Fru-Nielsen

Skæleksem

11 indlæg i dette emne

I følge min læge har Theo skæleksem - hvilket er arp gone crazy - altså hvor det også er i ansigtet og andre steder på kroppen. Han ser forfærdelig ud :( Men det skulle jo heldigvis ikke klø eller påvirke ham på anden vis, og han virker altså også helt upåvirket af det. Heldigvis! :)

Men jeg kunne virkelig godt bruge at høre om nogle erfaringer i forhold til behandling af det? Helst i forhold til babyer selvfølgelig, men erfaringer som voksen med skæleksem kan også bruges.

Og evt. noget om forebyggelse når man har fået det væk?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er lidt nysgerrig men hvordan ser det ud?

Madison har nemlig i hårbunden nærmest meget tør hud og intet hjælper. Det er ikke arp, og til tider sidder der tørre flader i håret. Er virkelig underligt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er lidt nysgerrig men hvordan ser det ud?

Madison har nemlig i hårbunden nærmest meget tør hud og intet hjælper. Det er ikke arp, og til tider sidder der tørre flader i håret. Er virkelig underligt

Arp og skæleksem er det samme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arp og skæleksem er det samme.

Okay det var jeg ikke klar over. Men øv han skal døje med det.

Madison havde også en del. Sasha shampoo fra apoteket var det vi havde størst held med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger sådan en blød baby børste hver eneste dag, det forebygger. Den ene gang hun havde arp var det olie i og lade sidde en times tid og så kradsede jeg det blidt ud, nogle bruger en tættekam men syntes selv den kradser så den ville jeg ikke bruge. Jeg gentog over et par dage og så var det væk.

Arp kan være rigtig strid men vi har ikke oplevet det på Mie, men hendes fætter var hårdt ramt. Har hørt nogle lade dem sove med masser af olie og en hue på. Det bliver bare hurtigt så varmt. Men man kan jo ligge et håndklæde under og så lade ham sove klistret ind i olie.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har smurt Marius hovedbund ind med babyolie og givet ham en bomuldshue på natten over. Redt det med en tættekam og vasket ham efterfølgende. Fungerede fantastisk. En gang var nok. Noget andet er jeg lige har opdaget idag, han har fået lidt arp igen. Men hvis hans far ikke regelmæssigt forebygger med skælshampoo, får han også lyn hurtig skæl...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi smurte goå madison med olie og lod hende sove med det. Men jeg gav ikke hue på men lade en stof ble på madrassen for det bliver jo retså fedtet,

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu var det så ikke arpen i hovedbunden, men skæleksemen på kroppen jeg efterlyste behandlingserfaringer omkring - nizoral, hydrokortison osv. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, jeg kan da lige opdatere lidt.

Theos skæleksem gik pludselig i spontan bedring.. Men det varede kun et par dage <_< Jeg nåede eller lige at tro vi kunne komme uden om hydrokortison, men nej. Men tre dage med hyrdrokortison to gange dagligt, og det er nu væk. :) Nu vil jeg i et par dage kun smør ham én gang dagligt, og så stopper jeg igen. Jeg er ikke meget for at smøre ham med steroidcreme, men det virker altså. Og hvis det kommer tilbage, så smører vi lidt igen.

Vi har tid ved hudlæge d. 17. juni, og den har jeg stadig planer om at tage til. Jeg vil gerne vide hvordan jeg skal forholde mig til hans hud. Her tænker jeg i forhold til behandling - vi har jo både været omkring fed a-derma creme, nizoral shampoo og nu også hydrokortison, men også forbyggelse og hvor ofte vi bør bade ham osv. :)

Arpen er der stadig, men det kan jeg noget bedre leve med. :)

Min lille mand har hvertfald fået dejlige, bløde kinder igen :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Madolie kan også bruges :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ah - god info!!! Det må vi se om vi ikke kan få gjort i aften så, først lige prøve med en time og se om det kan gøre det. Jeg synes ikke det ser særlig slemt ud, og liiiidt besværligt at skulle starte dagen med et bad når en 3-årig også skal i gang og i børnehave :P Ellers må vi tage natten over med olie i hovedet fredag nat :)

Selvom vi har fedtet hele Theos hovedbund ind i olie har det ikke været et must med bad morgenen efter. Det har fint kunnet vente :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER