logo

Cykelstol til bagpå cyklen til 3-årig

6 indlæg i dette emne

Min yngste dreng er 3 år, vejer 15 kg og er 98 cm høj, og jeg vil købe en cykelstol bagpå, ikke en anhænger.

Men kan det anbefales at køre med ham bagpå, når han er ved at være så stor? Jeg ved, at de fleste stole kan tage op til 22 kg, men hvordan er det in real life at køre med dem, når de har nået den størrelse?

Og er der nogen af jer, der ikke har kunnet få den monteret, fordi I har en mountainbike? Det har jeg nemlig hørt kan være et problem.

Jeg tager til cykelhandleren en af dagene, men vil høre jeres erfaringer først.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg havde en cykelstol på en mountain bike, jeg havde købt en med støddæmpning i. Jeg stoppede med at køre med Leo sidste forår, da var han 3 år og et par måneder.

Hvis I ikke har et akut behov for at komme hurtigt fra A til B på cyklen (det havde vi ikke for vi kunne gå til børnehaven eller Leo kunne tage sin løbecykel) så ville jeg ikke investere i den.

Vi satsede mere på at få ham i gang med at cykle rigtigt selv, og det gjorde han, da han blev 3½.

Men jeg har en nabo, der stadig kører med sin datter, som er 4½ og hun har ikke problemer med det , så jeg tror nu godt du kan gøre det.

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en Yepp til vores datter på snart 3 1/2 år (100 cm og 13 kilo), og jeg tror den passer et par år endnu. Men hun gider ikke længere side i den, for det meste vil hun hellere cykle selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok, tak for svar begge to. Jeg overvejer lige lidt endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da begge vores drenge rundede tre begyndte de at cykle på efterløberen efrer cyklen, vi har en fra Trek.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg fået en stol til bagpå, og min søn hylede af flere omgange, da han prøvede den, fordi jeg ikke måtte køre hjem. Så så man mig køre ekstra tre runder rundt om alle blokke, mens han var rigtig glad, så nu glæder jeg mig til en længere tur i morgen i det dejlige vejr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER