Guest M's mor

En god dag tog en drejning - lille update

19 indlæg i dette emne

Madison og jeg var torsdag i IKEA med min mor. Og vi havde en rigtig hyggelig dag. Da vi kører forbi tog hun med hjem for at få lidt kaffe.

Tror hun kører omkring kl 15 da hun har hunde der skal have mad og heste der skal ind og også have mad.

Kl 1730 ringer hun og lyder som om hun græder. Hun har været ude og gå med hunde (går med dem en af gangen) og den her hun gik med er gået ind foran hende så hun falder. Hun lander på knæet og da hun gør det knaser det. Så hun er ikke i tvivl om der er sket noget. Hun sætter knæet på plads, og via hunden kommer hun op og stå og humper hjem.

Jeg kører hende p skadestuen i Grenå og de snakker om at hun muligvis skal til Randers og opereres. Vi får hendes røntgen billeder g knæ skallen er flækket to steder og muligvis er en sene sprunget. Men de vurdere hun kan vente med operation til i dag.

Jeg tilbød at hun kunne komme med mig hjem men ville hun ikke.

Min svoger og jeg måtte så op og tage hestene.

I dag kører kæresten og jeg hende på sygehuset. Hun blev opereret kl 1230 og lå på opvågning nogen timer. Jeg snakkede med sygeplejersken og hun vil gerne beholde hende natten over og måske også endnu en nat for de skal finde ud af hvilken form for smertestillende hun skal have og hor meget.

Vi søskende har måtte hjælpes ad så min søster tog hunde og heste i morges. Da vi kommer fra sygehus tager jeg hjem til mor, tager hunde ud og støvsuger, rydder op og ordner vasketøj ved dem. Og sørger for mad til min lillebror der havde været i Kbh. Min stedfar kommer først hjem ved midnat da han kører lastbil.

Indtil videre er meldingen at hun skal holde benet i ro i 8 uger. 8 uger hvor vi tre søskende skal skiftes til at tage hunde og heste.

Må indrømme jeg stresset meget over det, og har grædt meget (sikkert uden grund) fordi jeg var bange for hun skulle i narkose og alt det med hunde og heste. Jeg stresser meget nemt fordi jeg ikke altid kan overskue hvordan det hele skal gå, men er jo ikke alene om det. Men vi skal jo hjælpes ad alt det vi kan.

Jeg har ikke nogen bil om dagen så håber min svoger tager hestene, og min lillebror hunde. Så kan jeg tage hestene om aften og det samme med hunde.

Men hun kommer til at have benet i forbinding til vores bryllup.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åh, øv da :( Er sikker på I nok skal finde ud af det med hestene og hundene.

Stort :kram og god bedring med hende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, øv da :( Er sikker på I nok skal finde ud af det med hestene og hundene.

Stort :kram og god bedring med hende.

Tusinde tak. Vi gør hvad vi kan for at få det til at lykkes. Men det bliver nole hårde uger. Men man står jo sammen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Takker :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en grim oplevelse, god bedring til din mor.

Håber det kommer til at gå uden stress at få dyrene passet godt til hun er klar igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en grim oplevelse, god bedring til din mor.

Håber det kommer til at gå uden stress at få dyrene passet godt til hun er klar igen.

Tusinde tak..

Er sikker på når vi får lavet en plan så skal det nok gå. Er bare god til at påtage mig for meget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke noget :(

:kram

god bedring til din mor

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke noget :(

:kram

god bedring til din mor

Tusinde tak. Hun er heldigvis ved godt mod selv om hun er skide træt af det. Og hun gør hvad hun kan for at komme hjem i dag men den gik ikke ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv for en grim oplevelse for din mor. God bedring til hende :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke noget :( Rigtig god bedring med din mor.

Og så skal dig og dine søskende nok få lavet en god plan.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusinde tak piger.

Skrev med min mor her til morgen. De havde kun givet hende panodil i nat så hun havde ikke sovet pga smerter. Nu er hun så røget på morfin.

Fik guidet min lillebror over Tlf til hvordan han skulle starte vaskemaskinen ;) han blev dog sur over at jeg havde sagt til sygeplejersken at min mor ville snakke for sin syge moster for at komme hjem selv om hun måske havde rigtig mange smerter. Så de skulle være helt sikre på hun ikke blev sendt hjem med stærke smerter. Det passede ham ikke at jeg havde sagt det.

Men kan godt føle det er nemt for ham at sige sådan for det er mig der måtte køre hende på skadestuen, mig der måtte hjælpe derhjemme, mig der måtte køre hende på sygehuset. Og jeg ved meget af det der skal laves de mange næste uger hænger jeg på, for jeg arbejder jo ikke.

Men de kommer til at hjælpe. For jeg kan ikke stå med så meget jeg har også vores datter og et bryllup om syv uger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

god bedring med hende herfra også - godt hun har noget hjælpsom familie at trække på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusinde tak.

Hun har stadig mange smerter og bliver der natten over.

Vi skal hjælpe hinanden når der er brug for det. Min lillebror har sagt han nok skal tage hunde og heste bare jeg vil hjælpe med vasketøjet ;) så det skal jeg nok gøre. Det er jo ikke så svært. Og sortere det så de også selv kan smide det i maskinen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke da noget! God bedring med hende! Godt, at I har fundet en løsning med dyrene. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke da noget! God bedring med hende! Godt, at I har fundet en løsning med dyrene. :)

Mange tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor fik torsdag at vide at hendes knæ heler meget bedre end de troede så det var dejligt. Men hun skal stadig have støtte dims på og kan stadig ikke lave noget.

Og det er egentlig også fint nok. Min stedfar tager en uge mere hjemme for at hjælpe hende hvilket er dejligt at han gider. Min mor nævnte dog den anden dag at der trænger til at blive tørret støv af og støvsuges. Og tørre støv af og gøre badeværelset rent har jeg sagt jeg nok skal gøre, men det kræver der er en der vil hente madison og jeg eller vi kan have min lillebrors bil.

I dag får min lillebror et mindre flip på mig da jeg ikke har været der siden søndag og der trænge til at blive vasket tøj. Jeg havde vist ham hvordan vaskemaskinen virker og tøjet var sorteret samt jeg havde lavet sedler med hvad der skulle vaskes ved hvad. Og han mente ikke jeg hjalp til og jeg kom ikke nok hjem og bla bla. Og jeg bliver ærlig talt ked af at få sådan noget at vide. For jeg har en masse herhjemme også. Vi har endelig fået det meste på plads til bryllup. Der mangler lidt små ting, men så har jeg stadig nogle ting til dp der skal ordnes, men jeg har jo også madison og vores hjem at passe. Og jeg er meget alene med det hele for tiden. Men når de ikke siger til de har brug for hjælp så kan jeg jo ikke lige frem vide det.

Det er som om det ikke er i orden at jeg også har et liv i følge min lillebror. Nej jeg skal i stedet sørge for dem osv. Og det kan han bare ikke være bekendt. Men nej der bliver desværre ikke altid sat pris på det man gør men der skal nok gøres opmærksom på det man ikke gør.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER