mulig_mor

Manden med til fødselsforberedelse?

11 indlæg i dette emne

Hej piger :)

Tager i alene til fødselsforberedelse, eller tager i manden med?

Jeg vil super gerne have manden med, men da han starter på nyt arbejde i morgen, synes han ikke han kan tillade sig at bede om fri så hurtigt. Det kan jeg også sagtens forstå, men jeg vil bare rigtig gerne have ham med, da jeg føler det er noget vi begge vil få en masse ud af.

Det nager mig bare at han ikke synes det er så vigtigt, og helst bare vil slippe :(

Hvad gør i?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

På besøg fra Juli ;)

Jeg kan godt forstå at han helts er fri, mænd er anderledes..

Så vit jeg har forstået det, er det forskellige temaer der tages op.. og den dag hvor det skal handle

om selve fødslen, smertelindring, og ledsager rolle, synes jeg du

skal sige, at du gerne vil ha han deltager. nyt job eller ej..

Det er vigtigt at han kan være din advokat under fødselen, og kan minde dig om alt det du ikke kan

huske..

Men derudover, er min personlige holdning, at han selv kan vurdere, hvad han har brug for.. - Måske sidder han med et indre billeed af tykke kvinder der laver vejrtræknings øvelser. - forstår man måske godt, hvis han ikke føler han

behøver ;)

Vi tager til et auditorie oplæg omkring, fødsel, smertelindring og ledsager rollen. og jeg tager til et alene omhandlende de første dage hjemmme..

Der ingen af os der er interesseret i fødselsforberedelsen, men nogle ting er nok meget gode at vide.. ;)

Håber i finder en løsning som er god for jer begge

to.. og måske aller vigtigst, øv dig i at fortælle din kæreste, hvad du føler, når han melder fra. uden

at skælde ham ud ;) - han har sikkert en go forklaring, og måske vil du endda kunne forstå det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Også lige på besøg. Ved den fødselsforberedelse jeg har taget som består af 4 kursusgange skulle manden med til en af dem. Synes det var fantastisk at han var med. Jeg har lært en hel masse og det var rart han også fik set det selvom jeg herhjemme har talt meget om det. Han lærte en masse om mandens rolle den dag. Hvordan han støtter mig, steder på kroppen der kan stimuleres af ham hvis fødslen går i stå, hvordan han kan hjælpe konkret på smerter og så hvordan han understøtter forskellige fødestillinger bedst muligt. Synes det har været fantastisk at have ham med og det tror jeg faktisk også han selv synes. Vi har både talt om at han kan tage imod barnet selv og han har lige pludselig holdninger til hvilken fødestilling der er bedst for mit bækken, helst ingen vedrop og epidural og sen afnavling ;)

Men det er jo også privat fødselsforberedelse (smertefrifoedsel.dk) og ved ikke hvor meget der er for mænd i det du går til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej piger :)

Tager i alene til fødselsforberedelse, eller tager i manden med?

Jeg vil super gerne have manden med, men da han starter på nyt arbejde i morgen, synes han ikke han kan tillade sig at bede om fri så hurtigt. Det kan jeg også sagtens forstå, men jeg vil bare rigtig gerne have ham med, da jeg føler det er noget vi begge vil få en masse ud af.

Det nager mig bare at han ikke synes det er så vigtigt, og helst bare vil slippe :(

Hvad gør i?

min mand tager kun med til det der handler om fødslen, i Kolding er det delt op i 4 gange og handler om noget forskelligt.. var af sted for første gang i sidste uge, og vil sige at det var godt mand ikke var med :) her snakket vi om familie dannelse og vi fortalte om hvordan vi havde med at være gravid og hvor langt vi var osv. næste gang skal vi snakke amning (her kan manden heller ikke få fri) men kunne høre på flere af de andre der var med at de heller ikke vil ha deres mænd med til dette. 3 gang handler om fødslen her kommer manden med dette er afsat 3 timer til :o hende der stod for vores fødselsforberedelse sagde til os at den 3 gang var faktisk den vigtigste for mændene at komme med til :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand var ikke med til fødselsforberedelsen - det var en enkelt forelæsning, vil jeg kalde det, på Aalborg sygehus - han skulle arbejde, så derfor var han forhindret, men jeg synes nu ikke han gik glip af det helt store, for meget af det vi fik at vide den aften, var noget vi selv kunne læse os til. Dog var der overraskende mange mænd med derinde og det var faktisk dem, der stillede alle spørgsmålene :blink

Jeg synes det skal være op til manden selv. Hvis han ikke skal med ind til fødslen, så er der måske heller ikke nogen grund til, at han deltager i forberedelsen - jeg synes bare ikke, det er noget han skal tvinges til...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres svar og input :)

Da jeg har en masse eksamener, og arbejde oveni, har vi valgt at tage alle 3 temaer i Kolding på én dag, for at det kan hænge sammen. Ammeundervisning ved jeg ikke om jeg tager til, men i så fald bliver det alene :)

Men ja han har nemlig en forestilling om at man sidder på gulvet og laver vejrtrækningsøvelser mm. og der er jo heller ingen af os der præcis ved hvad det går ud på. Men for mig er det vigtigt (som flere af jer nævnte) at have en der hører de ting jeg måske ikke hører, og som kan støtte mig under selve fødslen :) Specielt nu når det jo er ham der skal med til fødslen som den eneste.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm kan være jeg er gået glip af noget men har slet ikke fået tilbudt noget som helst om fødselsforberedelse.......kan være det er fordi jeg har været i tvivl om min fødsel ???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm kan være jeg er gået glip af noget men har slet ikke fået tilbudt noget som helst om fødselsforberedelse.......kan være det er fordi jeg har været i tvivl om min fødsel ???

Vil lige sige det er helt normalt ikke at blive tilbudt noget, jeg skulle selv undersøge det, min jm nævnte ingen ting om det. Det er forskelligt fra hospital til hospital hvor meget der udbydes. Jeg har selv betalt for privat fødselsforberedelse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil lige sige det er helt normalt ikke at blive tilbudt noget, jeg skulle selv undersøge det, min jm nævnte ingen ting om det. Det er forskelligt fra hospital til hospital hvor meget der udbydes. Jeg har selv betalt for privat fødselsforberedelse

Tak Mette kan være jeg skal prøve at undersøge det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På besøg:-) Hvidovre Hospital tilbyder to forelæsninger... Hurra... Hvis jeg tager ud til dem, så tager min mand helt givet med.

Jeg har så i privat regi booket en enkelt dag, der betegner sig "fødselsforberedelse for par", så der skal han bestemt også med. Jeg har selvfølgelig pænt spurgt, og har sendt ham link osv, så han kunne forholde sig til det - men jeg var ærligt talt blevet voldsomt overrasket, hvis han havde sagt nej... Havde han på den anden side meldt ud, at han syntes, at vi skulle tage et andet kursus fx, så havde det været helt fint.

Man får næppe noget positivt ud af at slæbe dem modvilligt afsted (og jeg kan måske godt forstå, at din mand bekymrer sig lidt i forhold til arbejde), men jeg ville også være blevet lidt trist/skuffet, hvis ikke min mand havde udvist (eller faket;-) interesse for at deltage...

Nu er vi så også i den lidt specielle situation, at min mand uheldigvis allerede har deltaget i to fødsler :( :(, så han har på den ene side næppe noget at bruge den fødselsforberedelse til, men han har på den anden side helt sikkert ikke skulle have noget af at lufte noget i den retning for mig :angry

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På Roskilde sygehus tilbydes man 3 gange fødselsforberedelse. Den første deltager manden i, men han er forhindret de to andre gange, desværre.

(null)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER