julie76

Blotter mig lige

4 indlæg i dette emne

Først, Er vi nogen herinde? <_<

Jeg har lige haft en dum aflevering, der giver anledning til at kigge lidt ind ad. Jeg er lidt på dupperne når jeg afleverer for det er ikke de mest imødekommende pædagoger der tager imod nede i vuggestuen. F.eks. er det ikke uvant at jeg flere gange skal sige god morgen før de reagerer og der er dage hvor jeg virkelig skal være tydelig i min tilstedeværelse for at få dem til at se Mikkel. De sidder gerne i sofaen og taler sammen.

I dag var der rimelig kontakt. vuggestuens pædagog sad der og to pædagoger fra børnehaven. Det er en lille integreret inst. Mikkel står henne ved døråbningen og smiler genert og jeg sætter mig ind på en stol. De to BH pædagoger indleder en samtale med mig om hvor meget Mikkel ligner nogen de kender og jeg spørger ind til om det også er i adfærd - for at have en dialog - hvilket fører til at den ene siger ja, han er også sådan en bulderbasse (ikke noget jeg opfatter negativt). Så kommer VSP og siger at sådan opfatter hun slet ikke Mikkel, og vi kommer ind på at han i en kort periode bed nogle af de andre børn, og at jeg op til flere gange er blevet mødt af nogen børnehavebørn der taler om at Mikkel bidder.

Vugge pæd. tager i mod Mikkel og skælder mig nærmest ud og siger at vi simpelthen ikke skal tale om ham når han er der, og det er da forfærdelige som "jeg skal være efter jer forældre, det kan I tale om når han ikke er det" -

Og så reagerer min mave ellers...

Jeg smiler og siger, ja det er da noget værre noget og så vinker jeg og går.

På vej hjem har jeg det simpelthen så dårligt. Hun gav mig så dårlig samvittighed som om jeg havde slået ham eller nægtet ham min kærlighed- blæser det fuldstændig ud af proportioner følelsesmæssigt.

Dels fordi hun har ret. Jeg er jo selv pædagog, har selv været i vuggestue og ved at det bare ikke er ok at tale om de små når de er der.

Men jeg er også selvretfærdig og irriteret over at hun ikke har fokus på hendes pædagogiske kollegaer og at de taler om MIT barn i mens han er til stede. Frustreret over der ikke er fokus på mange andre indsatsområder som måden de f.eks. skælder ud på dernede, inkl. vuggestuepæd. Frustreret over der ikke er et forum, hvor Mikkel ikke er tilstede hvor jeg kan blive informeret om omfanget af hans bideri. Frustreret over at lige IDAG havde hun overskud til at være ved aflevering og så skal jeg lige sættes på plads.

Ønsker jeg havde sagt til hende at hun havde ret, men måske skulle hun have fokus på at vi sammen fik en god aflevering og så ellers skælde Mikkels mor ud - mig - ved anden lejlighed, hvor Mikkel ikke sidder på hendes skød..

Og så tænker jeg... Hold da op en fremtid med institutioner vi går i møde herhjemme hvis jeg allerede nu er så pokkers sårbar i min forældrerolle og i min kontakt til pædagogerne... : ) Så skal vejen nok blive lang. : )

Er der nogen af jer der kender til lignende situationer?

Jeg har ligesom blottet mig her med mine følelser - ved jo godt at hun har ret i det hun siger, og derfor gør det ondt.

KH

Julie :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja jeg kender godt de situationer, men fra den anden side. Er også pædagog.

Tror det kan være MEGET svært at have den der voksen snak mellem pædagoger og forældre, uden børnene i nærheden, for de fleste børn løber jo ikke ligefrem væk lige når de bliver afleveret, og forældrene bliver ikke hængene. Og det er det samme når de bliver hentet. Så går jungle trummerne jo med det samme bilen køre ind på p-pladsen "... din mor er her" og så er barnet igen tilstede i forældre/pædagog snakken.

Min holdning til det er også at de korte snakke man har der i afleverings og afhentnings situationerne der er det ok at barnet høre at der bliver snakket om det.

Jeg syntes det er noget fuldstendigt andet hvis det er pædagogerne der gør det inde på stuen.

For hvis ikke man snakkede sammen når barnet var til stede i afhentning og aflevering situationen så ville man aldrig få snakket sammen.

Ellers så er det pædagogens ansvar at informere dig om at de syntes at i skal holde et møde uden barnet, så i kan snakke om barnets opførsel i vuggestuen.

Syntes at den pædagog du omtaler går over stregen, ved at skælde dig ud over noget der er hendes ansvar.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haarup. Du er bare en skat. :kram Det var virkelig det jeg havde brug for at høre. Jeg er helt enig med dig.

Du reddede min dag..

Og så var det jo heller ikke værre. : ) Men nok til at det lige kunne fylde i mig denne morgen åbenbart : )

Julie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes faktisk, at du sagtens kan tillade dig at tage den op, næste gang du møder personen der gav dig en "overhaling".

Sig bare: jeg har tænkt over.... jeg oplevede det som noget dårligt... eller hvad i nu siger, du kan nok mere pæd.sprog end mig.

Den behøver ikke flyde ud i sandet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER