FruFusk

Gravid - Smalltalk

16,840 indlæg i dette emne

Jeg er ikke engang sikker på, at der stod noget om, hvor lang tid inden, jeg måtte spise. Jeg husker det, som om der bare stod at jeg skulle være "fastende på dagen". Og nu, hvor jeg tænker over det, spiste jeg egentlig ret meget melon aftenen før, men jeg kan ikke huske, hvor sent det var. Hmm.... :unsure

Jeg fik halv-meget at spise omkring kl 22 - det sagde jeg til dem, og det var helt OK hvertfald :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mon ikke det er noget af det du skal vende med din læge imorgen? Så du er sikker på den er lavet på rigtige forudsætninger...

Joeh... Altså jeg tror nok, at jeg gik så tidligt i seng, at jeg alligevel "automatisk" har fastet siden 22/8 timer inden. Og det vand, jeg drak om morgenen, kastede jeg op igen... Men skal da i hvert fald have alle detaljer med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik halv-meget at spise omkring kl 22 - det sagde jeg til dem, og det var helt OK hvertfald :)

Okay :) Nu må vi se, hvad min læge siger imorgen. Håber SÅ meget, at han tager en blodprøve med langtidsblodsukker og at den bare er fiiiiiiiin så jeg kan slappe lidt af igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay :) Nu må vi se, hvad min læge siger imorgen. Håber SÅ meget, at han tager en blodprøve med langtidsblodsukker og at den bare er fiiiiiiiin så jeg kan slappe lidt af igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det egentlig kun "overvægtige", der kan få graviditetssukkersyge?

Altså jeg tænker, om en alm- eller undervægtig gravid i princippet ikke også kan få det, hvis hun kun lever af sukker?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg fik at vide jeg skulle være fastende fra midnat, men at jeg gerne måtte drikke vand.

Er det egentlig kun "overvægtige", der kan få graviditetssukkersyge?

Altså jeg tænker, om en alm- eller undervægtig gravid i princippet ikke også kan få det, hvis hun kun lever af sukker?

Alle kan i princippet få det, men de tjekker kun hos dem der er i risikozonen.

Min fys er en ung sporty kvinde, men hun har fået at vide, at hun nok vil blive udsat ved belastning ved næste barn, da første barn var meget stor, så de mistænker hun har haft det uden at vide det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det egentlig kun "overvægtige", der kan få graviditetssukkersyge?

Altså jeg tænker, om en alm- eller undervægtig gravid i princippet ikke også kan få det, hvis hun kun lever af sukker?

Nej, vi bliver bare sendt af sted da chancen er større. Men en alm vægtig vil også blive sendt afsted, hvis der er sukkersyge i den nærmeste familie f. Eks...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg fik at vide jeg skulle være fastende fra midnat, men at jeg gerne måtte drikke vand.

Alle kan i princippet få det, men de tjekker kun hos dem der er i risikozonen.

Min fys er en ung sporty kvinde, men hun har fået at vide, at hun nok vil blive udsat ved belastning ved næste barn, da første barn var meget stor, så de mistænker hun har haft det uden at vide det.

Nej, vi bliver bare sendt af sted da chancen er større. Men en alm vægtig vil også blive sendt afsted, hvis der er sukkersyge i den nærmeste familie f. Eks...

Okay :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det egentlig kun "overvægtige", der kan få graviditetssukkersyge?

Altså jeg tænker, om en alm- eller undervægtig gravid i princippet ikke også kan få det, hvis hun kun lever af sukker?

Altså jeg er (var) kun lige akkurat så overvægtig, at de ville tjekke, og jeg har bestemt ikke levet af sukker :) Men selv hvis jeg ikke havde været overvægtig, ville jeg skulle tjekkes, fordi Mar var så stor (og jeg var i øvrigt ikke overvægtig, da jeg blev gravid med ham).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det egentlig kun "overvægtige", der kan få graviditetssukkersyge?

Altså jeg tænker, om en alm- eller undervægtig gravid i princippet ikke også kan få det, hvis hun kun lever af sukker?

Jeg er ganske normalvægtig, ret slank vil de fleste sige. Jeg skulle testes pga genetik - der er en del diabetes i nærmeste familie. Min far har type 1 og min mor, mormor og morfar type 2. Og det var vist primært type 2 der var gjorde udslaget her :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan er det nu lige med den der faste inden glukosebelastning?

Må man heller ikke drikke noget efter 22 dagen inden eller er det kun mad man ikke må få

I det brev jeg fik på sygehuset ang glukosebelastning står der at man skal være fastende fra kl 22 dagen inden. Dvs ingen mad, tyggegummi, eller rygning.

Det er tilladt at drikke op til 1 dl vand i tidsrummet fra kl 22- til glukosebelastningen er overstået. (Dog får man udleveret 200 ml vand lige efter sukkerstaset til at skylde det ned med)

Jeg ringede til Skejby for at høre om jeg måtte drikke lidt mere vand end den 1 dl, da jeg skulle tage piller. Fik at vide jeg skulle begrænse det så meget som muligt, og gøre opmærksom på det ved testens start så der kunne tages højde for det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for info alle sammen.

Har netop drukket et glas vand og mentalt prøvet at forberede mig på at jeg nu ikke må drikke eller spise noget igen før om over 12 timer.

Glæder mig bare til det er overstået

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige fået lavet den sjoveste lille video af min mave.

Baby prøvede at stikke hovedet ud gennem min mave, hvilket gav den sjoveste søde bule. :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige fået lavet den sjoveste lille video af min mave.

Baby prøvede at stikke hovedet ud gennem min mave, hvilket gav den sjoveste søde bule. :kuller

Det er så fedt at fange det på video :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Urrrrgh, jeg får ikke sovet ordentligt længere, jeg sover uafbrudt de første 4-5 timer, når jeg endelig falder i søvn.

Så vågner hver evig eneste time.

:\

Og jeg har så en 20 timers vagt idag og en 7 timers i morgen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bvadr :puke

Ekstremt kvalmenede sukkervand netop indtaget, så nu er nedtællingen på de to timer startet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bvadr :puke

Ekstremt kvalmenede sukkervand netop indtaget, så nu er nedtællingen på de to timer startet...

Håber de 2 timer går ok :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak Anita. Indtil videre er det vist ok. Fik kvalme af at drikke det der sukkerstads, men det bliver stille og roligt bedre.

Har dog lige opdaget at jeg hr glemt mine høretelefoner, så kan ikke høre musik :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak Anita. Indtil videre er det vist ok. Fik kvalme af at drikke det der sukkerstads, men det bliver stille og roligt bedre.

Har dog lige opdaget at jeg hr glemt mine høretelefoner, så kan ikke høre musik :(

Ej hvor øv! Jeg HÅBER de næste timer går hurtigt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

36+0 :o :Loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

36+0 :o :Loveshower

Så er der godt nok ikke lang tid tilbage :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bvadr :puke

Ekstremt kvalmenede sukkervand netop indtaget, så nu er nedtællingen på de to timer startet...

:kram Håber tiden går hurtigt og at du gå fri :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

21+0 :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der godt nok ikke lang tid tilbage :yay

Nej det kommer godt nok tæt på nu :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik total panikanfald på grund af bachelor opgaven og kunne ikke sove. Var nødt til at se noget tv for at slå hjernen fra. Jeg er bange for at jeg er ved at blive alt for stresset. :( :huug

Årh hvor jeg fik det dårligt over for lillepigen :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.