louisevibe

Hvor meget spiser jeres ca. i løbet af en dag?

36 indlæg i dette emne

Silke Elia nærmer sig de 9 måneder. Vi kører ren BLW-style, og hun er rigtig god til at spise selv og kan rigtig godt lide mad - og spiser stort set alt, vi serverer for hende. Men jeg ammer stadig ret meget (især om natten), så kunne rigtig godt tænke mig at vide, hvor meget jeres spiser i løbet af en dag (og nat) i den alder (plus/minus).

I dag er en meget gennemsnitsdag.

Amning 00.00

Amning 3.30

Vågner 6.30

Morgenmad 7.45

Havregrød med olie. Spiste i dag halvdelen (lavet af 1 dl gryn og 2 dl vand)

Lur 9-10.30

Frokost 11.00

1 hel (stor) skive gulerodsrugbrød med makrel. Lidt agurk og et par kogte gulerødsstænger

(får oftest en halv avokado, men var løbet tør. Og i såfald spiser hun kun 1 halv skive rugbrød)

Amning 13.00

Lur 13.10-14.20 (blev vækket af "knallertbanden" :klap )

Eftermiddagsmad 15.00

Kvart grovbolle med smør, en halv banan og en kvart honningmelon

Aftensmad 17.30

Grovpasta (15 stk ca), et par buketter broccoli, gulerodsstænger. Alle med olie. Halvanden frikadelle.

19.00 Amning

Godnat

Og så vågner hun nok ca. 22 til Amning og igen 2 gange mere inden morgen.

Vil især gerne af med dem den ene om natten, så det i stedet blev 22-23 når vi går i seng, og så tidlig morgen ca. 5. Synes det er hårdt vi stadig ikke får sammenhængende søvn, men synes det er lige meget hvor meget eller lidt hun spiser i løbet af en dag, så ammer jeg 5 gange.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Spiser hun seriøst en kvart honningmelon?! :blink

Jeg tror Silke Elia spiser mere end Anna (på 17 mdr. gør! :o :unsure)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spiser hun seriøst en kvart honningmelon?! :blink

Jeg tror Silke Elia spiser mere end Anna (på 17 mdr. gør! :o :unsure)

I dag gjorde hun. Hun elsker seriøst honningmelon i disse dage :rolleyes

Så du mener ikke, vi tilbyder hende for lidt fast føde?

Hun er ikke så god til at drikke vand. Eller jo drikker fint af kop, men drikker bare ikke så meget. Så har overvejet om hun bare er tørstig hele natten så?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag gjorde hun. Hun elsker seriøst honningmelon i disse dage :rolleyes

Så du mener ikke, vi tilbyder hende for lidt fast føde?

Hun er ikke så god til at drikke vand. Eller jo drikker fint af kop, men drikker bare ikke så meget. Så har overvejet om hun bare er tørstig hele natten så?

Pudsigt - lige præcis melon har aldrig sagt Anna noget ;)

Det jeg umiddelbart studsede over da jeg læste det var, hvorfor der går så lang tid fra hun vågner til hun får morgenmad? Jeg tror jeg ville tilbyde hende noget når I står op og så en formiddagssnack lige inden formiddagsluren :)

Ved ikke lige med hensyn til vandet. Jeg synes i hvert fald det er meget hun spiser om natten - Anna spiste kun een gang ml. putning og morgen, da hun var 9 måneder. Jeg vil mene, at Silke Elia burde kunne undvære amningen omkring midnat og faktisk også den når I går i seng. Har I prøvet at lade være med at give hende mad, når hun vågner? Evt. en flaske eller kop med vand?

Jeg er nok ikke den rigtige til at komme med råd ang. amning, men hvis hun spiser så meget mad i løbet af dagen, men ikke drikker særlig meget vand, så synes jeg det lyder ganske plausibelt, at hun vil amme så mange gange om natten, fordi hun er tørstig. Siger hun nej tak, hvis I tilbyder vand om dagen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pudsigt - lige præcis melon har aldrig sagt Anna noget ;)

Det jeg umiddelbart studsede over da jeg læste det var, hvorfor der går så lang tid fra hun vågner til hun får morgenmad? Jeg tror jeg ville tilbyde hende noget når I står op og så en formiddagssnack lige inden formiddagsluren :)

Ved ikke lige med hensyn til vandet. Jeg synes i hvert fald det er meget hun spiser om natten - Anna spiste kun een gang ml. putning og morgen, da hun var 9 måneder. Jeg vil mene, at Silke Elia burde kunne undvære amningen omkring midnat og faktisk også den når I går i seng. Har I prøvet at lade være med at give hende mad, når hun vågner? Evt. en flaske eller kop med vand?

Jeg er nok ikke den rigtige til at komme med råd ang. amning, men hvis hun spiser så meget mad i løbet af dagen, men ikke drikker særlig meget vand, så synes jeg det lyder ganske plausibelt, at hun vil amme så mange gange om natten, fordi hun er tørstig. Siger hun nej tak, hvis I tilbyder vand om dagen?

Hun ligger i sengen hos mig i 30-45 minutter før vi står op :blush Og så er hun bare ikke særlig sulten om morgen (men klart når hun spiser hele natten!) Jeg er begyndt at rykke hendes lur, fra 10 til 9. Hun får tilbudt inden lur, men hun vil ikke have noget. Så måske jeg skal til at tage mig sammen til at stå op med det samme :blush

Det er forskelligt om hun siger nej tak. Jeg tilbyder altid vand inden og efter lur og så et par gange når hun leger. Men hun drikker kun lige en mundfuld eller to. Og til måltiderne er det nok højest en halv deciliter.

Har ikke prøvet at tilbyde hende vand om natten. Mest fordi jeg vil være sikker på, at hun får nok mad (til hendes alder), og hun ikke er til at få til at sove igen, hvis hun bliver ulykkelig/ikke får det hun vil have (altså hvis vi bare prøver at ligge hende om på siden igen, når hun vågner og er sulten (eller tørstig), så har ikke forsøgt det endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores dag ser således ud.

Kl. Ca 8 står vi op

8.30-9.00 får han havregrød -1 dl gryn - 1 dl vand - 1 dl sødmælk og lidt frugtmos i. Sødmælk i kop.

11 - 13 lur

13.30 1 stk rugbrød med pålæg. Meget forskelligt hvor meget han spiser. Han bliver ikke tvunget til noget. Men tit en god halv plus lidt agurk. Vand i kop.

15.30 eftermiddagsmad. Det kan være alt fra en kiks og en ostehaps. En appelsin, en halv bolle mv (som er det eneste frugt han gider at spise. Håber det hjælper i DP) vand i kop

16-17 lur

18 Aftensmad. Der spiser han ikke så meget. Spiser efterhånden det vi får, på nær sejt kød. Så får han en fiskefilet, pølse eller andet... Han er en kødgris. Gider ikke rigtig kartofler og grøntsager i tiden. Men elsker ris med en eller anden gryderet til... Vand i kop.

20 godnatgrød - vand i kop

21 210 ml nan 2 goodnight

Og vi er kommet af med at spise om natten :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syntes Albert spiser meget, men ikke i nærheden af hvad Silke Elia spiser.

Han får en flaske omkring kl 22, og så holder han sig til ca. 6.30 - 7.30 næste morgen.

Jeg syntes at det lyder meget plausibelt at hun er tørstig om natten, og derfor spiser meget hos dig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar piger :lovebk

Vi var nemlig sammen med Silke Elia' kusine på 13 måneder i weekenden, og kunne jo se, at Silke Elia spiste meget (når man tager amningerne med) ift. hende og fik mig til at overveje, om de natamninger er nødvendige! Men fordi vi kører BLW, har jeg været bange for at tage det væk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar piger :lovebk

Vi var nemlig sammen med Silke Elia' kusine på 13 måneder i weekenden, og kunne jo se, at Silke Elia spiste meget (når man tager amningerne med) ift. hende og fik mig til at overveje, om de natamninger er nødvendige! Men fordi vi kører BLW, har jeg været bange for at tage det væk.

Hun spiser da super godt :) Tror bestemt ikke du skal være nervøs....vi fandt ud af Marius spiste om natten for hyggens skyld. Han var ligeglad med om han fik 240 ml eller noget tynd sjask på 120 ml. Han sov lige godt. Så her er det slut med natflaskerne...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil tro Anna i gennemsnit spiser noget nær samme mængder. Måske lidt mere morgenmad og aftensmad.

Er der en grund til du ammer om dagen stadig?

Jeg synes også, det er mange gange, hun har brug for mælk - har du prøvet at tilbyde vand i stedet eller tage en kold tyrker?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror også det er tørst og vane. Måske hun ville drikke mere om dagen, hvis der IKKE var amning om natten? Det er svært at trappe ud af amning, for du kan jo ikke bare gøre det tyndere, og hun er jo en sensitiv lille en, så jeg ved ikke lige hvordan man gør det bedst. Der må være nogen af dem der har ammet længe, der må komme på banen.

Men som Fihl siger, så tror jeg slet ikke du skal bekymre dig om, at hun ikke får nok at spise! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Luna står op mellem 6.30 og 7.30 får tøj på og derefter morgenmad (lige dele - hirse,rugmel,havre gryn,boghvedeflager. Laver altid til ca. 3 portioner af gangen.) + vand i kop.

inden formiddagsluren får hun frugt.

(banan,kiwi,honingmelon,ananas,æble) det er meget forskelligt hvor meget hun spiser.

Til frokost spiser hun ca. En skive pågen brød (deres udgave af bondebrød) med leverpostej, humus el.lign. + lidt grønt at gnave i.

til eftermiddag får hun lidt forskelligt.

Det kan være... Banan/avokado mos, yoghurt med frugtmos og hirsegrødspulver, brød, grød med frugtmos og yoghurt i.... Hvad jeg nu lige føler for og har i huset :)

Til aftensmad, får hun som hoved regel tilbudt det samme som os, bare findelt... IKKE mos, så nægter hun...

Hvis hun ikke spiser ret meget, tilbyder jeg grød til slut.

alle måltider drikker hun vand til. Hun er ikke særlig vild med mælk.

Inden hun bliver puttet til nat, sluger hun 220ml. Vælling.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun spiser da super godt :) Tror bestemt ikke du skal være nervøs....vi fandt ud af Marius spiste om natten for hyggens skyld. Han var ligeglad med om han fik 240 ml eller noget tynd sjask på 120 ml. Han sov lige godt. Så her er det slut med natflaskerne...

Det kan jeg jo så se hun gør. Må indrømme det også har undret mig, hvorfor hun er blevet ved med at ville ammes så meget selvom hun spiser mere fast. Så hygge/vane kan det sikkert godt være.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil tro Anna i gennemsnit spiser noget nær samme mængder. Måske lidt mere morgenmad og aftensmad.

Er der en grund til du ammer om dagen stadig?

Jeg synes også, det er mange gange, hun har brug for mælk - har du prøvet at tilbyde vand i stedet eller tage en kold tyrker?

Det sviger også med både morgenmad og aftensmad.

Tjah den tår inde lur er nok vane for mig (og fordi mine bryster er ved at sprænges på dette tidspunkt fordi jeg stadig overproducere). Men hun kan sikkert godt skippe den som det lyder på det I andre får :)

Jeg har ikke forsøgt vand eller kold tyrker endnu. Fordi jeg har været i tvivl om, om hun fik nok mad. Og så er det bare lidt sværere når hun er sensitiv

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror hun spiser mere end Mie, omvendt så lever Mie mest af grød og jeg har virkelig svært ved at vurdere hvor meget fast føde svarer til i grød :rolleyes men umiddelbart får hun nok mad. MEN hvis hun rører sig meget forbrænder hun jo også meget! Jeg vil gætte på at hun er tørstig. I baby kalenderen står der at når de er 8 - 9 mdr er deres kroppe i stand til at holde mad nok til at de kan sove 10 timer ( det gør Mie ikke altid men det sker oftere og strækkene bliver længere, 8 timers sammenhængende søvn er mest normalt herhjemme).

Prøv med vand i sutteflaske, drikkedunk eller tudkop (selvom folk siger det er skidt, så er jeg sikker på det er bedre end at tørste ;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror også det er tørst og vane. Måske hun ville drikke mere om dagen, hvis der IKKE var amning om natten? Det er svært at trappe ud af amning, for du kan jo ikke bare gøre det tyndere, og hun er jo en sensitiv lille en, så jeg ved ikke lige hvordan man gør det bedst. Der må være nogen af dem der har ammet længe, der må komme på banen.

Men som Fihl siger, så tror jeg slet ikke du skal bekymre dig om, at hun ikke får nok at spise! :)

Ja vane eller tørst. Det må det være ud fra det I andre siger jeres får. Men ja, hvordan trapper man lige ud - og så med en sensitiv datter?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Luna står op mellem 6.30 og 7.30 får tøj på og derefter morgenmad (lige dele - hirse,rugmel,havre gryn,boghvedeflager. Laver altid til ca. 3 portioner af gangen.) + vand i kop.

inden formiddagsluren får hun frugt.

(banan,kiwi,honingmelon,ananas,æble) det er meget forskelligt hvor meget hun spiser.

Til frokost spiser hun ca. En skive pågen brød (deres udgave af bondebrød) med leverpostej, humus el.lign. + lidt grønt at gnave i.

til eftermiddag får hun lidt forskelligt.

Det kan være... Banan/avokado mos, yoghurt med frugtmos og hirsegrødspulver, brød, grød med frugtmos og yoghurt i.... Hvad jeg nu lige føler for og har i huset :)

Til aftensmad, får hun som hoved regel tilbudt det samme som os, bare findelt... IKKE mos, så nægter hun...

Hvis hun ikke spiser ret meget, tilbyder jeg grød til slut.

alle måltider drikker hun vand til. Hun er ikke særlig vild med mælk.

Inden hun bliver puttet til nat, sluger hun 220ml. Vælling.

Tak for input Sara :) Dejligt med lidt at sammenligne med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror hun spiser mere end Mie, omvendt så lever Mie mest af grød og jeg har virkelig svært ved at vurdere hvor meget fast føde svarer til i grød :rolleyes men umiddelbart får hun nok mad. MEN hvis hun rører sig meget forbrænder hun jo også meget! Jeg vil gætte på at hun er tørstig. I baby kalenderen står der at når de er 8 - 9 mdr er deres kroppe i stand til at holde mad nok til at de kan sove 10 timer ( det gør Mie ikke altid men det sker oftere og strækkene bliver længere, 8 timers sammenhængende søvn er mest normalt herhjemme).

Prøv med vand i sutteflaske, drikkedunk eller tudkop (selvom folk siger det er skidt, så er jeg sikker på det er bedre end at tørste ;) )

Ja, vand må der til - det er nok vejen frem. Hun har nemlig tidligere taget 7-8 timers stræk (før 19-ugers tigeren). De må tilbage tak!

Må prøve en alternativ måde at give hende vand på. For ja, hun får virkelig brugt noget energi i disse dage.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså nu er jeg endnu ikke på det med fast føde men jeg syntes det lyder af meget hun spiser! Det er jo næsten mere end mig! :D men så længe hun trives så er det jo den rette mængde til hende.

Det jeg egentlig ville sige var i forhold til natamningen. ..Min lille gut på knapt 3 mdr ammer sidste gang kl ca 19 og sover et sted mellem kl 20-21 og vågner så et sted mellem 6.30-8.30 om morgenen. Så hvis han kan klare en nat mon så ikke din prinsesse kan? Altså i forhold til næring... hygge og trøst og vane er jo så en anden ting.

Min læge sagde at så længe han trives og vokser er der intet problem i at lade ham sove så det Gør jeg :D. Han ammer så til gengæld hver 2. Time om dagen for at få nok til om natten. Han drikker ca 200-240ml pr gang kan jeg se når jeg malker ud og far giver flaske.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi står op klokken 6.

Hun får morgenmad kl.7 (7.15-30 i hverdagene, for der får hun i dp) her spiser hun en halv portion havregrød.

Lur kl. 8-9

Formiddagssnack kl.9.30 - frugtmos med græskyogurt

Kl.11.30 middagsmad - 1 skive rugbrød (eller en portion grød)

Sover fra 12-14.30

Eftermiddagssnack klokken 15 - et stykke frugt eller bolle

Aftensmad kl.17-17.30: en portion mos med kød (ca. 150g) hun spiser næsten aldrig det hele.

Kl.19 - 220ml vælling og godnat

Og så får hun en flaske på 120ml mme om natten et sted mellem kl.0-3. Den er jeg i gang med at fortynde og mindske... Har prøvet at tilbyde vand, men det bliver hun tosset over.

Generelt synes jeg C spiser meget lidt, men hun virker til at trives alligevel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil mene, du trapper ud ved at fokusere på de amninger, du helst vil af med først.

Så tager du vand med. Så tilbyder du først vand og efterlader hende så. Hvis hun beder om mere, så prøv med vand igen. Bliver hun ked, så giv bryst, men sæt et tidsinterval.

Næste gang gentager du processen. Uanset vil der nok blive lidt utilfredshed omkring det. Det bliver jo en vane for de små.

Jeg har valgt at lade Anna få sin natflaske lige inden vi går iseng. Førhen vågnede hun altid ml 01-02 (dårligt tidspunkt). Så begyndte jeg bare at vække hende ml. 23-24 istedet, hvor vi går i seng. Der gik lige tre dage så havde hun vænnet sig til det, og vågner ikke længere midt på natten.

Det kan være du kan forsøge dig med det. Giv hende en lang ammetår når du går i seng, og vær standhaftig når hun vågner om natten. Tilbyd vand.

Omkring sensitiviteten, så tænker jeg da ikke, at det hænger sammen med mad og amning? Eller er jeg gal på dén?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg får besøg af SP i morgen netop for at snakke om, at natamning skal væk. Vi har så oftest kun en mellem 23-7, men den burde ikke være nødvendig længere, ifølge SP.. Så derfor tænker jeg, at Silke Elia da heller ikke har et reelt behov for amning om natten.

I telefonen sagde SP, at det er faren der skal tage de første tre nætter, for at barnet vænner sig til det. Mor lugter af mælk og det er forvirrende for hende så! Det tager oftest tre nætter, så har barnet vænnet sig til, at der er lavet noget om. Hun mente dog at Anabella stadig gerne "må" få ved 23-tiden, men den om natten skal helt væk! Derudover nævnte hun, at hvis den amning om natten kommer væk, vil hun spise mere morgenmad og så selv afvise/amme mindre før formiddagslur, så spise mere frokost og ammes mindre før middagslur, således at de to amninger af sig selv vil forsvinde..

Jeg tror helt sikkert på, at det er en vanesag! Og i skal nu hjælpe hende af med vanen.

Håber det gav mening, det er fra mobil og jeg er lidt træt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså nu er jeg endnu ikke på det med fast føde men jeg syntes det lyder af meget hun spiser! Det er jo næsten mere end mig! :D men så længe hun trives så er det jo den rette mængde til hende.

Det jeg egentlig ville sige var i forhold til natamningen. ..Min lille gut på knapt 3 mdr ammer sidste gang kl ca 19 og sover et sted mellem kl 20-21 og vågner så et sted mellem 6.30-8.30 om morgenen. Så hvis han kan klare en nat mon så ikke din prinsesse kan? Altså i forhold til næring... hygge og trøst og vane er jo så en anden ting.

Min læge sagde at så længe han trives og vokser er der intet problem i at lade ham sove så det Gør jeg :D. Han ammer så til gengæld hver 2. Time om dagen for at få nok til om natten. Han drikker ca 200-240ml pr gang kan jeg se når jeg malker ud og far giver flaske.

Ja, hun har også tidligere taget længere stræk. Så er slet heller ikke i tvivl om, at det ikke kan lade sig gøre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi står op klokken 6.

Hun får morgenmad kl.7 (7.15-30 i hverdagene, for der får hun i dp) her spiser hun en halv portion havregrød.

Lur kl. 8-9

Formiddagssnack kl.9.30 - frugtmos med græskyogurt

Kl.11.30 middagsmad - 1 skive rugbrød (eller en portion grød)

Sover fra 12-14.30

Eftermiddagssnack klokken 15 - et stykke frugt eller bolle

Aftensmad kl.17-17.30: en portion mos med kød (ca. 150g) hun spiser næsten aldrig det hele.

Kl.19 - 220ml vælling og godnat

Og så får hun en flaske på 120ml mme om natten et sted mellem kl.0-3. Den er jeg i gang med at fortynde og mindske... Har prøvet at tilbyde vand, men det bliver hun tosset over.

Generelt synes jeg C spiser meget lidt, men hun virker til at trives alligevel.

Tak for indsigt. Kan godt se Silke Elia spiser meget ift. C :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil mene, du trapper ud ved at fokusere på de amninger, du helst vil af med først.

Så tager du vand med. Så tilbyder du først vand og efterlader hende så. Hvis hun beder om mere, så prøv med vand igen. Bliver hun ked, så giv bryst, men sæt et tidsinterval.

Næste gang gentager du processen. Uanset vil der nok blive lidt utilfredshed omkring det. Det bliver jo en vane for de små.

Jeg har valgt at lade Anna få sin natflaske lige inden vi går iseng. Førhen vågnede hun altid ml 01-02 (dårligt tidspunkt). Så begyndte jeg bare at vække hende ml. 23-24 istedet, hvor vi går i seng. Der gik lige tre dage så havde hun vænnet sig til det, og vågner ikke længere midt på natten.

Det kan være du kan forsøge dig med det. Giv hende en lang ammetår når du går i seng, og vær standhaftig når hun vågner om natten. Tilbyd vand.

Omkring sensitiviteten, så tænker jeg da ikke, at det hænger sammen med mad og amning? Eller er jeg gal på dén?

Tak for råd :kiss

Jeg prøvede allerede i går at give hende vand, da hun vågnede kl.22 - det var ikke en succes! Men ammede til gengæld kun 3-4 minutter, så tror altså ikke det var sult. Hun fik en lang ammetår 00.30 og først igen 5.30. Det vil være helt fint med mig, hvis hun får den tår når vi går i seng, bare jeg slipper for den om natten.

Mht sensitiviteten er hun meget selektiv mht amning. Hun vil ikke bare spise, hvis hun ikke er sulten, og hun kan køre fuldstændig op, hvis hun ikke får det, hun "beder" efter - og så tager det snilt en halv til en hel time, før hun falder til ro igen. Hun har længe spist meget om natten og ikke rigtig om dagen (også da jeg kun ammede), fordi der er ro og hun ikke skal forholde sig til alle mulige andre ting. Jeg kan stadig ikke amme hende ude/hos andre.... - kun om natten, når det er mørkt. Derfor har jeg også ladet hende spise om natten for at være sikker på, at hun ikke sulter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER