MaBa

I tvivl.. Ér det nu en pige i min mavse?

12 indlæg i dette emne

Som overskriften siger, så er jeg altså i tvivl..

Til NF, sagde JM, at hun helt bestemt mente, at hun kunne se at det var en pige..

Til kønsscanning, sagde JM, at hun var helt sikker på, at det er en pige..

Mén! Jeg kunne ikke selv se det.. Fik godt nok forklaringen om hvad vej tappen vender, men kan man virkelig stole så meget på en tap, der vender i en eller anden retning?

Noget inde i mig, siger at der er noget galt.. At jeg ikke skal gå amok i pigetøj og pigefarver..

Jeg kan ikke rigtig være glad og lykkelig, over andet, end at det er en rask baby.

Jeg foretrækker ikke et køn fremfor et andet. På den ene side, ville det da være skønt med én af hvert køn.

(Har løvrigt fået kommentarer om at vi er SÅ heldige, at det er en pige, og alle håbede på at det var en pige, fordi vi har Magnus i forvejen osv osv.. )

Men det ville være så meget mere praktisk, hvis det er en dreng. Jeg kender drengeverdenen.. Jeg kender intet til pigeverdenen, og jeg kan ikke fordrage prinsesser..

Jeg overvejer at betale 400 for en ekstra kønsscanning, når jeg er 16+.. Så ville jeg selv kunne se, om der er tap og pung, eller pungen er erstattet af små æggestokke..

Jeg haaaader uvished..

Lidt frustrerede tanker herfra, håber at I nyder weekenden. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor langt er du henne? Det er først efter 14+ at de kan sige det med stor sandsynlighed - før det, mener nogen at det er omkring 80% der er chancen for de gætter rigtigt. Da vi var til kønsscanning, var det ikke noget med noget der pegede i nogen retning. Der tjekkede hun at der var skamlæber!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor langt er du henne? Det er først efter 14+ at de kan sige det med stor sandsynlighed - før det, mener nogen at det er omkring 80% der er chancen for de gætter rigtigt. Da vi var til kønsscanning, var det ikke noget med noget der pegede i nogen retning. Der tjekkede hun at der var skamlæber!

Jeg er 14+3, og var til kønsscanning i går.

Jordemoderen forklarede det med, at begge køn har tapper på det her tidspunkt, og ved drenge pegede tappen opad, men ved piger pegede den ligeud/nedad.

Jeg forventede egentlig, at man kunne se skamlæber eller tap+pung.. Men nej, kun tapper.. Suuuk..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til kønsscanning ca samtidig med dig og der kunne hun se skamlæber. Vi kunne ikk selv se det men til md scanning i uge 20 bekræftede de at det var en pige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan jo evt. vente til MD og så se hvad de siger dér.

For hvis de så siger dreng, så kan du jo ringe til scanningsklinikken og fortælle og så giver de måske dig en scanning gratis?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Glemte lige at sige, at vi også skal have en pige og der kunne man tydeligt se de tre streger - der var overhovedet ingen tap ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må lige tygge lidt på den.. Er stadig meget i tvivl, og specielt med tanke på, at I andre ikke har hørt eller set noget med tapper.

Jeg overvejer lidt at købe en ekstra scanning i 16+ til 400kr, hos en anden klinik, og ja, hvis det viser sig at være en dreng, så tror jeg sgu at jeg forlanger en gratis 3D/4D eller mine penge retur.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må lige tygge lidt på den.. Er stadig meget i tvivl, og specielt med tanke på, at I andre ikke har hørt eller set noget med tapper.

Jeg overvejer lidt at købe en ekstra scanning i 16+ til 400kr, hos en anden klinik, og ja, hvis det viser sig at være en dreng, så tror jeg sgu at jeg forlanger en gratis 3D/4D eller mine penge retur.

Så vidt jeg husker blev vi scannet det samme sted og hun sagde intet til os om tap! Hun sagde bare at der var de tre streger og så at hun var 100 % sikker.

Så ja, jeg ville se tiden an og evt. se hvad MD scanningen siger.

Men jeg kan godt forstå dig; jeg var også overbevist om at det var en dreng og da jeg ikke selv kunne se at det var en pige - går jeg også og spekulere på om det nu er rigtigt.

Men på den anden side, så laver hun det dagen lang og burde være lidt rutineret :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her fik vi mange gange at vide det var en dreng til diverse scanninger - MD viste dog det var en pige... Havde intet købt så det var jeg super glad for, så ikke noget der gik til spilde. Nu har jeg dig indrettet værelset efter det bliver en pige så det håber jeg holder stil nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arhmen altså.. Jeg er bare SÅ meget i tvivl..

Kæresten siger, at nu køber vi sgu pigetøj og så sender vi regningen til scanningsjordemoderen, hvis det viser sig at være en dreng! Basta!

Selvom hun tydeligvis havde meget erfaring, så er hun jo også menneske, og mennesker begår fejl.. Jeg er ikk' så autoritetstro :s

Nu må vi se.. Jeg tygger lidt videre på den..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så, nu har jeg bestilt endnu en kønsscanning.

Denne gang når jeg er 16+0, og på en klinik jeg har god erfaring med fra jeg ventede min store dreng.

Jeg talte i tlf med dem, og hun lovede, at der i 16+0 ikke ville være noget med tapper, men enten skamlæber eller tap+pung.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så, nu har jeg bestilt endnu en kønsscanning.

Denne gang når jeg er 16+0, og på en klinik jeg har god erfaring med fra jeg ventede min store dreng.

Jeg talte i tlf med dem, og hun lovede, at der i 16+0 ikke ville være noget med tapper, men enten skamlæber eller tap+pung.

Skønt :loveshower Glæder mig til at høre hvad den scanning siger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER