AnnikaF

Smalltalk

533 indlæg i dette emne

Jeg er anden gangs fødende :-D, hvor mange af jer er første og anden gang.

Min mave allerede blevet tyk..... Eller jeg har fået en stor delle. Andre der også allerede kan se graviditeten?

Jeg er førstegangsfødende med en kæmpe mave og ventebukser allerede! :D (Hvorfor kan jeg ikke lave linieskift!?! enter-knappen virker ikke her på babyklar. Sært!) Annika se så at komme i bedring med din fod og for Karolines vedkommende må det der blødning godt snart stoppe :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så skriver jeg fra ipad'en. Den kan da lave linieskift, selvom det selvfølgelig bliver uden smilies. Men jeg er nu vældigt glad!

I går var vi nemlig ved lægen og fik lavet diverse tests - og jeg var meget fin!

Hun mente godt nok, at jeg skulle stoppe med at spise for to eftersom jeg har taget 6 kg på :S. Det mærkelige er bare at jeg slet ikke spiser mere end jeg plejer, faktisk tvært i mod, for jeg kan ikke spise for meget sukker eller fedt pga. kvalme og opkast. Og jeg har i øvrigt altid levet sundt, hvilket jeg bare holder endnu mere i hævd af hensyn til baby. Og jeg træner på livet løs!

Men jeg vidste jo godt, at jeg var/er blevet en tyksak. Det hele sidder heldigvis på min store runde mavse. Og en del af det skyldes forstoppelse (ja undskyld for den detaljerede beskrivelse) og den anden del vurdere hun til at være grundet hormoner. Jamen hurra for det!

Og så mærkede hun på min livmoder - den er blevet stor, svarende til 8. uge. Og jeg var kun 7+2.

Så alt i alt lader vi til at have det godt og min mand var meget stolt bagefter. Det gik op for ham at han havde lavet et rigtig pletskud, når den nu ikke sidder uden for livmoderen. Hihi

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Huha! Kender følelsen, jeg har ligget i sengen de sidste par dage, kan simpelthen ingenting pga. kvalmen. Og da jeg i går var på skadestuen med min fod (som er forstuvet og nu bundet ind og skal aflastes med krykker) fik jeg skæld ud af sygeplejersken over at jeg spise for lidt. Så min kæreste har kørt mig til Jylland hvor mine forældre passer min fod og prøver på at tvangsfodre mig.

Nå det var en omvej - det korte af det lange er at sygeplejersken mente det bedste man kunne gøre var aldrig at have en tom mave, så prøv om du kan småspise lidt hele dagen? Nu ved jeg ikke lige hvad du arbejder med, men lidt kiks, frugt og nødder på skrivebordet skulle være et hit.

God dag - og fedt der kun er en måneds tid til du er ovre de værste uger :)

ih, gid det var mig som skulle forkæles hos mine forældre. Jeg kan slet ikke klare lugten hjemme i vores hus, så det er lidt svært det hele.

Jeg ved godt som du siger med at spise hele tiden, det kan jeg ikke da jeg er pædagog så har ikk mulighed for det :-( men tager de pauser jeg kan snige mig til ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så skriver jeg fra ipad'en. Den kan da lave linieskift, selvom det selvfølgelig bliver uden smilies. Men jeg er nu vældigt glad!

I går var vi nemlig ved lægen og fik lavet diverse tests - og jeg var meget fin!

Hun mente godt nok, at jeg skulle stoppe med at spise for to eftersom jeg har taget 6 kg på :S. Det mærkelige er bare at jeg slet ikke spiser mere end jeg plejer, faktisk tvært i mod, for jeg kan ikke spise for meget sukker eller fedt pga. kvalme og opkast. Og jeg har i øvrigt altid levet sundt, hvilket jeg bare holder endnu mere i hævd af hensyn til baby. Og jeg træner på livet løs!

Men jeg vidste jo godt, at jeg var/er blevet en tyksak. Det hele sidder heldigvis på min store runde mavse. Og en del af det skyldes forstoppelse (ja undskyld for den detaljerede beskrivelse) og den anden del vurdere hun til at være grundet hormoner. Jamen hurra for det!

Og så mærkede hun på min livmoder - den er blevet stor, svarende til 8. uge. Og jeg var kun 7+2.

Så alt i alt lader vi til at have det godt og min mand var meget stolt bagefter. Det gik op for ham at han havde lavet et rigtig pletskud, når den nu ikke sidder uden for livmoderen. Hihi

Jeg tænker lidt om din livmoder kan være så stor fordi der gemmer sig 2 bebser derinde? Har I fået tjekket det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker lidt om din livmoder kan være så stor fordi der gemmer sig 2 bebser derinde? Har I fået tjekket det?

Uha ja.. Det kunne være kønt i vores 2 værelseslejlighed :D

Men selvfølgelig er det dobbelt lykke.

Vi skal til Nakkefoldsscanning den 30. maj, så til den tid finder vi nok ud af det :) Med mindre jeg får en 3D-4D scanning i fødselsdagsgave den 24. Men det er jo alligevel ikke mange dage før- så jeg tror bare, vi venter.

Min "mavefornemmelse" siger nu at der bare er en enkelt derinde..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for krydsede fingre :) hehe ja, men kan bare ikke finde ud af om den er graviditetsrelateret. Men indtil jeg får andet af vide så er jeg altså gravid! Basta :)

Jeg fik taget en blodprøve i går, og skal have taget en igen i morgen. For svar på torsdag om tallet er steget som det skal.

Venter spændt på at høre efter dit besøg hos læge - er alt som det skal være?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ih, gid det var mig som skulle forkæles hos mine forældre. Jeg kan slet ikke klare lugten hjemme i vores hus, så det er lidt svært det hele.

Jeg ved godt som du siger med at spise hele tiden, det kan jeg ikke da jeg er pædagog så har ikk mulighed for det :-( men tager de pauser jeg kan snige mig til ;-)

Jeg nyder det også, selvom jeg nu mest ligger i sengen og pylrer. Håber det hurtigt bliver bedre, for jeg er egentlig midt i at skrive en stor eksamensopgave som skal laves i grupper og afleveres den 30. maj. Så har ret dårlig samvittighed overfor gruppen, men på tirsdag efter scanning fortæller jeg dem den glædelige nyhed og så håber jeg på forståelse i forhold til at jeg laver noget på skæve tidspunkter.

Næ som pædagog er der ikke meget mulighed for det, så må du tage ungerne med på legepladsen hele tiden (hvis det da er børn du har med at gøre), her er frisk luft i hvert fald et hit :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha ja.. Det kunne være kønt i vores 2 værelseslejlighed :D

Men selvfølgelig er det dobbelt lykke.

Vi skal til Nakkefoldsscanning den 30. maj, så til den tid finder vi nok ud af det :) Med mindre jeg får en 3D-4D scanning i fødselsdagsgave den 24. Men det er jo alligevel ikke mange dage før- så jeg tror bare, vi venter.

Min "mavefornemmelse" siger nu at der bare er en enkelt derinde..

Dejligt med et godt læge besøg :) Og spændende om du måske venter tvillinger, kunne da være ret hyggeligt. Vi får svar på tirsdag, hold op jeg er spændt. Vi har da heldigvis et ret stort kommende børneværelse, så vi finder nok ud af det hvis det er :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har hverken blødt eller haft ondt siden tirsdag morgen (lav selv juble-smiley :) )

Mit tal mandag lå på 444 og onsdag på 950. Så det var fordoblet som det skulle! :) hun vil gerne have at vi gør det samme næste uge med blodprøve mandag og onsdag. Jeg skifter lidt mellem at være taknemmelig over hun tager det "seriøst" og bange for der er noget hun ikke fortæller mig.

Men jeg har en god følelse i kroppen, er træt, småkvalm og mega oppustet hen ad eftermiddagen :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har hverken blødt eller haft ondt siden tirsdag morgen (lav selv juble-smiley :) )

Mit tal mandag lå på 444 og onsdag på 950. Så det var fordoblet som det skulle! :) hun vil gerne have at vi gør det samme næste uge med blodprøve mandag og onsdag. Jeg skifter lidt mellem at være taknemmelig over hun tager det "seriøst" og bange for der er noget hun ikke fortæller mig.

Men jeg har en god følelse i kroppen, er træt, småkvalm og mega oppustet hen ad eftermiddagen :D

Hvor er det bare godt! Tillykke :) Og dejligt din læge sørger for du ikke skal bekymre dig, så lad du være med det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det bare godt! Tillykke :) Og dejligt din læge sørger for du ikke skal bekymre dig, så lad du være med det ;)

Tak :) men når man så bløder lidt (som i minimalt) her til aften igen, så kan man sgu ikke lade være.

Hvis den lille fis skal give mig bekymringer fra nu og resten af livet, så bliver jeg satme gråhåret før tid :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja vi satser på der ingenting er sket, og som Martin siger, det er jo ikke sådan at der er en stor mave som stikker ud og jeg faldt ned på. Så den/de putter sig nok fint inde bag min delle ;)

Æv med kvalme og metalsmag, det lyder absolut ikke rart.

Er der nogen der ved om det er okay at tage panodiler? Er egentlig ikke meget for det, men det gør godt nok ondt lige nu og jeg skal aflevere eksamensopgave i morgen som jeg helst lige skal finde energi til at rende over en sidste gang inden.

Jeg har læst at ibuprofen i fx ipren ikke anbefales gravide, men at paracetamol er ok. Det skulle der være i panodil. Man skal dog tage dem i begrænsede mængder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har læst at ibuprofen i fx ipren ikke anbefales gravide, men at paracetamol er ok. Det skulle der være i panodil. Man skal dog tage dem i begrænsede mængder.

Jeg havde fat i lægevagten i går (blødning igen igen) og hun sagde jeg gerne måtte tage panodiler for smerter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde fat i lægevagten i går (blødning igen igen) og hun sagde jeg gerne måtte tage panodiler for smerter.

Jeg snakkede med en læge på skadestuen og han sagde man godt kunne tage Panodil, men han ville stærkt fraråde det da man ikke helt ved om der kan ske noget fordi der jo ikke er nogen gravide (eller læger for den sags skyld) der vil ligge baby til test af det ;)

Og hvor er det bare træls det blødning bliver ved. Håber det snart bliver bedre. Har lægen overvejet at scanne dig?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg snakkede med en læge på skadestuen og han sagde man godt kunne tage Panodil, men han ville stærkt fraråde det da man ikke helt ved om der kan ske noget fordi der jo ikke er nogen gravide (eller læger for den sags skyld) der vil ligge baby til test af det ;)

Og hvor er det bare træls det blødning bliver ved. Håber det snart bliver bedre. Har lægen overvejet at scanne dig?

Måske det bare var lægevagten der sagde sådan fordi jeg, ifølge hende, var ved at abortere.

Jeg tror dog baby er der endnu, så jeg tog heller ingen panodil ;)

Jeg skal have taget blodprøve ved min læge igen i morgen, og så har jeg tænkt mig lige at snakke med hende. Men uanset hvad så siger min fornemmelse at alt er fint. Jeg har ikke blødt siden det småtteri fredag aften. Til gengæld er jeg ramt af kvalme, halsbrand, konstant sult og træthed. Har endda haft brug for en lur under havearbejdet i dag :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes lige jeg vil dele stjernetegnet Skytten, med jer, hvis der skulle være nogen, som interesserer sig lidt for det.

Stjernetegnet skytten gælder for personer født mellem den 23. november og 21. december.

Jeg har fundet det på denne side: http://livsguiden.dk...rnetegn/skytte/

Personer født i Skyttens tegn, er ærlige uden omsvøb og frihedselskende – ærlighed er en udpræget egenskab, for dem. De er selvsikre, rastløse og vidtskuende. De har brug for, at opleve en stadig udvikling på både det indre og det ydre plan. De fleste skytter holder af dyr. Hunde og katte, heste og hvad som helst. Skytten vil frelse verden med sine, egne, indsigter. Skytten har i bund og grund, et frelserkompleks. Det, de vil frelse menneskeheden fra, er det de selv frygter, nemlig hverdagens rutiner og vanemæssige adfærdsmønstre.

Skytten vil se sig selv som pioner. Men han er som regel pioner på åndelige områder, snarere end på materielle. Han vil helst tale om ting af filosofisk art, og oplyse andre om livets mening. Denne mening syntes dog altid at være temmelig fremmedartet.

De er ofte noget uøkonomiske og store i slaget når de bruger penge. De regner med, at der nok kommer nogle penge ind, på en eller anden måde. Skytten kan være den mest gavmilde af alle sjæle, både materielt og emotionelt. Men ikke på kommando.

Spontant kan Skytten overraske dig med en eller anden spændende plan eller et spændende projekt, som regel en rejse et eller andet sted hen, “præcis” når du har mest brug for det. Skyttens intuition er særdeles god på den måde.

Selv om Skyttens store kærlighed handler om åbne muligheder, finders der masser af Skytter, som er helt villige og i stand til at engagere sig i parforhold. Men han bryder sig ikke om at være buret inde, hverken psykologisk eller seksuelt. Skytten har behov for at kunne svæve af sted i sin forestillingsverden og sin fantasi, hvis det er det, han har lyst til.

Deres manglende sans for detaljer opvejes af deres fornemmelse for helheden. De trives som lærere, forelæsere, filosoffer, præster eller idrætsudøvere, eftersom de ikke blot er på hjemmebane, når det gælder det åndelige og idemæssige, men også ved udvikling i den materielle verden.

Skytten har ikke kun behov for at være bevægelig i ånden, men på alle områder.

Skytte: Den lyse side

Skytten er et optimistisk, udadvendt og smidigt tegn, som søger at handle spontant med livet i deres ihærdige søgen efter en mening med det. Skytter har også behov for en stor portion frihed – en frihed, som de modsat også er villige til at give andre.

Skytter har en fordomsfri og intellektuel nysgerrighed som bevirker, at de er villige til at lære om andre mennesker i et forsøg på at forstå dem, og er til gengæld tillidsfulde og åbne over for dem. Skytter siger præcis det de mener med en rystende åbenhjertelighed.

Skytte: Den dunkle side

Skytternes fejl er taktløshed, praleri og mundtænkning, som kan grænse til det fornærmende over for andre. Skytter har ligeledes en tendens til at moralisere og *prædike* for andre, hvad de bør gøre – naturligvis uden at de selv behøver følge de samme regler.

Et af Skytternes store problemer ligger i venskaber. De har utrolig let ved at være fuldstændig tro mod to mennesker samtidig. En Skytte der keder sig, er en fare for sig selv og andre. Efter deres mening, er der kun noget ved noget, så længe det er stimulerende, hvilket kan bevirke at de brænder deres lys i begge ender.

Skytte: Kærlighed

Skytter er meget selskabelige, men der er altid tid til ét vigtigt og kærligt forhold. De er varme og ømme, selv om deres sorgløse kærlighed kan synes for overfladisk for nogle af de mere lidenskabelige tegn, som foretrækker stabilitet. Uafhængighed er af vital betydning for Skytter, og de vil hurtigt føle sig fanget i et kvælende forhold.

Nogle af dem overlader deres partner til sig selv, mens de går op i deres egne interesser. De har ofte meget varme følelser og en vidunderlig livslyst og har tit mange interesser. De er naturlige optimister og vil hurtigt komme sig efter et nederlag.

Skytte: Erotik

Tegn med mindre udholdenhed bør advares om, at varmer de en Skytte op, kan resultatet blive en brand, som varer i timer. Faktisk kan Skytterne have en så glubende sexappetit, at man har foreslået, at de bør gøre det til en rutine at give deres partnere et eller andet pirringsmiddel, som ginseng eller E-vitaminer, hvis de skal holde trit med dem!

Skytterne ville sikkert gøre det, hvis de kendte ordet rutine! I hvert fald er det med så uberegnelig en sexdrift sikkert, at der følger en periode med afholdenhed, for at komme til kræfter. Skytterne er af natur kurmagere, som hader at være bundet af rutine for længe. De er impulsive og svælger med glæde i spontane, opflammede forhold.

Selvom de sædvanligvis er utålmodige, ofrer Skytterne sammen med deres partner tid på fælles udforskning både på det intellektuelle og det fysiske plan som en del af processen med at vække det seksuelle behov. Men Skytterne vil dog ikke under nogen omstændigheder tolerere kedsomhed – især ikke i sengen.

Skyttetypen:

Et langt, ovalt ansigt med en høj bred pande er karakteristisk for Skytterne. De årvågne, venlige øjne er mandelformede, og munden er stor og smilende. Skyttens udseende synes at gennemstrømmes af livslyst, og der er altid noget omkring dette tegn, som er stort og støjende.

Hvis det ikke er deres fysiske skikkelse eller grove vitser, så kan det sagtens være munden, for Skytten er kendt for konstant at træde i spinaten. Men deres øjne har ikke skyggen af ondskabsfuldhed.

Skytte: Ædelsten

Safir – Denne sten siges at give et godt helbred, styrke og beskyttelse mod onde tanker.

Skytte: Helbred

Skader og sygdomme i hofter og lår, leversygdomme, iskias, lammelser i arme og ben.

