Ihpets-mortilto

Rød i halsfolderne

12 indlæg i dette emne

Nu må jeg have jeres hjælp igen.

William er blevet meget slem rød i den ene side i hans hals folder og huden virker meget irriteret.

Er der noget jeg kan gøre? Lige nu vasker jeg ham med vand efter amning (han får mælk ned ad halsen) og efter gylp og jeg forsøger så godt jeg kan at få huden tør igen.

Er der nogle geniale fif? Jeg har prøvet lidt med babypudder som min søster havde stor succes med, men det virker næsten til at gøre ondt værre.

Da det var hans mås der var rød, var det eneste det virkede kogtvandsklude, men det kan jeg vel næppe på halsen.

Og i allerværste fald, hvornår er det svamp? Og skal vi i så fald til lægen, eller er der noget i håndkøb?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Karla havde noget tilsvarende på et tidspunkt, og SP sagde, at det bare skulle have masser af luft. Det var fordi hun blev fugtig af savl, mælk og sved, så det skulle bare tørre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her virkede pudder.. Dog fik vi en creme ved lægen også - det var fordi det sådan.. Lugtede lidt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sørg for at tørre halsen godt hver dag.

Når den er blevet rød, så er zink salve genialt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Karla havde noget tilsvarende på et tidspunkt, og SP sagde, at det bare skulle have masser af luft. Det var fordi hun blev fugtig af savl, mælk og sved, så det skulle bare tørre :)

Det er bare ikke nemt at give luft, hans folder er virkelig dybe. Jeg skal skubbe huden til side før jeg kan se det røde, og han brokker noget når jeg gør det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det problem har vi også og det kan virke helt hudløst i de dybe folder :( Jeg smører zinksalve på og efter et halvt døgns tid er det fint igen. Lader salven sidde og så kommer det af når hun er i bad. Og så sørger jeg for at tjekke ved næsten hver amning om der er tegn til det, så vi kan tage det i opløbet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vaskede med vand og brugte føntørre (på den kolde) på Sophia :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Erica havde det også, jeg sørgede for at ligge hende til amning, så jeg stadig kunne lufte den modsatte side, hun var så lille hun ikke brokkede sig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Zink salve er IMO noget fanden har skabt det er som om huden ikke får luft. Du kan forsøge med en hårtørrer, da Mie havde flest folder :biglove tørrede vi hende med en hårtørrer efter badet, altså efter hun var tørret med håndklædet. Men forsigtig og langt fra og sørg for at have dn hånd på ham der hvor varmen rammer så du kan mærke om det er for varmt. En halv times tid før hans lur eller til nat så sover han dejligt ;) De kan dog godt blive bange og kommer det direkte i næsen gisper de efter vejret så vær meget forsigtig især når det er på halsen.

Hvis det er svamp vil huden blive nærmest pink som kogt skinke og der vil komme små hvide flager hvis det ikke bliver opdaget i tide. Det minder lidt om de hvide trøske belægninger hvis du har set dem. Det kan også lugte :( det er højst sandsynligt også svamp hvis du ikke kan vaske det rent, det kan godt ligne arp hvis det er tørt, og det ligner jo lidt skidt. Er du det mindste i tvivl så ring til lægen og beskriv det. Min læge sender bare en recept til apoteket, vi behøver ikke komme med hende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når du ammer har du så prøvet at ligge en stofble under hagen som evt kan tage det værste af det der løber? Det gør jeg med Ayah og har altid gjort det for ellers bliver det noget værre griseri..

Jeg sørgede for at vaske det, og tørre det grundigt. Selvom hun blev stiktosset! Og så fik det luft luft luft. Jeg har også brugt pudder som afsluttende men kun i en kort periode og ikke særlig meget på.. Det hjalp også til at tage det værste fugt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle de gode råd :kram

Pudderen gjorde det værre, så den droppede vi. Men nu vasker vi tit forsigtigt med vand og jeg puster det helt tørt hver gang, og det virker faktisk til at være blevet lidt bedre, yeay!

Vi forsætter med at vaske meget tit de næste dage og hvis det så ikke er gået væk på mandag ringer vi til lægen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da vi havde problemet med Leah brugte jeg zink salve. og når jeg skulle tørre/smøre lagde jeg hende på maven, så var det lidt nemmere når hun ligge løftede hovedet lidt. Jeg skulle også løfte dobbelthagerne for at se det, og hun brokkede sig. formoder det gjorde nas. Vi har også problemet en gang i mellem i folderne i bleområdet og under armene faktisk.

Når pudder ikke virker - har du prøvet kartoffelmel? det suger jo væske.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER