Fru H

Smalltalk

293 indlæg i dette emne

Tillykke med Wilma! :):):)

 

Fik tjekket urinen igen i dag, og der var intet at komme efter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg fødte Wilma i nat, 3710 gram og 50 cm :)

Tillykke :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med Wilma!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fødte Wilma i nat, 3710 gram og 50 cm :)

Tillykke med Wilma! Må man godt være lidt misundelig? ;)

Glæder mig til billeder, når du har overskuddet til det engang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

LouiseB

-Stort tillykke med Wilma! Sikke en fin størrelse hun har :-)

Stemmer i og glæder mig også til billeder.

 

Millivanni

- Øv med lidt blod, men mest af alt øv at du ikke fik ordentligt besked med det samme. Som de andre også skriver er jeg ret sikker på at det ikke gør noget, slet ikk så tæt på termin hvor der kan være mange "gode" årsager til lidt blødning. 

 

Jeg havde jo lidt blødning og en anelse slimprop der gik i mandags. Det blev dagen efter efterfulgt at noget der mindende om menses smerter som faktisk i nat fik sat tankerne om en måske fødselsopstart lidt igang. -men det stoppede helt op i løbet af natten og idag har der ikke været noget at mærke eller se overhoved. 

 

Egentlig så er det ok, på den ene side vil jeg gerne føde snart, men på den anden side så er det også lidt hyggeligt med barsel og tid til at geare ned her inden den lille melder sin ankomst. Uanset så kommer hun jo først når hun vil. :stork

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er babytøjet på plads - babysengen redt og afprøvet af storebror er 37+0 på fredag og baby drejer rundt i bækkenet - det gør eddermame ondt!

Skal til Kbh i weekenden til nieces barnedåb - det skal lige klares så må baby godt komme. Men helst med en lidt nemmere og hurtige fødsel end sidst. Baby bedes venligst rotere rigtigt..,,

Plus Ferdinand skal starte i bh d. 2. december, så baby må meget gerne komme i god tid inden da. Eller nu kræver jeg måske for meget ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så oprandt min terminsdag.

Lidt mærkeligt at have talt ned til denne dag i så lang tid.

Da jeg vågnede lå jeg lige lidt og mærkede efter om det nu på magisk vis betød at fødslen var igang.

Det gjorde det ikke ;-)

Dagens plan er at vaske tøj, handle og bage eller lave mad til fryseren.

Det er virkelig gået hurtigt at vende sig til at have "små" mål for dagen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt, I nu er klar Kathinka :) Krydser fingre for at den lille arter sig ;)

Tillykke med terminsdagen Mynthe! Det må være mærkeligt at ramme den dag. Håbet du får en lynfødsel, som starter lige om lidt :)

Jeg har de sidste dage haft en værre menstruationsmurren i underlivet mest fortil men også af og til i lænden. Gad vide om de to er ved at gøre klar til at komme ud og sige hej. Har I andre oplevet lignende?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

AnnikaF, jeg har haft en lille smule murren, men ikke meget. Tilgengæld synes jeg at jeg har læst flere fødselsberetninger hvor optakten netop startede med mens murren, så måske er det dine to vidundere der vil ud og hilse på. :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også begyndt at have lidt murren og en del lænde- og lyskesmerter, samt nogle gange nogle virkelig onde jag ned mod babys 'udgang' :) ved ikke helt hvordan det skal tolkes, men vel bare et tegn på at det nærmer sig? :) burde det jo også kan man sige :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mynthe: skal vi ikke have et termins-mave-billed? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar Louisef og Mynthe :) Så er spørgsmålet så bare, om jeg bør reagere på det - er jo kun 34+1. Men min jordemoder gav i tirsdags udtryk for, at der ikke som sådan ville ske noget ved, at de kom nu her. Hun troede endda vi ville slippe for indlæggelse på neonatal. Og jeg har jo ikke veer, så det er jo ikke lige oppe over.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min JM sagde også at efter 34+0 ville de ikke længere forsøge at stoppe evt fødsel da ulempe ved ve-hæmmende medicin ville være større end hvad man 'vandt', da baby var fint udviklet og god størrelse, dog at det selvfølgelig var en fordel at komme over 37+0. Ved dog ikke hvordan det er med tvillinger.

Hvis du er bekymret synes jeg du skal give fødemodtagelsen et ring! Better safe than sorry :) men det lyder da som om de er ved at gøre klar :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min JM sagde også at efter 34+0 ville de ikke længere forsøge at stoppe evt fødsel da ulempe ved ve-hæmmende medicin ville være større end hvad man 'vandt', da baby var fint udviklet og god størrelse, dog at det selvfølgelig var en fordel at komme over 37+0. Ved dog ikke hvordan det er med tvillinger.

Hvis du er bekymret synes jeg du skal give fødemodtagelsen et ring! Better safe than sorry :) men det lyder da som om de er ved at gøre klar :D

Egentlig er jeg faktisk ret rolig og tryg, for de er indtil videre bare vokset så fint og alt ser godt ud. Jeg er mere bare overrasket, tror jeg, har virkelig været overbevist om, at de skulle tvinges ud. Men måske jeg kan selv - noget sker der da i hvert fald :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror ikke der er grund til bekymring, men omvendt hvis du bekymrer dig så ring endelig!

Jeg synes at have erfaret at de meget gerne hjælper, også selvom vi måske kan synes at vi er for pylrede og måske forstyrrer eller lignende.

 

Så hvis det kan give dig lidt ro, så ring endelig!

 

Min jordemor har nævnt at det er bedst at ringe til afsnittet for gravide (på Roskilde, måske det hedder noget andet andre steder) i stedet for at ringe til fødegangen som ofte har mere travlt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

SÅ er det vores måned - 1-2-3 FØD piger ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yeah!!! Vi ligger øverst nu!!! :) kom nu baby! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er vores lille Charlie kommet til verden.. I nat kl 3.20 efter 7 døgns igangsættelse som absolut ikke gik som forventet. Men den historie kommer når vi er kommet på plads :-) han vejer 2852 g og er 50 cm lang. Og helt perfekt. De to store forguder deres nye lillebror.. Pøj pøj til alle jer andre og en masse vestøv.. :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke!!! Hurra:) hvor er det spændende! Glæder mig til det bliver min tur, men har 18 dage tilbage.. Måske....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er vores lille Charlie kommet til verden.. I nat kl 3.20 efter 7 døgns igangsættelse som absolut ikke gik som forventet. Men den historie kommer når vi er kommet på plads :-) han vejer 2852 g og er 50 cm lang. Og helt perfekt. De to store forguder deres nye lillebror.. Pøj pøj til alle jer andre og en masse vestøv.. :-)

Stort tillykke med Charlie. Dejligt at alt er godt nu og at de store er glade for ham. Det lyder som en hård omgang at få ham ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er vores lille Charlie kommet til verden.. I nat kl 3.20 efter 7 døgns igangsættelse som absolut ikke gik som forventet. Men den historie kommer når vi er kommet på plads :-) han vejer 2852 g og er 50 cm lang. Og helt perfekt. De to store forguder deres nye lillebror.. Pøj pøj til alle jer andre og en masse vestøv.. :-)

Stort tillykke - lyder dog som en drøj omgang :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tilykke med lille Charlie! :) årrh hvor er jeg misundelig, nu hvor vi har/havde termin samme dag (og samme sted :D )!!!

Håber i byder jeres første tid sammen trods den drøje omgang! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Totalt pive-indlæg: Men jeg har simpelthen pludselig sååå ondt i hele bækkenringen :( har godt tidligere kunne få ondt når jeg overanstrengte mig, men de sidste par dage har jeg simpelthen haft så voldsom ondt hver gang jeg forsøger at røre mig :( det er lysken, symfysen og lænden. Av av av av :(

Jeg ved godt, jeg er heldig at det først er kommet nu (lige før 39+), men det er bare kommet så pludseligt og så voldsomt. Håber det er tegn på at lillepigen er ved at være klar ( = høje niveauer af oxytocin), holder ikke til 3 uger med det her ihvertfald :(

Lidt selvynk herfra ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvynk er tilladt i alle former

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig med Kathinka, selvynk er helt okay Louisef! Og selvom du ikke har haft ondt hele graviditeten, så gør det jo stadig ondt nu - og det er vel drøn frustrerende alligevel. Så lidt pyller må være på sin plads. Håber din lille pige er ved at finde udgangen, så du slipper for at have ondt i flere uger!

Kathinka! Du har et noget imponerende energi niveau, det er svært at følge med jer andre november mødre, FruH er jo også vildt sej! Dejligt alt nu er klaret, så kan den fødsel godt se at starte.

Jeg selv tæller bare så meget ned, på torsdag skal vi til vækstscanning og efterfølgende til lægesamtale, hvor der skal laves plan for igangsættelse/kejsersnit, alt efter hvordan de ligger. Jeg håber sådan, det bliver snart, de skal ud. For jeg er ret besværet efterhånden, hele weekenden er gået med at kaste op, fordi kroppen åbenbart synes det var for meget, at have venner på besøg og først komme i seng ved midnatstid. Sikke noget bøvl, at det rammer så hårdt, og vi valgte endda virkelig light udgaven med bare at bestille pizza og hygge med spil og snak. Men min krop er ikke særlig stor fan af at være oprejst længere. Min lille succes er dog, at jeg fortsat kan nå mine tæer! Det synes jeg selv er ret sejt klaret :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER