Nitzen1987

Tynd afføring over længere tid = allergi?

14 indlæg i dette emne

Maja startede med 2 x opkast natten til fredag d.5. April efterfulgt af tre dage med diaré og en masse tøjskift fordi det der kommer ud simpelthen løber ud af bleen... Mandag ændrer afføringen sig så til at være mere fast men stadigvæk tynd afføring og ofte er det så store mængder der kommer at bleen ikke kan holde det... Vi tænkte at det var en virus, men nu har hun haft den tynde afføring i en uge + 3 dage med diaré, så tror ikke at det er en virus... Kan det tænkes at være allergi? Humøret har ikke været ramt på noget tidspunkt...

Jeg havde selv mælkeallergi som barn, så kunne godt frygte at det kunne være det, men har fået at vide at Maja ikke er disponeret for det... Under alle omstændigheder skal jeg vist lige have fat i min læge i morgen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har hun været frisk og glad og har spist ok?

Jeg tror det er en rigtig god ide at ringe til lægen, de fleste vil gerne tage afføringsprøver når barnet har haft diarre i 10 dage.

God bedring til hende :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I vores vs havde haft rotavirus. Det tager lidt tid at komme igennem. Ved ikke om hun måske kunne have samlet den op et sted.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun kan sagtens vaere disponeret for det - hvem har sagt, at hun ikke er det?

Jeg taenker intollerence af en art, eller at tarmfloraen ikke er genoprettet. Har du proevet at give hende probiotika? Jeg ville proeve at give hende Bio gaia eller maaske Bio Kult(kapsler, kan drysses ud paa maden og en kapsel deles over to-tre dage)... Hvad spiser hun, som kan give den reaktion(maelkeprodukter, aeg, fisk, etc...)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Umiddelbart vil jeg mene, at 1 uges diare, hvor er endda har været opkast i starten, ikke er indikator for allergi. Hvis det står på over en længere periode kunne det godt være sådan noget der er galt. Men jeg tror nu bare det er fordi hendes mave lige skal ovenpå igen efter sådan en træls omgang...

Det er ikke ualmindeligt at de kan have diarre i en længere periode, hvis de er blevet ramt af en mavevirus.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har hun været frisk og glad og har spist ok?

Jeg tror det er en rigtig god ide at ringe til lægen, de fleste vil gerne tage afføringsprøver når barnet har haft diarre i 10 dage.

God bedring til hende :kram2

Ja hun har spist, sovet, leget og været tilpas som hun plejer... Tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Umiddelbart vil jeg mene, at 1 uges diare, hvor er endda har været opkast i starten, ikke er indikator for allergi. Hvis det står på over en længere periode kunne det godt være sådan noget der er galt. Men jeg tror nu bare det er fordi hendes mave lige skal ovenpå igen efter sådan en træls omgang...

Det er ikke ualmindeligt at de kan have diarre i en længere periode, hvis de er blevet ramt af en mavevirus.

Tak for svar... Håber at det er fordi hendes mave bare skal have tid til at komme oven på igen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun kan sagtens vaere disponeret for det - hvem har sagt, at hun ikke er det?

Jeg taenker intollerence af en art, eller at tarmfloraen ikke er genoprettet. Har du proevet at give hende probiotika? Jeg ville proeve at give hende Bio gaia eller maaske Bio Kult(kapsler, kan drysses ud paa maden og en kapsel deles over to-tre dage)... Hvad spiser hun, som kan give den reaktion(maelkeprodukter, aeg, fisk, etc...)

Det sagde min læge da jeg var gravid og personalet på sygehuset sagde at hun kun ville være disponeret hvis både manden og jeg havde allergi... De skulle jo vide om vi havde allergi af nogen art, da Maja fik MME helt i starten..

Nej det har jeg ikke prøvet... Hun får havregrød med mælk på og smørklat.... Og så får hun mælk i krus... Og den sidste uges tid har hun fået yoghurt til frokost fordi det jo skulle være godt mod dårlig mave....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv at give hende noget salt, når hun har haft så meget diarre så er hendes system i ubalance. Vi gav Erica lov til at smage chips og popcorn og dagen efter var det væk! Efter råd fra min kollega som havde oplevet samme effekt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lasse har også lige været syg med opkast og diare. Det varede fra mandag til tirsdag. Først nu er vi tilbage til hvad vi siger er normal afføring herhjemme. Så jeg tror ikke at det har noget med allergi hos Maja.

Ang arvelighed i forhold til allergi. Så er der altid en risiko for at arve allergien, hvis forældrene har det. Dog er risikoen jo ikke så høj, hvis der kun er tale om en forældre med allergi.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det sagde min læge da jeg var gravid og personalet på sygehuset sagde at hun kun ville være disponeret hvis både manden og jeg havde allergi... De skulle jo vide om vi havde allergi af nogen art, da Maja fik MME helt i starten..

Nej det har jeg ikke prøvet... Hun får havregrød med mælk på og smørklat.... Og så får hun mælk i krus... Og den sidste uges tid har hun fået yoghurt til frokost fordi det jo skulle være godt mod dårlig mave....

Det som Ria siger - jo, hun er disponeret, men behoever jo ikke faa allergi, fordi du har det. Det behoever saa heller ikke vaere lige samme allergi som den foraelder, fortalte en forskerboernelaegeven til M mig.

Naa, men jeg tror ikke det er allergi, men jeg ville nok give hende lidt probiotika for at hjaelpe maven lidt paa vej. Ellers fjerne maelken(men ikke smoer og yogurt), hvis du er bekymret for, om det kan vaere det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville nok også bare skrue ned for mælken en periode for at se det an. Som Camillat skriver, så kun fjerne mælken, men ikke smør og yoghurt.

Vi oplevede Sophia havde en lang periode på 3-4 uger, hvor hun havde tynd og vandig afførring. Det var mens hun stadig kun blev ammet. Hun var som Maja heller ikke mærket hverken på humør eller trivsel. Men da jeg selv skruede ned for mælken, altså den jeg drak rent, så stoppede det :)

Tror ikke Maja er intolerant, men deres lille tarmsystem er meget påvirkeligt. Og hvis hun så har været syg med opkast og diarre, skal tarmfloraen jo opbygges på ny. Og det kan være den har lidt svært ved det med mælken, som er hård for den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes, det er en rigtig god ide at få fat i lægen. Jeg ved fra min egen datter, at Rotavirus kan hænge ved i rigtig lang tid - hun havde diarre i 9 uger som spæd, pga. virus! :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan ikke helt regne med hvad læger siger. Vi fik at vide at madison ikke ville få hverken allergi, eksem eller astma, det har hendes far i stor stil. Hun har desværre eksem i stor stil.

Men jeg tænker at det godt kunne være mælke allergi. Men det er mere fordi jeg selv har det og reagere med diarre når jeg får mælk. Men det er ikke noget lægen vil høre tale om, men jeg har prøvet mig frem med forskellige ting og mælk samt mælkeprodukter reagere jeg på

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER