KristineL

irriterende lang cyklus :/

12 indlæg i dette emne

Hej BK'er

Vi havde egentlig aftalt at vi skulle ligge projekt baby lidt på hylden pga. mit nye job, men vi kan ikke helt lade være ;) Vi fortsætter altså, dog knap så intenst, dvs ingen ÆL og kun sex når vi har lyst, ikke fordi vi "skal".

Jeg stoppede på p-pillerne i slutningen af september og har haft lidt ustabil cyklus næsten hele tiden. Den har ligget mellem 30 og 38 dage, dog flest omkring 32 dage, så jeg tror det er ca. der den skal ligge. Før jeg startede på p-pillerne havde jeg også en lidt længere cyklus end normalt, så sådan er min krop nok bare.

Nu er jeg så på dag 39 uden mens og med negativ graviditetstest. Det er bare så møgirriterende at gå og vente og ikke vide om man er købt eller solgt :( Den sidste uge har jeg gået og ventet og holdt mig klar til tante rød kom, men næh nej... Jeg har ret meget udflåd i øjeblikket, men ellers ikke nogen tegn på at mens er på vej, ingen kramper i underlivet, som jeg ellers plejer, så jeg har ingen anelse om, om det er på vej eller ej. Jeg har heller ingen tegn på graviditet. Jeg har været syg her de sidste 4 dage med en massiv forkølelse, så jo jeg har da haft det ret skidt, men er slet ikke i tvivl om at det er pga. sygdom.

Er der andre end mig der også bøvler med irriterende lange cyklusser? De der 28 dage som er standard, det kan jeg i hvert fald ikke bruge til noget <_< Jeg ved godt at man kan tage noget naturmedicin for at få en kortere cyklus, men når vi nu alligevel kun kører på lavt blus med pb, så tænker jeg at jeg venter til vi igen går all-in :) Jeg forventer bestemt ikke at der er gevinst nu her, men man kan jo alligevel ikke lade være med at håbe lidt ;) hvis ikke den er der, så må tante rød bare godt snart komme!!!

Hilsen hende den frustrerede ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

hmmm.... dag 47 i cyklussen og stadig ingen mens..... Jeg har testet som en idiot ca hver anden dag de sidste to uger, men den er og bliver negativ :( Jeg var ved lægen idag med en urinprøve, som var negativ, så jeg er ved at være lidt utålmodig! Jeg skal derned igen i overmorgen og have taget blodprøve, hvis mens ikke er kommet der, så må vi se om den viser noget. Problemet er nemlig at vi skal til bryllup på lørdag, og jeg vil rigtig gerne vide om jeg kan tillade mig at drikke noget vin mm eller om jeg skal satse på at være ædru. Ville jo nødig risikere at der skete noget, hvis der nu var en lille en derinde. Er det normalt at ens cyklus er så lang? Og sådan lige pludselig når den nu ellers har været nogenlunde regelmæssig før? Så lang har den immervæk ikke været før.... Jeg aner ikke hvad jeg skal tænke eller tro. Det er virkelig bare frustrerende! Hvad ville I gøre? Håber der er nogen der har et godt råd. Tålmodighed er bare ikke lige min stærke side ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det bliver spændende at se, hvad blodprøven siger. Hvis der er noget, vil blodprøven jo nok blive positiv. Kender aaaalt for godt det med tålmodigheden ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

øv, blodprøven viste negativ, så der var ikke gevinst i denne her omgang :( Jeg har så stadigvæk ikke fået menstruation og er pt på 52.dag. Meget mystisk.....??? Skal jeg være bekymret? Overvejer hvor længe jeg vil lade det gå uden mens før jeg kontakter lægen igen. Synes bare det er lidt træls lige nu <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Slettet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De blev til 54 dage før der omsider kom hul igennem! Det gider jeg bare ikke igen, det har jeg simpelthen ikke tålmodighed elle nerver til, så nu prøver jeg at spise det der bidronningeføde, så håber jeg det kan give en mere stabil cyklus! Er der nogen herinde der har erfaring med det?

Havde lidt underlivssmerter idag og igår, så håber det er tegn på ægløsning, og er på dag 20, så det kunne jo godt være :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kender godt frustrationerne. Jeg er lige stoppet med mine p-piller fordi jeg ikke kunne tåle dem, og er begyndt på minipiller i stedet. Min cyklus er nu oppe på 45 dage og still going. Jeg har et utrolig ømt bryst, morgen kvalme og den ene dag, fik jeg smerter ligesom når man menstruation, efter jeg havde haft sex med min kæreste. Jeg har en idé om at kvalmen kommer fra hormonforandringerne som pillerne giver, det var bl.a. derfor jeg skiftede p-pillerne ud med minipiller, men det virker åbenbart ikke, så det næste er vel spiral eller kondom. Det ømme bryst kommer vel af ÆL, men smerte i underlivet ved jeg ikke lige hvor kom fra :(

Men altså, jeg kunne virkelig godt tænke mig at blive gravid, min kæreste er dog ikke helt med på ideen endnu, men derfor så fylder den lange cyklus fylder også rigtig meget i mit hoved, fordi man jo på en eller anden måde går og håber, og tænker hvad nu hvis....?

Selvom fornuften siger at man skal lade det ligge og bare vente... Men ja, jeg kender godt til den der følelse af frustration og på en eller anden måde så tager det ret hårdt på én, fordi det hele tiden er i ens tanker.

Så det er dejligt at høre at der er andre der har de samme frustrationer :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til det med minipillerne.. udebleven mens er ikke unormalt med minipiller. Jeg er har selv taget dem i lidt over fire år og har i nogle perioder ikke haft mens i 6 måneder af gangen :wacko de andre symptomer har jeg dog aldrig selv oplevet. Håber det går over igen når din krop måske har vænnet sig til dem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svaret Sevena. Jeg har været på pillerne i ca. et halvt år nu, og har kun haft mens en gang, så jeg tager det som det kommer. Men med de andre symptomer har jeg faktisk fået en tid til lægen i morgen, fordi det er begyndt at plage mig ret meget i hverdagen, så må i jo se, det kan jo være at min krop absolut heller ikke kan tåle mini-pillerne - så må vi finde på noget andet. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Jeg er lige startet på kanonkuren, og får derfor også bidronningeføde.

Jeg er også spændt på, om det har en gavnlig virkning. Med min cyklus historik må det meget gerne...

mine to første cyklusser efter p-pillestop var henholdsvis 57 og 100 dage, derefter har det været omkring 37-44 dage, og nu efter at have taget 1 - 1 stk!!! - gele royale ampul - fik jeg den på dag 31.... hm... så måske jeg tror det ikke helt har virket, men min krop bare var medgørlig :blink

Men jeg håber da at det har en virkning her hen over sommeren.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vitex Agnus Castus, siger jeg bare :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Zoneterapi har virkeligt virkeligt godt på mig - det har stabiliseret min cyklus på 32 dage :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER