jettekdavidsen

Sygdomme man skal undgå..

3 indlæg i dette emne

Lige et lille spørgsmål..

Jeg arbejder i daginstitution og kan derfor blive udsat for mange forskellige sygdomme..

Lige nu har vi en der har skarnlagensfeber, har læst mig frem til at jeg ikke behøver være nervøs for noget.

Men er der andre sygdomme jeg skal undgå, som kan gøre at jeg ikke må gå på arbejde?

Ved der er lussingesyge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså - min læge siger, at den eneste sygdom man for alvor er virkelig øv overfor er røde hunde. Men den er du vel blevet checket for? Derudover sagde hun, at grunden til man f.eks. tilbyder gravide en influenzavaccination i influenzasæsonen er, at hvis det sætter sig på lungerne, så kan det være svært at behandle, fordi man ikke kan give ret mange typer antibiotika. Lussingesyge synes hun ikke var noget specielt stort problem. Men min læge er også sådan lidt - ahr, du fejler sgu ikke noget! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige et lille spørgsmål..

Jeg arbejder i daginstitution og kan derfor blive udsat for mange forskellige sygdomme..

Lige nu har vi en der har skarnlagensfeber, har læst mig frem til at jeg ikke behøver være nervøs for noget.

Men er der andre sygdomme jeg skal undgå, som kan gøre at jeg ikke må gå på arbejde?

Ved der er lussingesyge.

Du bør gå op til din læge, når du kan få en tid og blive tjekket for de 4 børnesygdomme der kan have betydning for dit foster/ din graviditet...

Det er ikke korrekt at Lussingesyge er ufarligt, men det er en lille procentdel der får problemer med graviditeten og at de fleste af os har haft det, uden at vide det ... Lussingesyge kan hvis man er uheldig resulterer i spontan abort.

Så er der Skoldkopper, røde hunde og mæslinger ...

Dem vi i daginstitutionen nok mest har risiko for at rende ind i er skoldkopper og lussingesyge...

Men lægen kan let tage en boldprøve der kan klargøre om der er antistoffer mod disse sygdomme og så er du sikker ...

Det er mit råd, for ja nogle læger tager det meget roligt omkring disse risici, mens andre tager dem mere alvorligt.

God fornøjelse med din graviditet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER