Fister

Mad og tøj

4 indlæg i dette emne

Hej September-mødre

Jeg håber, det går godt med jer:) Her går det skønt - jeg bliver mere og mere forelsket i min lille tyttebøvs.

I øjeblikket er jeg lidt i tvivl om:

- Mad. Hvor meget og hvor tit? Vil I dele jeres erfaringer og måske overblik over måltider på en dag? Hvis I har fundet et eller andet, som baby er HELT vild med, er opskrifter også meget velkomne.

- Tøj. Åh, jeg synes det er svært her i foråret. Theodor virker hverken som et decideret koldt eller varmt barn, men lige i øjeblikket bliver han hurtigere varm - og på den anden side, vil jeg bare heller ikke have han får træk eller bliver kold, bare fordi JEG har forårskuller og smider jakken.

Skal de f.eks. stadig have elefanthue på, eller er det snart tid til en solkasket?

Ekstra strømper?

Overtøj?

Hvad gør I?

Fortæl også gerne lidt om, hvordan det går med jeres guldklumper. Theodor klapper hele tiden og siger rigtige lyde (OG vilde lyde), han farer rundt på gulvet, men jeg synes ikke det ser kravle-agtigt ud. Han elsker bolde og sparker meget. Har tre tænder nu, og virker meget nysgerrig på mad og alt andet der kan komme i munden. Han er lykkeligheden selv om morgenen, og virker meget tryg ved fremmede. Han sidder selv, men sætter sig ikke op.

Her er han:)

post-4469-0-41906400-1366266093_thumb.jp

Godt forår til jer:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hola :)

Charlie spise således:

Morgenmad, ca. kl. 7.30-8, Grød bestående af lidt majsmel og havregryn toppet med æblemos. Vi er ved at introducere havregrød, så det stille og roligt kun bliver en grød af havregrød.

Så sover han.

Næste måltid består gerne af en skive bondebrød med noget smørbart pålæg, smøreost, leverpostej, torkerogn enten rørt sammen med creme fraiche eller avokado, humus ell. lign. og så spiser han også gerne en halv banan.

Næste måltid, lidt det samme som det foregående. Her får han dog mælk til og måske lidt gnave frugt.

Næste måltid er gerne sammen med vores aftensmad og der spiser han lidt forskelligt, lidt grov pasta, kartoffel, rød peber, avokado, broccoli, kyllingedeller, æg, tundeller, eller andet kød vi får.

Sidste måltid er en flaske til natten.

Så altså fem måltid kan vi presse ind her. Når han engang kun sover én gang i løbet af dagen, jamen så bliver der sikkert plads til et 6. måltid.

Det der med tøj, ja der er jeg dælme os' i tvivl :) Men Charlie har altid en tynd hue på når vi skal ud og en trøje af en eller anden slags. Vi har også købt hans første sådan rigtige sko :D Det er cirka sådan vi gør... Men solhatten skal nok snart frem - plus solcremen skal faktisk i brug allerede nu!

Charlie er en glad dreng der er meget opmærksom, han vil gerne have fingrene i ALT! Han er så småt ud af hans seperationsperiode, hvilket er skønt! Han er i den grad begyndt at hive sig op af mange ting. Han sidder selv, gør i den grad antrit til at skulle begynde og kravle. Han har 5 tænder der stritter flot og tre mere som er brudt igennem, men som ikke helt er kommet så meget op endnu. Han snakker rigtig meget og er begyndt at blive lidt genert overfor fremmed, det er så hyggeligt når han putter sig ind til mig :) Men når han så har vænnet sig til de fremmede, efter ca. 1 min. jamen så giver han den gas på charmefronten ;) Han kan komme fra siddende ned til liggende på maven, dog har jeg ikke selv set det endnu. Men ofte når jeg har sat ham på numsen for at lege og jeg lige skal på toilettet, jamen så ligger han på maven og leger.. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også der er vildt svært med den mad. Og specilet hvor meget mme hun skal have ved siden af. Også fordi hun jp stadig vokser med ca 1 kg om måneden og SP'en sagde at fra 4 mdr vokser de ikke så stærkt mere (mht tøj bla), men ikke her, vi fortsætter bare turboen :D så nu er hun på ca 9,5 kg :o

Men hun får flg:

ca kl 06.00 100ml mme

7.30/8.00 havregrød med kanel og vand

Lur

10.00/11.00 100 ml mme

ca.12.30 grønsags mos og vand

Lur

ca. kl. 15.00 100 ml mme

Lur

ca. kl. 17.30 grønsags mos med kød/fisk og vand

kl 18.45 ca 200 ml mme og puttes til natten

ml. 2.00 & 4.00 100 ml. mme DOG har hun ikke fået den de 2 sidste nætter :yay

Hun sover ml. 30 og 60 min og ca 2.5 time sammenlagt om dagen. Lur nr 2 er det lidt forskelligt om hun tager før el efter frokost mosen.

Jeg er begyndt at give hende finger mad og hele kogte grøntsager til mellem måltiderne sammen med flasken. Hun fik ostehaps forleden som hun så også fik galt i halsen og jeg måtte have bunde i vejret på hende :boo Hun fik grønne bønner igår og DET var et hit. Men generelt spiser hun alt hvad hun bliver tilbudt. Og hvis hun ikke er vild med det spiser hun bare kun så hun lige er mæt. Men farvoritten er kartoffel med gulerod eller broccoli :)

Jeg var til åbenthus på kulturhuset i sidste uge og fik lige snakket med en SP om det der mad. Hun synes det lød helt forsvarligt det hun får. Hun sagde at det vi skulle skære ned var på mængden af mme. Det gjorde vi så og derfor er hun på de 100 ml.

Jeg har bagt de her fuldkorns Muffins som hun får lidt af som lidt dessert

http://madmamadk.blogspot.dk/2013/04/fuldkornsmuffins-med-sde-kartofler.html

åhh ja det tøj der.. Jeg har ekstra med, så jeg er sikker på hun ikke fryser, når jeg går med hende. Vi har købt sommerdynen til voksien for hun var over kogt i vinter dynen. Og eftersom hun absolute IKKE vil have dyne på om natten, synes jeg ikke det var en mulighed i barnevognen. Og på de varme dage (15 grader) har den også næsten været for varm, selvom hun ikke har 'overtøj' på . Vi var i Zoo i forleden og der sad hun i klapvognen i voksi'en, men kun over benene og en åben trøje over en langærmet body. uden hue og vanter. Jeg tjekkede hende nok hver 5. min om hun var kold med nej. Og igår var jeg ude og gå en tur med hende ved 4-5 tiden og der var huen også for varm (en tynd uld-bomulds blandnig) kan ikke rigtig finde ud af om jeg skal købe en tynd i bomuld.

Hov en lille side bemærkning til maden. Efter Leah får mad 3 gange om dagen skider hun 3-6 gange om dagen :wacko og flere gange har hun presteret at levere 3 gange på 1 time :klap møg barn! det sætter lige ble forbruget gevaldigt i vejret..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun er stadig den gladeste lille guldklump. Og hun smelter mit hjerte mere og mere for hverdag der går :kuller Hun pludre og 'snakker' på livet løs og laver pruttelyde.Hun sider slev og falder sjælendt. Hun kan dog ikke selv rejse op endnu. Hun kan komme frem af på numsen og har meget lange arme :P

På maven kan hun kun komme baglæns og rundt om sig selv. Men når hun har støtte, fx væggen, til fødderne er hun efterhånden oppe på alle fire. Så det er spænende hvor længe der går før hun finder ud af hun kan komme frem ;)

Vi har snakket om at sænke bunden i hende seng for hun er begyndt at vende sig om på maven og bruger sengen til hjælp, så lige pluslige står hun jo op..

Det bedste legetøj er alt det som ikke er legetøj. Flakser, piskeris, dørslag, mors ur etc. Så, så længe det ikke er til fare for hende får hun det at underholde sig med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER