21 indlæg i dette emne

Vores heltigennem fantastiske datter kom til verden på Horsens sygehus onsdag d. 22. Maj kl. 20.04 ved akut kejsersnit. Hun er simpelthen de mest fantastiske 50 cm og 3185 gram jeg kan forestille mig, fine store øjne og en masse lækker "pels". Det akutte kejsersnit var en meget voldsom oplevelse for os begge, men vi er mere lykkelige end jeg nogensinde kunne forestille mig. Efterhånden som vi får det bearbejdet kommer jeg tættere og tættere på at føle at det var en rigtig god fødsel. Billederne af hende fra hvor jeg stadig var i fuldnarkose får stadig tårerne til at trille, men det bliver mere og mere med smil indblandet i tårerne! :)

Det blev en lang smøre, fødselsberetning følger muligvis :) billeder kommer når jeg finder computeren igen :)

Diana

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tillykke med hende :loveshower Det lyder voldsomt med det akutte kejsersnit, men dejligt at du alligevel føler det var en god fødsel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kæmpe stort tillykke med hende. :loveshower Er ked af det endte i ak, men dejligt i trods alt kan tænke tilbage på det som en god fødsel.

Håber det går godt med jer alle nu og glæder mig til at høre mere om fødslen og om lille Alba My!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med hende!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med hende :kuller

Glæder mig til billeder :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke et smukt navn! Tillykke med jeres datter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke :hurra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alba og farmand, taget mens jeg stadig var i narkose.

Jeg bliver så rørt når jeg ser dette, der var kærlighed ved første blik!

post-6054-0-37087000-1371835559_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke :)

Synes jeg kan genkende teksten fra en fb gruppe også? Kan det passe? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jep det kan det :)

Jeg skal vidst lige finde ud af at komprimere billeder så i kan få mere end et ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke et smukt navn! Tillykke med jeres datter.

Tusind tak :) vi er også selv ret vilde med det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kæmpe stort tillykke med hende. :loveshower Er ked af det endte i ak, men dejligt i trods alt kan tænke tilbage på det som en god fødsel.

Håber det går godt med jer alle nu og glæder mig til at høre mere om fødslen og om lille Alba My!

Vi har det rigtig godt herhjemme, det eneste hun klager over er prutter (mm ;) ) der ikke helt vil passere ;) Eller for langsomme babser ;) :hophop

Jeg har ondt i arret, men det er nok hvad der kan forventes. Det er værst når jeg skal rejse mig eller vende mig i sengen.

Det er jo sjovt det med om man har en god fødsel ikk, jeg havde gjort mig en masse forventninger om hvordan det skulle være - og samtidig sagt at det også var okay hvis noget gik anderledes, jeg havde bare aldrig rent faktisk troet at det kunne gå "skævt" for mig. Det er altid naboen ikk? Men jeg følte mig i trykke hænder hele vejen - jeg blev først bange for hvad der kunne være sket hvis ikke de ikke havde truffet en hurtig beslutning, bagefter.

Jeg havde en fantastisk jordemoder - hun var rigtig godt til at sige: nu går det stærkt, men vi taler om det bagefter!

Det er noget der tager tid at bearbejde det helt, vi blev "snydt" for alt det med klistret baby, navlestreng, moderkage og alt det der. Min kæreste var til stede da bettemusen fik hjælp af lægerne til at trække vejret, hvilket var usandsynlig hårdt. Men vi har fået en fantastisk sund og rask datter, og en helt unik oplevelse - ligesom en "original" fødsel. Jeg var pænt skæv ved første møde ovenpå narkosen og morfinen, men hvor er det alligevel nogle fantastiske billeder og minder vi har derfra. Oplevelsen får os til at sætte endnu højere pris på vores datter og hinanden :) :kuller :kuller :kuller :kuller :kuller

Jeg tror lige jeg skal have fat i fødselsjournalen og efterfødselssamtalen før jeg får skrevet en helfødselsberetning :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med hende ;) det er fantastisk når man holder og ser vidunderet første gang ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med prinsessen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med hende :)

Puha hvor kan jeg følge dig. Jeg endte også med kejsersnit dog var jeg vågen. Føler mig også snydt med fosterfedt og kæresten som skulle klippe navlestrengen samt min mor skulle med. Vi skal også til en efterfødselssamtale for at få sat ord på det hele.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan ikke lige quote da jeg er på fra mobilen :)

Grisen

Det lyder godt at i også skal have en efterfødselssamtale, vi snakker meget om alle de følelser der springer rundt i os, jeg kan stadig helt uventet begynde at græde, men min kæreste er bare fantastisk - han truster og forklarer mig tålmodigt 'gang på gang' at min datter elsker mig - også for andet end mælk, at jeg klarede fødslen så flot, HVORFOR at fødslen også var god osv - han er simpelthen fantastisk! Intet mindre! :) Jeg har også stor gavn af at få fortalt hvad der skete imens jeg var "væk", og når min kæreste beskriver det første møde imellem mor og datter :)

En anden ting jeg synes kan være lidt svært er hvordan ikke alle i vores omgivelser helt forstår hvor voldsom en oplevelse det var, og denne følelse man kan have af at have mistet noget.. Folk sammenligner med deres egne fødsler, med lige så lange perioder med veer, planlagte kejsersnit osv- det er bare ikke det samme :(

Nå nu vil jeg tilbage til min lille sovende mus - og snuse lidt til hende imens hun ligger på maven på mit bryst :) babyduft er så lækkert- og det er kun bonus når hun ligger så man ikke kan lugte navlen ;)

Diana

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med din lille skat! Lyder som en hård omgang men heldigvis er i opmærksomme på jeres følelser og får dem bearbejdet.

Tillykke i hvert fald :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med hende :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der kommer lige lidt af de lovede billeder fra starten af :)

post-6054-0-60329600-1371835660_thumb.jp

post-6054-0-69965300-1371835740_thumb.jp

post-6054-0-29536500-1371835826_thumb.jp

post-6054-0-82292000-1371835872_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alba er en måned gammel i morgen, hvor bliver tiden dog af ??

Den første tid var rigtig hård, hold op hvor jeg tudede og var ked af det og havde ondt :( Men synes faktisk jeg har det næsten godt efterhånden, vi har stadig ikke haft efterfødselssamtale - men vi har en aftale med jordemoderen på onsdag..

Alba er en dejlig pige, og hun vokser og vokser :) Hun har godt nok været lidt af en skrigballon her til start, men jeg har hørt at kejsersnit børn godt kan have noget mavebesvær pga at de ikke bliver udsat for moderens bakterier som ved en alm. fødsel - så nu er vi begyndt på Biogaia dråber, og håber det kan hjælpe lidt :)

Hun har vidst været igennem det første tigerspring, og er nu mere opmærksom og smiler mere bevidst :wub Hun er også så småt begyndt at pludre og møver sig frem på maven hvis hun kan støde af mod noget med sine fødder. Hun vil gerne ligge på maven og løfter hovedet - ihvertfald hvis hun ikke er sur :rolleyes Hun er en temperamentsfyldt lille dame - hvis hun får sig skreget varm kan hun slet ikke stoppe igen :blink Så det er med at være hurtig med fx :hophop eller dynen så man kan svøbe hende Hun elsker af en eller anden grund at komme ud på badeværelset - måske er det derfor hun skider hele tiden ? :angry :numse

Farmand har nu været til sidste eksamen - så nu har han sommerferie :loveshower Vi elsker at have ham her hjemme, så der skal bare hygges og gås ture, soves!! :zzz osv.

Vi skal holde barnedåb den 6/7, så det går der også noget tid med at planlægge :P

Her til slut får i lige nogle billeder af min lille skovmus :wub

post-6054-0-76200400-1371836272_thumb.jp

post-6054-0-20606800-1371836281_thumb.jp

post-6054-0-42074000-1371836290_thumb.jp

post-6054-0-31472500-1371836301_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt det går godt og hun ser skøn ud :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER