Carcassonne

Hvornår er man ungmor - De unge mødre

13 indlæg i dette emne

Hej tøser.

Hvornår mener I at man er ung mor?

Jeg har aldrig fulgt med i de unge mødre, og nu er der begyndt at komme en del nyheder om dem på bt (hvor jeg også fandt ud af at jeg har gået i skole med en af deltagerne), men så tænker jeg lidt igen. Hvornår er det lige at man er ungmor. Nogen af dem i de unge mødre er jo ikke hvad jeg ville betegne som unge mødre f.eks. sørger de lige nu nye piger som er op til 21 år.

Man er vel ikke decideret ung mor hvis man er 20 år, vil jeg mene.

Hvad mener i andre:

Hvornår er man ungmor?

Er det en logisk aldersgrænse som de benytter i DUM?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan ikke svare - men jeg mener da der er ret stor forskel på at være 16-17 år og så være 20-21 år. Men nu er det selvfølgelig også meget forskelligt hvor ressourcestærk og moden man er i den alder. Mange af "De unge Mødre" virker i hvert fald ikke særlig ressourcestærke eller modne.

Jeg var 21 da jeg fik mit første barn, i min mødregruppe var to midt i tyverne, en på 29 og en på 33 og jeg følte mig ikke meget yngre end dem, eller "for" ung på nogen måde. Jeg var jo klar til at blive mor og havde valgt det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke svare - men jeg mener da der er ret stor forskel på at være 16-17 år og så være 20-21 år. Men nu er det selvfølgelig også meget forskelligt hvor ressourcestærk og moden man er i den alder. Mange af "De unge Mødre" virker i hvert fald ikke særlig ressourcestærke eller modne. Jeg var 21 da jeg fik mit første barn, i min mødregruppe var to midt i tyverne, en på 29 og en på 33 og jeg følte mig ikke meget yngre end dem, eller "for" ung på nogen måde. Jeg var jo klar til at blive mor og havde valgt det.
Jeg kan ikke svare - men jeg mener da der er ret stor forskel på at være 16-17 år og så være 20-21 år. Men nu er det selvfølgelig også meget forskelligt hvor ressourcestærk og moden man er i den alder. Mange af "De unge Mødre" virker i hvert fald ikke særlig ressourcestærke eller modne. Jeg var 21 da jeg fik mit første barn, i min mødregruppe var to midt i tyverne, en på 29 og en på 33 og jeg følte mig ikke meget yngre end dem, eller "for" ung på nogen måde. Jeg var jo klar til at blive mor og havde valgt det.

Er præcis det jeg tænker, jeg synes da netop heller ikke 21 er for ungt.... Selvfølgelig afhængig af hvem man er.... Jeg synes bare at det er sjovt at de søger folk som er helt op til 21 år.....

Jeg kender også en som var 13 da hun fik sin datter, og hun var da helt klart for ung(klare det meget godt nu), men kunne bedre forstå at det kun var folk under 18 de benyttede eller lignende. :).

Og så er det da også misvisende hvis de kun vælger folk som ikke er ressourcestærke, idet det skævvrider billedet af hvordan det er at være forældre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes da man er ung mor hvis man er 20-21 år. Ikke sagt at man er FOR ung, men man er da ung - og det kan da sagtens være positivt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes da man er ung mor hvis man er 20-21 år. Ikke sagt at man er FOR ung, men man er da ung - og det kan da sagtens være positivt :)

:ditto

Op til 21 stemmer fint overens med, hvornår jeg synes at man er ung mor, men jeg tænker ikke at ung mor nødvendigvis betyder god/dårlig mor :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var 20 år, da jeg fik C. Jeg går åbenbart under betegnelsen "ung mor" og det er fint - Så længe jeg ikke bliver sammenlignet med de uheld der fremstilles i de unge mødre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes man er ung, hvis man er under 25 - men ikke nødvendigvis for ung. Jeg var selv 36, da jeg blev mor, det spiller nok ind på min holdning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har underviste et hold unge mødre fra kommunen og de var mellem 20-27, så tror det handler om ens baggrund og livssituation.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I følge DUM er grænsen 20 år. Men fx på siden ungmor.dk hedder grænsen 25.

Jeg var selv 22, og det er der da mange, der mener er ungt - men har ikke mødt nogen, der synes det var for ungt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søster var 19 da hun blev gravid med min ældste nevø, ingen i den nærmeste familie løftede et øjenbryn over det, da hun er meget moden men hun har selv sagt at hun har skullet bevise en masse, især i starten følte hun sig ret dømt. Især i forhold til DUM programmerne. Hun fik ofte bedrevidende kommentarer fra førstegangs mødre der var ældre, som om hun mistede IQ ved at blive mor i en ung alder. Men nu er der ikke nogen der kan løfte er øjenbryn over deres valg om at blive unge forældre. De har nu 2 børn og hun er ikke 25 endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I har nok ret. Jeg synes måske bare det virker så underligt med et program som de unge mødre der kun fremstiller folk udfra et bestemt synspunkt, hvilket jo også påvirker at folk måske dømmer yngre mødre..... Og som slet ikke giver et nuanceret billed af hvordan virkeligheden ser ud.... Men det er vel hvad der sælger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I har nok ret. Jeg synes måske bare det virker så underligt med et program som de unge mødre der kun fremstiller folk udfra et bestemt synspunkt, hvilket jo også påvirker at folk måske dømmer yngre mødre..... Og som slet ikke giver et nuanceret billed af hvordan virkeligheden ser ud.... Men det er vel hvad der sælger.

Helt enig, men det kan man jo også se i programmer som single liv og for lækker til love og så udstiller man jo også alle deres svage sider med vilje.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt enig, men det kan man jo også se i programmer som single liv og for lækker til love og så udstiller man jo også alle deres svage sider med vilje.

Du har selvfølgelig ret :)

Også derfor jeg ikke har andet end DR :) Giver ikke betale det som det koster for alle de reklamer, genudsendelser og ting som jeg synes virker falske. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER