GrønFrø

Baby skriger når han skal puttes om aftenen...

11 indlæg i dette emne

Jeg har en dreng på snart 4 måneder, som bliver fuldstændig hysterisk og skriger, når han skal puttes om aftenen. Nogle aftener ender det med at han græder sig i søvn - og det har jeg det bare så skidt med.

Han er ellers glad og trives godt. Han sover fint i sin barnevogn i løbet af dagen, og efter nat amningerne falder han også i søvn og sover med det samme. Det er kun om aftenen, det er et problem.

Vi prøver at køre samme rutine hver dag:

-bleskift

-Amning

-Godnatsang (i mors arme)

-Godnat i vuggen (spillekanin spiller en melodi)

-Holde i hånd/nusse

I begyndelsen blev han sur, når han blev lagt i vuggen, men nu begynder det tidigere og tidligere. I aftes begyndte han at skrige allerede mens han blev ammet - og så skreg han uafbrudt i ca 30 min.

Hvad dælen kan jeg gøre for at undgå det skrigeri om aftenen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde en lignede fase da M. Var en 2-3 mdr. Mener jeg det var. SP sagde at de var en slags ulvetime, hvor vi kun kan være der for hende og trøste, det var det. Det er mega frustrerende og hårdt, men lige så hurtigt som problemet var opstået forsvandt det igen- og nu har vi så en ny ulvetime, bare mellem 16-17 :rolleyes Dog kan den tillægges indkøring af hverdagen, tigerspring, tænder osv. ;)

Håber snart det stopper hos jer, det er i hvert fald mega hårdt!

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor tidligt putter i ham?

Ved 3-4 mdr alderen ændres søvnen for babyer og de skal lige "lære" at bliver RIGTIG trætte.. Så det er f.eks ok, hvis han først kommer i seng kl 22.

Vi havde en lignende periode omkring de 3-4 mdr, hvor vi ventede med at putte, til vores datter var mega træt - kl blev snildt 22.. Så tog det kun 5 min og hun lærte at føle sig træt. Efter lidt tid blev det automatisk til at det er kl 20, hun er træt til nat.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha... husker den periode alt for godt.

Jeg har lige taget lidt udklip fra Helenes bog om søvn, håber det kan hjælpe lidt.

post-3096-0-58036500-1369464049_thumb.jp

post-3096-0-96593400-1369464060_thumb.jp

post-3096-0-64355500-1369464079_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

og søvnhjulet for 3-4 mdr. alderen

post-3096-0-62876800-1369464133_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha... husker den periode alt for godt.

Jeg har lige taget lidt udklip fra Helenes bog om søvn, håber det kan hjælpe lidt.

post-3096-0-58036500-1369464049_thumb.jp

post-3096-0-96593400-1369464060_thumb.jp

post-3096-0-64355500-1369464079_thumb.jp

Lige præcis det jeg mente :) Hun er nu god, hende Helen :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1000 tak - godt at høre, at vi ikke er de eneste med problemet. Den der bog som udklippene kommer fra. Hvad hedder den?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den hedder Helens Bog om Børn og søvn af Helen Lyng Hansen! Google den så finder du den hurtigt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak, så er bogen bestilt :shop

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker også vi havde en periode hvor hun skulle vugges for ikke at skrige når vi lagede hende og hun sov på klokkeslettet 21.30 +/- 2-3 min. ligemeget om vi vuggede eller ej. Så vi droppede at prøve og få hende til at sove før :) Nu er hun næsten 8 mdr og hun sove ca kl 19.00 og har gjort det 1-1,5 mdr ;) og i en perioede kl 20.00. Det skal nok blive bedre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah skreg ogsaa som en gal i en lang periode, som jeg husker liggende mellem 3 og 6 maaneder. Det var virkelig haardt, for jeg skulle sidde med ham eller gaa og vugge ham. Det tog gerne mellem 45 min og 1,5 time hver eneste aften og min mand er kok, saa jeg stod i det alene. Du har min fulde empati!

Jeg laeste ogsaa paa Helens hjemmeside(netsundhedsplejerske.dk), hvor hun skriver om boern, der har overskudsenergi, der skal ud, foer de kan sove. Det var helt tydeligt, at det var det, Noah gjorde, saa det var en lettelse at vide. Jeg raadfoerte mig med kloge folk i familiecentret, her hvor jeg bor i Italien, som sagde at jeg skulle fortsaette med fast putterutine, klokkeslet og en kaempe portion taalmodighed. Det gaar nemlig over! Og det gjorde det lige efter det tigerspring, som stopper der ved 6 maaneder.

Det var ogsaa helt tydeligt, at jo mindre ro og taalmodighed, jeg selv havde indeni, jo vaerre var det. Saa jeg lavede faktisk lidt vejrtraekningsoevelser, foer jeg startede putningen og soergede for ikke at vaere hverken sulten eller toerstig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER