TMaria

Tror jeg vil åbne for februar 14

65 indlæg i dette emne

Nala velkommen til :-) og tillykke med testen.

Hvis du trykker på vores ticker, kommer du ind på den side hvor du kan lave dem, og så følger du bare anvisningerne.

Når du skal have dem herind, kopiere du det link der hedder til forum, og går ind og redigere din profil her på BK, og trykkeriers indstillinger, og ændre signatur. Så Skulle den være der :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Også et stort tillykke herfra til dig Nala :-). Min graviditet var heller ikke helt planlagt, eller det skal så siges, at jeg ikke har taget p-piller i tre måneder, da vi skulle rigtig i gang om et par måned, så det skete lige lidt hurtigere - men er selvfølgelig overlykkelig :-). Jeg googler også hver dag og hele tiden om graviditet mv. og er også gået i gang med politikkens graviditetsbog, lidt 90'er agtig med ok hihi. Man føler sig lidt tosset med alle de tanker der flyver rundt i hovedet, men er også svært, når det stadig er en hemmelighed! Jeg har heller ingen fornemmelse om, hvad det bliver, men vil helt sikkert have kønnet af vide, så hurtigt det er muligt - om det er en dreng eller pige, er faktisk lige meget for mig :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har I fortalt nogen det og hvor lang tid venter i ?

Her er der et par veninder der ved det.

Min far får det afvide næste weekend, men en masse..nu må vi se om den hænger ved - forbehold. Vi ville have ventet til efter TS (28ende), men vi skal dertil den 21ende og så syntes jeg, det er sådan lidt at skulle lyve omkring ikke at må få rødvin ect....han ved godt vi er igang med projekt PB.

Resten af familien får det af vide efter NF, håber på at kunne finde et eller andet til at samle dem omkring, måske overtale min far til at holde grillaften eller selv lave noget mad...vil helst se alles reaktion og i min familie er der altså nogle sladdertanter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak allesammen :) .. jeg har kun fortalt to venner det. Vi er meget i tvivl om hvornår vi fortæller det.. min familie bor på Sjælland og vi skal derover her om to uger. Men det er til min lillesøsters studenterfest, så synes ikke jeg vil tage fokus fra hende. Det bliver dog svært at holde hemmeligt. . Er bange for mine søstre eller mor gennemskuer mig :-/

Jeg skal forresten lige spørge jer om I har oplevet noget lignende. . I går eftermiddags fik jeg pludselig voldsomme "mens" smerter. Jeg får normalt aldrig rigtig sådan noget.. men de var så kraftige at jeg var sikker på jeg ville besvime og kaste op på samme tid. De varede en halv time og jeg sad bare og græd i alt den tid... det samme skete så imorges. Jeg vågnede af det og lå igen en halv time og det er så voldsomt!

Jeg var først rigtig rigtig bange for jeg var ved at abortere men der er ikke kommet noget blod heldigvis. ..

Er der nogle der ved hvad det kan være?

Derudover er jeg vanvittigt tørstig! Drikker nemt 3-3 1/2 liter om dagen. .. er det normalt i forbindelse med graviditet?

Håber I alle får en god onsdag.

Hilsen nala

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også kun fortalt det til to veninder, som har kendt til vores lille projekt, da de selv er i gang. Jeg fortæller det til nogle andre veninder og min søster efter vi har været til TS næste lørdag, og resten af min familie får det af vide efter NF, selvom at det bare er SÅ svært at holde det hemmeligt, men glæder mig helt vildt til, at fortælle det til min familie især, da de slet ikke ved, at vi er i gang med projekt bebs :P . Min familie og venner sætter allerede spørgsmålstegn til, at jeg siger nej tak til f.eks. rødvin, så nu må vi se, hvor længe det holder, plejer ikke at sige nej tak til et glas eller to :D .Øv, det lyder ikke særlig rart med din ubehagelige tur - jeg har dog også prøvet, at få en form for krampe i underlivet, men jeg tror altså bare, at det er kroppen der reagerer på forandringerne, og så er man jo aldrig ens gravid, så det er jo forskelligt hvad man oplever. jeg er sikker på, at du ikke skal være bekymret. Mine bekymringer går mere på, om der overhovedet er liv der inde, så nu må det godt snart blive lørdag den 22. ;) Jeg er også helt vildt tørstig og tør i munden, og det har jeg læst mig frem til, at det godt kan hænge sammen med en graviditet, så vi må bare fortsætter med at drikke en masse vand!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Undskyld hvis jeg spørger dumt.. men hvad er ts ? .. :)

Okay. . Det lyder som om det er noget som er normalt så. . Tak for svar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder godt nok voldsomt med de underlivs kramper, men det er altid noget der ikke var blod med. Det er min første graviditet og har indtil videre ikke haft smerter, så kan ikke komme med ideer til hvad det er..måske du skal forhøre ad I det generelle forum.

TS = tryghedsskanning, det er kun ved begrundet mistanke at det offentlige betaler dem og nogle læger er mere krævende end andre. Flere privat klinikker udbyder dem dog fra uge 7 for egen regning, så jeg har købt mig til en her den 28ende Juni - syntes det rart at vide om der er liv inden NF, der først foregår i uge 12 - 13.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også først for nyligt, at jeg har lært forkortelserne :-). Ved I hvordan, man ændre status til at være gravid samt terminsdato under Generelle indstillinger? Den gider simpelthen ikke!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak allesammen :) .. jeg har kun fortalt to venner det. Vi er meget i tvivl om hvornår vi fortæller det.. min familie bor på Sjælland og vi skal derover her om to uger. Men det er til min lillesøsters studenterfest, så synes ikke jeg vil tage fokus fra hende. Det bliver dog svært at holde hemmeligt. . Er bange for mine søstre eller mor gennemskuer mig :-/

Jeg skal forresten lige spørge jer om I har oplevet noget lignende. . I går eftermiddags fik jeg pludselig voldsomme "mens" smerter. Jeg får normalt aldrig rigtig sådan noget.. men de var så kraftige at jeg var sikker på jeg ville besvime og kaste op på samme tid. De varede en halv time og jeg sad bare og græd i alt den tid... det samme skete så imorges. Jeg vågnede af det og lå igen en halv time og det er så voldsomt!

Jeg var først rigtig rigtig bange for jeg var ved at abortere men der er ikke kommet noget blod heldigvis. ..

Er der nogle der ved hvad det kan være?

Derudover er jeg vanvittigt tørstig! Drikker nemt 3-3 1/2 liter om dagen. .. er det normalt i forbindelse med graviditet?

Håber I alle får en god onsdag.

Hilsen nala

Ville lige svare dig herinde nu i ikke er så mange. I min første graviditet havde jeg også vildt ondt i maven et par dage gik helt krumrygget. Lægen konstaterede dog at det bare var meget slemme ligamentsmerter. Det hele giver sig og det sker ret tidligt. Så så længe der ikke er blod ville jeg ikke være bekymret.

Tørst led jeg meget under 1 gang. Drak 1 liter i løbet af natten fordi jeg var så tørstig, min mund føltes som sandpapir... Der sker bare mærkelige ting med kroppen når man er gravid, det er bare med at prøve at følge med ;) Det lyder til at alt er helt normalt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville lige svare dig herinde nu i ikke er så mange. I min første graviditet havde jeg også vildt ondt i maven et par dage gik helt krumrygget. Lægen konstaterede dog at det bare var meget slemme ligamentsmerter. Det hele giver sig og det sker ret tidligt. Så så længe der ikke er blod ville jeg ikke være bekymret.

Tørst led jeg meget under 1 gang. Drak 1 liter i løbet af natten fordi jeg var så tørstig, min mund føltes som sandpapir... Der sker bare mærkelige ting med kroppen når man er gravid, det er bare med at prøve at følge med ;) Det lyder til at alt er helt normalt :D

Tak for svar :)

okay det lyder også voldsomt.. men rart at høre at det ikke er alvorligt.

Puha ja tørst er nok det mest tydelige tegn på min graviditet!! og ømme bryster!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej tøser!

Jeg har lige været lidt fraværende pga. eksamen men nu er den endelig overstået og jeg kan sige sommerferie :-)

Vi har fortalt det til stortset alle, men det er fordi vi ikke kunne holde det hemmeligt :-)

Det er ikke rart med de smerter, jeg havde dem selv kort efter jeg testede positivt, og frygtede også det værste. Men er ret sikker på at baby klarer sig helt godt derinde, den driller mig i hvert fald med kvalme og halsbrand ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej tøser!

Jeg har lige været lidt fraværende pga. eksamen men nu er den endelig overstået og jeg kan sige sommerferie :-)

Vi har fortalt det til stortset alle, men det er fordi vi ikke kunne holde det hemmeligt :-)

Det er ikke rart med de smerter, jeg havde dem selv kort efter jeg testede positivt, og frygtede også det værste. Men er ret sikker på at baby klarer sig helt godt derinde, den driller mig i hvert fald med kvalme og halsbrand ;-)

Okay det er rart at vide det ikke er unormalt det jeg oplevede :) selvom det slet ikke er rart!

Fedt med sommerferie! Tillykke!

Jeg må lige vente til d. 24. før jeg er færdig med eksamener.. Har i mellemtiden også fået reddet mig en forkølelse og hele lejligheden ryster pt. som jordskælv pga. vejarbejde LIGE udenfor vores lejlighed. Det har stået på i seks dage nu! de starter 7 morgen til 23 aften.... simpelthen umuligt at læse til eksamen med snot og vejarbejde i hele hovedet. ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uff det lyder godt nok ikke som de bedste arbejds betingelser Nala - god bedring om ikke andet!

Jeg var forbi Odense grundet spørgetime inden eksamen på Mandag, i byen har de Mødrehjælpen (genbrug med børnetøj) - så jeg var ude at shoppe tøj til den bette. Må så sige det er helt vildt svært når man ikke kender kønnet, fordi det hele enten er lyse- blåt/rødt og opdelt pige/dreng. Så det er lidt svært...men fandt lidt nogenlunde neutralt i str. 56. Det var dog rigtig hyggeligt! På en måde blev det hele lidt mere virkeligt på en god måde :wub

Mere shopping venter jeg med til efter NF og tøj efter kønsskanning...prøver ihvertfald stærkt derpå! ;)

Har I købt noget til Jeres kommende minier ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke købt noget endnu, og vil hellernikke før en NF, eller i hvertfald tidligst efter evt. TS. Til gen gæld blev jeg ringet op af min Svigerinde, om jeg ville have min nieces tøj som hun er på vej ud af, og hvor. Meget hun skal gemme til mig :-) så det er dejligt.. Masser tøj hvis en pige, og ellers får jeg alt det neutrale :-)

Åhh Nala, det er sku da møg uheldigt tidspunkt både med sygdom men bestemt også med vejarbejdet... Håber dog at du klare den alligvel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :) Hvor er I søde.. puuha..har ligget med høj feber og absolut ingen energi de sidste par dage. Kan ikke finde ud af om det er sygdommen eller graviditeten der gør det.. men nøj! min krop har virkelig været stresset pga. larm og sygdom.. Faldt først i søvn kl halv seks imorges :(

TMaria: Det lyder da vildt lækkert at du kan arve noget tøj :-D Det er altså lidt hyggeligt når folk pludselig ved at man skal være mooar ... :wub

Jolenes: ååh har det på samme måde.. det er lidt mere virkeligt når man står med sådan en lille body i armene :wub Vi har også købt et par hvide små dragter og så kunne jeg simpelthen ikke stå for sådan en sød plyshue med ører og futter til, som kostede ALT for meget i H&M ... men altså.... :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hmm.. lige et spørgsmål til jer herinde...

Er der nogle af jer der døjer med kvalme eller opkast?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg er ramt af kvalme, er dog ikke ramt konstant med den driller desværre flere gange i løbet af dagen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har faktisk slet ikke kvalme - pånær når jeg er sulten :-). Uhh så skal vi til vores føreste lægebesøg i morgen og TS, det bliver bare SÅ spændende:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Held og lykke med imorgen :) vi skal til første lægebesøg tordag... lidt spændt.. tænk nu hvis hun siger der ikke er noget .. :-/

Selvom vi har ni positive tests liggende herhjemme. ....

Øv med kvalmen :( ... synes også kun jeg oplever kvalme når jeg er sulten. .. håber ikke det bliver værre.. god bedring..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for det og i lige måde :-) Jeg tænker fuldstændig det samme, men prøver virkelig at tænke positivt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var ved først lægebesøg i dag - total skuffende. Var kun inde hos sygeplejersken og fik taget blodprøve, aflevere urinprøve og ellers bare fortælle om hvornår sidste mens første dag var, om de er arveligt sygdomme på begge sider og at få registret den stolte far :)

Skal så komme tilbage på tirsdag og snakke med lægen. Og have svar på BP (ved ikke hvad de skal teste for)

Men overvejer mere og mere den TS.

Pøj pøj i morgen og torsdag :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nåh ja - har forresten også i dag bestilt tid til NF :yay

26/07-13 skal vi have tjekket at :baby1 har det godt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :)

Ej hvor skuffende... :-/

Hm...men for hver dag der går kommer vi tættere på en scanning! ! :-D

Og iih det bliver spændende med 26/7 tmaria :) krydser fingre for jer!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak - der er bare alt alt for lang tid til :( men bebs hygger sig inde i mavsen så tiden går nok stærkt. 2 af ugerne er vi alligevel ude og rejse :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lækkert! Hvor skal I hen? :)

Jeg tror stadig ikke jeg har forstået jeg er gravid. ... fik helt hjertebanken da vi snakkede om at fortælle et vennepar det idag. Vi skal til stor fest hos dem i weekenden og de bliver ved med at snakke om at det skal være helt vildt og at vi skal i byen... så bliver nok nød til at fortælle inden hvorfor jeg ikke drikker. . Men lige inden vi skulle til at fortælle det, fortrød jeg...

Tror ikke jeg har forenet mig helt med der der skal til at ske. .. ikke at jeg ikke er glad. . Men puha hvor er det stort!

Andre der har det sådan? ...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER