Guest

Hvilke 5 danskere ville du gerne tilbringe en aften med?

35 indlæg i dette emne

Jeg ved ikke hvorfra tanken kom men jeg kom en dag til at tænke på spændende danske personligheder og hvem jeg helt ærligt godt kunne tænke mig at møde, måske spise en middag med og høre om deres liv.

Så hvis du kunne vælge 5 danske kendisser at tilbringe en hel aften med, hvem skulle det så være og hvorfor?

Jeg ville vælge:

Bubber - fordi han er så god til at følge op på sin nysgerrighed. Han oplever rigtig meget og er på sådan en ærlig og naiv måde god til at spørge om det han ikke forstår. Derudover er han sig selv, han prøver ikke på at være macho for sådan er han bare ikke.

Linse Kessler - fordi hun er skøn. Hun er bare sådan et godt menneske der rummer ALLE.

Jim Lyngvild - fordi han fascinerer mig med hans provokerende ligefremhed. Derudover syntes jeg det er fedt at han altid bare går all in.

Pia Kjærsgård - fordi hun er så princip og holdningsfast. Jeg er slet ikke enig i hendes politik, men personen Pia tror jeg er en spændende dame. Måske er det også det at hun skræmmer mig lidt der fascinerer mig.

Ole Henriksen - fordi han er som han er uden at være falsk. Hans positivitet smitter. Og det på trods af mobning og hårde odds i livet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har kun 5 minutter, så det blir helt spontant (men sjovt spørgsmål):

Carsten Bang

Stine Bosse

Kronprinsen

Simi Jan

Svend Auken

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rigtig sjovt indlæg :yay

Her er mine 5 kendisser, som jeg ville synes kunne være sjove at spise middag sammen med og høre om deres meninger og liv.

Mascha Vang - fordi jeg synes hun er blevet en interessant person.

Lisbeth Østergaard - Hun er en sjov og hyggelig kvinde, som siger det som tingene er.

Ibi Støvring - Elsker hendes grin og smil

Cecilie Hother - elsker at hun bare springer ud i forskellige opgaver

Camilla Framnes (fra de unge mødre) - elsker at hun har været igennem mange ting og så har hun et fantastisk grin

Ja det var 5 kvinder på min liste

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

uha den er svær

Svend Auken - hvilket jo desværre ikke er en mulighed, da manden er død, men synes han var et fantastisk menneske.

Lasse Rimmer - han er bare min store helt, han har det hele klogskab, sjov og pæn

Dirch Passer - endnu en af mine store helte

Anna Sofie Revenlow - endnu en død person, som var gift med Frederik til anden hånd og komtessen fra Clausholm

bum bum den sidste må jeg lige vende tilbage med

edit:

nu med den sidste, som klart skulle være Jens Arntfeldt - ham som spillede Ulrik i Matador, hørte et fordrag med ham for nylig, og han må være et virkelig spændende møde

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Interessant tråd :)

Tim Christensen - hvad kan jeg sige; han er bare SÅ rar, varm og behagelig og måske synger han en lille sang for mig ;)

Tina Dickow - vil gerne høre hvordan det er at være musiker med karriere og turne og nybagt mor! Og så synes jeg bare hun virker rigtig rar at være sammen med.

Bent Fabricius-Bjerre - han må da have oplevet nogen ting der er gode historier :D

Trine Bosse - sikke en karriere! Og så samtidig familiemor... Hvordan !? :blink

Michael V. Knudsen :wub :rolleyes (måske jeg finder på noget mere dybt som den sidste - i så fald vender jeg tilbage :D)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kronprinsesse Mary (er royalist til fingerspidserne :))

Johannes Langkilde eller Morten Resen (søde og lidt lækre skærmtrolde :wub forestiller mig at de hver især er gode at tale med :))

Rasmus Seebach (virker til at være sød og sympatisk og så synger han fantastisk)

Jim Lyngvild (Fantastisk personlighed - ligefrem og ærlig)

Johanne Smith Nielsen (spændende politisk person, har en del fælles holdninger med hende, men er også uforstående over for nogle af hendes holdninger :))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sjovt spørgsmål :)

Hm....

Ole Henriksen - Også fordi jeg elsker at han er sådan et positivt menneske, og han må virkelig have mange spændende og inspirerede historier!

Det er faktisk ret svært.....

Mike Tramp - Fordi han er en vidunderlig sangskriver og sanger! Ville elske at høre om hans tid som stor stjerne i USA.

Jan Gintberg - Fordi han er Danmarks sjoveste mand!

Kim Larsen - Fordi han er sej, den gamle skurk :)

Anja Andersen - Fordi jeg ikke kan finde på flere, og hun har altid fascineret mig på en eller anden måde....

Synes faktisk ikke jeg kan finde mange kendte danskere jeg har lyst til at spise middag med :P

Det var nemmere hvis det var internationalt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ole Henriksen fordi han bare er dybt vidunderlig :D

Huxi Bach fordi han er så kvik og veltalende.

Silas Holst og så skulle vi danse!

Jonathan Spang - samme grund som Huxi

Og så måske også Linse Kessler, fordi hun bare virker sød og sjov :)

Hvis jeg må vælge en mere, så skulle det være Anders Matthesen. Uden gøgl, bare sådan høre hans livshistorie :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Argh..... Stryg Anja Andersen.... Ultimativt nummer 1 på min liste ville klart være Anders Lund Madsen!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Argh..... Stryg Anja Andersen.... Ultimativt nummer 1 på min liste ville klart være Anders Lund Madsen!!

Åh, det minder mig om Peter Lund Madsen! Så behøver jeg hverken mad eller taletid, kunne snildt bare sidde og lytte til ham en hel aften!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, det minder mig om Peter Lund Madsen! Så behøver jeg hverken mad eller taletid, kunne snildt bare sidde og lytte til ham en hel aften!

Kunne jeg bestemt også!! Men Anders er bare så ultra dejligt kringlet i sit hoved, og derfor vinder han over Peter :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, det minder mig om Peter Lund Madsen! Så behøver jeg hverken mad eller taletid, kunne snildt bare sidde og lytte til ham en hel aften!

:ditto ! Jeg er fascineret af Anders, men er sikker på jeg konstant ville sidde og være bange for han tog dybt pis på mig :D

Silas Holst og så skulle vi danse!

UH! :yay

Så min liste ser nu sådan ud:

Tim Christensen - hvad kan jeg sige; han er bare SÅ rar, varm og behagelig og måske synger han en lille sang for mig ;)

Tina Dickow - vil gerne høre hvordan det er at være musiker med karriere og turne og nybagt mor! Og så synes jeg bare hun virker rigtig rar at være sammen med.

Trine Bosse - sikke en karriere! Og så samtidig familiemor... Hvordan !? :blink

Peter Lund Madsen

Silas Holst - af samme grund som Barbamama :D (og så har han fået noget dybde efter programmerne om mobning!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lene Rantala - så hun og jeg kan få en samtale over hvordan jeg som håndboldmålmand kan blive bedre til at aflæse skytterne ;) :P

Ole Henriksen - Fordi han er som han er !

Linse Kesler - Fordi hun er en fantastisk åben person, som man sikkert kunne fører nogle dybe samtaler med.

Simon Kvamm - Fordi han er super hot :wub :blush

Thure Lindhardt - For at snakke med ham om hans møde med Tom Hanks ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Argh..... Stryg Anja Andersen.... Ultimativt nummer 1 på min liste ville klart være Anders Lund Madsen!!

Åh, det minder mig om Peter Lund Madsen! Så behøver jeg hverken mad eller taletid, kunne snildt bare sidde og lytte til ham en hel aften!

Kunne jeg bestemt også!! Men Anders er bare så ultra dejligt kringlet i sit hoved, og derfor vinder han over Peter :D

:ditto ! Jeg er fascineret af Anders, men er sikker på jeg konstant ville sidde og være bange for han tog dybt pis på mig :D

[/size]

UH! :yay

Så min liste ser nu sådan ud:

Tim Christensen - hvad kan jeg sige; han er bare SÅ rar, varm og behagelig og måske synger han en lille sang for mig ;)

Tina Dickow - vil gerne høre hvordan det er at være musiker med karriere og turne og nybagt mor! Og så synes jeg bare hun virker rigtig rar at være sammen med.

Trine Bosse - sikke en karriere! Og så samtidig familiemor... Hvordan !? :blink

Peter Lund Madsen

Silas Holst - af samme grund som Barbamama :D (og så har han fået noget dybde efter programmerne om mobning!)

Har mødt både Anders og Peter Lund Madsen, og har mistet SÅ meget respekt for dem når kameraet ikke er på :(

Der gik MEGET lang tid før jeg kunne holde ud at høre på De Sorte Spejdere (eller andet Anders deltog i) og min sympati for Peter er også bare væk.. :(

Så dem får i for jer selv ;)

Tror ikke jeg har en liste, kan ikke forestille mig et behageligt/naturligt møde med en kendt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har mødt både Anders og Peter Lund Madsen, og har mistet SÅ meget respekt for dem når kameraet ikke er på :(

Der gik MEGET lang tid før jeg kunne holde ud at høre på De Sorte Spejdere (eller andet Anders deltog i) og min sympati for Peter er også bare væk.. :(

Så dem får i for jer selv ;)

Tror ikke jeg har en liste, kan ikke forestille mig et behageligt/naturligt møde med en kendt...

Hvad gjorde de da siden du mistede alt respekt for dem?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad gjorde de da siden du mistede alt respekt for dem?

Lang historie ;) så her kommer den korte:

Jeg sejlede sammen med dem på Galathea 3 ekspeditionen, hvor de jo ligesom var hyret som formidlere, da de jo kan fange de unge og samtidig være i stand til at formidle et naturvidenskabeligt budskab (som ekspeditionen jo havde som et af sine formål).

Men de var TOTALT meget på badeferie, Anders havde endda sin datter på 8 år med. De gad ikke snakke med os forskere, var aldrig til fællesmøderne (hvor alle informationer jo ligesom kom) og gjorde efter min overbevisning overhovedet ikke deres arbejde. Da de så er stået helt af (Anders var først med i 2 måneder, så stod han af i en måned, og så var han ombord igen i 6 dage) og da han havde fået alle hans oplevelser skriver han en lang artikel om hvordan ekspeditionen har fejlet og aldrig kommer til at få "de unge væk fra gadehjørnerne".

Og Peter var bare den største snob jeg nogensinde har mødt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Joachim B. Olsen

Stine Bosse

Tove Ditlevsen

Søren Huus

Claes Bang

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lang historie ;) så her kommer den korte:

Jeg sejlede sammen med dem på Galathea 3 ekspeditionen, hvor de jo ligesom var hyret som formidlere, da de jo kan fange de unge og samtidig være i stand til at formidle et naturvidenskabeligt budskab (som ekspeditionen jo havde som et af sine formål).

Men de var TOTALT meget på badeferie, Anders havde endda sin datter på 8 år med. De gad ikke snakke med os forskere, var aldrig til fællesmøderne (hvor alle informationer jo ligesom kom) og gjorde efter min overbevisning overhovedet ikke deres arbejde. Da de så er stået helt af (Anders var først med i 2 måneder, så stod han af i en måned, og så var han ombord igen i 6 dage) og da han havde fået alle hans oplevelser skriver han en lang artikel om hvordan ekspeditionen har fejlet og aldrig kommer til at få "de unge væk fra gadehjørnerne".

Og Peter var bare den største snob jeg nogensinde har mødt!

At Peter er en snob kommer bestemt ikke som en overraskelse.... Han har altid virket sådan på mig, men ikke desto mindre ville jeg SUPER gerne til middag med ham, bare han snakker :D

Og Anders...... Ja, han lever fuldstændig i en anden verden, og jeg ville meget nødigt være afhængig af ham i professionel forbindelse, for manden kan jo ikke holde koncentrationen på ét sted mere end 2 minutter..... Hvilket selvfølgelig ville besværliggøre en middag med ham :D Men ville alligevel gerne spise middag med ham ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh, godt spørgsmål!

Måske:

Clement- han virker så klog og gad godt opleve ham i en diskussion live

Helena Christensen- bare for at se hende tæt på (!) og høre om alle hendes oplevelser i tiden som model

Ghita Nørby- der må være nogle gode historier at hente selvom hun er meget selvglad. Vi kunne også tale om roser.

Marion dampier jeans (staveplade) så måtte hun jo invitere nogle afdøde til en seance hvis vi kedede os :)

Michael Bertelsen- manden virker dybt behagelig og indsigtsfuld og jeg elsker hans humor fra radio 24-7

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tom Kristensen - Er vild med Le Mans og vil bare gerne høre historierne

Nikolaj Coster-Waldau - Elsker Game of Thrones, og så har han arbejdet sammen med en af mine yndlings instruktører (Ridley Scott) og det vil jeg gerne høre om

Joachim Boldsen - Håndbold og humor

Mascha Vang - Læser hendes blog og syntes hun har meget sjovt at fortælle

Kronprinsesse Mary - Lidt royal har man lov at være :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt spørgsmål.

Elaine N. Aron: forfatter til bog om særligt sensitive mennesker og forgangskvinden for udbredelsen af viden om begrebet.

Jussi Alder-Olsen: fordi hans krimier er så sindsygt gode!

Mads Langer: ....han skal bare synge

Shonda Rimes: skaberen af Greys Anatomy

Helle Thorning-Schmidt: om hendes syn på Danmarks fremtid og hvordan det er at være statsminimister i krisetider

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt spørgsmål.

Elaine N. Aron: forfatter til bog om særligt sensitive mennesker og forgangskvinden for udbredelsen af viden om begrebet.

Jussi Alder-Olsen: fordi hans krimier er så sindsygt gode!

Mads Langer: ....han skal bare synge

Shonda Rimes: skaberen af Greys Anatomy

Helle Thorning-Schmidt: om hendes syn på Danmarks fremtid og hvordan det er at være statsminimister i krisetider

5 danskere, Louise ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh ja Mads Langer han skal bare synge... glæder mig helt vildt til i aften hvor jeg skal i Tivoli Friheden og høre ham sammen med min store pige :yay håber vejret holder tørt.

Jeg ville gerne til middag med:

Dronningen - hvis jeg sku vælge en royal skal det være hende, for hun må virkelig ha historier at fortælle, hun er en utrolig begavet og imponerende person jeg gerne ville møde.

Tina Dickow - elsker hendes musik og vil gerne høre om hendes liv og om at bo på Island, og så er hendes lille dreng jo 2 uger ældre end Lilly, så mon ikke vi kan udveksle lidt der også.

Jan Gintberg - han er bare rigtig sjov, elsker hans udkantsdanmark portrætter mm.

Johanne Schmidt-Nielsen - skarp og spændende, hun virker godt inde i tingene og kan virkelig sætte ord sammen. (Svend Auken var egentlig min yndligspolitiker, men han kan jo desværre ikke komme)

Mads Langer - fordi jeg ikke lige kan komme på andre og ja, han skal bare synge...

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

5 danskere, Louise ;)

Haha sådan er det når man kun læser halvdelen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mads Mikkelsen, ynglings skuespiller....

Kronprinsesse Mary, hun virker skøn, og medfølene og så er hun bare så pæn synes jeg

Kronprins Frederik fordi han virker som en rar mand, med følelserne på det rette sted.

Tina Dickow, hun synger så dejligt

Mia Lyhne, Jeg synes hun er så sjov..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER