FruFusk

Gravid - Smalltalk

16,840 indlæg i dette emne

Ej hvor har jeg grædt meget i dag. Kan simpelthen ikke mere :boo

Eksamenslæsning, job, konstant kvalme, konstant dårlig samvittighed, graviditetshormoner, nervøsitet osv. osv. :(

Jeg savner Theo og han savner mig. Ej hvor skal vi have dobbelt op på kvalitetstid, når det her er overstået :boo

:kram Been there! Og det BLIVER godt igen! Promise! (Sagde hende, der lige er trådt ud på den anden side) Men for pokker, hvor er det hårdt! Er det på fredag, eksamen er overstået? Og ellers har du så mulighed for at skrue ned for job evt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er godt nok spændt på, hvad min krop siger til at have Marius en hel dag hjemme imorgen, vil ikke sende ham i gæstedagpleje for en enkelt dag (må vi håbe ;) )... Står jo i forvejen for alt det praktiske herhjemme, så det bliver nok en dag, hvor jeg skal i seng med Marius...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram Been there! Og det BLIVER godt igen! Promise! (Sagde hende, der lige er trådt ud på den anden side) Men for pokker, hvor er det hårdt! Er det på fredag, eksamen er overstået? Og ellers har du så mulighed for at skrue ned for job evt?

Tak skal I have :kram

Jeg har én eksamen på fredag og én fredagen efter, som så er den sidste. Den på fredag er klart den værste, og jeg er virkelig nervøs.

Kan ikke rigtig skrue ned for jobbet - lang historie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er godt nok spændt på, hvad min krop siger til at have Marius en hel dag hjemme imorgen, vil ikke sende ham i gæstedagpleje for en enkelt dag (må vi håbe ;) )... Står jo i forvejen for alt det praktiske herhjemme, så det bliver nok en dag, hvor jeg skal i seng med Marius...

har lige haft Milas hjemme i tre dage, og selv om det også har været dejligt, så har det også været hårdt. Både fordi han IKKE vil høre efter i tiden og jeg er hormonel, og fordi man bare render neget mere rundt og ikke har samme tid til pauser. Mine hofter føles som om de til hver en tid kunne hoppe ud af leddet. Håber I får en god dag i morgen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gider fandme ikke de lorte hormoner mere! Hvad sker der for at JEG SKREG af W fordi han har svært ved at finde ro og sove.

Mig der ALDRIG hæver stemmen og bliver sur, mig der plejer at være ordentlig, har fået verdens korteste lunte.

Lorte mor! Der SKREG "nu ligger du dig fandme ned og sover", troede jeg selv at det ville hjælpe?

Jeg gider ikke være en sur ko fordi jeg er sprængfyldt med hormoner :(

Stakkels W!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gider fandme ikke de lorte hormoner mere! Hvad sker der for at JEG SKREG af W fordi han har svært ved at finde ro og sove.

Mig der ALDRIG hæver stemmen og bliver sur, mig der plejer at være ordentlig, har fået verdens korteste lunte.

Lorte mor! Der SKREG "nu ligger du dig fandme ned og sover", troede jeg selv at det ville hjælpe?

Jeg gider ikke være en sur ko fordi jeg er sprængfyldt med hormoner :(

Stakkels W!

Ved du hvad, hvis det er første gang, det er sket, så bøjer jeg mig sgu i støvet ;) :kram

Enig i, at det ikke hjælper en fis, men det gør det heller ikke at dunke dig selv i hovedet, og vi er kun mennesker. :)

Jeg har gjort det samme flere gange, og Mar fortæller stadig glad og smilende at mor elsker ham. Så det skal nok gå ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved du, hvis det er første gang, det er sket, så bøjer jeg mig sgu i støvet ;) :kram

Enig i, at det ikke hjælper en fis, men det gør det heller ikke at dunke dig selv i hovedet, og vi er kun mennesker. :)

Jeg har gjort det samme flere gange, og Mar fortæller stadig glad og smilende at mor elsker ham. Så det skal nok gå ;)

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fatter ikke, at lægen ikke mener, at jeg har bækkenløsning. Lige nu gør det i hvert fald virkelig mega latterligt meget ondt :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yaay.

Der er godt nok liv i lille pigen til aften.

Og for en gang skyld lod hun far mærke også.

Moren er så ikke så glad for at hun vælger at sparke eller bokse til mors underliv ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ikke helt kunne finde ud af, om min mand og jeg egentlig var/er blevet enige om navne til bebs... Så nu bragte jeg endnu engang navne snakken på banen og kan konstatere, at pigenavne er vi enige om (der er 2 mulige), men at der egentlig er ingen af os der er helt hooked på det eneste drengenavn, vi har kunne blive enige om.

Så nu er der åbnet helt op for den snak igen, han bad mig komme med nogle forslag, da jeg har sagt at jeg har svært ved at finde navne jeg er helt vilde med i den genre som det virker til han kan lide. Så nu er jeg gået i tænke boksen for at finde et navn som Ikke er top50 uden at være helt specielt (fx kan vi begge godt lide Dexter, men er enige om at det er lidt for underligt i vores lille danske familie).

Men super rart, at han virker til at være villig til at tænke over det, indtil i dag har han bare været en mur af tavshed eller direkte nedlagt veto, hver gang jeg har foreslået drengenavne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ankler søges.

Mine er forsvundet. <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fatter ikke, at lægen ikke mener, at jeg har bækkenløsning. Lige nu gør det i hvert fald virkelig mega latterligt meget ondt :boo

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fatter ikke, at lægen ikke mener, at jeg har bækkenløsning. Lige nu gør det i hvert fald virkelig mega latterligt meget ondt :boo

:kram

Det kommer an på hvordan han tolker bækkenløsning.

Min fys siger at bækkenløsning er blevet et modeord, hvis man virkelig har bækkenløsning, så kan man ikke gå, men er bundet til sengen. Det langt de fleste i stedet oplever er bækkensmerter, hvilket jeg så siger jeg har... Men uanset om det er det ene eller andet, er det røv at have ondt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Det kommer an på hvordan han tolker bækkenløsning.

Min fys siger at bækkenløsning er blevet et modeord, hvis man virkelig har bækkenløsning, så kan man ikke gå, men er bundet til sengen. Det langt de fleste i stedet oplever er bækkensmerter, hvilket jeg så siger jeg har... Men uanset om det er det ene eller andet, er det røv at have ondt

Okay, det giver mening. Jeg skal heller ikke "bruge" ordet til noget, så det er jo lige meget. Er bare frustreret over, at det gør så ondt :( Er dog gudskelov trods alt ikke bundet til sengen! Er fint oppe at gå hver dag, men synes bare det hævner sig virkelig ondt nogle gange, og desværre oftere og oftere :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og tak for kram begge to :tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske synes jeg bare, at bækkensmerter er for mildt et ord til, hvor ondt det gør :rolleyes Ligesom Snøvsen, det synes at sne er for lille et ord, i forhold til, hvor meget, der er af det :D

Det burde hedde bækken-av-for-satan, bækken-tortur, eller morgenstjerne-bækken :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, det giver mening. Jeg skal heller ikke "bruge" ordet til noget, så det er jo lige meget. Er bare frustreret over, at det gør så ondt :( Er dog gudskelov trods alt ikke bundet til sengen! Er fint oppe at gå hver dag, men synes bare det hævner sig virkelig ondt nogle gange, og desværre oftere og oftere :(

Jeg kender det, har virkelig også dårlige dage, men heldigvis også gode dage. Har du overvejet noget akupunktur for det?

Jeg skal starte på akupunktur for mine smerter i næste uge, min JM siger at det er et af de steder hvor akupunktur faktisk har en dokumenteret virkning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske synes jeg bare, at bækkensmerter er for mildt et ord til, hvor ondt det gør :rolleyes Ligesom Snøvsen, det synes at sne er for lille et ord, i forhold til, hvor meget, der er af det :D

Det burde hedde bækken-av-for-satan, bækken-tortur, eller morgenstjerne-bækken :lolhit

:lolhit

Ja, folk kigger også underligt på når jeg bare siger bækkensmerter, for hvorfor er jeg så deltidssygemeldt, indtil jeg forklare at det faktisk er så slemt nogle gang, at jeg har problemer med at gå

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kender det, har virkelig også dårlige dage, men heldigvis også gode dage. Har du overvejet noget akupunktur for det?

Jeg skal starte på akupunktur for mine smerter i næste uge, min JM siger at det er et af de steder hvor akupunktur faktisk har en dokumenteret virkning.

Mnæh, det havde jeg ikke lige tænkt på :chin: Men generelt synes jeg også gerne, at det passer med, at jeg synes det et ret fint, når jeg snakker med lægen (fx til undersøgelse i mandags) og så bliver jeg sådan lidt "Arj pyt, og det hører jo bare med"-agtigt, og så er det først til aften/nat, at jeg bliver mere "pylret". :rolleyes Så er nok ikke så god til egentlig at gøre noget ved det :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:lolhit

Ja, folk kigger også underligt på når jeg bare siger bækkensmerter, for hvorfor er jeg så deltidssygemeldt, indtil jeg forklare at det faktisk er så slemt nogle gang, at jeg har problemer med at gå

Præcis. Men jeg synes også bare, det kan skifte. Har gået inde i byen idag, hvor det har været ret fint, men så nu, så går man som en gammel kone, der har tabt sin rollator <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fatter ikke, at lægen ikke mener, at jeg har bækkenløsning. Lige nu gør det i hvert fald virkelig mega latterligt meget ondt :boo

Da jeg var til info om det på Skejby fortalte fys'en, at man nu er gået væk fra at bruge ordet bækkenløsning, da det skræmte de gravide samt at det sjældent er det.. Derfor hedder det Nu: graviditetsrelateret bækkengener/smerter..

Min læge kalder det dog stadig bækkenløsning. Min jm er af samme holdning som fys'en.. Og ja egentlig er det jo lige meget hvad det hedder, for det gør ondt og er ubehageligt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg var til info om det på Skejby fortalte fys'en, at man nu er gået væk fra at bruge ordet bækkenløsning, da det skræmte de gravide samt at det sjældent er det.. Derfor hedder det Nu: graviditetsrelateret bækkengener/smerter..

Min læge kalder det dog stadig bækkenløsning. Min jm er af samme holdning som fys'en.. Og ja egentlig er det jo lige meget hvad det hedder, for det gør ondt og er ubehageligt..

Ja, jeg er jo egentlig ligeglad med, hvad det hedder, jeg tror bare lige jeg savnede noget anerkendelse af, at det var noget bras i kroppen :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen der ved hvordan man skal forholde sig ifht lussingesyge når man er gravid?

Der er et barn i den vs jeg arbejder i der har lussingesyge, og jeg ved ikk om det kun er farligt de første 3 mdr af graviditeten eller om det er hele graviditeten man skal passe på? Jeg er 18 uger henne, og jeg ved ikk om jeg har haft det :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg er jo egentlig ligeglad med, hvad det hedder, jeg tror bare lige jeg savnede noget anerkendelse af, at det var noget bras i kroppen :blush

Det er noget mega bras for kroppen.. Det er vi helt enige om..

Håber du snart får lidt ro på ift bækkenet og får fundet frem til, hvordan du kan holde generne bedst nede

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen der ved hvordan man skal forholde sig ifht lussingesyge når man er gravid?

Der er et barn i den vs jeg arbejder i der har lussingesyge, og jeg ved ikk om det kun er farligt de første 3 mdr af graviditeten eller om det er hele graviditeten man skal passe på? Jeg er 18 uger henne, og jeg ved ikk om jeg har haft det :unsure

Jeg er usikker på, om det kun er i starten, men jeg tror, jeg ville blive hjemme indtil jeg havde fået grønt lys af lægen. :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.