MacMus

Hvor meget besøg vil I have/ville I have på barselsgangen?

12 indlæg i dette emne

Hvordan har I det med besøg på barselsgangen? Hvem må/skal helst komme og har I grænser for hvor mange besøgende I vil have?

Jeg har sagt til den store del af familien (kusiner og mostre der plejer at komme hvis de må), at vi ikke så gerne vil have besøg, men bare gerne vil have ro til at få den amning igang. Gerne besøg af vores forældre/søskende.

Det er slet ikke sikkert der er så meget tid til at få besøg, man udskrives jo også hurtigt nu.

Hvad med jer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I starten havde jeg et ønske om et minimum af besøg, det har vi sådan set stadig - MEN vi er også begyndt at snakke om at det kunne være rart at få "overstået" mange af de der barselsbesøg imens vi er indlagt, og så bede om ro når vi kommer hjem.. Håber at folk måske vil være bedre til korte besøg på sygehuset, og måske endda vil overholde besøgstiderne ;)

Jeg drømmer lidt om at ligge hud mod hud med mit lille vidunder en del i den første tid og bare finde os selv som forældre og familie - og frygter at ligge der med bryster og babyflæsk ud over det hele mens hele den pukkelryggede synes de skal kigge og nusse og holde min lille bebs :(

Jeg tror umiddelbart at min familie bliver de sværeste at holde for døren når vi kommer hjem, da de allerede nu er frygteligt nysgerrige omkring om der gang i en fødsel.. Jeg har prøvet at forberede dem lidt på at jeg gerne vil holde besøgene i det små i starten, så nu må vi se om det har virket :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I starten havde jeg et ønske om et minimum af besøg, det har vi sådan set stadig - MEN vi er også begyndt at snakke om at det kunne være rart at få "overstået" mange af de der barselsbesøg imens vi er indlagt, og så bede om ro når vi kommer hjem.. Håber at folk måske vil være bedre til korte besøg på sygehuset, og måske endda vil overholde besøgstiderne ;)

Jeg drømmer lidt om at ligge hud mod hud med mit lille vidunder en del i den første tid og bare finde os selv som forældre og familie - og frygter at ligge der med bryster og babyflæsk ud over det hele mens hele den pukkelryggede synes de skal kigge og nusse og holde min lille bebs :(

Jeg tror umiddelbart at min familie bliver de sværeste at holde for døren når vi kommer hjem, da de allerede nu er frygteligt nysgerrige omkring om der gang i en fødsel.. Jeg har prøvet at forberede dem lidt på at jeg gerne vil holde besøgene i det små i starten, så nu må vi se om det har virket :)

Sådan tænker jeg også omkring den første tid. Jeg er så spændt på hvordan den nye rytme bliver. Folk må gerne komme herhjemme efter nogle dage...i afmålte doser..når manden er hjemme til at traktere :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror først efter din fødsel du kan mærke hvor mange besøg du kan overskue. Jeg var så træt at jeg faldte i søvn selvom en sygeplejerske var i gang med at måle blodtryk. Jeg var intet værd. Så jeg ville lade være med at aftale noget og så se hvordan overskuddet er efter fødslen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har aftalt at vi ikke skal have besøg den første dag, andet end at Thomas henter vores søn så han kan se sine søstre.

Også er min mor jo med til fødslen så hun er der nok også noget af dagen.

De andre dage må familien og vennerne ringe og høre hvornår de kan komme og se.

Så vi kan have dem i løbet af dagen også kun 30-40 min af gangen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi vil kun have den allernærmeste familie og måske nogen få venner på besøg...alt efter, hvor længe vi skal blive på sygehuset.

Vi er i hvert fald helt sikre på, at de skal komme efter aftale med os, for sidste gang væltede det pludselig ind med hele Lars familie på én gang...6 voksne og 6 børn. Det vil vi gerne undgå denne gang...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De er ret strikse med besøgstiderne på den barselsgang vi skal indlægges på.. Derfor tænker jeg ikke så meget over at begrænse antallet af besøgene der.. Men det vil jeg klart gøre, når vi kommer hjem..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke den storr familie så dem kommer der ikke mange af. Jeg forventer vores forældre, min søster og måske min svigerinde hvis hun tager med til dk.

An på hvordan alting er skriver vi rundt til vores venner og siger de gerne må komme på besøg der hvis det passer. Har hørt godt om at få overstået de værste barselsbesøg på hospitalet så man bedre kan slappe af derhjemme efter. Især fordi man der ikke kan være vært på samme måde som derhjemme.

Men nu ser vi, det afhænger af hvordan alting går :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det rart at høre I andre også tænker "begrænset" besøg. Jeg følte lidt jeg var afvisende (i min tænkemåde).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Både min mand og jeg ville have den første tid for os selv, og selv bestemme hvem vi ville have besøg af og hvornår.

På sygehuset fik vi kun besøg af begge hold forældre og min søster.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det rart at høre I andre også tænker "begrænset" besøg. Jeg følte lidt jeg var afvisende (i min tænkemåde).

Folk omkring os har selv sagt, at det var helt op til os selv hvornår vi ville have besøg. Da en fødsel er hård at komme igennem. Så i både manden og min familie har de været meget forstående.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi tog hjem 3 timer efter fødslen så vi havde ingen besøg på sygehuset

vi styrede med hård hånd besøg den frøste tid og de var her maks 1 tme

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER