Guest M's mor

Solcreme.

29 indlæg i dette emne

Hvilken solcreme bruger i til jeres børn.?

Kæresten blev sendt ud for at købe en med meget høj faktor. Han kom hjem med en fra Derma med faktor 30 og den var til børn. Men ved ikke helt om jeg tør bruge den, for jeg ville normalt selv bruge en faktor 30. Og så at nivea havde en faktor 50 men er der ikke parfume der i?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville helt klart hellere bruge Derma 30 end Nivea 50. Det er rigtigt, der er parfume i Nivea (med mindre de har lavet en ny udgave).

Vil mene 30 er nok, de siger jo 15 er nok til os voksne, hvis vi kun er i DK.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har brugt anglemark de sidste 2 år i faktor 30 med stor tilfredshed :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har købt faktor 30 til Albert, selvom han er meget lys i huden.

Kræftens bekæmpelse skriver noget om det nederst på denne side:

http://www.cancer.dk/skrunedforsolen/solbeskyttelse/solcreme/

Det er noget med at faktor 50 kun beskytter 2% mere end faktor 30.

Sørens osse så har faren ret ;) mor plejer ellers altid at have ret ;)

Men fint nok så behøver vi ikke styrte ud og købe en anden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville helt klart hellere bruge Derma 30 end Nivea 50. Det er rigtigt, der er parfume i Nivea (med mindre de har lavet en ny udgave).

Vil mene 30 er nok, de siger jo 15 er nok til os voksne, hvis vi kun er i DK.

Jeg ved hendes far ikke kan tåle nivea så han er altid forsøgskanin først for de har begge eksem.

Men er faktisk dårligt når det er til børn at de ikke laver uden parfume.

Så satser jeg på det er en høj nok faktor. Jeg bruger bare altid selv 30, så synes hun skulle have en højere, men man ved jo også at man skal passe på solen mellem 12 og15 så der vil vi jo være i skygge

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har brugt anglemark de sidste 2 år i faktor 30 med stor tilfredshed :)

Ej vidste slet ikke de havde lavet en. Og den er god? Kan være vi skal prøve den næste gang

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg købte en Änglemark sidste år og den var, efter min mening, alt for fedtet og svær at smøre ud. Men det er jo smag og behag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg købte en Änglemark sidste år og den var, efter min mening, alt for fedtet og svær at smøre ud. Men det er jo smag og behag :)

Nu er vi pga hendes eksem vant til fede cremer ;) men ja nogen kan alt godt være sådan.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg købte en Änglemark sidste år og den var, efter min mening, alt for fedtet og svær at smøre ud. Men det er jo smag og behag :)

Vores har været spray og synes den var dejlig og nem at arbejde med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores har været spray og synes den var dejlig og nem at arbejde med :)

Så skal den prøves næste gang. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De små skal jo ikke være i solen særlig meget så faktor 30 og en solhat er helt fint. Jeg har også købt Derma, syns det skal være svanemærket til de små (og store)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her tør jeg simpelthen ikke at købe Derma, da jeg for år tilbage købte en dagcreme fra derma eco. og den slog jeg voldsomt ud af!

- så vi må prøve en anden! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun har ikke reageret på den. Men nøj den er fed.

Ja de skal jo være i skygge og sol har men hvad med tøj

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her tør jeg simpelthen ikke at købe Derma, da jeg for år tilbage købte en dagcreme fra derma eco. og den slog jeg voldsomt ud af!

- så vi må prøve en anden! ;)

Jeg slår også ud ved brug af derma. Men har smurt Lasse i derma faktor 30 solcreme og han slog ikke ud. Men jeg har også sart hud og tåler ikke solen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg arbejder i daginstitution og der bruger vi en faktor 30, så tænker at det må være godkendt i forhold til at det er det som vi bruger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg arbejder i daginstitution og der bruger vi en faktor 30, så tænker at det må være godkendt i forhold til at det er det som vi bruger :)

Ja så kan det jo ikke ære forkert at bruge det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her tør jeg simpelthen ikke at købe Derma, da jeg for år tilbage købte en dagcreme fra derma eco. og den slog jeg voldsomt ud af!

- så vi må prøve en anden! ;)

Madison har desværre heller ikke kunne tåle den fra Derma. Hun er slået ud i ansigtet og det er kun der den har været brugt så vi var ikke i tvivl om det var den

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger La Roche Posay fra apoteket, faktor 50, det er den eneste Theo kan tåle. Hans hud er meget sart. Den bruger børnene og jeg, jeg er så sol hysterisk. Min mand bruger samme mærke faktor 15, han er solbrun hele året.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger La Roche Posay fra apoteket, faktor 50, det er den eneste Theo kan tåle. Hans hud er meget sart. Den bruger børnene og jeg, jeg er så sol hysterisk. Min mand bruger samme mærke faktor 15, han er solbrun hele året.

Er de ikke frygtelig dyre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er de ikke frygtelig dyre?

Jo men hvis det er hvad barnet kan tåle har man jo intet valg ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo men hvis det er hvad barnet kan tåle har man jo intet valg ;)

Det er rigtigt. Vi vil se om vi kan få en prøve på apoteket så vi ved om hun kan tåle det før vi køber det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg købte Derma i går. Vi er generelt glade for Derma, også til os voksne.

Jeg er godt nok noget overrasket over, at flere skriver, at I slår ud af Derma - hvordan kan det ske, når produkterne er astma- og allergimærket? :unsure I reagerer på noget som ikke er testet som et problemstof?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der findes en solcremegudie fra Rebecca Persson, hvir hun beskriver forskellige indholdsstoffer og har kigget mange efter i soemmene. Den er gratis!

Den findes her:

http://rebeccapersson.com/2012/04/solcremeguide-2012/

og direkte som pdf:

http://rebeccapersson.com/wp-content/uploads/2012/06/Solcremeguiden-2012-V2.pdf

Jeg koeber nok en fra Aubrey og en fra Badger, for dem kan jeg faa hernede via internetbutik. Saa maa vi se, hvilken en, der bliver vinderen hos os :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg købte Derma i går. Vi er generelt glade for Derma, også til os voksne.

Jeg er godt nok noget overrasket over, at flere skriver, at I slår ud af Derma - hvordan kan det ske, når produkterne er astma- og allergimærket? :unsure I reagerer på noget som ikke er testet som et problemstof?

Madison lider af slem børneeksem og det samme med hendes far og der skal ingenting til før de reagere på noget.

Faktisk den dyre creme som er nævnt tildligere som sælges på apoteket har hun reageret lidt på. Men der må jo være et eller andet stof der i som de ikke kan tåle

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER