MrsMom

Rejseforsikring???

11 indlæg i dette emne

Vi står og skal afsted til ungarn i nær fremtid med fly.

Skal vi have en rejseforsikring?

Ville I bestille det hvis I ikke havde en i forvejen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har altid haft en rejseforsikring til Europa og nu til "hele verden". Men ellers - hvor længe skal I være væk? Er I "syge" - altså, er der en særlig grund til at formode, at I skulle have mulighed for at komme akut hjem - for så ja, så ville jeg bestille en forsikring.

Ellers fandt jeg lige dette link, hvor du kan se, hvad det alm. gule sygesikringsbevis dækker: http://ungarn.um.dk/da/rejse-og-ophold/naar-rejsen-gaar-til-ungarn/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal være afsted i 10 dage og vi fejler ikke noget.

Jeg tænker nok mest på bagage og sådan...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ALDRIG rejse uden forsikring.. Det koster jo ikke alverden men tænk hvor ville man da være på røven hvis man ikke var forsikret..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en årsrejseforsikring gennem Danmark. Den koster 200-300 om året pr. person, og så kan man rejse lige så mange gange om året man vil (i Europa).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg rejser også altid med forsikring! Tænk, hvis der skete jer noget! Så vil jeg hellere betale 300 kr om året :)

Rigtig god tur :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ALDRIG rejse uden forsikring.. Det koster jo ikke alverden men tænk hvor ville man da være på røven hvis man ikke var forsikret..

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du tjekket, om I har en rejse forsikring via jeres indbo forsikring? Vores villa forsikring dækker også som rejse forsikring uden at vi har betalt ekstra for det. Dvs. vi er dækket for behandling i hele verden incl. hjem transport og vores bagage er også dækket.

Hvis den ikke gør, så skal I sørge for at få den - hvis uheldet er ude så er det jo en katastrofe, hvis I ikke får dækket udgifter. Ungarn er jo et EU land, så I vil få dækket sygdomsbehandling på stedet.

Men hvis nu I skulle transporteres hjem med en særlig sygetransport, så kan det meget hurtigt løbe op i gigantiske beløb, og den ville I selv komme til at æde.

Jeg synes, det er meget dumdristigt at rejse uden en forsikring om, at I kan komme hjem igen uden at skulle punge ud selv - you never know.

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil til enhver tid estille rejseforsikring - og ikke kun fordi den dækker sygdom.

I 2007 var vi på et 3 måneder langt ophold i USA, hvor M blev taget af polititet for at være "drunk-in-pblic" (han havde drukket to øl = lugtede af alkohol, og snakkede ikke perfekt engelsk. Politiets konklusion var at han var fuld :prik ) Det endte med at vi måtte hyre en advokat for at M ikke fik en plettet straffeattest. Vi lagde selv de ca. 20.000 kr ud det kostede, og fik dem refunderet af rejseforsikringen. Og der er helt sikkert mange flere ting rejseforsikringen dækker, som man ikke tænker over ;)

Enden på det hele blev forresten at anklageren gik med til frafaldelse af sigtelsen, mod at M gik til 10 AA møder :D TÅBELIG land!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:tak Tak for alle jeres svar. :)

Rejseforsikringen er hermed på plads, som en del af vores indbo/familieforsikring - den skulle bestilles særskilt - men til sølle 348 kr så må man hellere havde det på plads ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også altid haft rejseforsikring, og har haft brug for den (på lange rejser).

Når man er ude af rejse er det altid en god idé at have flere credit/debitcards med, og til nogle Mastercards er der tilknyttet en glimrende rejseforsikring som dækker hele verden i f.eks. op til 30 dage. Det er også en glimrende løsning, så kan man bare tage afsted!.

God tur:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER