Tinkerbell

James Storms drømmefødsel <3

28 indlæg i dette emne

Hermed min beretning af min super fødsel af vores elskede lille James. Den er lang og skrevet til ham så han kan læse den senere.

God fornøjelse: :)

Elskede James. Jeg vil nu fortælle om den dejlige dag i maj 2013 hvor du kom til verden.

Mor var 39 uger og 4 dage henne da jeg om aftenen, efter din far og jeg var gået i seng, begyndte at få rigtig ondt i maven. Jeg havde ellers ikke haft nogle tegn hele dagen, så havde bestemt ikke troet at det ville ske nu. Om dagen havde jeg været i Tivoli med min veninde Emilia og hendes lille datter Cecilia på snart 4 måneder. Om aftenen spiste din far og jeg ude på indisk restaurant med dem og Cecilias far Andre.

Jeg havde ondt i maven i flere timer den nat og kunne slet ikke finde ro til at sove men rendte frem og tilbage til toilettet. Det faldt mig ikke rigtigt ind, at det var veer endnu. Håbede bare det var med til at gøre klar til fødsel snart.

Kl 3.30 var jeg igen på toilettet og lige pludselig bliver jeg ved med at tisse, vandet er gået! Det kom i små skyller som jeg havde ingen kontrol over, så jeg var ikke i tvivl. Far var vågnet af al mit renderi og kom derfor ud og spurgte hvad jeg lavede. Ja, jeg tror vandet er gået :) Så var det jo på tide lige at gøre alt klar, så far pakkede det sidste til hospitalet mens mor ringede dertil. Da jeg var førstegangs fødende tager en fødsel som regel længere tid og de bad mig komme ind til kontrol kl 10. Jeg bad far om at prøve at sove lidt indtil, det var vidst ikke meget søvn han fik, mens jeg prøvede at slappe af med veern,e som jeg nu vidste det var. De kom med 4 minutters mellemrum og varede mellem 40 og 50 sek. Jeg tog 2 panodiler som de anbefalede mig på hospitalet, tror ikke de hjalp en dyt ;)

De begyndte at gøre mere og mere ondt og jeg synes efterhånden der var laaaang tid til kl. 10. Jeg ville rigtig gerne ind og tjekkes noget før, så da der var ca. 3 min og 30 sek mellem hver ve og de varede 50 sek-1 min ringede jeg igen. Der var kl omkring 5.30. De mente ikke der var sket meget da vandet jo lige var gået, men hvis jeg meget gerne ville kunne jeg komme forbi til tjek, men jeg skulle regne med at blive sendt hjem igen. (Man får lov at blive når man er i aktiv fødsel ved 3-4 cm åben). Det var fint med mig, jeg ville bare ikke være derhjemme længere, synes simpelthen det gjorde for ondt.

Far ringede til Tatyana, som ville være fotograf under fødslen, så hun kunne komme med. Mor lavede ikke andet end at koncentrere sig om at trække vejret under veerne og tage tid på dem med en app på iPad.

Vi kørte afsted mod hospitalet hvor vi var ca 6.30.

Der var lidt ventetid på den modtagestue vi var, men da mor blev undersøgt var jeg til vores store glæde allerede 5 cm åben og skulle ikke hjem igen. Synes dog veerne var næsten uudholdelige og ville super gerne have en form for smertelindring, måske bare akupunktur eller varmt karbad. Men det kunne vi først se på, når jeg blev undersøgt på en fødestue. Der var ret travlt den dag på fødegangen så i ventede en time før vi blev ført til fødestuen. Det var en hård ventetid for mor.

Da vi fik vores egen stue ville jeg rigtig gerne undersøges igen. Hvis jeg vidste hvor langt jeg var nået havde jeg mere noget at forholde mig til. Vores jordemoder hed Katja og var rigtig sød. Hun var dog ikke helt med på at undersøge mig endnu, da det kun var lidt mere end en time siden sidst. Da jeg dog hele tiden gerne ville på toilettet, synes hun dog det var lidt pudsigt og gik derfor med på at undersøge mig alligevel.

Hun overraskede os alle ved at sige at jeg var 9 cm åben!!! Hun grinte dog imens, så jeg troede ikke på hende og spurgte hende seriøst om det var en joke, for det måtte man da ikke joke med! Nej nej, det var sandt, men måske kun en 8 cm. Så det var jo helt vildt! 3-4 cm på ca 1 time! Dog var der stadig en kant tilbage, som ville gøre ondt at få væk.

Jeg ville rigtig gerne i kar og have et lavement inden. Dog turde hun ikke rigtigt give mig et lavement, da det kunne gøre at det hele gik for hurtigt og det hele var slet ikke klar til din ankomst endnu. Det var jeg ikke helt tilfreds med, men kunne jo ikke gøre så meget ved det.

Mors blodtryk var ret så højt, højere end det burde være, så Katja var ikke sikker på jeg måtte komme i karbad. Hun talte dog med nogle læger som sagde det kunne sænke mit blodtryk så i kom jeg. Det var dejligt! Altså veerne var lige så slemme men vepauserne var meget rarere og jeg havde vældigt med overskud mellem veerne. Så meget at jordemoderen kommenterede det mange gange undervejs.

Og ganske rigtigt faldt mit blodtryk i vandet.

Mens jeg lå der begyndte jeg at få presseveer under veerne. Meget mærkelig følelse. Hvor de andre veer bare gjorde ONDT, var disse meget korte mere spastiske veer som jeg i starten ingen kontrol havde over, og første gang spurgte far meget forskrækket hvad der dog skete.

Efterhånden blev presseveerne længere og længere og tog mere "over" de andre veer. Selv om de også gjorde ondt ,var det på det på en mere udholdelig måde, især fordi jeg kunne arbejde med dem. Jordemoder Katja var rigtig god og støttende fik mig til at holde op med at spænde op i ballerne under og i stedet bruge veerne.

Under en af presseveerne hjalp Katja mig af med den kant der stadig var i vejen.

Vi havde dog svært ved at holde ordentligt øje med din hjerterytme mens jeg var i bad, hun kunne tit ikke rigtig finde eller måle den. Så på et tidspunkt besluttede hun at nu skulle jeg op i sengen i stedet. Dog var dit hoved allerede på vej ud og jeg kunne mærke det mellem benene. Så det gjorde enormt ondt at rejse mig i badet, træde ud af det og ned af en trappestige og op på sengen. Og jeg var også helt "arrrr det kan jeg ikke, hovedet er på vej ud!" Mens jeg på en måde prøvede at holde dit hoved og gå hen til sengen. Bagefter har far og jeg grint meget af det, for det må have set noget så komisk ud, selv om far ikke lige grinte i øjeblikket.

Turen hen til sengen gjorde dog at du smuttede igen. Det var noget så rart for mor. Men din far og jeg blev lige helt bekymrede om det nu var ok.

Prøven fra din navlestreng viste at du havde været en lille smule stresset under fødslen og det var derfor rigtig godt, at mor kom op af badet så vi bedre kunne følge din hjerterytme

Det var det heldigvis. Og da du var godt på vej varede det ikke så mange veer, måske en 10 veer før du var ude. Først en ve eller 2 til hovedet, som ikke gjorde nær så ondt som frygtet, især fordi hun sagde at hvis jeg pressede nok, var dit hoved ude lige om lidt og det var meget motiverende. 2 veer til så var hele hovedet og din krop ude. Klokken var 9.31 og du var kommet til verden! Far hjalp med at klippe din navnestreng.

Jeg havde ligget på alle 4 og vendte mig om på ryggen, så du kunne komme op og ligge på mit bryst med det samme.

Du skreg med det samme, fik 10 ud af 10 i apgar score, helt perfekt var du! Du skreg løs hos mor, helt monotomt og hovedet var godt fyldt med fosterfedt. Far og mor kiggede rørt på dig og hinanden, vi elskede dig så højt fra sekundet du var ude!

Mor havde fået mindre rifter, var slet ikke sprækket, så det var bare gået SÅ godt! Især med taget med i betragtning af at presserveerne kun havde varet i 21 min. I mens du lå på mors bryst fik mor lidt bedøvende creme og blev syet lidt, kun 5 sting skulle der til..

Kort tid efter du var født overraskede far mig med en gave. Og sikke en! Et par super smukke diamantøreringe på ialt 0,70 karat! Dem havde far købt til mor fordi han synes jeg havde været så god til at være gravid med dig og føde dig :) Som du nok ved er din far en fantastisk mand.

Efter noget tid på mors bryst under en dyne og varmelampe kom du hen på fars bryst i stolen så mor kunne gå i bad. Vi fik en sandwich med små flag og efter en times tid kom portøren for at køre os til patienthotellet.

Resten af dagen tilbragte vi på vores værelse nr 11 på patienthotellet som en lille familie på 3 og lærte hinanden at kende.

Din far var en super god støtte for mor under fødslen. Dog havde jeg under veerne ikke overskud til meget, men jeg ved han var der til at støtte under hele forløbet. Og under vepauserne var jeg meget glad for hans hjælp. Han gav mig drikke, varmt vand på skulder og ryg, kolde vaskeklude i panden og rosende ord igennem det hele. Ligeledes har han under hele graviditeten været en stor støtte og hjulpet og passet rigtig godt på mig og dermed også dig.

Tak fordi du har givet mor en god graviditet og ikke mindst en drømme fødsel uden nogen komplikationer. At du er kommet til verden er uden tvivl det største og det bedste der er sket i vores liv og vi glæder os til at leve resten af vores liv med dig og se dig vokse op <3

Sidste mavebilleder taget efter vandet er gået, 39+5

post-4524-0-64208500-1369567288_thumb.jp post-4524-0-39378700-1369567296_thumb.jp

På toilettet mellem veerne

post-4524-0-13484200-1369567318_thumb.jp

Under en ve

post-4524-0-04153500-1369567341_thumb.jp

Det endelige resultat, 10 min gammel :wub

post-4524-0-80385100-1369567372_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Som i kan læse havde vi en fotograf med til fødslen. Ikke lige hvad jeg havde tænkt mig umiddelbart, men da muligheden bød sig og jeg vidste at hun ville være god til at holde sig i baggrunden og ikke virke forstyrrende, tog vi chancen med diverse forbehold for bl.a. at hun kunne sendes væk hvert øjeblik og at vi skal godkende hvert enkelt billede hun ønsker at bruge.

Det var en super god oplevelse! Under veerne kunne jeg ikke have været mere ligeglad med hvem der var i rummet og i vepauserne var hun sød til også at komme med juice og lign når Frank lige var beskæftiget med at lægge klud på min pande eller noget.

Det var en meget stor oplevelse for hende og hun har efterfølgende takket mange gange for at måtte være med. Min mand er meget glad for at tage billeder og for ham var det en utrolig lettelse, at der var en fotograf til stede, så han bare kunne være der for mig og være i nuet og opleve det hele uden at tænke på, at det måtte han hellere tage billeder af. Ligeledes er jeg utrolig glad for de første billeder af ham og James sammen og os alle 3, billeder vi aldrig ville få ellers. :loveshower

Vi har endnu ikke set andre end disse jeg linker til her, men jeg lover jer en ordentlig billedspam når vi engang har dem :D

Prøver mig lige med et link til en forsmag på billeder vi fik taget under fødslen:

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.521096794620672.1073741829.434941633236189&type=3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

stort tillykke med jeres fine dreng. Det lyder som en fantastisk fødsel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvom jeg har hørt historien er det nu meget sjovt at læse om det også :) lyder bare som om det gik rigtig godt :)

Og gode billeder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikken en skøn beretning, og en skøn fødsel - men godt i ventede med at tage afsted til kl. 10, så havde du i stedet kunne skrive om en af de berømte bil-fødsler! Stort tillykke med den lille mand.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var godt nok en fin og hurtig førstegangs fødsel, endnu engang tillykke med jeres smukke lille dreng. Glæder mig til at se fotografens billeder, de første er meget stemningsfulde, det er en smuk ide at lave dem sort-hvide syns jeg. Tak fordi vi måtte høre din beretning.

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:loveshower så dejligt det hele bare gik så godt. total drømmefødsel!!!! og fine billeder af hende fotografen, super ide at tage hende med! glæder mig til at se flere billeder af søde James!! :baby2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejlig beretning og skønne billeder :loveshower:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak, for en skøn beretning og en sikke en drømme fødsel.

Glæder mig til at se flere billeder af skønne James.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skoen beretning og flotte, roerende billeder :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rigtig god beretning, som du har skrevet til din søn.

TILLYKKE MED JERES SØN :)

Jeg har siden jeg fandt ud af at jeg var gravid, skrevet dagbog til min egen søn. Den er også skrevet til ham. Og skriver i den på computeren når der er noget nyt, som vedrører ham.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke da en lyn-fødsel :o :glad

Tillykke med din lille søn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Smuk beretning om din drømmefødsel :loveshower , sidder med tårer i øjnene og glæder mig endnu mere til det bliver min tur, inden alt for længe :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor lyder det bare som en drømmefødsel :loveshower

Dejlig læsning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså min første tanke ved at tage en fotograf med til fødsel er whaaaaat :blink :blink :blink !!?

Men sikke da nogle skønne billeder, og fødslen af lille James lyder til at have været en rigtig god oplevelse. Rigtig stort tillykke med ham igen :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejlig beretning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at læse din beretning - det lyder da bare som en drømmefødsel! Og endnu en gang tillykke med James :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en drømme fødsel! Tillykke med ham :kram og sikke nogle flotte billeder!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder bare som en fantastisk fødsel!! Og dejlige billeder til at dokumentere det! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med jeres søn - og tak for en dejlig beretning og skønne billeder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejlig beretning og skønne billeder :-)

Sikke en smuk lille skabning ♡

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres søde ord :)

Vil lige lægge den fantastiske fødselsvideo vores fotograf har lavet herind også så andre der ikke læser min mor-tråd også kan se den :)

Jeg er helt ufattelig glad for at have så smukke billeder fra fødslen! :wub

http://vimeo.com/69069932

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det nogle fantastiske billeder!!! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:biglove hvor er det smukt - det gad jeg dælme også godt have!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER