Pinar

Rejse - uge 30-32

7 indlæg i dette emne

Vi skal på ferie på lørdag - 14 dage til Italien, så har lige nogle tanker desangående...

1. Er det strengt nødvendigt med de dersens støttestrømper? Hvis man nu sørger for at bevæge sig lidt.

Flyturen varer 2 1/2 time og derefter skal vi så godt nok køre et par timer eller tre.

2. Er det noget med at maven ikke må udsættes for direkte sol?

3. Er der andet jeg skal være opmærksom på?

4. Jeg har det i øvrigt glimrende her i uge 29, og er lige så aktiv som jeg ellers er...

God solskinsdag til alle :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tror ikke man skal have de der støttestrømper. Men de afhænger vel af hvordan man har det. Hvis du har det godt som du skriver tror je godt du kan klare dig med at huske at drikke nok, gå rundt og lave venepumpeøvelser. Og så måske smide fødderne op når i når frem ;)

Må maven ikke så sol? Det har min :badgirl

Rigtigt god tur!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder fedt, rigtig god tur :glad

Jeg tror heller ikke støttestrømper er nødvendige. Som du selv skriver, er det vigtigere at få bevæget sig lidt.

Jeg tror godt maven må få sol, bare sørg for masser af solcreme....

Så er der det med vandrejournal, man jo skal have på sig hele tiden. Jeg rendte rundt med den i tasken i tre uger i Mexico, hvorefter min læge gjorde mig opmærksom på, at ingen alligevel havde forstået et ord i den :P Så den er måske ikke så nødvendig.

Edit: hvor er jeg til meget hjælp. Jeg tror, jeg tror. Beklager :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville helt klart investere i et par støttestrømper! Det skader jo ikke at bruge dem, men tilgengæld er det vanvittig ubehageligt hvis fødder (og ben) svulmer op til dobbelt størrelse.

Der er nogle flyselskaber som er meget hysteriske, og hvis de er bare det mindste i tvivl om hvorvidt man overholder deres regler for hvor langt man må være henne, når man skal flyve med dem, så kræver de en lægeerklæring. Min veninde endte med at måtte tage en ekstra overnatning i London for nogle år siden, da hun var 31 uger henne. Så måske vil det være en god ide lige at få tjekket op på deres regler, og muligvis få en lægeerklæring (på engelsk ;) ) med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej du

Støttestrømper ville jeg HELT sikkert sørge for - det er jo ikke kun ubehag omkring svulme-ben men også mulige blodpropper, det afhjælper - så på med dem!

Sol på maven - ja men hvis du bliver solbrændt i et strækmærke er jeg ikke sikker på hvordan det kommer til at se ud bagefter - jeg var i Tyrkiet i uge 25 med Carlsen og jeg havde noget stof + solcreme på maven hvis jeg sad i direkte sol.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det du skal være opmærksom på ved solen er ikke så meget for babys skyld, men din hud reagerer anderledes på solen, når du er gravid. Min tante fik en del sol på en ferie, da hun var gravid med min kusine, og hun har stadig store pigmentpletter i ansigtet, selv om det er 15 år siden. De forsvinder ikke igen, når først de er kommet. Så husk solcremen!

Og god ferie! Det lyder skønt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg rejste selv i 31 uge og jeg havde købt nogle halv billige kompressionsløbestrømper og dem ville jeg nødigt have undværet. husk som andre skriver at tjekke flyselskabetspolitik vedr. lægeerklæring. og husk at drikke rigeligt under flyveturen, få luften i flyen er tør. hav en rigtig god tur. Vh Lene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER