Mistel

Sengerand - totalt amatør-agtigt spørgsmål!

12 indlæg i dette emne

Ok, jeg bliver nødt til at krybe til korset! Den der sengerand - hvad skal den kunne. Min samlede viden er, at det er sådan en man sætter ind i tremmesengen, fordi....? For at baby ikke slår sig på tremmerne, hvis den ligger uroligt? Fordi det ser pænt ud? Af hygiejniske årsager? Kan man sy den selv? Altså, jeg tænker noget pladevat, sødt stof omkring, quiltet og med bændler, så den kan bindes fast, og så er vi sådan set kørende - eller hvad? Lidt dum er man vel altid.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tænker at sengerandens funktion er 1) at hindre ben og arme i at blive fanget mellem tremmerne, 2) at gøre sengen lidt mere "hyggelig" og lukket, så overgangen fra lift eller vugge ikke er så voldsom 3) at se pæn ud :D

Man kan sagtens sy den selv, enten af tykt pladevat eller af skum, alt efter hvor tyk og fast man vil have den - det er også et spørgsmål om den skal bindes fast, eller om den hellere skal stå af sig selv. Hvis du kigger i børneudstyrsforretningerne kan du se de forskellige slags, og så beslutte om du er til det ene eller det andet - hvis du f.eks. ser på Stokkes og Sebra eller Smallstuffs versioner er forskellen ret tydelig.

Der er så også forskellige holdninger til om de skal være ensfarvede eller mønstrede - mønster skulle være for at barnet har noget at se på (og fordi moderen synes det er pænt :whistling ), men det kan også forstyrre barnet i at falde i søvn hvis det er for spændende...er der nogen der siger...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syns sengeranden er smart fordi den forhindrer træk og polstrer tremmerne så når baby begynder at mosle rundt om natten slår hun sig ikke og begynder heller ikke at stikke arme og ben udenfor. Jeg er så heldig at ha en som er et par cm tyk af madras skum, beklædt med stof, så den har også forhindret at hun slog sig et par gange nu hvor hun er så stor så hun tumler rundt i tremmesengen, altså rejser sig og vælter. Man kan sagtens bruge pladevat og bindebånd, den sidder bare pænest hvis den er sådan lidt fast og stiv i det, så den holder sig selv oppe.

:bed

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes at den er smart for baby får ikke så let smidt sutten ud af sengen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores datter kravler fremad i søvne, så hun ender altid i et hjørne når hun sover. Synes det er rart det er en sengerand hun støder hovedet ind i og ikke en hård sengekant. Næste fang vil jeg helt sikkert købe en af de tykke, det var jeg desværre for nærig til denne gang :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1000 tak alle, for jeres gode svar! Jeg tror, jeg må have sådan en. Så må jeg se, om jeg kan få en af bedstemødrene til at gå i sy-mode! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores datter kravler fremad i søvne, så hun ender altid i et hjørne når hun sover. Synes det er rart det er en sengerand hun støder hovedet ind i og ikke en hård sengekant. Næste fang vil jeg helt sikkert købe en af de tykke, det var jeg desværre for nærig til denne gang :(

Enig.. Næste gang skal vi også have en tyk! Camille smider benene ovenpå den tynde sengerand, og får alligevel benene ud mellem tremmerne.. Vi er vågnet ved at hun lå og klynkede, fordi hun"sad fast" - ved lårene!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde også en tynd sengerand først, en af dem man binder i toppen til tremmerne. Den måtte jeg skrotte og købe en ny, for den var simpelthen ingen nytte til! Den klaskede bare sammen så snart hun lagde en arm eller ben ovenpå den. Så købte jeg en af de tykke, som kan stå selv uden at den skal bindes og den er fantastisk :loveshower Lise er også sådan en der kravler meget rundt i søvne og ender med hovedet mast op i et hjørne. Her er det særligt rart at det er noget blødt hun støder hovedet imod. Men den sørger også for at hun ikke får ben og arme ud igennem tremmerne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores datter kravler fremad i søvne, så hun ender altid i et hjørne når hun sover. Synes det er rart det er en sengerand hun støder hovedet ind i og ikke en hård sengekant. Næste fang vil jeg helt sikkert købe en af de tykke, det var jeg desværre for nærig til denne gang :(

Helt enig- vi har samme problem. Derudover så fandt hun hurtigt ud af, at hun kan presse randen ned med benene eller hænderne :rolleyes

Vi skal helt sikkert have en tyk sengerand næste gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen, det lyder som om, at en tyk sengerand er et must - det er alletiders - tak for det! :) Så skal vi bare lige have bedstemoderen med på ideen...:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er denne her sengerand jeg har :)

Kan bl.a. fås her

860.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores datter kravler fremad i søvne, så hun ender altid i et hjørne når hun sover. Synes det er rart det er en sengerand hun støder hovedet ind i og ikke en hård sengekant. Næste fang vil jeg helt sikkert købe en af de tykke, det var jeg desværre for nærig til denne gang :(

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER