Guest Cirkeline88

Hvilken modermælkserstatning?

15 indlæg i dette emne

jeg er af forskellige årsager kommet frem til at jeg ikke skal amme eller malke ud, så min lille pige skal altså have MME fra starten af.. men hvilket mærke skal man vælge? og skal man købe både pulver og drikkeklar?

jeg er lidt på bar bund her :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det tror jeg der er mange holdninger til.

Vi selv har altid holdt os til NAN. Da min søn var lille var de de eneste der havde fiskeolie i og da min datter blev født havde de også fået noget der var gavnligt for immunforsvaret, samtidig med den var blevet mere skønsom for maven en i 2007 da min søn blev født. Jeg ved ikke om de andre, nu har vitaminer m.m. med. Derudover anbefaldede min svigermor som har været sygeplejerske på en børneafdeling, at det var det vi skulle vælge.

Det var vores begrundelse for at vælge NAN, vi har aldrig prøvet de andre og har altid være godt tilfredste med NAN's produkt.

Vi har altid købt i pulveform og så et par drikkeklar som kan være rare at have med i pusletasken.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg valgte Hipp fordi den er økologisk. Mener Arla også har en økologisk valgmulighed, men den ene gang jeg har prøvet den virkede det som om baby ikke kunne li den, måske fordi hun har vænnet sig til en bestemt smag. Der er under alle omstændigheder ikke den store prisforskel. Eller jo, de færdigblandede på karton er en del dyrere, jeg købte nogle stykker til at ha i pusletasken, men de skal jo også varmes, så jeg syns ikke det er særlig lettere end at ha afmålt pulver med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville vælge at købe nan HA 1 - Den er lidt dyrere, men mildere mod maven! Derudover ville jeg købe den grønne allomin.. Jeg aner INTET om hvordan man skal "starte op" på det, men jeg ville faktisk vælge at køre to mærker fra start :) Min SP sagde at mange MME-børn, risikerer at blive mere kræsne, da de kun får lov at smage EN smag, i maaange måneder.. Derfor kan det være en fordel at lade dem smage på forskellige mærker :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi brugte althera fra apoteket i starten, pga disponering for allergi. At han så ikke kunne li' det var lidt noget hø! Nu er vi gået over til grøn allomin, da hans mave er lidt sart.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi startede med NAN ha og Mie fik så dårlig mave af det, men det betyder jo ikke andre får det. Vi kører konsekvent grøn allomin og det har aldrig været et problem med mæthed her. Men jeg ville nok set i bakspejlet gøre som Myliona og give 2 mærker. Helt ærligt så tror jeg ikke der er den store forskel! For at man overhovedet må sælge noget som MME skal det leve op til nogle strenge krav, så det er en smags sag.

Vil dog påpege at jeg syntes at man skal have noget grøn allomin i skabet altid! Herhjemme har det holdt maven i gang og har både rettet op på hård mave og tynd mave!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kørte med NAN1 og grøn allomin. NAN1 fik han hård mave af, og Grønallomin fik han løs mave af. Vi kørte så med 2 flasker Allomin om dagen, ofte fordelt 1 morgen og 1 aften. og så ellers NAN i resten af flaskerne, og det har fungeret rigtig fint.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har kun brugt grøn og blå allomin. Nogen siger de kan få hård mave af det men de problemer har vi ikke haft. Tre store lorte bleer om dagen så det var ikke særligt tit vi skulle bruge grøn allomin.

Randers sygehus anbefalede os den.

Men tror næsten du skal prøve dig frem. Mener ikke der sker noget ved at gå over til et andet mærke hvis det ene ikke fungere, men er der nok nogen der ved bedre end mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi giver vores dreng blå og grøn allomin og det kører godt.

Han får et par flasker af den grønne og dagen og ellers kører vi med den blå.

Men mit råd er også at prøve dig frem.

Vi fik af vide på sygehuset at NAN og allomin var nogenlunde det samme, det var bare smagen der var lidt forskellig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak for alle jeres svar piger, jeg tænkte godt at man skulle prøve lidt forskelligt men jeg synes heller ikke lige jeg ville købe en masse hjem :)

men jeg tror jeg vil kigge lidt på både nan og allomin..

hvordan ved man om man skal gå efter det der er til babyer der kan få allergi??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som jeg forstod det på sygehuset, hvis barnet er født til termin, og der ikke som sådan er allergi i familien, så er der ingen grund til at gå efter hyperallogene mærker. Men hvis begge forældre har allergi eller en af forældrene er multiallergiker, kan der være baggrund for at gå efter hyperallogene mærker.

Men, du skal bare være opmærksom på, at hvis lægen ikke mener der er grund til at bruge særlig MME, så skal du selv betale den fulde pris af de dyre mærker - og de er MEGA dyre, selv med tilskud... Så jeg synes du skal snakke med din læge eller JM om hvorvidt du skal tage særlige hensyn, og hvis de siger nej, så synes jeg du skal gå efter almindelige mærker.

årh okay :) tak for svaret :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak for alle jeres svar piger, jeg tænkte godt at man skulle prøve lidt forskelligt men jeg synes heller ikke lige jeg ville købe en masse hjem :)

men jeg tror jeg vil kigge lidt på både nan og allomin..

hvordan ved man om man skal gå efter det der er til babyer der kan få allergi??

Vi har nogle lidt farlige allergier i familien. Jeg er allergisk over for en gruppe smertestillende + noget så banalt som husstøvmider. Min mor har skaldyrsallergi. Desuden har jeg astma. Da vores alleriger er af alvorlig karakter, er det ligegyldigt at M ikke har noget der øger risikoen for at David får allergi. Vores læge gav os uden at blinke en grøn recept, så vi kunne købe MME på apoteket til ca. 80 kr. pr bøtte (normalprisen var vist 230 kr).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pixie er 100% flaskebarn helt fra start. Hun fik i starten blå og grøn allomin. Først var ca 80% af flaskerne grøn og nu får hun kun blå. Vi har kun haft bøvl med maven lidt i starten :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gav Mikkel Nutramigen fra starten. Jeg fik aldrig gang i amningen, så her var det MME fra starten. Jeg har katteallergi og græsallergi i forvejen, så Mikkel er disponeret for allergi, og blev derfor anbefalet at bruge Nutramigen som købes på apoteket. Vi købte et par bøtter ( pænt dyrt) og fik først ad omveje at vide om den her grønne recept, som ville give os tilskud. Den fik vi straks rekvireret ved lægen, og den gælder i et halvt år. Han har ikke haft problemer med hverken hård eller tynd mave, så det er først efter det halve år at vi begyndte at købe andre mærker. Jeg er endt med Nan, som fungererede rigtig godt for os. Nu er han jo på almindelig kost, så nu bruger vi det kun til hans natflaske, og her kører vi halvt Nan og halvt vælling. Det mætter bedre end rent Nan, og fungerer for os.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har brugt en blanding af Nan og grøn Allomin til H., hvilket har fungeret fint.

Jeg har dog ammet, så vi har ikke brugt flaske fra starten, kun når der i perioder har været behov for at spæde op.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER