Fru H

Smalltalk

293 indlæg i dette emne

Sådan en tråd må vi ha!

Løst og fast. Alt er tilladt.

Jeg starter gerne.

Jeg synes, at det begynder at blive hårdt at holde graviditeten hemmelig. Heldigvis er der ikke så langt igen til vi fortæller det.

Derudover er jeg frygtelig sulten lige for tiden - lidt øv, når man gerne vil holde sig inden for de 10-12 kg under hele graviditeten.

Og lige i dag: Jeg har en større opgave på mit arbejde, som skal afsluttes og som jeg føler mig mere nervøs over, end jeg plejer. Øv øv.

Hvad med jer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Super ide med den tråd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes egentlig, at vi er lidt dårlige til at holde gang i gruppen, så jeg fortsætter lige i smalltalk-delen.

Hvordan har I det?

Personligt har jeg en ret smertefri graviditet - foreløbig. Her i uge 18 kan jeg stadig løbe, omend jeg - særlig hvis jeg løber sidst på dagen - skal tisse fra start til slut :( men det er faktisk også min eneste gene).

Derudover har jeg måttet indrømme overfor mig selv, at jeg ikke kan holde til at have min fritid skemalagt til mindste detalje. Det resulterede i, at jeg i mandags måtte hjem fra arbejde og lige græde lidt ved mandens skulder. Vi blev så enige om, at det jo var helt okay at sætte tempoet lidt ned, så nu har er rideundervisning på min hest slut - kun ridning, hvis jeg har lyst og overskud, når jeg kommer hjem. Dans sluttede sidste onsdag pga. sommerferie - så nu er al fritid uden planlægning.

Det er en rigtig hård en for mig at sluge - særlig, når jeg ikke har nogle fysiske gener; så burde jeg jo kunne det samme som før. Men ak nej.

Hvad med jer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ligger her hjemme med bækkenløsning kan ikke lave meget, så nogen dage er dagene meget lange, har i dag været hjemme i 4 uger. Hvis jeg laver for meget får jeg så ondt at jeg næsten ikke kan gå og kan så heller ikke sove om natten og dagen efter er smerterne bare meget værre, men hvis jeg ikke laver noget så får jeg uro i kroppen og bliver meget rastløs.

Det er svært og finde den der balance.

Jeg er begyndt og bage meget, det er ikke så hårdt, har en god maskine der rør det hele sammen og når dagens gøre mål er klaret i hjemmet, laver jeg lap på lap til børneværelset, syer legetæppe og brodere julekalender :-).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har jo termin 26.oktober, så det kan sagtens være jeg kommer til at føde i november - så lidt liv kan jeg da forsøge at bidrage med ;)

Jeg arbejder stadig fuldtid til trods for bækkenløsning og rygsmerter, og klarer mig nogenlunde vil jeg sige. Næste uge har jeg ferie, så der skal slappes SÅ meget af! Så tre uger på arbejde og ferie igen ;) Det er dejligt at spræde ferien lidt ud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg lider en del af plukveer pga urinvejsinfektion.. Så holder mig mest i ro. Men har det egentlig rigtig godt og er minimalt besværet af at være gravid.. :-) Men det var jeg heller ikke de andre gange så satser på at denne gang bliver ligeså fantastisk :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det såmænd også helt fint. Har dog en ret stor mave og har allerede besvær ved at komme ned til gulvet.

Har forhåbentlig sidste kontrolscanning på mandag vedr lussingesyge. Har dog fået af vide at jeg måske skal følges tættere når jeg er lidt længere pga mit lave stofskifte.

Vågnede i nat og havde det mærkeligt i hele kroppen. Små snorren over det hele. Har været svimmel hele dagen og endte med at gå hjem fra job. Håber det er bedre i morgen ellers må jeg forbi lægen. Suk!

Nå men ellers mærker jeg det lille drengebarn meget

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er jeg den eneste som synes det er sjovt hvor mange af os kommende november-mødre der hedder Louise? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det har jeg også tænkt på.. :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg været til andet jordemoder besøg. Det hele var fint, og min (gigante vægtforøgelse, 9 kg!!) er ikke for høj! Det blev jeg lidt lettet over. Men da jeg ikke er overvægtig, spiser varieret mm og i øvrigt ikke fejler noget i forbindelse med graviditeten er det helt okay. Emnet kom kun op fordi jeg selv bragte det på banen :) Derudover fik vi hørt hjertelyd, jeg blev mærket på maven og fik stixet (staves??) en urinprøve. Det hele var fint, så jeg er bare glad og klar til ferie! (ps kan stadig ikke trykke enter, når jeg er på fra pc, så i må undskylde de manglende mellemrum)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Andre end mig, der her midtvejs oplever problemer med at være sulten, men hvis jeg spiser for store portioner (dvs. mine normale med ca. 250 g. grøntsager, 150 g. kød og ½ stk. rugbrød ex) simpelthen føler mig SÅ kæmpe?

Jeg har det som om mit maveskind er ved at sprænges :(

Jeg tænker, at jeg må op og spise nogle flere gange om dagen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Andre end mig, der her midtvejs oplever problemer med at være sulten, men hvis jeg spiser for store portioner (dvs. mine normale med ca. 250 g. grøntsager, 150 g. kød og ½ stk. rugbrød ex) simpelthen føler mig SÅ kæmpe?

Jeg har det som om mit maveskind er ved at sprænges :(

Jeg tænker, at jeg må op og spise nogle flere gange om dagen...

Det kan jeg godt genkende liidt, ikke helt så slemt som du siger, men hvis jeg spiser for meget så er de som om det kniber med pladsen. I forgårs spiste jeg en masse vandmelon om aftenen, det kom jeg til at fortryde for hold da op en hård mave jeg fik mig! Jeg har forstået at det er ganske normalt, fordi der er lidt mindre plads til mavesæk, tarme m.m. så tror ikke der er nogen anden vej end at gøre som du selv foreslår: spise lidt mindre portioner og så evt. lidt oftere når du føler sult.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fru H: Jeg har det faktisk lidt på samme måde. Er 20+0 i dag, og det har været sådan i ca. en uge. Jeg spiser mindre og oftere, ellers får jeg kvalme og bliver vildt oppustet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan jeg godt genkende liidt, ikke helt så slemt som du siger, men hvis jeg spiser for meget så er de som om det kniber med pladsen. I forgårs spiste jeg en masse vandmelon om aftenen, det kom jeg til at fortryde for hold da op en hård mave jeg fik mig! Jeg har forstået at det er ganske normalt, fordi der er lidt mindre plads til mavesæk, tarme m.m. så tror ikke der er nogen anden vej end at gøre som du selv foreslår: spise lidt mindre portioner og så evt. lidt oftere når du føler sult.

Jeg ved jo ikke hvad "slemt" er, men det føles i hvert fald riiiimelig ubehageligt. Det hjælper gevaldigt, hvis jeg står eller går, efter jeg har spist, men det er ikke særlig rart.

Fru H: Jeg har det faktisk lidt på samme måde. Er 20+0 i dag, og det har været sådan i ca. en uge. Jeg spiser mindre og oftere, ellers får jeg kvalme og bliver vildt oppustet.

Dejligt at vide, at jeg ikke er den eneste :glad. Jeg får dog ikke kvalme - heldigvis da.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg får heller ikke kvalme, men den dag det var værst var jeg ude ved spejlet for at se om der kom strækmærker, og jeg ventede en times tid med at gå i seng i håb om at jeg skulle på wc inden ;-), ingen af tingene var dog tilfældet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den lille pige i min mave giver den virkelig gas idag! Det er næsten lidt for meget, men samtidig er jeg vildt glad for det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv....(klynkeindlæg)

Jordemoder er aflyst i morgen og rykket til fredag i næste uge (hvor vi i forvejen skal til MD - så det passer egentlig fint).

Men ÅH hvor havde jeg glædet mig til at høre vores lille kolbøtte - jeg mærker STADIG ikke liv, og det bekymrer mig sgu snart :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fru H, øv bøv med jordemor. Med hensyn til at mærke liv så tror jeg bare du skal slappe helt af. Det SKAL jo ikke være tidligt. Selvfølgelig kan jeg godt forstå at du gerne vil mærke det nu, men efter hvad jeg kan læse mig til er det først i uge 25 at du bør have mærket det og der er jo lidt vej endnu. Hepper på dig og baby i maven, så skal det nok hurtigt blive MD og jordemor tid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er enig med Mynthe, selv om jeg godt kan forstå at du synes det er ærgerligt, Fru H. Om det er en trøst, så kan jeg jo fortælle, at jeg endnu ikke har været en eneste gang hos jordemoder... Det er dog min egen skyld, da jeg har rykket tiden grundet ferie og arbejde...:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg glæder mig helt vildt til om 10 dage når vi flytter.. Kan godt mærke at mit redebygger instinkt har sat ind. Så at vi ikke skal blive hvor vi bor nu fylder rigtig meget..

Fru H.. Op med humøret.. Min første graviditet mærkede jeg først liv sent i uge 22 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg glæder mig helt vildt til om 10 dage når vi flytter.. Kan godt mærke at mit redebygger instinkt har sat ind. Så at vi ikke skal blive hvor vi bor nu fylder rigtig meget..

Fru H.. Op med humøret.. Min første graviditet mærkede jeg først liv sent i uge 22 :)

:wee for flytning. Det kan jeg godt forstå, I glæder jer til.

Jaja, jeg væbner mig med lidt tålmodighed ;) hmmmm.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så skal vi hjem efter 14 dage i Sverige imorgen. Det har været nogle dejlige uger - mest m regnvejr ! Nu viser vejrudsigten sol den næste uge. Øv bøv ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er HALVVEJS!

(Og tyk...har åbenbart taget 1,4 kg på i den forgangne uge....:hulk)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med halvvejs målet :-) det er så skønt!

Tyk er du bestemt ikke :-) men kender det godt.. Vi har lånt en lejlighed i denne uge med lidt mere plads indtil vi overtager den anden. Og der er en vægt der snakker! :-/ pyyyyyha den snakker squ ikke pænt haha :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hurra for halvvejs! Det er så stort:) jeg er selv 20+3 idag og nyder at være på den andre siden af halvvejs :) har fejret det med at købe de første små søde baby tøj!!! Åh det var helt fantastisk:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER