Barbamama

Første sko, hvornår?

41 indlæg i dette emne

Hvornår fik jeres børn sine første sko? :) Altså "rigtige" sko, ikke futter og sådan :)

Fortæl gerne både hvor gamle de var, og hvor langt de var i udviklingen med at gå og sådan :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Zoey begyndte at bruge sko udenfor da hun var 11 mdr ( ca 2 uger efter hun begyndte at gå ) hun ville rigtig gerne gå selv, så det skulle hun da have lov til :) hvis det havde været varmere havde jeg ladet hende gå ude i futter. For det er ikke nemt for en nybegynder at gå i rigtige sko/støvler. Da hun begyndte i dp 11-12 mdr, gik der kun 4 dage før dp bad om hun havde sko på derhenne for hun opdagede Zoeys store trang til at rende rundt selv når hun er ude :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Erica begyndet at gå i efterårsferien, og da var det stadig for tidligt at købe vinterstøvler (som jo anbefales først tages i brug, når der er nattefrost, ellers er de for varme). Heldigvis kunne jeg arve et par ubrugte sko i hendes størrelse, så den brugte hun indtil vinterstøvlerne kom i brug.

Så snart de vil gå udenfor (og ikke nøjes med at være på arm/kravle, så skal de jo have noget rigtig fodtøj ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik et par kondisko i størrelse 20 i barselgave.

Så hun var lige blevet født da hun fik et par sko, men som størrelsen viser, så har vi endnu ikke brugt dem

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte Johans første støvler da han var ca. 11 måneder, men han har gået uden støtte siden han var 9 mdr + 3 uger.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da de gik stabilt omkring 1 års-alderen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prewalkers omkring 9-10 mdr, sutsko med fast sål omkring 11 mdr. og vinterstøvler da hun gik helt stabilt omkring 13 mdr. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar! :tak Måske spørger jeg dumt nu, men hvad er det helt præcist, der gør en sko til en prewalker? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar! :tak Måske spørger jeg dumt nu, men hvad er det helt præcist, der gør en sko til en prewalker? :)

Den har ikke en rigtig 'sål', men er blødt læder hele vejen igennem. Og så er de høje, så de støtter om anklerne, mens barnet lærer/træner vristen op til at stå og gå :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den har ikke en rigtig 'sål', men er blødt læder hele vejen igennem. Og så er de høje, så de støtter om anklerne, mens barnet lærer/træner vristen op til at stå og gå :)

Hmm måske skulle jeg have haft sådan nogle til Mar så istedet for de rigtige sko, jeg lige har købt til ham :unsure Han går ikke uden støtte, men vil meget gerne gå rundt mens han holder ved noget...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm måske skulle jeg have haft sådan nogle til Mar så istedet for de rigtige sko, jeg lige har købt til ham :unsure Han går ikke uden støtte, men vil meget gerne gå rundt mens han holder ved noget...

jeg overvejer ogsaa prewalkers til Noah - vil ikke komme ham i sko, men han skrider og skal derfor enten rende i skridsikre sokker eller bare fusser. Men idag i parken, der ville han ogsaa gaa... der havde han sine uldfutter paa, saa dem gik han lidt i der...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg overvejer ogsaa prewalkers til Noah - vil ikke komme ham i sko, men han skrider og skal derfor enten rende i skridsikre sokker eller bare fusser. Men idag i parken, der ville han ogsaa gaa... der havde han sine uldfutter paa, saa dem gik han lidt i der og dte kan han sagtens.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige købt prewalkers til Lasse, da han meget gerne vil gå med vores støtte. Dp har også bedt om nogle sko han ku ha på udenfor nu hvor han står op ved alt, han står minimalt uden støtte og går med støtte. Jeg skifter lidt mellem futter og prewalkers.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår fik jeres børn sine første sko? :) Altså "rigtige" sko, ikke futter og sådan :)

Fortæl gerne både hvor gamle de var, og hvor langt de var i udviklingen med at gå og sådan :)

Hvad slags sko tænker du. Dem som de får når de begynder at rejse sig og gå lidt men som kun må bruges inden for, eller alm sko som de kan bruge uden for?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har nemlig købt prewalkers til madison for et par uger siden da hun rejser sig op af alt g de giver hende en rigtig god støtte

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm måske skulle jeg have haft sådan nogle til Mar så istedet for de rigtige sko, jeg lige har købt til ham :unsure Han går ikke uden støtte, men vil meget gerne gå rundt mens han holder ved noget...

Jeg ville helt sikkert starte med prewalkers. Det anbefales først at komme dem i stive sko, når de kan gå uden støtte.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også købt prewalkere til Astrid. De er dejlige bløde, men støtter hæl og ankel.

Vi har valgt Bundgaard, de går nemlig højt op på ankelen. :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan de bruge prewalkers når de går selv eller er det noget hø?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan de bruge prewalkers når de går selv eller er det noget hø?

Hernede er de jo helt anderledes - her giver man sin baby rigtige sko paa, naar de gaar selv, og det er med indlaeg og det hele!

Men Italien er ogsaa langt bagud med mange ting...

Noah faar maaske et par udesko imorgen og saa ellers nogle skindfutter til at bruge herhjemme. Hvis ikke, jeg ee tilfreds med udvalget, saa venter jeg til DK og koeber et par prewalkers, men jeg vil gerne proeve dem paa Noahs fod, foer jeg koeber dem. Det, jeg fik at vide hos skodamen, var at foerste sko skal passe uebergodt. Noah gaar jo nede paa hotellet og udenfor hotellet og oppe i parken/legepladsen - altsaa med vores fingre som stoette. Men det er altsaa rent intuitivt nok til at jeg syens, han boer have et par bloede first steps til udenfor :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan de bruge prewalkers når de går selv eller er det noget hø?

Anna gik i prewalkers den første måneds tid - så blev de for små og jeg købte sutsko med fast sål :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På babysams hjemmeside står der at prewalkers er indesko???? Hvad skal de så have på ude? :unsure Altså indenfor har han ikke brug for sko, der går han fint i strømper (eller bare tæer)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På babysams hjemmeside står der at prewalkers er indesko???? Hvad skal de så have på ude? :unsure Altså indenfor har han ikke brug for sko, der går han fint i strømper (eller bare tæer)

Prewalkers er indesko, da de jo ikke er vandtætte på nogen måde. Hvis det er helt tørt, ville jeg dog ikke bekymre mig over at sætte ham ud på græsset i dem ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På babysams hjemmeside står der at prewalkers er indesko???? Hvad skal de så have på ude? :unsure Altså indenfor har han ikke brug for sko, der går han fint i strømper (eller bare tæer)

Ronja fik prewalkers da hun begyndte i vs og der var hun lige omkring 9 mdr. Det var maj og ved at blive sommer så dem kunne hun sagtens bruge uden for. Dem brugte hun faktisk indtil hun fik vinterstøvler og sko fik hun i februar da vi skulle til Gran Canaria :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså nu er jeg forvirret :D

1. Hvorfor give dem sko på indenfor (medmindre de fryser fusserne og hvorfor så ikke bare fløjlsfutter?)

2. Hvad er bedst at købe til udendørs brug? Altså til sandkassen og græsset (som jo godt kunne være småfugtigt)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ronja fik prewalkers da hun begyndte i vs og der var hun lige omkring 9 mdr. Det var maj og ved at blive sommer så dem kunne hun sagtens bruge uden for. Dem brugte hun faktisk indtil hun fik vinterstøvler og sko fik hun i februar da vi skulle til Gran Canaria :)

Okay det lyder godt. Så er jeg måske ude i prewalkers til udenfor på helt tørre dage og så almindelige til hvis der er mere fugtigt?

Hmm, synes det er svært det her :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER