukkeste lille dreng. Vi elsker ham over alt på jorden, vores lille guldklump :)

Men vi er begge karrieremennesker, så nogle gange er vores prioriteter nok lidt anderledes end mange andre forældre.

Så jeg vil gerne høre jer, hvordan i balancerer karriere og baby ;-)

Sådan gør vi: Jeg gik fra på barsel den 21. September og havde barsel til 1. Februar. Derefter havde min mand en måneds barsel og fra 1. Marts til nu har vi haft en privat barnepige og fra 1. August skal Holger i privat dagpleje. Vi vil så beholde barnepigen på deltid (hun begynder på studie 1. September, så det passer perfekt).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Her er det 8 mdr barsel til mig, og Lillemanden starter dagpleje samme dag som jeg begynder på arbejde.

Jeg er klart karrieremenneske, men min mand er pt uden arbejde hvorfor han får lov at stå for indkøring. Vores søn vil derfor også blive hentet bragt tidligere og senere end ellers indtil min mand igen er i arbejde, det er vi glade for.... Vi har seriøst overvejet au pair i det det giver en tryghed og kontinuitet for barnet at blive passet hjemme (er også ca lige så dyr som vuggestue) men det er ikke løsningen for os pt- vil gerne at vores barn skal lære dansk fra starten) Tror vi kan finde på det ved barn nr. 2! Evt en au pair der taler fransk eller engelsk godt, det være spændende for hele familien.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi overvejer også Au Pair. Vi ville gerne have beholdt barnepigen, men hun skal starte på studie (hvilket vi godt vidste, da vi hyrede hende) men hun er bare skøn og så god til H og han er bare så glad for hende. Så hun bliver hende der henter ofte, hvilket jeg tror han bliver glad for.

Hvordan bliver dine arbejdstider, når du vender tilbage til jobbet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg prioritere babytiden/småbørnstiden virkelig højt. Jeg holder halvanden års barsel fra mit arbejde denne gang. Forlænger min barsel med 14, tager alt ferie/afspadsering også et par måneder uden løn. Den tid den betyder virkelig meget for mig, og da jeg gerne langtids ammer, så er det jo endnu en fordel med lang barsel. Jeg er så også opstillet på ingen karriere til mig endnu, vi har fået tre børn på 7 år, til gengæld køre min mand store karriereræs, men har også holdt mellem 3-6 måneders barsel ved de første to og tager nok 4-5 måneder denne gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg prioriterer baby/barn højst - familien er det jeg lever for. Jeg elsker mit fag (pædagog) men familien er højst, stod valget mellem en 48 timers stilling eller ingenting, ville jeg vælge ingenting for familien ville lide for meget under det. Jeg kan ikke rigtig forlige mig med at andre skal tage sig af mit barn, for ærligt: jeg vil helst selv! men jeg bliver nød til at "slippe" hende.

Anders kører karriere ræset.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg prioterere familien højst og vil altid gøre det. Jeg er vokset op i meget splittet familie(en far der ikke gad mig og en mor ser kørte karriereræset) og husker hvordan det påvirkede mig især da jeg var yngre. Så har altid sagt at Ida aldrig skal opleve. Så familien kommer først

Så Rasmus har fået lov at prioterere karrieren højst(hvilket han har så stadigvæk har valgt ikke at gøre)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er uddannet folkeskolelærer, dog arbejdsløs.. Men umiddelbart, giver det en fordel, da mange af arbejdstimerne, kan lægges når Camille sover :) Det vil jeg helt sikkert udnytte.. :) Jeg vægter familien højest, og jeg vil rigtig gerne have en stilling på omkring 30-32 timer, så jeg kan få mest mulig tid med mit barn. Når hun bliver ældre, vil jeg gerne arbejde mere - men jeg vil være den som skaber en tryg barndom for hende, og jeg vil være den hun engang "husker" når hun tænker tilbage på sine første minder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen jeg har største delen af mit liv været karriere menneske, inden jeg fik den store var jeg i gang med en BA i historie ønsket var at tage en PHD efter kandidaten med religion under. Men da Laura kom blev alt lige meget, jeg vidste at jeg aldrig kunne undvære hende alle de timer hverdag og mine priortieringer hvad angår arbejde forsvandt fuldstændig.

Jeg har virkelig også ændret mig meget som person efter børn er kommet ind i min verden, det er så kort tid de er små, og jeg vil bare ikke når jeg bliver ældre sidde med en følelse af jeg ikke var der nok. Jeg er også blevet meget mere et socialt væsen nu.

Har taget en uddannelse som sosu-hjælper og er fanget så meget af det hele at jeg nu drømmer om at blive sygeplejerske når børnene er en del større. Jeg elsker virkelig mit arbejde og det er bare der jeg hører til nu.

Men karriere kommer senere som børnene bliver større. Jeg kan altid uddanne mig, men jeg kan ikke altid nyde dem som jeg gør nu, lige pludselig ønsker de ikke vi skal være så stor en del af deres liv mere, og ønsker mere plads til dem selv også kan jeg dyrke karrieren hvis det det jeg vil.

Det er så kort tid de er små, og det skræmmer mig engang imellem hvor hurtigt det går. er lige nu inde i en periode hvor jeg skal stjæle kys for at få nogle hos den store på snart 4 år, så jeg skal ingen steder. alt den barsel jeg kan få tak.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er uddannet folkeskolelærer, dog arbejdsløs.. Men umiddelbart, giver det en fordel, da mange af arbejdstimerne, kan lægges når Camille sover :) Det vil jeg helt sikkert udnytte.. :) Jeg vægter familien højest, og jeg vil rigtig gerne have en stilling på omkring 30-32 timer, så jeg kan få mest mulig tid med mit barn. Når hun bliver ældre, vil jeg gerne arbejde mere - men jeg vil være den som skaber en tryg barndom for hende, og jeg vil være den hun engang "husker" når hun tænker tilbage på sine første minder :)

Undskyld til trådstarter for emneskiftet, men efter den nye reform, kan du så stadigvæk arbejde hjemme om aftenen? Er det ikke noget af det, der er blevet fjernet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg prioriterer helt klart familielivet!

Jeg synes i forvejen at tiden med Sophia (og Christian for sen sags skyld) bliver sparsom med 37 timers arbejde om ugen.

Tiden mens de er små er gylden, og kommer aldrig tilbage.

Men jeg kunne sagtens finde på at prioritere karrieren mere når børnene når teenagealderen, hvor de er mere selvstændige, og i større grad "passer den selv". Men det er bestemt ikke sikkert!

For mig giver karrieren på INGEN måde DET Sophia og min familie giver mig.

Vi har sat Sophia og en sag en lillebrøster i verden for at være sammen med dem så meget som muligt. Det er bestemt ikke for at træde på nogen, men JEG kan ikke forstå hvorfor man får børn hvis man alligevel ser dem så lidt som muligt (groft sagt).

Det er MIN meningen, og den afspejler de valg jeg har truffet/ træffer. :)

Jeg ville gerne forstå hvorfor man får sine unger passet af en barnepige/ au pair, men jeg kan ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har hele mit liv været karriere menneske.

Selv da vi fik vores først og efterveer vejen igennem. Jeg holdte kun fri fra 15.30-18.30 imens August var hjemme og vågen

Så kom lillesøster der var født hjerneskadet og natten over måtte jeg ligge hele mit liv om.

Jeg vidste ikke om jeg kom på arbejde igen og hvad der skulle ske.

Da hun døde, kunne jeg slet ikke forstille mig tilbage i mit job.

Jeg blev hurtig gravid igen og sidder nu med lillesøster nr 2 i armene og når jeg kigger på mit job og mine børn vil jeg altid vælge mine børn.

Men jeg forstår godt karrieren kan fylde så meget

Gør hvad du føler for

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg prioriterer 100 % familielivet, jeg har været på arbjedsmarkedet ind til jeg blev sygemeldt tidligt i graviditeten med min datter som idag er 14 mdr. Jeg har ikke været ude på arbejdsmarkedet siden og er nu hjemmegående hausfrau i Tyskland og savner på ingen måde at arbejde. Min mand kører karriere ræset og er også den der har mulighed for at skrabe de store penge hjem og han nyder at gå på arbejde. Han forsøger så vidt muligt, at arbejde hjemmefra så han på den måde er hurtigere hjemme samt at han er her og børnene lige kan sige et hurtigt hej til ham ind imellem. Det nyder alle :) Før vi fik børn, troede jeg jeg ville karieren, jeg er barn af 2 karrieremennesker og havde ikke forestillet mig det skulle være anderledes. Da vi fik vores søn, fandt jeg ud af at det slet ikke var det jeg ønskede for mig selv og vores familie.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er en spændende tråd der her er blevet startet! Jeg regner med så vidt muligt at arbejde 8-16 efter jobstart. Jeg arbejder også i weekenden, men det er et ret specielt job, hvor jeg har mulighed for at have familien med... Og hvor vi får nogle gode oplevelser sammen rundt om i landet.

Det er svært når man gerne vil begge dele. Desværre er vi jo som samfund ikke skruet sammen til at alle kvinder med børn går på overførselsindkomster eller deltid...(ikke ment som at jeg vil støde nogen) men det er der simpelthen ikke råd til det rent samfundsmæssigt... Jeg har gemt alle mine barselsdagpenge og regner så med at tage en måned eller to ud af kalenderen når Lillemanden er omkring et par år.

Uh, det er lidt svært når man gerne vil hente kl 13 men stadigvæk have råd til at alle kommer ud at rejse i alle skolernes ferier :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne aldrig blive hjemmegående - jeg ville blive vanvittig! :o

Men til gengæld, så ville jeg heller aldrig arbejde 50 timer om ugen, for jeg vil være sammen med Anna (og evt. lillebrøster :wub) mens hun (de) er små.

Anna startede først i VS da hun var 11 mdr. og siden hun startede har jeg været på nedsat tid (32 timer) og skal være det indtil hun er næsten 2 år. Vi havde 6 ugers barselsdagsdagpenge tilbage da hun startede, men både Søren og jeg trængte til at komme ud i en hverdag uden for hjemme og jeg bruger så de sidste barselsdagpenge på at være på nedsat tid og det er den bedste beslutning vi har truffet længe! Det er helt vildt, så stor forskel bare 5 timer om ugen gør og hvis ikke det var for det økonomiske aspekt, kunne jeg sagtens være på nedsat tid de næste 5 år og hvem ved, måske prioriterer vi at gøre sådan, når vi kommer til efteråret, hvor jeg skal på fuld tid igen.

Jeg vil gerne have et arbejde jeg brænder for og kan så godt se mig selv arbejde meget, men det bliver ikke mens mine børn er små! De skal ikke være i institution i 8-9 timer om dagen og se forældrene 1-2 timer om dagen - så er 7 timer i institution og 3-4 timer hjemme alligevel markant bedre!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Undskyld til trådstarter for emneskiftet, men efter den nye reform, kan du så stadigvæk arbejde hjemme om aftenen? Er det ikke noget af det, der er blevet fjernet?

Ha ha, jeg tænkte præcis det samme :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg prioriterer helt klart familielivet!

Jeg synes i forvejen at tiden med Sophia (og Christian for sen sags skyld) bliver sparsom med 37 timers arbejde om ugen.

Tiden mens de er små er gylden, og kommer aldrig tilbage.

Men jeg kunne sagtens finde på at prioritere karrieren mere når børnene når teenagealderen, hvor de er mere selvstændige, og i større grad "passer den selv". Men det er bestemt ikke sikkert!

For mig giver karrieren på INGEN måde DET Sophia og min familie giver mig.

Vi har sat Sophia og en sag en lillebrøster i verden for at være sammen med dem så meget som muligt. Det er bestemt ikke for at træde på nogen, men JEG kan ikke forstå hvorfor man får børn hvis man alligevel ser dem så lidt som muligt (groft sagt).

Det er MIN meningen, og den afspejler de valg jeg har truffet/ træffer. :)

Jeg ville gerne forstå hvorfor man får sine unger passet af en barnepige/ au pair, men jeg kan ikke.

Nu har vi ikke sat vores søn i verden for ikke at se ham, men han kom på et tidspunkt i vores liv, hvor vi ikke lige regnede med, at vi skulle have et barn, og så må man jo prøve, så godt man kan. :-)

Vi prøver at få så meget ud af dagen med ham, som vi overhovedet kan. Jeg står op 5.30-6.00 spiser morgenmad og tager H op, ammer ham og pusler ham. Vores morgenhygge rutine :-)

Kl. Ca. 7.00 smutter jeg på arbejde (som ligger 5 minutter fra vores lejlighed) og min mand er så sammen med ham og putter ham til den første lur lidt i 9. Så tager vores barnepige over. Han vågner om regel kl. 12 (cirka) så hun tager barnevognen med fra lejligheden over til mit arbejde, så jeg kan tage ham op, amme ham og pusle i den times frokost, jeg har fået bevilliget af min søde og meget forstående chef. (Han har været rigtig cool hele vejen igennem, det tager jeg hatten af for. Han er også næsten altid inde og dikkedikke lidt med H i frokostpausen;))

BP tager ham med hjem og er sammen med ham til jeg er hjemme omkring kl 17. Min mand er hjemme de fleste dage kl. 17-19. Og så er det ham der putter.

Der er selvfølgelig dage, hvor jeg eller P. er til møder ude i byen eller på kortere rejser, hvor vi ikke ser ham så meget. Men vi har begge skåret rejser ned til et absolut minimum og er aldrig afsted på samme tid.

Jeg synes, at vi har fundet en fin løsning på at være sammen med vores barn så meget som muligt og stadig have vores karrierer.

Men som du siger, så prioriterer vi alle forskelligt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke karriere menneske, og vil til enhver tid, vægte familielivet højst. det der betyder noget for mig er at have det godt både på arbejdet og i hjemmet.. Jeg håber på at kunne finde en 32 timers stilling engang, når der kommer noget arbejde til mig. så jeg ved siden af kan nyde mit barn(fremtidige børn)

Jeg kunne aldrig få det godt med udelukkende at være hjemmegående, men en god balance håber jeg at finde. :P

Jeg har været Au pair i en karrierefamilie. Det fungerede super fint for dem, at køre det på den måde. Jeg mødte kl. 7 og gjorde børn klar og bragte dem i børnehave og skole. Den yngste var kun i børnehave 2 dage om ugen, ellers var han hjemme ved mig.. Mens de var i institution havde jeg huslige pligter som tøjvask/strygning og støvsugning. Forældrene kom hjem kl 17. og de lavede selv aftensmad og overtog derfra... ;)

Jeg er selv fra en familie, hvor min far kørte karriere, dog med god plads til mig, jeg var med ham på hans arbejde sommetider, og kom hver dag cyklene med hans madpakke :) desværre døde han alt for tidligt...

Min mor gik hjemme, indtil han døde, så var hun nødt til at tjene penge, men hun har aldrig arbejdet fuldtid, og jeg husker altid at hun har haft god tid til os børn. Jeg ville ikke bytte det væk for noget, og derfor vælger jeg har gøre det samme overfor mine børn, der skal være tid og overskud til dem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg prioriterer baby/barn højst - familien er det jeg lever for. Jeg elsker mit fag (pædagog) men familien er højst, stod valget mellem en 48 timers stilling eller ingenting, ville jeg vælge ingenting for familien ville lide for meget under det. Jeg kan ikke rigtig forlige mig med at andre skal tage sig af mit barn, for ærligt: jeg vil helst selv! men jeg bliver nød til at "slippe" hende.

Anders kører karriere ræset.

Jeg har det helt vildt mærkeligt med, at H skal i dagpleje. Jeg synes det er et meget større skridt end at lade BP passe ham, for de har jo kendt hinanden siden han kom til verden. For os kom det med at han skulle passes ret tidligt, men til gengæld er det kun hende, der gør det.

Derfor har vi også været meget omhyggelige med at vælge den rigtige dagpleje, hvor jeg følte mig tryg ved hende.

Du har også valgt DP, ikke?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Undskyld til trådstarter for emneskiftet, men efter den nye reform, kan du så stadigvæk arbejde hjemme om aftenen? Er det ikke noget af det, der er blevet fjernet?

Ha ha, jeg tænkte præcis det samme :-)

Jeg har da muligvis misforstået noget.. Men min vurdering, var at det var skolelederen, der nu kunne fastlægge lærerens arbejdstid :) Altså, at skolelederen nu kan kræve at fx forberedelsen finder sted på skolen, på bestemte tidspunkter. Men jeg skal da ikke smide hovedet på blokken ;) Hvis jeg skal arbejde 8-16 som lærer, ville det give mindre arbejdstid til mig, og jeg ville synes det var herligt at slippe for weekend og aftenarbejde - så har jeg misforstået det, giver det mig bare nogle andre friheder ;) Men bliver da helt spændt på hvilke vilkår jeg kommer ud til :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter Karla kom til, har mine prioriteter ændret sig en del. Jeg er studerende, og tog ingen barsel med Karla, det var min mand der gjorde det. Og set i bagklogskabens lys, ville jeg have ønsket, at det havde været anderledes. Jeg ville gerne have kunne være sammen med Karla 100 % i stedet for hele tiden at skulle planlægge at læse mm. Jeg har valgt at udskyde min bachelor med 1/2 år, så jeg har mere tid jeg kan bruge på familien.

Jeg er helt klart et familiemenneske, men for mig er det også vigtigt, at jeg får en god uddannelse og et stabilt job med en stabil indtægt. Jeg er vokset på i den nedre middelklasse med forældre, der ofte havde ufaglært arbejde, og en mor der først startede på uddannelse da jeg var 13, og selv om økonomien har set ok ud på bundlinien, så blev jeg bare tit stukket med forklaringen om at vi ikke havde lige så mange penge som alle de andre børn. Jeg er helt med på at penge absolut ikke er alt, og jeg synes vi har en god hverdag, til trods for SU og at Cs løn ikke er den højeste i verden, men mine drømme om fremtiden, hvor jeg vil have et godt hus og opleve en masse, hænger bare sammen med, at der skal nogle penge på bordet. Og derfor er det nødvendigt for mig, at jeg prioriterer en karriere.

Jeg vil dog ikke kunne arbejde 50-timer om ugen, og aldrig se mit barn (børn), det ville slet ikke fungere for mig. For mig er arbejde et middel til at opnå målet om det familieliv jeg gerne vil have, ikke målet i sig selv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har vi ikke sat vores søn i verden for ikke at se ham, men han kom på et tidspunkt i vores liv, hvor vi ikke lige regnede med, at vi skulle have et barn, og så må man jo prøve, så godt man kan. :-)

Vi prøver at få så meget ud af dagen med ham, som vi overhovedet kan. Jeg står op 5.30-6.00 spiser morgenmad og tager H op, ammer ham og pusler ham. Vores morgenhygge rutine :-)

Kl. Ca. 7.00 smutter jeg på arbejde (som ligger 5 minutter fra vores lejlighed) og min mand er så sammen med ham og putter ham til den første lur lidt i 9. Så tager vores barnepige over. Han vågner om regel kl. 12 (cirka) så hun tager barnevognen med fra lejligheden over til mit arbejde, så jeg kan tage ham op, amme ham og pusle i den times frokost, jeg har fået bevilliget af min søde og meget forstående chef. (Han har været rigtig cool hele vejen igennem, det tager jeg hatten af for. Han er også næsten altid inde og dikkedikke lidt med H i frokostpausen;))

BP tager ham med hjem og er sammen med ham til jeg er hjemme omkring kl 17. Min mand er hjemme de fleste dage kl. 17-19. Og så er det ham der putter.

Der er selvfølgelig dage, hvor jeg eller P. er til møder ude i byen eller på kortere rejser, hvor vi ikke ser ham så meget. Men vi har begge skåret rejser ned til et absolut minimum og er aldrig afsted på samme tid.

Jeg synes, at vi har fundet en fin løsning på at være sammen med vores barn så meget som muligt og stadig have vores karrierer.

Men som du siger, så prioriterer vi alle forskelligt ;)

Jeg siger bestemt heller ikke at I har sat jeres søn i verden for ikke at se ham :) men jeg forstår ikke de mennesker, der får børn og kun ser dem 1-2 vågne timer i døgnet. JEG kan ikke forstå det, dermed ikke sagt at det er forkert :)

For os er vi Sophias primære voksne, hendes rollemodeller og dem der (helst) skal spille de vigtigste roller i hendes liv. Vi ønsker at det er os der lærer hende normer, værdier osv. Vi ønsker at det er os der opdrager hende.

Dermed ikke sagt at andre voksne ikke skal spille en rolle i hendes liv, og Sophia skal også i DP, overnatte hos bedsterne osv. Vi mener bare at vi har ansvaret for at hun en dag kan klare sig selv, og derfor vil vi "mindst muligt" overlade den opgave til andre :)

Jeg synes det lyder som en rigtig god løsning for jer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg prioritere begge dele. Starter på elevplads D 1 september, hvor C skal være i vs 9 timer dagligt.... Jeg er så også enlig :-))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er karrieremenneske - med måde. Har en arbejdsuge på mellem 40 og 50 timer + transport (10 timer ugentligt). Overarbejde kender jeg dog oftest i hvert fald 1 uge i forvejen - og det er super af hensyn til planlægning.

Jeg tager 6 måneders barsel (startede med kun at ville have 4, men det er nu oppe på 6) og så tager min mand 3. Så må junior i privat dagpleje som 9-måneders. Det må gå an.

Jeg ville gå psykisk ned uden mit job - min nuværende stilling giver rimelig stor fleksibilitet, og en standarduge er på 40 timer. Det er luksus for mit fag. Der, hvor baby får min tid fra, bliver på mine hobbyer - jeg løber og rider. Ridningen er allerede nu skruet ned (syg hest) og løb har jo den forbandede fordel, at det kan gøres hvor som helst, når som helst.

Min mand elsker også sit arbejde, men arbejder først og fremmest tættere på end jeg (20 minutter hver vej) og har kortere arbejdsdage - så far bliver hente- og bringe-far (og har i øvrigt en 4-dages arbejdsuge).

Ja - vi har byttet roller; men sådan er det for os - og vi stortrives med det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det helt vildt mærkeligt med, at H skal i dagpleje. Jeg synes det er et meget større skridt end at lade BP passe ham, for de har jo kendt hinanden siden han kom til verden. For os kom det med at han skulle passes ret tidligt, men til gengæld er det kun hende, der gør det.

Derfor har vi også været meget omhyggelige med at vælge den rigtige dagpleje, hvor jeg følte mig tryg ved hende.

Du har også valgt DP, ikke?

Jo det har vi. Og mit indtryk er at hun er super sød og kærlig.

Jeg syntes jeres løsning er fantastisk!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Før jeg fik Elias, var jeg overbevist om, at jeg, med min akademiske uddannelse, bare ikke kunne gå hjemme og have lang barsel. Jeg ville ud og bruge mine evner og planen var, at jeg skulle have et godt fast job inden der skulle børn ind i billedet - sådan blev det bare ikke!

Jeg har nu været ledig i så mange år (med barsel indimellem) at jeg RIGTIG gerne vil have ordentlig gang i en karriere nu, så barsel bliver denne gang nok begrænset, hvis jeg får tilbudt et job, for selvom jeg sagtens ville kunne trives med at være hjemmegående husmor, så er økonomien på INGEN måde til det og jeg får en helt anden slags tilfredsstillelse i de praktikker jeg har haft end hvad familien kan tilbyde. Ikke dermed sagt, at familien ikke er vigtig for mig - det er den helt bestemt og jeg ELSKER at bruge min tid på Elias og T (og snart lillesøster) jeg savner bare den anderledes udfordring der ligger i at have en karriere også.

Det skal dog også siges, at jeg på ingen måde har ambitioner om, at ræse op ad karrierestigen og slet ikke på bekostning af min familie. Jeg vil rigtig gerne have en god work-life balance, hvor der er plads til både og for jeg vil sgutte nøjes!

Vi er så heldige, at Elias først bliver afleveret tidligst kl. 8.30 i dp pga min mands arbejde i butik og så henter jeg ham mellem 16-16.30 igen. Så har vi lige 30 minutters transport hjem med bus og når vi så kommer hjem bruger vi tiden sammen indtil Elias bliver træt af mig og bare vil se Bamses billedbog og så kan jeg så gå i gang med aftensmad osv... Det fungere for os lige nu, så må vi se om det ændre sig, når lillesøster kommer til verden ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER