FruFusk

Gravid - Smalltalk

16,840 indlæg i dette emne

Nå det var faktisk helt okay. Fik en seng, så kunne ligge og blunde lidt..

Jeg er nok mærkelig, men jeg blev sådan helt rolig, glad og tryg, da jeg først kom ind i sengen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi var til akut scanning i går og fik at vide at vores lille piges hjerte ikke slår længere. Så I morgen skal vi op på sygehuset og sættes igang, så hun kan blive født. Jeg synes det er en ubærlig ting at skulle igennem. Hendes størrelse svarede til ca. 17 uger, men de sagde at man ikke kunne vide med sikkerhed om det så også passede med at hjertet holdt op med at slå der, for hun kunne også bare have vokset langsommere den sidste tid. 

Det er uoverskueligt ikke at få lov til at lære sin lille pige at kende, og det er uoverskueligt at man ikke bare kan knipse i fingrene og så er det overstået. 

Det gør mig så ondt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hurra for en god dag indtil videre. Har slet ikke :puke :yay Har fået drukket mere vand end jeg plejer :yay Det har været svært bare at sidde og kigge på det... Og så har jeg dælme fået klemt 2 æbler ned. Det er store sager. Dog har jeg stadig ikke lyst til rugbrød, så har været ved bageren efter sandwich til frokost :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Orker ikke at skulle på sygehuset og have jerndrop i dag :(

 

hvorfor skal du have jerndrop?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hurra for en god dag indtil videre. Har slet ikke :puke :yay Har fået drukket mere vand end jeg plejer :yay Det har været svært bare at sidde og kigge på det... Og så har jeg dælme fået klemt 2 æbler ned. Det er store sager. Dog har jeg stadig ikke lyst til rugbrød, så har været ved bageren efter sandwich til frokost :blush

Jeg spiste også kun sandwich og toast osv i lang tid til frokost, fordi rugbrød var et no go! Du skal jo bare have noget indenbords, så go for it! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal til gravid styrketræning idag for første gang - jeg glæder mig :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hurra for en god dag indtil videre. Har slet ikke :puke :yay Har fået drukket mere vand end jeg plejer :yay Det har været svært bare at sidde og kigge på det... Og så har jeg dælme fået klemt 2 æbler ned. Det er store sager. Dog har jeg stadig ikke lyst til rugbrød, så har været ved bageren efter sandwich til frokost :blush

Jeg spiser stadig nødig rugbrød og sådan har det været siden juni :O :blush På arbejde stod den på varm mad og herhjemme prøver jeg at have rester, lave bagekartoffel eller råkost. Kan til nød i weekenden klemme rugbrødsklemmer ned (de der rugbrødslignende boller).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, det var så i dag lillesøster skulle have fødselsdag ifølge manden... Ser sgu sløjt ud på den front <_<

Ingen slimprop, ingen tegnblødning, ingen begyndende veer, ingen vandafgang - bah!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, det var så i dag lillesøster skulle have fødselsdag ifølge manden... Ser sgu sløjt ud på den front <_<

Ingen slimprop, ingen tegnblødning, ingen begyndende veer, ingen vandafgang - bah!

:bd Her fra!  :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:bd Her fra! :bd

Tak - hun har jo også 7 1/2 time endnu :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skulle have jerndrop fordi det ikke virker med piller...

Min blodprocent var 5,2 (steget fra 5, på 4 dobbeltdosis i over en måned).. Mit jerndepot var ikke steget overhovedet, og var stadigvæk kun på 2.. Det skal være minimum 15..

Så håber det hjælper!!! Kunne godt ønske trætheden væk!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skulle have jerndrop fordi det ikke virker med piller...

Min blodprocent var 5,2 (steget fra 5, på 4 dobbeltdosis i over en måned).. Mit jerndepot var ikke steget overhovedet, og var stadigvæk kun på 2.. Det skal være minimum 15..

Så håber det hjælper!!! Kunne godt ønske trætheden væk!

Oka. Jeg tager nemlig ikke jernpiller fordi de spilter min mave af (får diare) og det er lige meget hvilket mærke jeg tager.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv at hør din læge ad, hvis din blodprocent er lav...

Jeg skulle dog igennem flere mærker piller og et langt forløb før jeg skulle have det i drop.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, jeg optager simpelthen ikke jernpillerne, så min blodprocent kan ikke stige uden hjælpe.. Eller, pga graviditeten stiger den kun meget minimalt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Oka. Jeg tager nemlig ikke jernpiller fordi de spilter min mave af (får diare) og det er lige meget hvilket mærke jeg tager.

Hvis du er usandsynligt træt, ka du få tjekket din blodprocent.

Jeg har ik taget jernpillerne længe og min blodprocent er fin.. Så man behøver dem ik nødvendigvis.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal til lægen d. 8/12 til 25-ugers check, så må lige høre ham ad. Men jeg er simpelthen stoppet efter jeg fik diare hver dag. Når jeg så holder en pause, så falder der ro på maven og jeg får normal afføring. Nu har jeg som sagt prøvet 2 mærker det ene med højt indhold af jern ( havde lav blodprocent i sommer) og et andet med lavere jern indhold i, uden den store forskeld. Men må lige få taget en blodprøve og så os få chokket mit langtids blodsukker. Det plejer at ligge under reference intervallet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvorfor vil du have tjekket dit langtidsblodsukker i forbindelse med blodprocenten??? :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen der har hørt mere til Nietzen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvorfor vil du have tjekket dit langtidsblodsukker i forbindelse med blodprocenten??? :huh

Fordi den de sidste par år hard en været under reference intervallet, og hvis den stadig gør det, så vil jeg snakke med min søde læge om, hvorfor fanden jeg skal have lavet en glucosebelastning, bare fordi jeg har et BMI over 28, altså hvis den som sagt stadig ligger som den plejer og jeg ikke har sukker i min urin. Jeg kan ikke se pointen i at få den taget (altså glukose belastningen) og udsætte min krop for det, hvis jeg har et flot langtidsblodsukker værdi og ikke har sukkersyge i familien.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih altså kan ikke sove pga halvstoppet næse! Det bliver en lang dag i morgen, godt jeg forhåbentlig kan få en middagslur.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fordi den de sidste par år hard en været under reference intervallet, og hvis den stadig gør det, så vil jeg snakke med min søde læge om, hvorfor fanden jeg skal have lavet en glucosebelastning, bare fordi jeg har et BMI over 28, altså hvis den som sagt stadig ligger som den plejer og jeg ikke har sukker i min urin. Jeg kan ikke se pointen i at få den taget (altså glukose belastningen) og udsætte min krop for det, hvis jeg har et flot langtidsblodsukker værdi og ikke har sukkersyge i familien.

De kan jo ik tvinge dig til at få den lavet, kun anbefale det ud fra deres retningslinjer. Så hvis du virkelig ikke vil, skal du jo blot sige nej :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var også lige til 25 ugers tjek i onsdags og min blodprocent vil bare heller ikke stige og er også alt for lav.. men jeg har været indlagt med forstoppelse pga jernen og nu vil lægen have jeg skal tage dobbelt dosis så er nød til og drikke lactulose sammen med og så håbe min mave kan klare det.. men så snakkede jeg lige med min jm i går og hun sagde at jeg skulle prøve noget fra Matas som hedder kräuterblut som er naturlig jern.. så kunne jeg nøjes med en pille hvis jeg tager det til og det skulle tilmeld være godt for mavsen..

Kunne være du skulle prøve det elisamus?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fordi den de sidste par år hard en været under reference intervallet, og hvis den stadig gør det, så vil jeg snakke med min søde læge om, hvorfor fanden jeg skal have lavet en glucosebelastning, bare fordi jeg har et BMI over 28, altså hvis den som sagt stadig ligger som den plejer og jeg ikke har sukker i min urin. Jeg kan ikke se pointen i at få den taget (altså glukose belastningen) og udsætte min krop for det, hvis jeg har et flot langtidsblodsukker værdi og ikke har sukkersyge i familien.

Jeg vil lige indskyde, at mit BMI, da jeg blev gravid med min søn "kun" var 25, og jeg havde aldrig noget i urinen, og der var min læge efterfølgende lidt "ked af" at jeg ikke fik lavet en glykosebelastningstest, fordi det viste sig, at min baby var meget stor, hvilket også kan have indikeret sukkersyge. Som Kami siger, så ER det jo bare et tilbud og en anbefaling, men jeg regner personligt med at tage imod det denne gang. Det er jo også for at tjekke babys helbred, som jeg har forstået det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nøj hvor jeg kan mærke mine hormoner raser i kroppen...!

Bliver ked af alt :( og der er bare så mange ting i omgangskredsen, som jeg burde sige "det påvirker ikke mig", men jeg kan tude over det alligevel!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nøj hvor jeg kan mærke mine hormoner raser i kroppen...!

Bliver ked af alt :( og der er bare så mange ting i omgangskredsen, som jeg burde sige "det påvirker ikke mig", men jeg kan tude over det alligevel!

Årh, jeg kender det SÅ godt!!! :kram Jeg går dagligt og messer for mig selv "Der er ikke noget galt, det er bare hormoner. Alt er okay, det er bare hormoner" :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.