TroldeMor

Hurtig hjælp søges - For lav kropstemperatur!

24 indlæg i dette emne

Charlie har haft omkring 40 i feber fra onsdag og frem til i morges, hvor han så sov meget længe, og var temlig sløv da han endelig vågnede. Men hans temperatur var nede på normal.

Han var ved lægen i formiddag, og hun kunne ikke finde noget, og mente han havde (haft) en virus.

Han livede noget op, og var i super humør frem til middagsluren. Han sov et par timer, og vågnede så og var MEGET ked af det. Jeg synes han virkede sådan lidt koldsvedsagtig, og tog hans temperatur..... Og den sagde 35,4 :blink

Det har jeg godt nok aldrig oplevet før, og hans temp har siden da lagt mellem 35,5 og 36,7, og han virker bare så kold og klam og er lidt pyldret og hænget i perioder. Nu her da vi puttede ham var den igen helt nede på 35,4 :(

Er der andre der har prøvet sådan noget "minus feber"??

Og er det farligt?

Hvad kan det være?

Kan ikke rigtig lide det :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Charlie har haft omkring 40 i feber fra onsdag og frem til i morges, hvor han så sov meget længe, og var temlig sløv da han endelig vågnede. Men hans temperatur var nede på normal.

Han var ved lægen i formiddag, og hun kunne ikke finde noget, og mente han havde (haft) en virus.

Han livede noget op, og var i super humør frem til middagsluren. Han sov et par timer, og vågnede så og var MEGET ked af det. Jeg synes han virkede sådan lidt koldsvedsagtig, og tog hans temperatur..... Og den sagde 35,4 :blink

Det har jeg godt nok aldrig oplevet før, og hans temp har siden da lagt mellem 35,5 og 36,7, og han virker bare så kold og klam og er lidt pyldret og hænget i perioder. Nu her da vi puttede ham var den igen helt nede på 35,4 :(

Er der andre der har prøvet sådan noget "minus feber"??

Og er det farligt?

Hvad kan det være?

Kan ikke rigtig lide det :(

Jeg har ikke oplevet noget lignende, men min mor sidder ved siden af og siger, at hun ville kontakte en læge :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det samme siger min egen mor..... Måske jeg skulle prøve at ringe til vagtlægen :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det samme siger min egen mor..... Måske jeg skulle prøve at ringe til vagtlægen :(

Det synes jeg du skal, søde. Ikke udelukkende pga. temperaturen, men den sammenholdt med du synes hans almentilstand er dårlig :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ringede, og Kristian er nu på vej derind med lillemusen.... Puh hvor var han forvirret over at blive hevet ud af sengen :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ringede, og Kristian er nu på vej derind med lillemusen.... Puh hvor var han forvirret over at blive hevet ud af sengen :(

Puha :( Hvad sagde lægen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han var lidt bekymret over at han virkede kold og svedig..... Men mente ikke den lave temperatur havde nogen betydning.... Puha altså :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han var lidt bekymret over at han virkede kold og svedig..... Men mente ikke den lave temperatur havde nogen betydning.... Puha altså :(

Jeg kan godt forstå du ikke synes det er så sjovt! :kiss Skriv endelig med updates! Jeg vil tænke på Jer og vente på nyt :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt at Kristian og Charlie er taget til vagtlægen :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå..... Han fejler intet..... Dejligt! Men så træls at skulle vække ham for at få det at vide :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå..... Han fejler intet..... Dejligt! Men så træls at skulle vække ham for at få det at vide :(

Dejligt han ikke fejler noget, og rigtig dejligt at kunne slippe bekymringerne!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv at han er syg, den lille stakkel. God bedring med ham.

Hvad sagde lægen så til den lave temperatur?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå..... Han fejler intet..... Dejligt! Men så træls at skulle vække ham for at få det at vide :(

Dejlig opdatering! Better safe than sorry - husk det! :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak skal i have allesammen! :kiss

Vagtlægen målte hans temperatur til 36,3 og mente ikke det var noget problem. Vi havde jo målt hans temp i øret, og det er han måske for lille til endnu, så vi må ud og skaffe et alm. termometer! (jeg har bare aldrig målt så lav temp i hans øre før, så derfor blev jeg ret nervøs)

Han blev tjekket i alle ender, og der var ikke noget at komme efter, så måske hans sløvhed i går, var pga. den høje feber han har haft et par dage.

Kristian siger han ikke var ked af det mens de var afsted, og han sov sødt 2 min efter han blev lagt da de kom hjem. Så det gik heldigvis stille for sig, med sådan at blive vækket og hevet afsted. :)

Jeg er glad for vi tog kontakt til vagtlægen, og kom afsted..... Og endnu gladere for der ikke var noget galt med mindstemusen!! :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kiss Puha, det lyder ikke som den spor rar oplevelse!

GODT han ikke fejler noget! ;) Og så håber jeg godt nok at han snart er frisk igen, i har kæmpet med rigeligt sygdom :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kiss Puha, det lyder ikke som den spor rar oplevelse!

GODT han ikke fejler noget! ;) Og så håber jeg godt nok at han snart er frisk igen, i har kæmpet med rigeligt sygdom :kram2

Ja, er også bare så glad for der ikke var noget galt..... I morges viste øreterm. 36,9 (som vanligt når han er rask) og han er også helt frisk og rask. Så hvad der skete i går med koldsved og 35,4 i flere timer, det aner jeg ikke..... Vi målte ham MANGE gange, og testmålte på både os selv og Marlon for at være sikre på det ikke var term. den var gal med....

Underligt!

Og tak for :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor underligt! Karo har det præcis sådan med de temperatursvingninger i disse dage. Hendes normal temp er 37,5-37,8, og hun havde haft feber til 41,7! Hun var inde at vende på sygehuset, men valgte at tage hjem med medicin. Om natten faldt hendes temperatur til 35,4, hvor sen havde været 40 da hun blev lagt. Siden har hun svinget mellem 35,8-40. Hun fik taget prøver på sygehuset der viste virus. Måske er det er særlig type virus de har fanget? Hun er stadig skidt, så vi vakler mellem indlæggelse. Men det er også pga apnøerne blir værre ved sygdom.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ps. Jeg troede også termometeret var gået i stykker. Målte med 2 forskellige både i øre og numse. Samme resultat ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor underligt! Karo har det præcis sådan med de temperatursvingninger i disse dage. Hendes normal temp er 37,5-37,8, og hun havde haft feber til 41,7! Hun var inde at vende på sygehuset, men valgte at tage hjem med medicin. Om natten faldt hendes temperatur til 35,4, hvor sen havde været 40 da hun blev lagt. Siden har hun svinget mellem 35,8-40. Hun fik taget prøver på sygehuset der viste virus. Måske er det er særlig type virus de har fanget? Hun er stadig skidt, så vi vakler mellem indlæggelse. Men det er også pga apnøerne blir værre ved sygdom.

Åh, stakkels Karo :( :kram2

Hvor er det altså underligt med de temperaturfald..... Måske du har ret i at det er en særlig type virus, undrer mig bare sådan over at jeg ikke kan finde noget om det nogen steder.

Jeg håber sådan at Karoline snart retter sig, og i undgår indlæggelse!! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Virusser går deres egne uransagelige veje ;) Man kan ikke altid spore dem, og nogle kan give de mærkeligste symptomer- Karo har haft rigtig mange sære vira. Hos hende går de ind og måler antallet af leucocytter, og vurderer derfra og det tages ekstra prøve for specifikke vira. Men det er ikke alle vira der kan spores, og man kan derfor kun have indikationer i form af symptomer og leucocyt mængde.

Og tak søde :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at læse, at Charlie kom afsted og der ikke var noget i vejen.

Vi prøvede det samme med Filippa, der havde haft 40,2 i feber en weekend, været til vagtlægen og få penicilin søndag og mandag havde hun under 36 hele dagen :wacko Meget mærkeligt, men jeg kan læse, at det åbenbart nogle gange sker. Godt, at man ikke er alene :)

Håber alt er vel hjemme hos jer!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi oplevede det samme da Lucas havde (haft) 3-dages feber. Hans temp havde ligget omkring 39,5 en hel weekend, mandag faldt temperaturen til ca normal, og natten mellem mandag og tirsdag var den helt nede på 35,4! Lægevagten kom ud til os, og der havde han så mellemørebetændelse, men hvorfor temperaturen var helt dernede kunne lægevagten heller ikk rigtig forstå, men hans temperatur havde vi målt i rumpen, så det burde være rigtigt nok :)

Men dejligt at Charlie er frisk igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at læse, at Charlie kom afsted og der ikke var noget i vejen.

Vi prøvede det samme med Filippa, der havde haft 40,2 i feber en weekend, været til vagtlægen og få penicilin søndag og mandag havde hun under 36 hele dagen :wacko Meget mærkeligt, men jeg kan læse, at det åbenbart nogle gange sker. Godt, at man ikke er alene :)

Håber alt er vel hjemme hos jer!

Hmm... det er åbenbart bare noget der sker ind imellem efter høj feber kunne det tyde på. Men rart er det nu ikke!

Han er heldigvis frisk igen :loveshower

Vi oplevede det samme da Lucas havde (haft) 3-dages feber. Hans temp havde ligget omkring 39,5 en hel weekend, mandag faldt temperaturen til ca normal, og natten mellem mandag og tirsdag var den helt nede på 35,4! Lægevagten kom ud til os, og der havde han så mellemørebetændelse, men hvorfor temperaturen var helt dernede kunne lægevagten heller ikk rigtig forstå, men hans temperatur havde vi målt i rumpen, så det burde være rigtigt nok :)

Men dejligt at Charlie er frisk igen :)

Det er lidt sjovt du lige kommer med den historie, for Charlie fik begyndende udslæt i går, og i dag er det over hele maven og ryggen, og i hovedet..... Så er slet ikke i tvivl om at det også er 3 dages feber Charlie har haft!

Ja det er skønt.... :loveshower der er ikke noget værre end syge børn!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER