Tinkerbell

Hospitalstasken - har i pakket den?

27 indlæg i dette emne

Piger, har i pakket den famøse taske endnu? Hvis ikke, hvornår har i så i sinde at pakke den?

Kan ikke lige finde ud af i hvor god tid man bør gøre det, er 34 + i morgen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har termin d. 4. Juni, jeg er faktisk begyndt at putte lidt i tasken.

Min søn som jeg fødte for 8 år siden kom 35+5, så det kom meget bag på os alle, og min mand stod med meget herhjemme alene. Det gør nok at vi er lidt på forkant denne gang. Har lige vasket to sæt baby tøj som er puttet i, et par ammeindlæg nogle små huer, og det er indtil videre det der er kommet i :)

Kan lige pludselig ik helt huske hvad der skal puttes i :D osse fordi vi hvis alt går vel, bliver sendt hurtigt hjem pga det er tredje barn... Men mine andre fødsler er ikke gået efter bogen, så er nok lidt forberedt på vi kan risikere at være der et par dage. Tager en dag af gangen... Men følger lige med, og ser hvad i andre kommer på at skal putte :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Putte i :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Niksen ;) jeg 34+1 idag - og jeg har faktisk ikke helt planlagt hvornår jeg gør det ;)

Diana

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ikke pakket noget endnu. Går på barsel på onsdag - og skal først derefter til at vaske og tjekke op på hvad jeg mangler af tøj. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har i hvert fald tænkt mig at begynde på at pakke tasken snart.. :) Så er det ligesom ordnet! Man ved jo aldrig hvornår det sker! Om kun 3 uger er vi jo også i normal fødselsperiode..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej jeg har heller ikke pakket noget..34+2 idag.

Jeg har kigget lidt på babytøjet og tænkt at jeg snart skulle udvælge et par sæt jeg skal have med, men mine egne ting føler jeg mig ikke klar til at pakke fordi jeg "bruger mine ting" hver dag. Men måske skulle jeg lave en liste.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har pakket den halvt, men lige pt så må manden pakke den færdig når det bliver nødvendigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke pakket noget endnu, tænker jeg gør det her slut på mrd. Så er jeg ca. I uge 38, men har skrevet en seddel med alt det der skal pakkes ;) også hvis det ender med at manden skal gøre det hehe ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alt tøjet er vasket her og jeg har valgt ud - tasken skal lige vaskes og der er gået en syning, der lige skal ordnes men ellers er den klar

Er også ved at pakke min egen taske og har skrevet ønsker til fødslen ned og printet sedlen

Har købt store bind til mig selv og natliggerunderlagt til sengen/sofaen når jeg er hjemme igen. Har ammeindlæg etc. klar og den vigtige brystvortecreme...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt at høre at jeg ikke er den eneste der ikke havde gjort en rygende fis endnu :D

Fik dog en lille smule stress over det, så har nu i hvert fald startet ved at finde en taske frem, printe listen og ligge ved og lagt de første 3 ting i, ammebind, bind og læbepomade. Hvis så det hele lige pludselig skulle gå i gang så kan Frank vel klare resten ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan er det nu med autostol/lift? Til at fragte baby hjem i altså :)

Vi har ingen bil, så vi har ikke tænkt så meget over en autostol, men hvordan er nu med det? Kan en lift spændes fast i en bil ?

Diana

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes at jeg har hørt at man kan leje et lift-net som skal spændes om liften hvis man skal have den med i bilen :) tror du kan prøve at spørge i en babyudstyrs forretning som babysam eller ønskebørn etc. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror jeg begyndte at pakke lidt i pusletasken et par måneder før termin.

Det jeg havde i tasken var: body'er med kort og lang ærme, bomuldshue, natdragter, gylpeklude, babydyne + ekstra betræk m.m.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lift net er ikke godkendt men du kan leje en liggende lift-auto-stol ting i babysam til taxa'en.

Jeg ville ALDRIG spænde end alm. lift fast i en bil og køre med det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var i Ønskebørn for et par uger siden, netop for at høre til hvorledes med hjemtransport. Her kunne man altså leje et liftnet til 35 kr. pr. mdr (tror jeg det var), som man bare brugte til sin egen lift. SÅ syntes ikke det er nemt at blive klog på :help

Vi har nu valgt at bruge barnestolen, selvom jeg syntes den ser stor ud til sådan en lille baby ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mht. tasken til sygehuset, så er min faktisk klar parat til afgang. Mangler blot tøj til mig selv, men det må vente til senere. (De få sæt jeg kan klemme mig i, kan jeg ikke undvære endnu) Jeg har forsøgt at pakke så lidt som muligt, og håber at komme hjem samme dag. Hvis ikke, må manden hente det vi mangler (bor kun 10min fra sygehuset)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er den helt færdig, har kogt sutter idag - mangler kun ammebh som kommer med posten snarest!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har pakket det meste til babyerne og lidt til mig selv...men der mangler lidt endnu. Jeg bruger jo også en del af mine ting endnu, men kan nok klare mig, hvis babyerne skulle finde på at komme nu. Jeg er 32+2 idag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg pakkede tasken for et par uger siden dog mangler der lige lidt toiletsager men det er noget jeg bruger nu så det er bare at smide det i tasken :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg fået pakket ca. halvdelen af tasken, det var meget hyggeligt at begynde på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg fået begyndt på at pakke tasker.. Har indtil videre smidt noget tøj i til mig selv, til at tage på hjem fra sygehuset. Har også smidt en læbepomade deri. Til baby har vi lagt to sæt tøj frem og en stofble.. :)

Skal lige have smidt kameraet til opladning, så er det også klart til tasken!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har pakket den..

Jeg regner med at komme hjem samme dag (anden gangs), men sidst blev jeg indlagt, fordi jeg pressede hende ud for hurtigt (på tre veer), og var ret så ødelagt......

Derfor har jeg valgt at gardere mig.. Vil hellere have lidt flere ting med, som så ikke blive brugt, end at skulle sende manden efter det, hvor han så glemmer det halve.....

Til baby har jeg pakket: To sæt tøj, to stofbleer, to skoldede sutter, to huer, et tæppe, en nusseklud og en jakke. Derudover tager vi autostol og lift med dyne + pude med.. Desuden har jeg taget et par bleer og en pakke vådservietter med til hjemturen.. :)

Til mig har jeg pakket: Et rent sæt tøj + ekstra undertøj, strømper og stropbluse, ammeindlæg, brystomslag, ammebrikker, bind, toiletsager + badesæbe og skumklude, mobil oplader, snacks + brikjuice til under fødslen til manden, tykke strømper til hvis det er fodkoldt og morgenkåbe. Derudover vandrejournal, sygesikringsbevis og andre vigtige papir og småpenge til manden, hvis han vil købe noget i automaterne rundt på sygehuset.

Flere af tingene er endnu ikke pakket, kun på selve listen, da jeg ikke kan undvære det - såsom mobiloplader.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min taske er også ved at være klar nu :)

Resten står på en liste til afkrydsning, så jeg ikke glemmer noget, hvis vi pludselig skal afsted :huh

Jeg har lidt mere med end sidste gang, da jeg regner med en længere indlæggelse end ved første fødsel (5 dage), og til tvillingerne skal vi selvfølgelig have det hele dobbelt med :kuller :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må da vidst hellere komme i gang med den taske - har lagt lidt tøj til side til baby, men ellers er der ikke styr på noget. Det må være morgendagens projekt.

Hvis alt går efter planen skal jeg hjem næsten med det samme. Så det er ikke meget der skal pakkes :)

Sidst havde vi også nogle smurte boller med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER