FruFusk

Blodprøve for at se om graviditeten udvikler sig..

22 indlæg i dette emne

Hej skal ind onsdag for at have taget en blodprøve for at se om min graviditet udvikler sig som den skal.. Får man svar efter den ene blodprøve eller skal de tage flere så de kan sammenligne? Ja hvordan foregår det lige, har aldrig prøvet sådan en test før. Går ud fra at det er HCG de måler?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg fik først svar efter nummer 2 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er meget forskelligt hvor højt Hcg-niveauet er. Hos kvinder der f.eks. er 6+2 kan der stor forskel. Derfor tager de flere blodprøver for at se om hcg stiger som det skal.. Derfor får du sikkert først svar efter 2. gang.

Jeg krydser fingre :goodluck :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov fik ikk skrevet færdig. Fik først svar efter blodprøve nummer 2, men det var så fordi jeg var ved at abortere. Så ved ikk om det er anderledes med en alm. graviditet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg tænkte det nok, så må jeg vidst bare væbne mig med tålmodighed ;)

Øv bøv

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik svar efter første blodprøve.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Held og lykke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik svar efter første blodprøve.

Dejligt at høre, fik du svar samme dag eller tager det tid at undersøge? Jeg fik at vide idag at jeg foreløbigt skal have en enkelt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik svar efter nr 2. De sagde de ikke ku se noget ud fra den ene da tallet kan være ret forskelligt fra person til person og de derfor kun kunne bedømme ud fra om tallet var steget tilstrækkeligt efter et par dage da prøve nr 2 var blevet taget. Men ud fra den ene prøve kan man godt bedømme om det umiddelbart ser ok ud eller om tallet evt er alt for lavt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit HCG steg som det skulle men de ville først sige noget efter nr 2 prøve :) du kan se min tråd om hvordan min steg ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at høre, fik du svar samme dag eller tager det tid at undersøge? Jeg fik at vide idag at jeg foreløbigt skal have en enkelt

Jeg fik det at vide senere på dagen. Så ventetiden ikke var så lang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hcg tallet skal gerne fordobles hveranden dag (tommelfingerregel). Jeg fik også først svar efter nr to blodprøve, og jeg fik svaret dagen efter nr to blodprøve var blevet taget. Som skrevet tidligere så kan tallet jo være meget individuelt, så jeg tænker derfor de skal have noget konkret at sammenligne med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå det bliver spændende at se hvad de siger idag. Jeg bløder ikke mere, så tager det som et godt tegn. Tør dog slet ikke tro på det, så har slet ikke sagt det til andre end min mand, hvilket gør det endnu mere uvirkeligt... Men skal dele det med min bedste veninde så snart vi ses, vi vil få termin med 10 ugers mellemrum hvis min spire har det godt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er blodprøven taget men får først svar i overmorgen. Spændende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan ser blodprøven ud ????

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det første blodprøve, kan de "kun" bruge til at sige om du ER gravid. Nr 2, kan de så bruge til at se om du er ved at abortere, eller om graviditeten udvikler sig :) Jeg fik selv taget prøverne et par gange, og hvis de blev taget før kl 11, fik jeg svaret på mail om eftermiddagen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Blodprøven så fin ud og tallet lå godt højt. Skal ind til en ny blodprøve på onsdag og så får jeg vidst svar næste fredag. Men er glad for at tallet er højt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå så kan jeg skrive mind erfaringer. Jeg fik den ene dag målt hcg kl 14 og fik der svar eftermiddagen efter. Så fik jeg taget blodprøve 1 uge efter kl 7 og der fik jeg svar samme aften. Alt så heldigvis rigtig godt ud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor dejligt :yay

Må vi så vide hvem du er? ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor dejligt så er du gravid :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor dejligt :yay

Må vi så vide hvem du er? ;)

Hmm ja kunne da være jeg skulle springe ud i weekenden ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor dejligt så er du gravid :yay

Tak :) Ja det er jeg sq, det er virkelig ikke gået op for mig at hvis alt går godt bliver jeg mor igen i starten af næste år :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER