FruFusk

Gravid - Smalltalk

16,840 indlæg i dette emne

Jeg kom med familien ud på den årlige juleshopping, har haft en masse pauser og synes ikke jeg kunne mærke noget på kroppen før til slut, hvor vi var på vej mod bilen! Jeg er så blevet snydt, efter nogle gode dage, hvor der ikke har været spor blod, ja så skal jeg da love for, at det er retur! Nøj hvor er jeg irriteret på mig selv (og småbange)! Dumme, dumme mig!

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ikke slå dig selv i hovedet, jeg tror det har været godt til dig at komme ud og julehygge :kiss Men masser af hvile nu, og så håber vi at lillebror bliver derinde lidt endnu :goodluck :kram2

Tak BBM og Felixmor :kram2

Har talt med JM! Er henvist til sofaen også hvile de næste par dage (som jeg jo ellers har gjort), dog må jeg gerne slække på aflastningen, vi er så tæt ved mål. Skulle jeg gå i fødsel, så behøver det ikke være forårsaget af den hyggetur, det måtte jeg ikke klandre mig selv (i så fald- men det synes jeg nu er lettere sagt end gjort). For kroppen har efterhånden teet sig i nogen tid, så derfor ville det næsten være mærkeligt, hvis den pludselig skulle opføre sig pænt! Hun tror det er "udrensning" fra de blødningsfrie dage (eller tegnblødning, men tegnblødning behøver jo ikke være nu eller er næste dage heller). Datomæssigt er der 1 måned til termin i morgen, men ugerne siger jo 35+4, hvilket også er fint, alt taget i betragtning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var ude og købe bøgerne "farmor fortæller, farfar fortæller.." Til hele bedsteforældreflokken. De skal have bøgern i julegave og det bliver vores måde at fortælle det på

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak BBM og Felixmor :kram2

Har talt med JM! Er henvist til sofaen også hvile de næste par dage (som jeg jo ellers har gjort), dog må jeg gerne slække på aflastningen, vi er så tæt ved mål. Skulle jeg gå i fødsel, så behøver det ikke være forårsaget af den hyggetur, det måtte jeg ikke klandre mig selv (i så fald- men det synes jeg nu er lettere sagt end gjort). For kroppen har efterhånden teet sig i nogen tid, så derfor ville det næsten være mærkeligt, hvis den pludselig skulle opføre sig pænt! Hun tror det er "udrensning" fra de blødningsfrie dage (eller tegnblødning, men tegnblødning behøver jo ikke være nu eller er næste dage heller). Datomæssigt er der 1 måned til termin i morgen, men ugerne siger jo 35+4, hvilket også er fint, alt taget i betragtning.

Og vi klarede det sgu, nu er blødningen igen aftaget, er der stadig, men ikke frisk og mørkt! :yay Pyha..

Vi tager lige en tur julekvalitetstur efter den 2. December, måske næste søndag som tidligst ;) Det tyder i hvert fald på, at det får gang i noget Down there på een eller anden måde.

Manden har åbnet for fødsel fra i morgen tidlig kl. 7 til på lørdag før kl. 7. Derefter må det gerne vente til den 6. Om morgenen, så får han en god laaang barsel, fordi han har fri indtil på lørdag også igen fra den 6. ;) Meeen.. Jeg tror nu ikke, at vi sådan kan planlægge os ud af det hele :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man ved man virkelig er gravid når man ikke kan sove klokken 4 om natten pga kvalme. Derfor står man da lige op og tager graviditetstest nr.5. Jo den er stadig god nok... Men ingen søvn fra kl.4-5.30... Og nu vil jeg tøffe på arbejde... Jeg forudser det bliver en lang dag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå men min læge insisterede på at regne fra sidste mens dag, da jeg skulle bestille tid. Hun var bange for at NF vil blive forsent hvis jeg ikke har ret i min udregning.

Så jeg kan med garanti regne med at skulle afsted til Skanning 2 gange og garanteret også have taget blodprøve igen <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå men min læge insisterede på at regne fra sidste mens dag, da jeg skulle bestille tid. Hun var bange for at NF vil blive forsent hvis jeg ikke har ret i min udregning.

Så jeg kan med garanti regne med at skulle afsted til Skanning 2 gange og garanteret også have taget blodprøve igen <_<

Min læge vil godt tage min beregning for gode, men der vil sygehuset åbenbart ikke. Så jeg er indkaldt til nf på onsdag hvor jeg er 10+2. Så jeg regner også med 2 scanninger. Tilgengæld burde min blodprøve være ok...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min læge vil godt tage min beregning for gode, men der vil sygehuset åbenbart ikke. Så jeg er indkaldt til nf på onsdag hvor jeg er 10+2. Så jeg regner også med 2 scanninger. Tilgengæld burde min blodprøve være ok...

Jeg er i følge min egen beregning kun 6+3 når jeg skal til læge. Så jeg tror ikke det kan bruges.

Men jeg kunne godt høre på hende at jeg bare skulle tage det som en positiv oplevelse at få flere skanninger, men det er jo heller ikke hende der skal finde på undskyldninger på jobbet for at holde fri

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er i følge min egen beregning kun 6+3 når jeg skal til læge. Så jeg tror ikke det kan bruges.

Men jeg kunne godt høre på hende at jeg bare skulle tage det som en positiv oplevelse at få flere skanninger, men det er jo heller ikke hende der skal finde på undskyldninger på jobbet for at holde fri

Nej det er lige tidlig nok med blodprøver ved 6+3. Og ja det er træls at finde på undskyldninger. Mine chefer ved, så det er nemt bare at fortælle hvad jeg skal ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hormonella-off-day :(

 

Bliver irriteret og ked over INGENTING :( Til morgen gik det ud over Filippa, så vi begge endte med at tude :(

 

Vil bare gerne have lillesøster ud nu, for helt ærligt gider jeg ikke, at hun skal have fødselsdag 18. december (total egoist-holdning, I know), Samtidig er jeg bare SÅ nervøs for fødslen og for at det ender med igangsættlese om 3 (!!!!) uger :(

 

Hader de her dage, hvor jeg bare har lyst til at tude hele tiden :huug

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er altså ikke helt iorden at have haft voldsomme plukveer (måske veer) 5 timer i nat der blev mere og mere regelmæssige og tættere og tættere, med dertil ømhed i underliv, lænd og ned i benene - for så at hvile 2 timer og så er der bare nada.

Ih for pokker håbede ellers sådan på det var i dag hun ville ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hormonella-off-day :(

 

Bliver irriteret og ked over INGENTING :( Til morgen gik det ud over Filippa, så vi begge endte med at tude :(

 

Vil bare gerne have lillesøster ud nu, for helt ærligt gider jeg ikke, at hun skal have fødselsdag 18. december (total egoist-holdning, I know), Samtidig er jeg bare SÅ nervøs for fødslen og for at det ender med igangsættlese om 3 (!!!!) uger :(

 

Hader de her dage, hvor jeg bare har lyst til at tude hele tiden :huug

Øv søde :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hormonella-off-day :(

Bliver irriteret og ked over INGENTING :( Til morgen gik det ud over Filippa, så vi begge endte med at tude :(

Vil bare gerne have lillesøster ud nu, for helt ærligt gider jeg ikke, at hun skal have fødselsdag 18. december (total egoist-holdning, I know), Samtidig er jeg bare SÅ nervøs for fødslen og for at det ender med igangsættlese om 3 (!!!!) uger :(

Hader de her dage, hvor jeg bare har lyst til at tude hele tiden :huug

Øv hvor træls. Lillesøster kommer på torsdag - det har vi jo aftalt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har så haft mareridt i nat om at vandet var gået og jeg var gået i fødsel, og jeg kun i 22+3... Lorte drøm.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hormonella-off-day :(

Bliver irriteret og ked over INGENTING :( Til morgen gik det ud over Filippa, så vi begge endte med at tude :(

Vil bare gerne have lillesøster ud nu, for helt ærligt gider jeg ikke, at hun skal have fødselsdag 18. december (total egoist-holdning, I know), Samtidig er jeg bare SÅ nervøs for fødslen og for at det ender med igangsættlese om 3 (!!!!) uger :(

Hader de her dage, hvor jeg bare har lyst til at tude hele tiden :huug

:kram2 Søde da! Hormonelladagene er snart slut- og snart åbner i ballet for flere lækre december babyer, så Girlys Tobias får selskab af nogle lækre tøser :kiss

Mon ikke det er fordi du slapper bare lidt af, altså jeg tænker ovenpå din far osv., så nu skal der lige renses ud i systemet :kram2

Jeg hepper på fødselsdag på torsdag - også sørger vi lige for, at få skub i gruppen, så indtager jeg gerne en plads efter den 2. ;) til at være med til at åbne ballet- jeg ender sgu nok med at lukke og slukke gruppen til nytår :P

Har du mulighed for at få hvilet i dag? :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv hvad er nu det for noget. Vågnede en halv time før vække uret IF havde kvalme. Det har jeg ikke haft siden første Trimester.

Var mega træt, men kunne bare ikke sove igen pga kvalmen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror jeg kommer til at være noget kvalmeramt - 4+3 idag.

Jeg får kvalme hvis jeg ikke får mad, og når jeg så spiser så får jeg fanme også kvalme.. Det er sgu lidt tidligt  :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyh hvor er jeg bare TRÆT i dag!! Det er godt jeg lige kan nå en lille lur inden jeg henter drengene..... Kan efterhånden godt mærke det begynder at være hårdt at gå i skole, og læse lektier til sent om aftenen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved sgu ikke helt, men vil lige spørge jer tøser..

Tegnblødning - da jeg fik det ved M. Kom det samtidig med vandafgang og formentlig slimproppen, men det var ikke super meget blod. Jeg er netop vågnet fra middagslur, går på toilet og jeg bløder - faktisk ret meget, eller det ser ud af meget i bindet, og når jeg tørrer mig er det ala mens. Venter på opringning fra JM, min hjerne er igen stukket af på sightseeing!

Så hvordan var jeres tegnblødning?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Var til undersøgelse på Hammel neurocenter idag.

Skulle udfylde 30 siders spørgeskema som viste sig at være mere eller mindre ubrugelige. Fordi jeg skulle svare på om jeg var træt, havde kvalme, kastet op, ondt i ryggen, og humør svingninger. :D

Endte med at skrive ud for alle de ting at jeg var gravid, og derfor ikke viste om det skyldtes graviditet eller hjernerystelsen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved sgu ikke helt, men vil lige spørge jer tøser..

Tegnblødning - da jeg fik det ved M. Kom det samtidig med vandafgang og formentlig slimproppen, men det var ikke super meget blod. Jeg er netop vågnet fra middagslur, går på toilet og jeg bløder - faktisk ret meget, eller det ser ud af meget i bindet, og når jeg tørrer mig er det ala mens. Venter på opringning fra JM, min hjerne er igen stukket af på sightseeing!

Så hvordan var jeres tegnblødning?

Min tegnblødning var få dråber i slimproppen. Håber JM har kloge ord og at alt er ok :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved sgu ikke helt, men vil lige spørge jer tøser..

Tegnblødning - da jeg fik det ved M. Kom det samtidig med vandafgang og formentlig slimproppen, men det var ikke super meget blod. Jeg er netop vågnet fra middagslur, går på toilet og jeg bløder - faktisk ret meget, eller det ser ud af meget i bindet, og når jeg tørrer mig er det ala mens. Venter på opringning fra JM, min hjerne er igen stukket af på sightseeing!

Så hvordan var jeres tegnblødning?

Min tegnblødning var også bare et par dråber på papiret i forbindelse med slim.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved sgu ikke helt, men vil lige spørge jer tøser..

Tegnblødning - da jeg fik det ved M. Kom det samtidig med vandafgang og formentlig slimproppen, men det var ikke super meget blod. Jeg er netop vågnet fra middagslur, går på toilet og jeg bløder - faktisk ret meget, eller det ser ud af meget i bindet, og når jeg tørrer mig er det ala mens. Venter på opringning fra JM, min hjerne er igen stukket af på sightseeing!

Så hvordan var jeres tegnblødning?

Jeg havde ingen, fik taget hinderne og 5 timer senere var baby ude i en konstant ve-storm.

Det tyder da til der er noget igang med dig nu. 

Håber alt er OK og JM sagde noget godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var til undersøgelse på Hammel neurocenter idag.

Skulle udfylde 30 siders spørgeskema som viste sig at være mere eller mindre ubrugelige. Fordi jeg skulle svare på om jeg var træt, havde kvalme, kastet op, ondt i ryggen, og humør svingninger. :D

Endte med at skrive ud for alle de ting at jeg var gravid, og derfor ikke viste om det skyldtes graviditet eller hjernerystelsen.

Viste det sig at din hovedpine var en hjernerystelse?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.