Traditionelt er Skytter kendt for deres energi og kærlighed til sport. Men de kan også være dovne og forvente, at deres medfødte fine fysik kan klare deres overdrivelser med hensyn til ufornuftig kost. Skytter tager ikke venligt mod råd om deres helbredsvaner.

I den henseende er de deres egen værste fjende. For selv om de tager let på personlige bekymringer og lidelser, findes der ofte en skjult ængstelse for deres helbred og en hemmelig frygt for at deres held måske en dag slipper op.

For ligesom at udfordre skæbnen dulmer Skytter undertiden denne mentale pine med nogle heftige spise- og drikkeorgier. Hvis det udvikler sig til en vane, kan de områder af deres anatomi, der er mest sårbare – lever, hofte og lår – tage skade.

Berømte Skytter:

Baruch Spinoza 04/12-1632 Jacques Chirac 29/11-1932

Ludwig van Beethoven 16/12-1770 Jimi Hendrix 27/11-1942

Walt Disney 05/12-1901 Steven Spielberg 18/12-1946

Willy Brandt 18/12-1913 Uri Geller 20/12-1946

Jarl Friis-Mikkelsen 01/12-1951 Christina Onassis 11/12-1950

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan har I andre det?

Jeg er 8+1 nu og har været totalt dårlig i dag. Kvalme hele dagen og ondt i maven. Har simpelthen måtte blive hjemme. Øv..

Føler mig lidt ynkelig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 9+0 og har det simpelthen elendigt, men jeg tager det med og elsker allerede min lille baby, så kvalmen må jeg tage som noget positivt :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 7+0 og er begyndt at kaste op nu også og har det simpelthen så dårligt. I dag fortalte jeg det til min projektgruppe fra studiet, for vi har daglige gruppemøder på 8-10 timer de næste fem uger frem til aflevering, og jeg ligger i sengen det meste af dagen og kan lave noget 1-2 timer, så overvejede at melde mig syg så var nødt til lige at vende situationen med dem. Men de er bare verdens sødeste piger og vil hellere have at jeg laver noget en time dagligt hjemmefra end at jeg melder mig ud af gruppen, så det er bare skønt. Men hold da op jeg glæder mig til jeg er ovre de 12-15 uger og kvalmen forhåbentlig forsvinder.

Noget helt andet er - i morgen skal jeg scannes! Åh hvor vi glæder os :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

To små tvillingebabyer gemmer der sig inde i min mave, og de har det så godt og lå og blinkede til os og så søde og ret alien agtige ud :) Hold da op det er vildt og vindt skønt! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

To små tvillingebabyer gemmer der sig inde i min mave, og de har det så godt og lå og blinkede til os og så søde og ret alien agtige ud :) Hold da op det er vildt og vindt skønt! :)

Eeej hvor vildt! Dobbelt-tilLYKKE! Hvor er det stort!

Nåååårh tvillinger! Ih hvor bliver det cute <3

I øvrigt er det godt at høre, jeg ikke er ene om at have det dårligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eeej hvor vildt! Dobbelt-tilLYKKE! Hvor er det stort!

Nåååårh tvillinger! Ih hvor bliver det cute <3

I øvrigt er det godt at høre, jeg ikke er ene om at have det dårligt.

Tak ja det er helt vildt skønt og det bliver så sødt og dejligt :)

Og nej du er bestemt ikke ene om at have det dårligt. Men lægen synes ikke det var så underligt når nu der er to babyer og dermed også dobbelt op på hormoner.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

To små tvillingebabyer gemmer der sig inde i min mave, og de har det så godt og lå og blinkede til os og så søde og ret alien agtige ud :) Hold da op det er vildt og vindt skønt! :)

Hvor er det bare dejligt for jer :) stort tillykke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg ikke så langt som i andre (5+3), men jeg har det ok. Jeg er forstoppet nogle dage og småtræt. Kvalmen kan jeg mærke er begyndt at komme snigende, men jeg kan sagtens holde den væk med mad og en Mariekiks i ny og næ :D

Men hvordan havde i andre det da i var 5+x? For oven i min utryghed fra de sidste par dage kan jeg mærke at jeg har behov for mere end træthed og ømme bryster :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg lider også af kvalme, og det er konstant!! Er nu 8+1 og det startede omkring 6+0. Er igang med en mulighedserklæring med chef og læge, for jeg kan simpelthen ikke lægge 37 effektive timer på arbejdet i øjeblikket. Har nogen af jer andre overvejet det?

Ps. Annika, stort tillykke med tvillingerne :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER