FruFusk

Gravid - Smalltalk

16,840 indlæg i dette emne

Fedt! :respekt Hvad sagde hun til det?

"Jamen, jeg skulle jo bare lige..." Og hun rørte ikke mere. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nej okay, så kan jeg godt se at du ikke kunne nå noget inden selve dagen ;)

Jeg har fået at vide at hvis der er nogle med diabetes eller andre sygdomme der gør det svært at faste så kommer de først for, og så selvfølgelig de akutte hvis der kommer en af dem.. Men håber at jeg ikke skal møde senere end kl 12 - det vil da være en ulidelig ventetid ;)

Det var faktisk fint med klokken 12, for jeg måtte så spise indtil klokken 6:00, så jeg var oppe 5:45 og få god morgenmad. Jeg havde kvalme helt til den bitre ende, så det var rart at måtte få morgenmad :)

Hvorfor skal du have kejsersnit? (Undskyld at jeg lige er lidt uvidende og nysgerrig)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

"Jamen, jeg skulle jo bare lige..." Og hun rørte ikke mere. :D

Virkelig godt gået.. Det er svært at få sagt, synes jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Virkelig godt gået.. Det er svært at få sagt, synes jeg :)

Enig! Jeg måtte runde 32+3, før jeg kunne få det sagt. :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der andre end mog, der døjer med ekstremt kolde fødder. ??

Det føles som om mine fødder har lagt tre timer i fryseren, for derefter at blive sat fast på mine ankler igen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der andre herinde, der har følt sig lidt deprimeret i starten af graviditeten?

Havde troet jeg ville føle mig vildt lykkelig lige nu, men er mere trist. Måske er det bare fordi jeg har det dårligt.

Ja! Jeg har indimellem en grundlæggende kedafdethed - ikke over noget bestemt, bare en grundstemning - men her hænger det sammen med dårlighed! Dage uden kvalme = glad i låget! Også sådan helt påfaldende men det er sku rart at slippe for tristheden!

Jeg snakkede med lægen om det ved gravidiyeten i sommers og der var svaret at det er hormon betinget og normalt til en hvis grænse (nu har jeg prøvet en mindre depression og det kan heldigvis ikke måle sig med det, men derfor er det stadig mega ubehageligt og skræmmende). Det skal helst forsvinde igen ved uge 12 gerne før (mit er næsten væk).

Så du er HELT normal!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som regl er de suber søde.

Men især mine svigerforældre kan ikke sætte sig ind i hvordan det er at være gravid, da de aldrig har prøvet det selv. (Både min mand og hans søster er adopteret) og så er min især svigerfars skarpe tunge, og at han ikke altid tænker sig om, ikke min bedste ven. :prik

Så de forstår ikke at jeg nemt blir stresset af en tre årig, der skal prøver grænser af, og har fundet ud af, at det går nemmere hvis man slår slår og sparker (da jeg så trækker mig, for at passe på baby i maven) og så stå alene med ham. :(

Eller at jeg ikke går med ud og løber rundt fordi bæknet prostesterer pga skæve løft.

Eller går med til stranden. Pga af smerter.

Der værste var, da vi kørte hjem. Der kom min mand med en del stik piller om at hverken han eller hans familie kunne forstå hvorfor jeg virkede til at få så ondt, når de syntes jeg lavede så lidt. Især når jeg normalt er så aktiv.

Men det er jo de dumme skæve løft, og smerter... :prik

:prik sikke dog en torske kommentar!!! Jeg havde godt nok ikke kunne styre mine hormoner hvis min mand sagde sådan! Han burde da af alle kunne se, forstå og tro på du har SÅ ondt :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der andre end mog, der døjer med ekstremt kolde fødder. ??

Det føles som om mine fødder har lagt tre timer i fryseren, for derefter at blive sat fast på mine ankler igen

Hehe, jeg plejer normalt (altså når jeg ikke er gravid) at have vildt kolde fødder og trives med det. Går helst i bare tæer og sover med fødderne udenfor dynen... Men som gravid kan jeg ikke holde det ud, så nu går jeg tit med uldsokker! Selvom jeg egentlig strengt taget ikke tror, at fødderne er blevet koldere ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puh, tidligt op = kvalme, ondt, trist, øv... Men nu skal vækkeuret kun ringe kl lort om morgenen 24 gange endnu, så er der barsel. Det kan jeg godt klare. Det er næsten som en julekalender :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puh, tidligt op = kvalme, ondt, trist, øv... Men nu skal vækkeuret kun ringe kl lort om morgenen 24 gange endnu, så er der barsel. Det kan jeg godt klare. Det er næsten som en julekalender :D

Ja det er vildt. Jeg har 35 dage tilbage inden barsel.

Er begyndt at overveje om jeg kan tage normal tøj på (ikke arbejdstøj) på på arbejde, maven er begyndt at stritte uden for :gravid ofte uden jeg opdager det :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som regl er de suber søde.

Men især mine svigerforældre kan ikke sætte sig ind i hvordan det er at være gravid, da de aldrig har prøvet det selv. (Både min mand og hans søster er adopteret) og så er min især svigerfars skarpe tunge, og at han ikke altid tænker sig om, ikke min bedste ven. :prik

Så de forstår ikke at jeg nemt blir stresset af en tre årig, der skal prøver grænser af, og har fundet ud af, at det går nemmere hvis man slår slår og sparker (da jeg så trækker mig, for at passe på baby i maven) og så stå alene med ham. :(

Eller at jeg ikke går med ud og løber rundt fordi bæknet prostesterer pga skæve løft.

Eller går med til stranden. Pga af smerter.

Der værste var, da vi kørte hjem. Der kom min mand med en del stik piller om at hverken han eller hans familie kunne forstå hvorfor jeg virkede til at få så ondt, når de syntes jeg lavede så lidt. Især når jeg normalt er så aktiv.

Men det er jo de dumme skæve løft, og smerter... :prik

Uanset hvor søde dine svigerforældre er så kan de ikke tillade sig at sige sådan noget. Du har ondt og hvis du ikke lytter til dine krops signaler kan det ende galt og det skal de acceptere. Ikke alle har oplevet at have kræft men kan godt være empatiske overfor en der er ramt af kræft. Ergo selv om man ikke kan satte sig ind i hvordan en graviditet påvirker kroppen betyder det ikke at man ikke kan anerkende det.

Kæmpe :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er vildt. Jeg har 35 dage tilbage inden barsel.

Er begyndt at overveje om jeg kan tage normal tøj på (ikke arbejdstøj) på på arbejde, maven er begyndt at stritte uden for :gravid ofte uden jeg opdager det :blush

Nu ved jeg ikke, hvad du laver, men mon ikke ddt er bedst med tøj, der passer? :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv hvor har jeg ikke lyst til at skulle på arbejde. Har slet ikke energien til det. Og Marius og jeg kunne snildt sove noget længere idag...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv hvor har jeg ikke lyst til at skulle på arbejde. Har slet ikke energien til det. Og Marius og jeg kunne snildt sove noget længere idag...

:ditto !!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Knap 6 timers søvn det er bare SLET ikke nok for min gravide krop :prik godt jeg har noget at se frem til i dag!!! Ellers var det godt nok umuligt at motivere mig selv!!! Jeg tror ærlig talt det er det der sommertid der driller :prik kan bare ikke sove om aftenen (medmindre jeg har det virkelig dårligt :rolleyes ) og forstoppelse driller så jeg vågner flere gange om natten :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, min nevø på 3 mdr var her i går!

Gud hvor jeg glæder mig til at møde min baby, og kysse hendes små tæer og lære hende at kende! Åh.. Suk! 3 ugers tid max!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så håber jeg du snart får indkaldelse. Jeg tror vi først får tidspunkt dagen inden fordi de kun gør det to gange om ugen. Så alt bliver samlet der og de mere akutte kommer til først. Vi har aftalt med bedsteforældrene at de står klar hele dagen og de næste to dage just in case. Så håber jeg vi kan aflevere de store og at de blir hentet af bedste og så kan komme op til os på hosp om eftermiddagen. Sidste gang skulle jeg have haft født ambulant og så hjem, men endte i noget panik og en indlæggelse i to dage, så der måtte familien træde til akut. Så er det her trods alt bedre selv uden tidspunkt.

Her har de kun fast kejsersnit hver onsdag, så de samler også alt på de dage.. Må se hvad JM siger, jeg skal derned senere i dag :)

Jeg tænker også at vi får nogle bedsteforældre til at hente drengene og så kan de møde os på sygehuset når det er overstået :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uanset hvor søde dine svigerforældre er så kan de ikke tillade sig at sige sådan noget. Du har ondt og hvis du ikke lytter til dine krops signaler kan det ende galt og det skal de acceptere. Ikke alle har oplevet at have kræft men kan godt være empatiske overfor en der er ramt af kræft. Ergo selv om man ikke kan satte sig ind i hvordan en graviditet påvirker kroppen betyder det ikke at man ikke kan anerkende det.

Kæmpe :kram

Det er heldigvis ikke så meget denne gang. Første gang var de virkelig slemme. (Det var også en meget træls graviditet) men havde håbet de havde lært lidt, nu det er 2. gang jeg er gravid, og min svigerinde også har været det.

Svigerfars ynglings citat er: graviditet er ikke en sygdom. :prik

Meget muligt men det kan sgu godt føles sådan!!

Prøver at få min mand til at forstå hvad der skete. Men han er blevet påvirket meget af dem, her i påsken. Og kan da godt se, jeg har holdt mig for mig selv. Men er ikke så social oplagt når jeg er stresset eller har smerter. :(

Håber på at få ham til at forstå, for så går det meget nemmere. Også med hans forældre.

Men tak for kram og forståelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu ved jeg ikke, hvad du laver, men mon ikke ddt er bedst med tøj, der passer? :D

Måske. ;)

Fik er meget fint vink her idag, om at maven vist var vokset meget i påsken.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var faktisk fint med klokken 12, for jeg måtte så spise indtil klokken 6:00, så jeg var oppe 5:45 og få god morgenmad. Jeg havde kvalme helt til den bitre ende, så det var rart at måtte få morgenmad :)

Hvorfor skal du have kejsersnit? (Undskyld at jeg lige er lidt uvidende og nysgerrig)

Træls med kvalme hele vejen igennem :(

Min moderkage ligger for lavt, så lægen frarådede mig kraftigt at føde normalt... Det er for risikabelt i forhold til blødninger hvor barnet kan miste sin blodtilførsel..

Der er kun ca 0,5 % fødsler om året der ender i kejsersnit grundet dette, og ofte er det fordi moderkagen så lægger sig fast på et tidligere ar, men det er ikke tilfældet ved mig... Jeg er bare uheldig at den ikke har flyttet sig med op...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det ikke tidligt at have meget tyndt udflåd? Havde det i slutningen af mine 2 andre graviditeter, men synes ikke det startede så tidligt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det ikke tidligt at have meget tyndt udflåd? Havde det i slutningen af mine 2 andre graviditeter, men synes ikke det startede så tidligt..

Jeg ved det ikke men har det selv :s :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er heldigvis ikke så meget denne gang. Første gang var de virkelig slemme. (Det var også en meget træls graviditet) men havde håbet de havde lært lidt, nu det er 2. gang jeg er gravid, og min svigerinde også har været det.

Svigerfars ynglings citat er: graviditet er ikke en sygdom. :prik

Meget muligt men det kan sgu godt føles sådan!!

Prøver at få min mand til at forstå hvad der skete. Men han er blevet påvirket meget af dem, her i påsken. Og kan da godt se, jeg har holdt mig for mig selv. Men er ikke så social oplagt når jeg er stresset eller har smerter. :(

Håber på at få ham til at forstå, for så går det meget nemmere. Også med hans forældre.

Men tak for kram og forståelse.

Din mand skal bare være sød og forstående overfor dig og tage dig i forsvar. Bum basta :)

Håber at I lige kan snakke om det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Læge om lidt. Jeg har haft on/off ondt i lænd og hofter i en mdr's tid, men her over påske er det gået om i mit skamben også og mine ben har føltes usikre under mig et par gange. Nu bliver jeg sgu lidt nervøs :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Læge om lidt. Jeg har haft on/off ondt i lænd og hofter i en mdr's tid, men her over påske er det gået om i mit skamben også og mine ben har føltes usikre under mig et par gange. Nu bliver jeg sgu lidt nervøs :unsure

:kram

 

Det lyder som dit bækken :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.