esm84

Kejsersnit hvornår må man blive gravid igen?

9 indlæg i dette emne

Ja som overskriften siger fik jeg jo Oliver med Kejsersnit da han lå forkert. Da jeg så har været nede og snakke med lægen om prævention siger hun, jeg skal huske der mindst skal gå to år før jeg må blive gravid igen?

Kan det virkelig passe? Jeg mener synes da der er mange der har fået med meget kortere mellemrum, og ja der er over 3 år mellem storesøster Laura og Oliver så havde jo drømt om der ikke var ret længe imellem Oliver og forhåbentlig nummer 3.

hvad har i andre hørt fået at vide? Føler mig altså lidt ærgerlig over det hvis det virkelig kan være rigtig :boo

VH Elisabeth

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min læge sagde ca et år :) så er alt helet og stærkt nok til en graviditet igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik 2 år at vide. Altså 2 år mellem 2 fødsler...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

årh okay hvis det er 2 år mellem to fødsler er det mere forstående. hmm det jo enlig lidt svært når de siger så meget forskelligt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fra jeg fødte til jeg blev gravid igen def gik 9 mdr og det kan ikke anbefales.

Til sidst i min graviditet blev mit ar, breder og gjorde ondt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har hørt at hvis du ønsker at føde naturligt ved næste graviditet så skal der gå 1,5 år. Men at hvis man skal have kejsersnit igen, så er det "næsten" ligemeget hvornår.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fra jeg fødte til jeg blev gravid igen def gik 9 mdr og det kan ikke anbefales.

Til sidst i min graviditet blev mit ar, breder og gjorde ondt

uha det var nu heller ikke så tæt på men vi havde snakket om når han var halvandet.

tusind tak for alle jeres svar.

er da blevet lidt roligere. Manden min er 6 år ældre end mig derfor lidt dette hastværk med ny bebs.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået afvide at det er bedst der går 1 år mellem graviditeterne, min søster fik afvide 18 måneder mellem fødslerne.

Men altså min JM sagde at hun ANBEFALEDE 1 år imellem, det er ikke jordens undergang hvis det sker før. Og det er kun risikabelt (med meget LILLE risiko) under fødslen, selve graviditeten er ikke noget problem, det er kun når der kommer stærke veer at de vil være opmærksomme på at man har rolige vepauser uden smerter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

min læge sagde da jeg fik fjernet sting at der ikke var noget i vejen med at gå i gang med det samme. Men har hørt at man først er endelig helet efter kejsersnit efter 1 år

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER