FruFusk

Status på vores terminsgruppe:

16 indlæg i dette emne

Hej så er her lige så vi kan opdatere hinanden.. Man skal selvfølgelig kun skrive det man vil, man kan så løbende i graviditeten opdatere (gerne med forskellige farver) så man kan følge ændringerne i graviditeten :)

MIT RIGTIGE NAVN:

TERMIN:

FØDESTED:

SCANNINGER:

JM KONSULTATIONER:

VENTER PIGE/DRENG/TVILLINGER:

MULIGE NAVNE:

STØRRE SØSKENDE:

TAGET PÅ I KILO:

GENER:(fx. kvalme, smerter, sover dårligt)

SÅDAN VIL JEG FØDE:

HVEM SKAL MED TIL FØDSLEN:

ANDET:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

MIT RIGTIGE NAVN:

TERMIN: 6. jan

FØDESTED: Herning

SCANNINGER: TS 21. maj - Så det smukkeste lille hjerte slå. TS igen 4. juni - der er fulf af liv i den lille. sidste skanning på klinikken 18. Juni - baby er nu 3, 8 cm. Akut skanning 21. Juni pga. Blødninger, har foranliggende moderkage. NF 28. Juni - Lav Risiko. MD 23 August <3

JM KONSULTATIONER: 19.06 kl 12.30 - 31.07 kl. 10.10

VENTER PIGE/DRENG/TVILLINGER:

MULIGE NAVNE:

STØRRE SØSKENDE: Marcus på 3 år :wub

TAGET PÅ I KILO:

GENER:(fx. kvalme, smerter, sover dårligt) Kvalme og svære bækkensmerter :(

SÅDAN VIL JEG FØDE: Allerhelst helt almindeligt. Fik Akut kejsernit sidste gang. Så vil rigtig gerne prøve at føde normalt.

HVEM SKAL MED TIL FØDSLEN: Faren :wub

ANDET:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MIT RIGTIGE NAVN: ... Rigtige navn og rigtige profil kommer så snart jeg er klar til at springe ud ;) Min mand er klar til at fortælle det til hele verden mens jeg holder igen pga jeg har blødt lidt, så tør ikke tro på det helt endnu :)

TERMIN: 10/1 2014

FØDESTED: ...

SCANNINGER: Ingen... Håber jeg får min mand overtalt til en tryghedsscanning, men det koster jo en del i jylland synes han

JM KONSULTATIONER: Ingen

VENTER PIGE/DRENG/TVILLINGER: Aner det ikke, forhåbentlig kun 1, for bliver stor som gravid.

MULIGE NAVNE: Uh har sååå mange... Men et par mulige er Laurids eller Olivia

STØRRE SØSKENDE: 1 på 1 år, så der kommer til at være lige under 2 år imellem dem :loveshower

TAGET PÅ I KILO: 0

GENER:(fx. kvalme, smerter, sover dårligt): Lidt kvalme og så er jeg forfærdelig tørstig om aftenen. Har også brunt udflåd hvilket jeg ikke er så begejstret for.

SÅDAN VIL JEG FØDE: Gerne naturligt men det er nok utopi desværre.

HVEM SKAL MED TIL FØDSLEN: Min dejlige mand, han var en kæææmpe støtte ved vores første barn.

ANDET: Håååber sådan på at den lille spire sidder færst og at blødningerne snart stopper.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

TERMIN: 7/1-14

FØDESTED: Esbjerg sygehus

SCANNINGER: Ikke nogen endnu

JM KONSULTATIONER: Ingen

VENTER PIGE/DRENG/TVILLINGER: forhåbentlig kun 1, men masser af tvillinger på mors side så frygter lidt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MIT RIGTIGE NAVN: Er hemmeligt lidt endnu

TERMIN: 8. januar. Farfars fødselsdag men sådan har vi det med at føde på hinandens fødselsdage i min familie

FØDESTED: Horsens Sygehus

SCANNINGER: Tryghedsscanning privat den 7. juni.

JM KONSULTATIONER:

VENTER PIGE/DRENG/TVILLINGER: En dreng

MULIGE NAVNE: Hvid dte er en pige vil jeg erne have en Ester, Asta eller Hanna. Dette r en dreng. julius og Daniel står højt på listen

STØRRE SØSKENDE: 2 drenge på 4 og 6

TAGET PÅ I KILO: 7 i uge 25

GENER:(fx. kvalme, smerter, sover dårligt) Har kvalme. Det har jeg aldrig prøvet før. Nå ja og ømme bryster, den er også ny

SÅDAN VIL JEG FØDE: Ganske normalt på et fødeleje. Det ahr virket fint de andre gange :D

HVEM SKAL MED TIL FØDSLEN:

ANDET:

ipb.global.registerReputation( 'rep_post_418766', { domLikeStripId: 'like_post_418766', app: 'forums', type: 'pid', typeid: '418766' }, parseInt('') );

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MIT RIGTIGE NAVN: ... Rigtige navn og rigtige profil kommer så snart jeg er klar til at springe ud ;) Min mand er klar til at fortælle det til hele verden mens jeg holder igen pga jeg har blødt lidt, så tør ikke tro på det helt endnu :)

TERMIN: 10/1 2014

FØDESTED: ...

SCANNINGER: Ingen... Håber jeg får min mand overtalt til en tryghedsscanning, men det koster jo en del i jylland synes han

JM KONSULTATIONER: Ingen

VENTER PIGE/DRENG/TVILLINGER: Aner det ikke, forhåbentlig kun 1, for bliver stor som gravid.

MULIGE NAVNE: Uh har sååå mange... Men et par mulige er Laurids eller Olivia

STØRRE SØSKENDE: 1 på 1 år, så der kommer til at være lige under 2 år imellem dem :loveshower

TAGET PÅ I KILO: 0

GENER:(fx. kvalme, smerter, sover dårligt): Lidt kvalme og så er jeg forfærdelig tørstig om aftenen. Har også brunt udflåd hvilket jeg ikke er så begejstret for.

SÅDAN VIL JEG FØDE: Gerne naturligt men det er nok utopi desværre.

HVEM SKAL MED TIL FØDSLEN: Min dejlige mand, han var en kæææmpe støtte ved vores første barn.

ANDET: Håååber sådan på at den lille spire sidder færst og at blødningerne snart stopper.

MIT RIGTIGE NAVN: Så er jeg på rigtige profil og mit navn er Stine

TERMIN: 10/1 2014

FØDESTED: Esbjerg

SCANNINGER: Ingen... Håber jeg får min mand overtalt til en tryghedsscanning, men det koster jo en del i jylland synes han

JM KONSULTATIONER: Ingen

VENTER PIGE/DRENG/TVILLINGER: Aner det ikke, forhåbentlig kun 1, for bliver stor som gravid.

MULIGE NAVNE: Uh har sååå mange... Men et par mulige er Laurids eller Olivia

STØRRE SØSKENDE: Silje på 15 måneder så der kommer til at være lige under 2 år imellem dem

TAGET PÅ I KILO: 0

GENER:(fx. kvalme, smerter, sover dårligt): Lidt kvalme og så er jeg forfærdelig tørstig om aftenen. Har også brunt udflåd hvilket jeg ikke er så begejstret for. (25/5: lidt træthed men ellers har jeg det rigtig godt, blødningen er heldigvis stoppet)

SÅDAN VIL JEG FØDE: Gerne naturligt men det er nok utopi desværre, blev sat igang 10 dage over tid sidst og endte efter 40 timer med akut kejsersnit og et blodtab på 3-4 liter, så det var en sej omgang. Men har nu mod på at prøve at føde naturligt igen hvis lægen siger god for det. Mon ikke jeg skal scannes så, for Silje vejede 4170 og jeg er ikke særlig stor selv.

HVEM SKAL MED TIL FØDSLEN: Min dejlige mand, han var en kæææmpe støtte ved vores første barn.

ANDET: Håååber sådan på at den lille spire sidder fast og at blødningerne snart stopper... (25/5 ingen blødning og udviklingen i HCG er som den skal være

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

TERMIN: 7/1-14

FØDESTED: Esbjerg sygehus

SCANNINGER: Ikke nogen endnu

JM KONSULTATIONER: Ingen

VENTER PIGE/DRENG/TVILLINGER: forhåbentlig kun 1, men masser af tvillinger på mors side så frygter lidt

MULIGE NAVNE: puh ha.. Ved vi ikke endnu.

STØRRE SØSKENDE: 1 på 4 måneder :)

TAGET PÅ I KILO: 0

GENER:(fx. kvalme, smerter, sover dårligt): mavekramper.

SÅDAN VIL JEG FØDE: det bliver nok pks da det kun er 4 måneder siden jeg sidst fik aks.,

HVEM SKAL MED TIL FØDSLEN: min kæreste :)

ANDET: kan ikke vente til nf scanning. Håber det bliver inden vi skal til Frankrig den 6/7 :)

Sjovt med en mere der skal føde i Esbjerg. Kan være vi er indlagt samtidig så efter kejsersnit ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MIT RIGTIGE NAVN: Line :)

TERMIN: d. 27.. Januar 2014

FØDESTED: Esbjerg sygehus

SCANNINGER: TS ved ivf-syd i Fredericia d.13.06 :) Det smukkeste lille væsen blinkede til os! <3 NF scanning d. 19/07-13 godt overstået ... har fået tid til MD d. 11/09-13 :)

JM KONSULTATIONER: ingen endnu... men regner med at skulle gå til jordemoder i Varde :)

VENTER PIGE/DRENG/TVILLINGER: Ved det ikke endnu...

MULIGE NAVNE: Min mand er englænder så vores navne bære præg af det ;) ind til videre.. Pige: Zoey Abigail, dregn: Sean Anakin

STØRRE SØSKENDE: Ingen det her er vores første <3

TAGET PÅ I KILO: har tabt et enkelt ind til videre :)

GENER:(fx. kvalme, smerter, sover dårligt) let kvalme (kan skyldes den crinone jeg får grundet behandling), uro i benene om aftenen, oppustet til aften og af og til stik og jag i underlivet og voldsom træthed sidst på eftermiddagen/først på aftenen :)

SÅDAN VIL JEG FØDE: Så naturligt som muligt :)

HVEM SKAL MED TIL FØDSLEN: Det skal min dejlige mand <3

ANDET: havde en MA i januar grundet ingen hjerteblink til scanning... så er MEGET nervøse om hvordan det vil gå denne gang! Men vi håber på det bedste :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MIT RIGTIGE NAVN: .....

TERMIN: 31 Januar ( skal have kejsersnit så det bliver 14 før )

FØDESTED: kolding sygehus

SCANNINGER: ingen endnu men skal have tidlig scanning også hver 14 dag i hele graviditeten

JM KONSULTATIONER: ingen endnu men skal være i Brørup

VENTER PIGE/DRENG/TVILLINGER: ?

MULIGE NAVNE: vi har nogle forskellige pige navne men slet ingen drenge navne

STØRRE SØSKENDE: 2 stk en fra 09 og en fra jan 13

TAGET PÅ I KILO: 0

GENER:(fx. kvalme, smerter, sover dårligt) kvalme også er jeg mega træt

SÅDAN VIL JEG FØDE: jeg vil helst føde selv med ved at sådan bliver det ikke da jeg fik akut kejersnit i jan bliver det kejsersnit igen

HVEM SKAL MED TIL FØDSLEN: min mand

ANDET: jeg fødte mig lille engle pige d. 1 jan 13 hun døde under fødslen i uge 37+6 så det er med mange føgelser jeg går ind i den her graviditet.. også lige jan igen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til, gør mig ked at høre om din engledatter. Kan godt forstå at det er svært med samme termin, håber dog at du kan nyde graviditeten trods alt :) Er det pga hende at du skal have kejsersnit?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak, det bliver 9 meget lange måneder skal til tidlig scanning d. 14 i næste månede så det glæder jeg mig til..

ja det er pga hende, jeg fik kejsersnit for 4 måneder siden de siger at der som regl skal gå 1 år før man bliver gravid igen hvis man vil føde selv, det gik rimelig hurtig for os at blive gravid lidt et chok da min mand har dårlig svømmer, vi er da helt sikkert glade for det her der er sket men hold da op jeg er bange for det hele, og er stadig i sorg over tabet af hende.. lige meget hvor mange børn jeg får vil hun altid mangle...

knus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak, det bliver 9 meget lange måneder skal til tidlig scanning d. 14 i næste månede så det glæder jeg mig til..

ja det er pga hende, jeg fik kejsersnit for 4 måneder siden de siger at der som regl skal gå 1 år før man bliver gravid igen hvis man vil føde selv, det gik rimelig hurtig for os at blive gravid lidt et chok da min mand har dårlig svømmer, vi er da helt sikkert glade for det her der er sket men hold da op jeg er bange for det hele, og er stadig i sorg over tabet af hende.. lige meget hvor mange børn jeg får vil hun altid mangle...

knus

Er rigtig ked af at høre at i måtte det igennem :'( Og kan sagtens forstå din nervøsitet... puha! Håber i støtter hinanden så godt som i kan :)

Vi har termin samme dag indtil videre.. vi skal til tryghedsscanning d. 13.06.. det føles som en evighed! Vi mistede sidste gang, dog tidligt (scanning i uge 8) så det er langt fra det samme... men er også plaget af en voldsom nervøsitet og en form for pesimisme og har svært ved at tro på det...

Sender dig alle de bedste tanker og håber du får en dejlig graviditet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MIT RIGTIGE NAVN:

TERMIN: 22 januar

FØDESTED: Hvidovre Hospital

SCANNINGER: Nakkefold var flot 1:20000, prøver en privat klinik i morgen og håber på køn hvis bebs ligger rigtigt :D

JM KONSULTATIONER: Var til min første igår

VENTER PIGE/DRENG/TVILLINGER: Har på fornemmelsen det er en dreng :)

MULIGE NAVNE:

STØRRE SØSKENDE:

TAGET PÅ I KILO: jeg har tabt mig 2 et halvt

GENER:(fx. kvalme, smerter, sover dårligt): kvalme især morgen når jeg står op klokken 5 , da jeg møder klokken 6, men ikk hvis jeg sover længe så er det også senere på dagen, men kvalme og spændingshovedpine og træthed.

SÅDAN VIL JEG FØDE: Som en almindelig fødsel

HVEM SKAL MED TIL FØDSLEN: Min kæreste

ANDET: Det var slet ikk meningen med denne graviditet , mange bekymringer men nu er der kun glæde og håber det hele ender godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Update 25/5 Update 16/8

MIT RIGTIGE NAVN: Så er jeg på rigtige profil og mit navn er Stine

TERMIN: 10/1 2014. 12/1 2014

FØDESTED: Esbjerg

SCANNINGER: Ingen... Håber jeg får min mand overtalt til en tryghedsscanning, men det koster jo en del i jylland synes han. Nf d. 3/7 2013 Alt var helt som det skulle være, selvom den lille ikke var meget for at ligge som scanningsdamen gerne ville ;). Venter på md d. 28/8

JM KONSULTATIONER: Ingen. Har den første d. 3/9 hvor jeg er 21+2.

VENTER PIGE/DRENG/TVILLINGER: Aner det ikke, forhåbentlig kun 1, for bliver stor som gravid. Der var 1 lille fin baby i min mave, pyha.

MULIGE NAVNE: Uh har sååå mange... Men et par mulige er Laurids eller Olivia. Vi er ret sikre på pigenavnet, men drengenavne har vi svært ved at blive enige om, så vi venter med at tage snakken til vi forhåbentligt snart kender kønnet.

STØRRE SØSKENDE: Silje på 15 måneder så der kommer til at være lige under 2 år imellem dem

TAGET PÅ I KILO: 0. + 3 kg, følger min sidste graviditet nærmest på grammet, og der endte jeg med + 12 kg, så det ville passe mig meget fint at ramme det igen.

GENER:(fx. kvalme, smerter, sover dårligt): Lidt kvalme og så er jeg forfærdelig tørstig om aftenen. Har også brunt udflåd hvilket jeg ikke er så begejstret for. Lidt træthed men ellers har jeg det rigtig godt, blødningen er heldigvis stoppet. Har så godt som ingen gener, nogen aftner er jeg lidt træt, men tror nærmere at det skyldes en travl hverdag. Jeg er ekstra sulten om formiddagen, så der skal jeg bare have noget mad, men det er faktisk også det.

SÅDAN VIL JEG FØDE: Gerne naturligt men det er nok utopi desværre, blev sat igang 10 dage over tid sidst og endte efter 40 timer med akut kejsersnit og et blodtab på 3-4 liter, så det var en sej omgang. Men har nu mod på at prøve at føde naturligt igen hvis lægen siger god for det. Mon ikke jeg skal scannes så, for Silje vejede 4170 og jeg er ikke særlig stor selv. Er indkaldt til samtale efter md, så der bliver jeg forhåbentligt klogere på hvad der skal ske. Jeg tager stadig tingene som de kommer og gør som de anbefaler. Håber jeg kan få lov til at prøve selv.

HVEM SKAL MED TIL FØDSLEN: Min dejlige mand, han var en kæææmpe støtte ved vores første barn.

ANDET: Håååber sådan på at den lille spire sidder fast og at blødningerne snart stopper... Ingen blødning og udviklingen i HCG er som den skal være. Det er så småt begyndt at gå op for mig at vi skal være forældre igen, det er altså vildt. Desuden starter jeg snart til yoga for gravide med min bedste veninde, hun er sat til at skulle føde godt 2 måneder før mig, så det bliver så hyggeligt med barsel sammen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Update d. 24/09/2013 :)

MIT RIGTIGE NAVN: Line :)

TERMIN: d. 27.. Januar 2014

FØDESTED: Esbjerg sygehus

SCANNINGER: TS ved ivf-syd i Fredericia d.13.06 :) Det smukkeste lille væsen blinkede til os! <3 NF scanning d. 19/07-13 godt overstået ... har fået tid til MD d. 11/09-13 ... Vi har været til kønsscanning i Kolding, hvor vi fandt ud af at vi ventede ... en lille dreng <3 MD scanning gik helt forygende! Vores lille søn klarede den til UG og vi gik der fra med meldingen om at det var en 100% perfekt baby :)

JM KONSULTATIONER: ingen endnu... men regner med at skulle gå til jordemoder i Varde! Vi har været til første JM besøg d. 14.08.13, og det gik fint.. vi har fået en JM som vi er rigtig glade for!... Næste JM besøg er d. 01.10.13! Glæder os til at opleve det første JM besøg hvor hun måler/lytter/mærker osv.. manden er med til det hele.. dejligt med hans opbakning :)

VENTER PIGE/DRENG/TVILLINGER: Vi venter en lille dreng ...

MULIGE NAVNE: Min mand er englænder så vores navne bære præg af det ;) Vores valg er faldet på Sean Anakin <3 der var ikke meget tvivl om det...

STØRRE SØSKENDE: Ingen det her er vores første <3

TAGET PÅ I KILO: har tabt et enkelt ind til videre... har taget 3 kg på nu... er 22+1! Så nu ligger jeg 1 kg over min "start vægt" som den var dagen inden jeg fik sat æg op... :)

GENER:(fx. kvalme, smerter, sover dårligt) let kvalme (kan skyldes den crinone jeg får grundet behandling), uro i benene om aftenen, oppustet til aften og af og til stik og jag i underlivet og voldsom træthed sidst på eftermiddagen/først på aftenen!... uro i benene og så er jeg begyndt at få en del plukkeveer! Ellers har jeg det fint.. ingen kvalme længere, hvilket er en befrielse :)

SÅDAN VIL JEG FØDE: Så naturligt som muligt.. Jeg er åben over for smertelindring, men håber at kunne klare det uden! Epiduralen står på måske listen, alt efter om det tager 5 timer eller 20 timer... Hvis det bliver muligt vil jeg gerne i vand, og også gerne føde i vand! :)

HVEM SKAL MED TIL FØDSLEN: Det skal min dejlige mand <3

ANDET: havde en MA i januar grundet ingen hjerteblink til scanning... så er MEGET nervøse om hvordan det vil gå denne gang! Men vi håber på det bedste :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MIT RIGTIGE NAVN: Tine

TERMIN: 28/1-14

FØDESTED: Hvidovre

SCANNINGER: NF, Kønsscanning og MD - Alle gået super godt :-)

JM KONSULTATIONER: skal til kontrol JM i dag (26/9-13) da jeg ikke har mærket liv

VENTER PIGE/DRENG/TVILLINGER: Venter en dreng

MULIGE NAVNE: Felix

STØRRE SØSKENDE: Ingen

TAGET PÅ I KILO: tabt 3 kilo (26/9)

GENER:(fx. kvalme, smerter, sover dårligt) Halsbrand

SÅDAN VIL JEG FØDE: Helst i vand

HVEM SKAL MED TIL FØDSLEN: Min forlovede

ANDET:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER