10 indlæg i dette emne

...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der går lige 1½ måned før jeg går på barsel, men jeg er da begyndt at købe lidt tøj og få det vasket. Hospitalstasken venter jeg lidt med endnu. På et tidspunkt skal jeg også have barnevognen op fra kælderen, støvsuget og måske lige ha' en våd klud (er købt brugt). Tremmesengen skal også samles. Junior kommer til at sove hos os et stykke tid, da Lasses drenge har et værelse sammen og det sidste værelse er fyldt til randen med alt hans værktøj, udstyr, dimser og dingenoter (ja han er håndværker). Han har planer om at lave det om til de stores værelse, men det ligger sikkert lidt ud i fremtiden. På et eller andet tidspunkt skal vi sikkert have et hus, men gade vide hvornår DET sker?

Ang dåb, så har vi diskuteret det meget, da jeg er ikke-troende og Lasse er ikke medlem af folkekirken. Hvis han skulle døbes så ville det KUN være for traditionens skyld og intet andet. Jeg har en fætter der er præst i Birkerød og han har sagt ja til at døbe ham, så det ender nok med at han bliver døbt. Vi regner med at spise efterfølgende frokost i en italiensk restaurant tæt på kirken i Birkerød og min far har sagt at han gerne vil betale (en rigtig sød far jeg har :rolleyes )

Men jeg er efterhånden begyndt at glæde mig til jeg går på barsel. Kan godt mærke at jeg er blevet lidt besværet på arbejde, sådan en 10 timers lang arbejdsdag sætter i hvert fald sine spor.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg gik på barsel hyggede jeg mig med at få vasket og pakket. Men må indrømme at dagene var lidt lange, inden vores søn kom.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en hygge tråd :)

Jeg går jo hjemme nu og har gjort det længe, fordi jeg har eksamener, og er lige nu i gang med at skrive Bachelor. Så min barsel starter teoretisk først den 21 juni.

Vi har arvet helt utrolig meget babytøj, og jeg har vasket alt i str 56. og lagt det i skabet.

Ellers har vi lige nu alt babyudstyr opbevaret på et lille værelse. - og der bliver det til jeg har overstået eksamen.

Så er planen ellers at dagene efter min sidste eksamen skal bruges på at gøre helt klar. - det vil side at pusleplads og vugge først bliver ordnet der.. Krogen til vores hængevugge, bliver dog boret op inden for den næste mdr, af praktiske hensyn. Men selve vuggen må vente.

barnevognen skal bare bæres nedenunder, og det venter også til efter min eksamen..

I starten af juni skal vi i babysam og hente esayliften, som vi har besluttet den lille fyr skal transpoteres i primært, vores familie bor langt væk, og vi kan ikke undgå lange køreture. Så vi har besluttet os for at prøve den løsning, og så har vi lånt en autostol, til småture og til at skifte mellem :)

Ellers har vi brugt nogle dage på at gøre huset babyklar, vi har fået givet alle vores borde osv olie, og ordnet nogle af de ting man ikke bare kan med en baby på armen.. (og som ingen af os iøvrigt gider ;) )

Vi har også sat en smule gang i dåbsplaner. Det er min kærestes ønske at han skal døbes.

Vi har valgt at døbe ham på en lørdag, og det skal man søge om, så derfor blev det sat igang for 3 mdr siden ;) - Det er nu lykkes, og derfor kender vi også datoen. - vi har valgt at slå det sammen med min kærestes 30års fødselsdag, og holde en stor have fest.

men som sagt pusleplads, vugge, taskepakning osv venter til jeg er færdig med eksamen, så kan tingene ligesom skilles ad og jeg kan hygge mig med det, de sidste dage før han kommer til verdenen.. og skulle han melde ankomst før tid, så klare vi det nok.. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er en rigtig god idé, at I er startet så småt med at gøre nogen af tingene klar. For når det lille vidunder kommer til verden er det ikke nemt at gøre med en arm eller så er tiden ikke til det.

Det var i hvert fald sådan vi gjorde, at vi ventede vores søn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går først på barsel 17.juni, men inden da er vi flyttet fra vores lækre 2-værelses på Frederiksberg til et hus uden for byen.. Så først der kan vi indrette børneværelse..

Men allerede nu har vi fået købt og ordnet lidt. Alt tøj er købt, barnevogn, og en del til værelset. Og så hygger jeg mig meget med kreative projekter :) så selvom jeg ikke har de basale ting på plads (såsom hospitaltaske og nyvasket babytøj), så føles det rart, at være lidt i gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fået sat væg op til babyværelse og malet.. Tremmesengen er samlet, og stort set alle småtingene er ved at være købt ind...

Vi mangler at hente barnevognen i butikken og købe autostol... Og så mangler vi ellers at købe en masse tøj og vaske det. Vi har nemlig ikke kunnet arve noget...

Jeg går på barsel om en lille måned og har en del syning der skal på plads - gardiner, himmelseng og sengetøj bl.a. Derudover er der forberedelser herhjemme, da vi satser på en hjemmefødsel...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi er også så småt igang.. jeg vil gerne ha det meste klar inden min første eksamen den 4 juni.

det meste af babytøjet, sengetøj og så videre er vasket og lagt i kommoden.

jeg er så småt igang med at pakke tasken til sygehuset (jeg skal være indlagt 2-4 dage så der skal jo nogle ting med :rolleyes)

tremmesengen er delvist slebet og malet, så den skal lige være færdig også skal den samles. det bliver nok gjort omkring midt i juni så der kan komme madras i (vi har købt madras i jysk og den er rullet sammen :rolleyes så den skal lige ligge lidt for at rette sig ud :D )

værelset er vi ikke nået så langt med, altså møblerne er derinde (en kommode med tøjet i, puslebordet og en rumdeler som reol), men resten af tingene er i poser og ligger i en bunke :D men det skal nok blive ordnet mellem mine eksamner :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal have rykket rundt i lejligheden.. Kontoret skal pakkes ned og kun det mest nødvendige skal sættes op i et lille kontorhjørne i stuen. Vores datter skal så have kontoret som værelse hvor vi skal have bygget denne seng til hende:

3154803620_1325643154.jpg

Lillebror skal så have hendes værelse og bruge tremmesengen som hun sover i nu. Hendes kommode rykker ind på hendes værelse så vi skal have fundet en ny til lillebror og så skal der gøres lidt mere drenget derinde.. Lige nu er der meget lilla og sommerfugle. Det skal være grønt og med ugler i stedet har jeg besluttet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal have rykket rundt i lejligheden.. Kontoret skal pakkes ned og kun det mest nødvendige skal sættes op i et lille kontorhjørne i stuen. Vores datter skal så have kontoret som værelse hvor vi skal have bygget denne seng til hende:

3154803620_1325643154.jpg

Lillebror skal så have hendes værelse og bruge tremmesengen som hun sover i nu. Hendes kommode rykker ind på hendes værelse så vi skal have fundet en ny til lillebror og så skal der gøres lidt mere drenget derinde.. Lige nu er der meget lilla og sommerfugle. Det skal være grønt og med ugler i stedet har jeg besluttet :)

Århhhh sikke en prinsesse seng, :) - Den er godt nok fin...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER