TiaK

Hvad er dette?

13 indlæg i dette emne

Erica fik disse igår, men har ikke irriteret hende, ej heller set så slemt ud. I dag har hun så lige været i bad (kun med vand) og så blusser det vildt op og hun begynder at klø/kradse i det. Hun har lidt på maven, på kinden og øret også.

Nogen ideer om hvad det er og om hun må komme i vs i morgen?

Bør jeg ringe til vagtlægen, så hun ikke får kradset for meget i det?

KgPf40g.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min første tanke er noget nældefeber. Men ærligt, så aner jeg det ikke. Håber i finder ud af hvad det er :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det ligner noget allergi... har i evt vasket hendes tøj i nyt sæbe?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes, det ligner naeldefeber! Det havde jeg ofte som barn og det kan kloe virkelig meget. Kartoffelmel kan umiddelbart hjaelpe lidt og saa antihistamin.

Har hun spist noget med farbestoffer, har I vaeret ude i en blomstereng eller ja, nyt vaskepulver?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Det kunne godt ligne nældefeber, som flere har også har skrevet..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar alle sammen! :loveshower Efter at have læst linket, tror jeg da også på det er nældefeber.

Hun faldt heldigvis nemt i søvn, selvom det mens vi læste bog virkede til at irritere hende noget. Håber det er væk i morgen, så hun kan komme i VS.

Hun har været hjemme ved sin farmor og farfar, som bor på landet og har gæs og høns og hund, ved ikke om det kan forårsage det? Hun smagte også smarties (da de to ældre fætre skulle have fredagssnolder) så måske farvestofferne derfra?

Vi hopper lidt frem og tilbage mellem forskellige vaskemidler, så har ikke lige styr på om hun ikke har haft tøj på, der har været vasket i dette mærke først. De er dog alle astma og allergimærket.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar alle sammen! :loveshower Efter at have læst linket, tror jeg da også på det er nældefeber.

Hun faldt heldigvis nemt i søvn, selvom det mens vi læste bog virkede til at irritere hende noget. Håber det er væk i morgen, så hun kan komme i VS.

Hun har været hjemme ved sin farmor og farfar, som bor på landet og har gæs og høns og hund, ved ikke om det kan forårsage det? Hun smagte også smarties (da de to ældre fætre skulle have fredagssnolder) så måske farvestofferne derfra?

Vi hopper lidt frem og tilbage mellem forskellige vaskemidler, så har ikke lige styr på om hun ikke har haft tøj på, der har været vasket i dette mærke først. De er dog alle astma og allergimærket.

Jeg fik typisk naeldefeber, hvis vi havde vaeret nede over graensen og havde koebt og spist slik med roede farvestoffer. det kan sagtens vaere en reaktion herpaa :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik nældefeber af fx rå gulerødder og grøn peberfrugt og grønne æbler og at lege i mælkebøtter som barn. Vi er midt i birkepollen peaket, og den krydsreagerer med en række rå grønt og frugt som kan gi nældefeber hvis man får dem i store mængder og er allergiker. Hos mig er det altid forsvundet af sig selv efter ½-1 døgn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg led i mine teenageår rigtig rigtig slemt af nældefeber (ingen antihistaminer, kløestillende hjalp, kun isbade hjalp kortvarigt), men man kunne ikke finde årsagen dertil selvom jeg blev testet, kom på streng diæt for at udelukke alverdens. det hjalp først efter jeg var indlagt med en meget grum levervirus. Den slog åbenbart også det ned. Intet er så skidt det ikke er godt for noget.

Nå, men altså det var ikke for at skrive en skræmmehistorie :) Det var mest for at sige det ikke er sikkert I kan finde årsagen. Mange børn får det og det forsvinder lige så hurtigt igen :) Så tag det helt roligt :) Køb evt Aderma´s kløestillende spray, til de dage hvor det klør meget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det ligner varmeknopper - det har Anton altid når det bliver varmere i kanten af bleen og op ad ryggen. Det klør vildt på ham, og ser ud som dette :) Især hvis han har haft det meget varmt og har svedt - så ser det sådan ud.

Dejligt hun faldt i søvn uden problemer ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også sige nældefeber. Er det forsvundet igen? Typisk for nældefeber er jo at det forsvinder lige så pludseligt som det kommer, og har også oplevet at det er flyttet rundt på kroppen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar :loveshower

Knopperne på ryggen er der stadig, dog ikke så tydelige som på billedet. Men de har heldigvis ikke generet hende i dag (holdte hende hjemme). Men dem hun har på kinderne er blevet lidt værre (røde) og hun har nogle få gange taget sig til kinden og til ørene, dog uden direkte at klø sig.

Lægen sagde at så længe hun var glad og spiste og tissede, så skulle vi se tiden an, også selvom hun har haft dem i over to døgn nu.

I morgen kommer hun i vs.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER