Guest Amina

Hvilken slags grød hitter hos jer?

17 indlæg i dette emne

Ja hvilken slags grød er et hit hos jer? Både hjemmelavet eller pulvergrød?

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Her hitter:

  • Majsgrød
  • Havregrød
  • Øllebrød
  • Blanding af hirseflager, boghvedeflager, havregryn og rugmel (1 spsk af hver + 2 dl vand)

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Egentlig kun havregrød for tiden, hun gider simpelthen kun skemad om morgenen og lige for tiden kører havregrøden bare ned, så har ik ændret på menuen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mie spiser det meste pulvergrød, men speltgrød og hirsegrød er de største favoritter!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Majsgrød og hvis hun skal have risgrød så skal det være pulverversionen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er det kun øllebrød.

Hun er dog gået lidt med til broccoli mos, men det er kun få skeer hver gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hjemmelavet havregrød er et hit til morgenmad sødet med frugtmos. Alt købe grød hitter (-øllebrød og havregrød). Tror det er den bløde konsistens.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han har også spist masser af hjemmelavet majsgrød og risgrød :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ayah startede med at spise majsgrød og hirsegrød.. Ikke meget men der kom dog lidt ned..

Så prøvede jeg boghvedegrød.. Skulle jeg aldrig have gjort :prik kunne hun IKKE lide, og nu nægter hun at spise hverken majsgrød eller hirse. Hun smager på det og siger så KLART fra. Siger kraftig brokkelyd, og lukker munden helt i og tager hovedet væk..

Så nu vil jeg prøve noget der virker.. Og jeg er ligeglad med om det er pulvergrød, bare hun spiser!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her hittede alt pulvergrød, da hun ville have grød :) Og så er det også meget nemmere for mor at tilberede :D ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havregrød, med æble eller sveskemos. Mums :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke prøvet pulvergrød. Lilly elsker en blanding af 1 skefuld fuldkornsmajsmel og 2 skefuld havregryn kogt med vand og tilsat 1 tsk sveskemos og 2 tsk æblemos og 1 tsk tidselolie. Hun elsker også øllebrød lavet af 4 skefuld øllebrødspulver uden sukker kogt med vand og tilsat det samme. I det hele taget elsker hun alt hvad der er lidt sveskemos i. Jeg laver den ved at lægge stenfri svesker i blød i vand natten over og så blende, jeg laver til nogle dage ad gangen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Af købegrød hitter, hirsegrød, fuldkornsgrød med frugt (lyserød pakke), spelt grød og øllebrød. - alt sammen serveret med lidt frugt mos på toppen.

Af det hjemmelavede hitter, havregrød, majs/hirsegrød, 3 eller 4- kornsgrød (havre, hirse, rugmel, boghvede, majs) hjemmelavet øllebrød ELSKER hun.... også med frugtmos/grød på toppen.

som variation putter jeg nogen gange lidt tykmælk i også - så bliver det lidt mere cremet. (hun gider nemlig ikke mme længere)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her hitter krudtuglegrød, som faktisk er det eneste grød der sådan rigtigt hitter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her hitter krudtuglegrød, som faktisk er det eneste grød der sådan rigtigt hitter.

Ej hvad er det? Det har jeg ikke hørt om før :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvad er det? Det har jeg ikke hørt om før :)

Det er fra Aurion. Og det består af Spelt flager, havregryn, enkornsflager, hakkede dadler, hybenpulver og fintskårende brændenælder. Og så er det økologisk :D Manden herhjemme er helt vild med sådan nogle specielle madvarer, så det skulle jo prøves

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Al slags købegrød og så med red berries på glas ovenpå. Det er populært og nemt. Her spiser vi faktisk alt men hvis han ikke er skrupsulten får red berries det til at glide ned. Overvejer At lave det selv, for lidt dyrt i længden er det med de glas :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER