Pseudo mamma

Calmette-studiet.

6 indlæg i dette emne

Hej alle i skønne kvinder og de store mavser ;)

Nå lige til sagen, vi har idag modtaget brev, om vi vil deltage i videnskabelig undersøgelse, eller rettere om vores kommende søn vil.

Det drejer sig om at 4300 børn som føde på Kolding, Hvidovre eller Riget bliver tilbudt at deltage, og halvdelen af børnenes skal vaccines med Calmette- vaccinen..

Den er mod tuberkolose, men internationale undersøgelser tyder på at den beskytter børn mod asrma, allergi, eksem, samt børne infektioner som forkølelse, lungebetændelse og diarré..

Ja vi står jo så, og skal tage stilling til om vi vil deltage, vi kan ikke få oplyst om vores søn er blandt dem som skal vaccines eller om han er blandt den gruppe som ikke skal.. 50/50..

Jeg tænkte jeg ville lægge debatten op her, da der jo er nogle af jer som skal føde på disse sygehuse og måske også har modtaget brevet, og om ikke andet, sidder mange af jer måske med en holdning..

- Først og fremmest er jeg selv interesseret i bivirkningerne ved denne vaccine. - og dernæst kom jeg i tanke om det overhovedet er "sundt" for et menneskekrop ikke at blive forkølet osv. - set i forhold til emumforsvaret evne til at helbrede...

Hvis vi siger ja, vil vi blive interviewet om helbred og vi vil blive tilbudt helbredsundersøgelser af vores dreng, uanset om han er vaccineret eller ej, da de jo selvfølgelig holder de to grupper op imod hinanden..

- Lige nu taler vi bare åbent om det herhjemme. - personligt hælder jeg nok mest til at sige nej, men vi ved heller ikke ret meget endnu.. - og på den anden side, vi bliver jo aldrig klogere, hvis vi ikke undersøger. - men skal det lige gå ud over MIT barn ???

Så en åben debat om vaccine - hvad tænker i??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke modtaget brevet endnu, men har hørt om projektet og vil gerne deltage. Jeg er selv blevet calmette vaccineret som barn, men jeg ved ikke om det har haft en god eller dårlig virkning. Men jeg kan sige så meget at jeg stort set aldrig er syg, har ingen astma, allergi eller eksem. Jeg kan ikke huske om jeg var meget eller lidt syg som barn. Men jeg har også haft røde hunde/fårsyge/mæslinger og jeg har ikke taget skade ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder meget interessant. Jeg kan godt forstå du lige tænker om det er noget der skal gå udover dit barn... MEN :-) (du er selv ude om det, du har aktiveret biologilæreren)

Du skal ikke være bekymret for immunforsvarets evne til at helbrede. En vaccine er jo netop en måde at aktivere immunforsvaret på. En vaccine "træner" immunforsvaret i at genkende forskellige sygdomme således at kroppen sidenhen hurtigere kan nedkæmpe en eventuel infektion. På en måde kan man sige at det er som at følge et løbeprogram inden man giver sig til at løbe en maraton. Man skal nok gennemføre træning eller ej - det er blot et spørgsmål om den tid det tager og den tilstand man er i når man når målstregen :-)

Det betyder heller ikke at jeres søn aldrig vil blive forkølet, da forkølelsesvirus muterer og derfor måske kan "snyde sig forbi" forsvarsværket :-)

Jeg er personligt stor tilhænger af at vaccinere og må indrømme at jeg ikke forstår de forældre der fravælger at følge det sædvanlige vaccinationsprogram. Ja man høre nogen gange skrækkelige historier om børn der har taget skade efter at være blevet vaccineret, de havde måske ikke overlevet hvis det havde været den helt kampdygtige sygdom de havde fanget. Der er trods alt stor forskel på om man skal besejre Mikkel Kessler når han er på toppen eller hvis man møder ham når han har feber, en brækket hånd, dårligt knæ og sløret syn. Jeg ved godt hvornår jeg ville have størst chance for at vinde ;-)

Så i min optik, er det altså ikke et spørgsmål om at man omgår immunforsvaret, snarere at man top-tuner det :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

weeee har glædet mig til biologilæreren kom på banen :)

- Jeg ved ikke en skid om vacciner, og derfor er det bare skønt at få lidt infomation..

Jeg blev ikke selv vaccineret med noget som barn, lige indtil min mor blev uddannet sygeplejske, så fik jeg vaccine som 16 årig ;)

Vi taler åbent om det herhjemme, og ingen beslutning er truffet endnu. Vi venter på opringning med mere infomation og regner med at tage endelig stilling derfra..

- Jeg finder nok tryghed i at Calmette-vaccinen jo er en gammel vaccine, som man har anvendt længe, og formentlig kender godt.. - Grunden til at de skal bruge børn er jo "bare" fordi at de har opdaget at den måske virker på andet end tuberkolose. - så den skader jo nok ikke ;)

- Men kunne nok for første gang mærke morbekymringer og overvejelserne, omkring at det jo er MIT barn, som skal stikkes med noget jeg reelt set ikke aner hvad er..

Men tak for svar. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har sådan et lidt underligt forhold til det med at vaccinere, her tænker jeg på MFR-vaccinen. I bund og grund er jeg mest tilhænger af at man får sygdommene på den naturlige måde, det har jeg jo selv fået. Jeg har ikke hørt noget om der er flere der er døde eller fået skader uden vaccinen end med. Det må biologilæreren jo vide? ;-). Jeg ved ikke hvor nemt det er at finde smittegrupper, så jeg må jo nok gøre som alle andre og lade lillemanden vaccinere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har sådan et lidt underligt forhold til det med at vaccinere, her tænker jeg på MFR-vaccinen. I bund og grund er jeg mest tilhænger af at man får sygdommene på den naturlige måde, det har jeg jo selv fået. Jeg har ikke hørt noget om der er flere der er døde eller fået skader uden vaccinen end med. Det må biologilæreren jo vide? ;-). Jeg ved ikke hvor nemt det er at finde smittegrupper, så jeg må jo nok gøre som alle andre og lade lillemanden vaccinere.

Jeg kender ikke statistikken, men det der sker er jo at hvis en dør eller får mén efter en vaccine, så hører man det. Sker det fordi en har fået sygdommen "naturligt" hører man det jo ikke.

Så vidt jeg ved rammer "de der" sygdomme voldsommere jo ældre man er når man bliver smittet. Desuden er der INGEN der ved hvilken stamme man bliver smittet med. Ved en vaccine får man en lille smule "sovende" smitte som er dyrket under kontrollerede forhold. Man lærer altså immunforsvaret at genkende f.eks. Mæslinger udfra et lidt generelt billede, men nok til at kroppen kan begynde forsvaret hurtigt hvis man bliver udsat for smitte sidenhen.

Man begynder at lære kroppen dette meget tidligt - allerede mens bettefisen er delvist beskyttet af moderens immunforsvar (hvis altså man ammer).

Giver det mening?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER