Pinar

Voksi - uundværlig?

16 indlæg i dette emne

Jeg håber, I kloge piger kan hjælpe lidt med et tvivlsspørgsmål angående voksi-posen. Skal den anskaffes eller ej?

Vi har bestilt en Bugaboo Cameleon, som jo er en lille kombi-vogn - derudover har vi arvet en Brio Sense, som er halvandet år gammel og i fin stand. Brioen skal egentlig bare stå i haven, men måske trille lidt i nærområdet, når Bugabooen bliver for lille.

Skal vi anskaffe os en Voksi til Brioen eller er det helt unødvendigt? For den kan jo ikke bruges i Bagaboo'en. MEN er den så fantastisk, at vi også vil få glæde af den på ferier og ture til familien i det jyske?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har ikke en voksi, og synes ikke vi har manglet en.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ingen voksi og vi klarer os fint uden - jeg har heller aldrig følt vi har manglet den

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været sindsyngt glad for vores voksi. Synes ikke det ville være helt optimalt at putte hende i en flyverdragt og dyne - jeg ville 100 x hellere selv sove i en lækker sovepose end flyverdragt og dyne ;) (intet ondt om dem, der gør det anderledes :) )

Men om det er lige en voksi, eller om det er en duni-duo, drømmepose eller et andet mærke, synes jeg ikke er SÅ vigtigt. Jeg ville bare ikke undvære en sovepose af en eller anden slags :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh, det er svært - tak for tankerne....

Min veninde har en kørepose fra Katvig i lilla, jeg må købe - ved ikke til hvilken pris. Men skulle i så fald farve den, da jeg venter en dreng...

Tænke tænke...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været mega glad for vores voksi. Jeg synes det er virkelig rart at have den i barnevognen, og da vi var hjemme ved min mor og E skulle sove, blev hun pakket i den og lagt i klapvognen (da min mors barnevogn var blevet våd) og så sov hun bare der ligesom i en barnevogn :)

Vi bor på anden sal og skal i kælderen til barnevognen og så kan voksien (med pladen i), bruges som en lift og jeg kan bærer hende ned i den, så jeg har den anden arm fri til alt muligt andet, i stedet for at jeg skal gå med hende i armene. Plus hun kan blive lagt ud på altanen og hvis jeg skal noget inden hun vågner, så kan jeg bare tage hende op i voksien bære hende ned og ind i den anden vogn uden at hun vågner. Hvis jeg ikke havde haft voksien, så ville jeg skulle tage hende helt op og bøvle mere med hende og så ville hun sikkert vågne.

Så for os er den uundværlig :)

Jeg tror heller ikke at det er så vigtigt om det er voksi, slee bee, drømmeposen osv, men jeg kunne i hvert fald ikke undvære vores.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været sindsyngt glad for vores voksi. Synes ikke det ville være helt optimalt at putte hende i en flyverdragt og dyne - jeg ville 100 x hellere selv sove i en lækker sovepose end flyverdragt og dyne ;) (intet ondt om dem, der gør det anderledes :) )

Men om det er lige en voksi, eller om det er en duni-duo, drømmepose eller et andet mærke, synes jeg ikke er SÅ vigtigt. Jeg ville bare ikke undvære en sovepose af en eller anden slags :)

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil hvertfald ikke undværre vores DuniDuo! Jeg synes det er SÅ skønt at Theo ikke skal have en masse tøj på når han skal ud og sove. Det er bare lige hue og vanter :) Og så er det rart at den også fungerer som lift.

Vi bruger den også når vi er på besøg rundt omkring. Så ligger Theo på den - og kan også tage en lur der. Den er dejlig velkendt og tryg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ingen Voksi, vi er super glade for liften og ville ikke undværre den. Og når han er ude af liften, bliver det bare barnevognen.

Jeg tror på at der ikke er noget der er bedre end andet, men at det er en smagssag. Jeg har altid været vant til bare at putte børnene i barnevogn (i vuggestue og mine søstres børn), så jeg synes det er mest naturligt for mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også kun en kombi og hun har ligget der i sin duni duo..vi har også en lift og synes begge dele er meget rare at have :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg brugte min søsters voksi i starten (da vores SKAL have nyt betræk - købt brugt), lift i sommers, da voksien var alt for varm og nu bruger vi bare dyne... Voksien er lækker, og jeg ville egentligt godt bruge vores, men da vi har en klapvogn med 5punkts-sele overvejer jeg stadig med mig selv om jeg skal klippe de huller, plus jeg ikke liiiiige har fået syet betrækket endnu :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg Er stor fan af voksi/eller andet lign. Det er så let lige at putte vanter og hue på, pakke voksien dejlig varm rundt om min lille knægt, i barnevognen.. Jamen altså.. jeg har for længst anbefalet den til min søster, når hun engang skal igang med børn.. Jeg synes det er en fantastisk opfindelse. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville heller ikke undvære vores voksi. Det er så skønt, at man ikke behøver en masse overtøj og så holder ulden Johannes varm, men uden at han sveder og bliver fugtigt :) Vi skifter over til sommerdynen nu her, er så lidt spændt på om det bliver lige så godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Babysam har lige haft dem til 1200 kr. Måske det tilbud stadig er aktuelt? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte vores voksi brugt til 350 kr (+ et næsten helt nyt betræk til 75 kr) og så fik vi bare dynen renset. Vi er super glade for den! Lise elsker at putte i den, hun kan ikke sparke dynen af (hvilket hun har en tendens til), hun bliver holdt dejlig varm og hun skal ikke have alt muligt overtøj på. Det er bare hue på (og hvis meget koldt så vanter) og så ned i barnevognen og lukke voksiposen omkring hende - voila!

Når det så er sagt kunne vi nok godt have undværet den, men den HAR altså været virkelig dejlig at have og det ville have været mere besværligt uden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi har også købt en bugaboo, og vi har købt en voksi mini pose til. Den er jeg helt sikker på at vi bliver glade for! Minien kan jo bruges i lang tid, også som kørepose når du skifter barnevognsdelen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER